PDA

View Full Version : Почистване на резервоар.Как?



svrusev
22-04-2012, 14:04
Здравейте! Последно време много нашумя темата за некачественото гориво в България. Интересува ме как мога да си смъкна резервоара и да го почистя? Един познат беше си смъкнал резервоара на Нисана, каза че е махнал два пръста утайка от дъното. Упражнението със свалянето при алфите сложно ли е?

oem
22-04-2012, 23:48
Няма нужда да го сваляш. На 166 не съм чистил, но на 156 а и на много други коли включително днес на едно Клио. Вадиш помпата точиш всичко гориво от вътре и с чист парцал почваш да бършеш докато лъсне.

andro88
06-08-2012, 11:19
Повдигам темата, защото имам съвсем същия въпрос. Моят проблем датира от около половин година някъде и се изразява във следното: Без видима причина колата гасне в движение и светва лампата за дюзата. Паленето след това изисква поне 20 минути. Винаги когато е гаснела е била на наклон-винаги съм се изкачвал. Беше и на диагностика колата- няма записани грешни от датчик на колянов вал или някой друг датчик.Абсолютно всички показатели са в норма. Единственото, което остава е в резервоара да се е събрал буклук и в тая позиция сондата да го засмуква и да се запушва.
въпроса ми е: как да почистя резервоара. Видях помпата от къде се сваля- в багажника, под един метален капак. Трябва ли да знам нещо за свалянето, за кое да внимавам и какво да пазя. Има ли цедка която да прочистя? И не на последно място- има ли шанс да не е от това. В началото мислех, че е заради малко гориво. Викам си, ами да по наклон и то само с 10 литра е нормално да загасне, макар да е в резерв и да трябва да си върви. Вчера обаче имаше половин резервоар и след 20 километра катерене към язовир Белмекен колата пак загасна. Едва когато я обърнах с предницата на долу, свалих акумулатора за 15 мин, закачих го и на 5 път запали. Та, мисля, че е от резервоара. Дайте ми акъл как да го изчистя?:bath:

balev64
06-08-2012, 21:07
Подменяй помпата в резервоара и няма да имаш повече проблеми.Най вероятно тя има износени четки и вече не може да работи нормално т.е. на студено си работи добре, но на топло спира да работи,като изстине пак заработва и т.н.По принцип проблема най вероятно ти се появява повече при по дълго пътуване а бе с една дума сменяй помпата в резервоара и това е.Аз лично сложих от алфа 147 като ползвах моята кошница.За разлика от други титуловани марки алфа не може да закъса по нанагорнище,ако ти е направило впечатление стрелката на горивото се вдига при изкачване,горивото се събира отзад точно там където е кошницата, така че и един литър да имаш пак не можеш да закъсаш,освен това кошницата има клапан и в нея има винаги гориво т.е. помпата винаги е потопена.Относно свалянето развива се един пластмасов кръгъл капак който е в багажника под една ламарина в близост до задната седалка,откачаш тръбите и буксите по него и вадиш кошницата леко дърпаш нагоре и назад там на кошницата има едни ламаринени планки които са пружинни и играят роля на фиксатор и обират вибрациите на самата помпа се намира цедката.Моята беше доста мръсна даже някъде из темите има снимки на мизериите по нея.След почистването и нямаше никакъв ефект, чак след смяната на помпат проблема бе решен.

andro88
06-08-2012, 21:33
Подменяй помпата в резервоара и няма да имаш повече проблеми.Най вероятно помпата има износени четки и вече не може да работи нормално т.е. на студено си работи добре но на топло спира да работи,като изстине пак заработва и т.н.По принцип проблема най вероятно ти се появява повече при по дълго пътуване а бе с една дума сменяй помпата в резервоара и това е.Аз лично сложих от алфа 147 като ползвах моята кошница.

Ти имал ли си подобрен проблем? Ако да- така ли го реши и колко струваше помпата? Звучи разумно това което предполагаш

balev64
06-08-2012, 22:13
Ами като изключим че казваш че ти гаснала само по нагорнище всичко друго се дублира.Помпата я вземах от мой приятел на когото колата беше с изгоряла предница а отзад всичко си беше наред с две думи подарък ми е, даже почерпи момчето както си му е реда.Иначе помпи втора употреба има във форума колкото си искаш.Ще ти кажа начин на проверка на изправността.При захранване свържи паралелно и една крушка на 12 волта и гледай дали светлината трепти с някаква честота ако крушката свети нормално всичко е ок но ако светлината трепка значи четкит на двигателчето не са добре т.е има искрене над допустимото или с други думи са износени.

andro88
06-08-2012, 22:22
Ами като изключим че казваш че ти гаснала само по нагорнище всичко друго се дублира.Помпата я вземах от мой приятел на когото колата беше с изгоряла предница а отзад всичко си беше наред с две думи подарък ми е, даже почерпи момчето както си му е реда.Иначе помпи втора употреба има във форума колкото си искаш.Ще ти кажа начин на проверка на изправността.При захранване свържи паралелно и една крушка на 12 волта и гледай дали светлината трепти с някаква честота ако крушката свети нормално всичко е ок но ако светлината трепка значи четкит на двигателчето не са добре т.е има искрене над допустимото или с други думи са износени.

Брех, Боже. За това не бях мислил. А грешки записваше ли ти колата, като ти гаснеше?

balev64
06-08-2012, 22:37
Ами дюзата на таблото си ми светеше нон стоп,всако угасване на колата беше придружено със светване на дюзата .Трих, трих до едно време пък после се отказах и така докато не смених помпата.Грешки от рода неизправна помпа не е имало.

andro88
07-08-2012, 09:50
Ами дюзата на таблото си ми светеше нон стоп,всако угасване на колата беше придружено със светване на дюзата .Трих, трих до едно време пък после се отказах и така докато не смених помпата.Грешки от рода неизправна помпа не е имало.

При това положние си струва да опитам с нова помпа. Сега ще се разтърся из форума. МЕжду другото, може и този тест да направя, за който ти говориш и на старата преди да купя нова. Казваш крушката трябва да е в паралел и да не премигва, нали?

pinkmousy
07-08-2012, 13:42
При мен с предната кола проблема беше подобен, но не беше в помпата, а в уплътнението на сондата, гумата се беше наронила много яко и всичко в сондата и резервоара съответно. С едно измиване и ново уплътнение се оправи.

andro88
07-08-2012, 14:25
При мен с предната кола проблема беше подобен, но не беше в помпата, а в уплътнението на сондата, гумата се беше наронила много яко и всичко в сондата и резервоара съответно. С едно измиване и ново уплътнение се оправи.

Как свали помпата от резервоара? Развърта ли се или се вади?

ecotronic
07-08-2012, 15:14
Това с искренето на колектоа поради износени четки звучи логично. Но ако както казва колегата, помпата работи лошо при загряване, колата щеше да ти гасне винаги след по-дълго каране в топло време. Фактът, че ти гасне винаги при стръмно изкачване, ме навежда на предположението за боклуци.
Както и да е..........така и така ще трябва да демонтираш помпата, огледай за боклуци, прегледай и да няма сцепено уплътнение или гумено съединение. И чак тогава търси помпа.

andro88
07-08-2012, 15:21
Това с искренето на колектоа поради износени четки звучи логично. Но ако както казва колегата, помпата работи лошо при загряване, колата щеше да ти гасне винаги след по-дълго каране в топло време. Фактът, че ти гасне винаги при стръмно изкачване, ме навежда на предположението за боклуци.
Както и да е..........така и така ще трябва да демонтираш помпата, огледай за боклуци, прегледай и да няма сцепено уплътнение или гумено съединение. И чак тогава търси помпа.

При нашия модел, до помпата се стига след демонтаж на металния капак на дъното на багажника, нали? После развърта ли се или и там има крепежни елементи- болтове, щипки и прочие. За какво да гледам и какво да пазя. Другото е, дали ще мога да бръкна от там ида чистя резервоара? Какво ще кажеш?

ecotronic
07-08-2012, 15:36
При нашия модел, до помпата се стига след демонтаж на металния капак на дъното на багажника, нали? После развърта ли се или и там има крепежни елементи- болтове, щипки и прочие. За какво да гледам и какво да пазя. Другото е, дали ще мога да бръкна от там ида чистя резервоара? Какво ще кажеш?

Не съм го разглобявал, но вероятно не е космическа технология.
Действай смело и в хода на разглобяването всичко ще се изясни.
Тук (http://bpostwarclassics.runboard.com/t10048,offset=20#post2216794) има подобно описание.

Тази (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=944534&highlight=%ED%E8%E2%EE%EC%E5%F0#post944534) тема се отнася до нивомера, но със сигурност ще ти е от полза.

Вероятно като свалиш помпата, ще можеш да бръкнеш и почистиш резервоара през отвора.

Обърни особено внимание на всички маркучи, скоби и уплътнения. Много е вероятно проблемът ти да се дължи именно на такива неща.

andro88
08-08-2012, 10:01
Няма отвиване тая помпа. Цяла вечер лежах в тоя багажник. Как ли не пробвах и не мърда и не мърда. Маркучите и буксите излизат относително лесно, но тя не мърда. Сигурен съм , че ако има цедка е задръстена, а резерваора е пълен с буклуци. Днес ще купя и горивен филтър да го сменя след като почистя ирезерваоара. Страх ме е да я напъвам тая помпа и да не я счупя нещо. Идея нямам как да я сваля....

ecotronic
08-08-2012, 19:07
Няма отвиване тая помпа. Цяла вечер лежах в тоя багажник. Как ли не пробвах и не мърда и не мърда. Маркучите и буксите излизат относително лесно, но тя не мърда. Сигурен съм , че ако има цедка е задръстена, а резерваора е пълен с буклуци. Днес ще купя и горивен филтър да го сменя след като почистя ирезерваоара. Страх ме е да я напъвам тая помпа и да не я счупя нещо. Идея нямам как да я сваля....

В e-learn пише, че трябва да се развие една гривна за да може да се извади помпата.
Виж ограденото в червено:

http://snimki.be//store/1/211344441924.jpg

Тази гривна развиваш ли я?

andro88
09-08-2012, 10:47
Това е пластмасов О-ринг на резба. Оребрен е отвън за да може да се хваща. Нея не мога да развия, а би следвало да става на ръка. На схемата е показано , че отгоре има скоба, която е хваната с болт и се развива с ключ или гидория (1b). Не помня да съм виждал подобно нещо върху моята. Ще го снимам и ще го кача.
Тази помпа трябва ли да се мести напред-назад из резервоара ми е въпроса или е статична. Защото моята логика, че гасне само когато изкачвам , се базира на това , че в тоя край на резервоара има тиня и като иде помпата там- лаг на гориво, светва дюзата и колата гасне.
Така или иначе днес пак ще пробвам и ще снимам без значение от резултата. Благодаря за помоща, Есо...

EDIT: чак сега след втори прочит разбирам. Не е скобата над о-ринга.. Това е инсгтрумента с който се развива тя. И точно затова е оребрена...

lordliness
09-08-2012, 11:41
Според мен не гасне заради боклуци, ще видиш, че резервоара е сравнително чист.Ще залагаме ли? :)

badmadafaka
09-08-2012, 12:17
Помпите са вадят от резервоара по еднакъв начин (бензинови, дизелови, няма значение). Като не става на ръка (а то не става, щото 10 години никой не е пипал там), формата на въпросния ринг (обикновено бял на цвят), позволява да му подпреш една права голяма отвертка и с чука лека-полека да го подкараш...

Аз съм чувал двата варианта от технически грамотни (според мен) хора с опит - единия е, че трябва задължително да се почисти резервоара профилактично, защото 100% има боклуци вътре, а другия е, че ще останеш изненадан като го отвориш колко чисто си е вътре и упражнението съответно е безмислено...
Много хубаво ще бъда ако направиш качествена снимка какво се случва вътре като отвориш помпата и източиш горивото, да видим дали наистина има "тиня" или не...
Аз съм разглабял на две бензинови и вътре наистина беше като в лекарски кабинет, но за нафтата не знам... :lupe:

andro88
09-08-2012, 12:40
Според мен не гасне заради боклуци, ще видиш, че резервоара е сравнително чист.Ще залагаме ли? :)

Просто съм аут от към идеи вече. На диагностика-нищо. Гориво-има, а гасне. Ти добре знаеш, колко пъти сме се чували, че ме е оставила на пътя. Идея нямам какво, а проблема е доста неприятен. Последния път стоях на пътя под връхг Белмекен 20 мин, докато я обърна с предницата надолу към пътя, откача акумулатора и благоволи да запали. Само това остава да проверя.

lordliness
09-08-2012, 12:40
Може да опиташ с ремък или нещо подобно с форма на О и нещо което да използваш като лост от първи род.Това което се опитваш да развиеш изглежда с форма на пресечен конус и може ремъкът да не стегне.

andro88
09-08-2012, 12:43
Помпите са вадят от резервоара по еднакъв начин (бензинови, дизелови, няма значение). Като не става на ръка (а то не става, щото 10 години никой не е пипал там), формата на въпросния ринг (обикновено бял на цвят), позволява да му подпреш една права голяма отвертка и с чука лека-полека да го подкараш...

Аз съм чувал двата варианта от технически грамотни (според мен) хора с опит - единия е, че трябва задължително да се почисти резервоара профилактично, защото 100% има боклуци вътре, а другия е, че ще останеш изненадан като го отвориш колко чисто си е вътре и упражнението съответно е безмислено...
Много хубаво ще бъда ако направиш качествена снимка какво се случва вътре като отвориш помпата и източиш горивото, да видим дали наистина има "тиня" или не...
Аз съм разглабял на две бензинови и вътре наистина беше като в лекарски кабинет, но за нафтата не знам... :lupe:

И на мен ми мина през главата. Прав си-бял е и не мърда. И си прав, че 10 год, никой не е пипал щото е яко прашно. Днес ще снимам и ще я разглобя.
Ако не е това, съм изчерпан и не знам защо гасне в движение тая кола. Не е често, но значително неприятно. Особено ако се случи докато изпреварваш...

lordliness
09-08-2012, 12:46
И на мен ми мина през главата. Прав си-бял е и не мърда. И си прав, че 10 год, никой не е пипал щото е яко прашно. Днес ще снимам и ще я разглобя.
Ако не е това, съм изчерпан и не знам защо гасне в движение тая кола. Не е често, но значително неприятно. Особено ако се случи докато изпреварваш...
Мисля че имаш боклуци в другата помпа, горивния ти филтър се разпада и вкарва в помпата влакна, залагам кафе и кола.

andro88
09-08-2012, 13:22
Мисля че имаш боклуци в другата помпа, горивния ти филтър се разпада и вкарва в помпата влакна, залагам кафе и кола.

Почвам да се вкарвам във филми- помпа високо налягане, клапан на помпата, датчик на рейката, а там всичко е в едни стотици левове...., но все си мисля, че трябва да има записани грешки. А няма

Omni
09-08-2012, 13:44
Мисля че имаш боклуци в другата помпа, горивния ти филтър се разпада и вкарва в помпата влакна, залагам кафе и кола.

И аз съм на това мнение :prescription:, а когато се окаже, че е точно това трябва да черпиш "lordliness" :big_beer:

badmadafaka
09-08-2012, 14:07
След като така и така си разглобил за да достигнеш до помпата в резервоара, разглоби я и щракни снимка вътре да видим дали има "тиня" или няма, пък после направи тези две неща (без значение дали резервоара е бил чист или не): Смени си профилактчино горивния филтър с нещо читаво, след което си сипи някаква добавка в нафтата, която има "General Purpose", на "Лики Моли" има такива (имам предвид да не е само за чистене или само за повишаване на цетаново число), напълни резервоара догоре и газ к*рвенската... :lupe:

ПС: Аз отскоро оперирам две нафтови печки, по-старата е на втора смяна на маслото, другата е на първо... Само качествена нафта, често добавки, само качествени филтри... Моя си извод (без значение какво казват невероятните разбирачи във форума) е, че фор дъ уйн горивния филтър трябва да го сменям два пъти за една смяна на маслото (да, точно така, не се бъркам, защото препоръката на "майсторите" обикновено е да се сменя веднъж на две смени на маслото, според мен не за друго, ами защото читавия е към 50++ левчета).

batzoro21071978
09-08-2012, 14:22
Здравеи колега.Провери си всички маси по купето и двигателя.Аз докато карах 166ца имаше един период в които колата гаснеше и светваше инжекциона .на диагностика нямаше записани грешки.След смяна на доста части се оказа че проблема е в лоша маса на двигателя.успех

ecotronic
09-08-2012, 15:31
Почвам да се вкарвам във филми- помпа високо налягане, клапан на помпата, датчик на рейката, а там всичко е в едни стотици левове...., но все си мисля, че трябва да има записани грешки. А няма

Освен, че все пак е добре да свалиш помпата и така да прегледаш това за което говорихме дотук, трябва да имаш впредвид и следната хипотеза:

Има инерционен контакт във веригата на помпата. Целта е при големи ускорения при катастрофа, да се прекъсне захранването на помпата и така да се предотврати пожар.
Та този контакт (намира се под шофьорската седалка и прекъсва минуса на помпата) може също да е причина за болежките ти.
Така, че ако пак ти изгасне колата по нанагорнище, обезателно бодни една крушка успоредно на помпата и виж дали докато не ще да пали двигателят, помпата има или няма захранване.
Ако има захранване и работи пък не пали - версията с боклуци, сцепени уплътнения........
Ако няма захранване - ориентирай се към проверка на инерционния контакт.

andro88
09-08-2012, 15:53
Освен, че все пак е добре да свалиш помпата и така да прегледаш това за което говорихме дотук, трябва да имаш впредвид и следната хипотеза:

Има инерционен контакт във веригата на помпата. Целта е при големи ускорения при катастрофа, да се прекъсне захранването на помпата и така да се предотврати пожар.
Та този контакт (намира се под шофьорската седалка и прекъсва минуса на помпата) може също да е причина за болежките ти.
Така, че ако пак ти изгасне колата по нанагорнище, обезателно бодни една крушка успоредно на помпата и виж дали докато не ще да пали двигателят, помпата има или няма захранване.
Ако има захранване и работи пък не пали - версията с боклуци, сцепени уплътнения........
Ако няма захранване - ориентирай се към проверка на инерционния контакт.
Евала, откъде ги обади тия знания, направо не знам. Веднага сега след работа отивам за филтър. Това със сигурност. Ще сваля и помпата и ще я прегледам. Ще бръкна в резервоара и ще видя каква е ситуацията. Има ли буклук-няма ли. Може и добавка да сложа.
Ще направя и снимки за качване. Това с инерционния контакт изглежда много интересно, да не говорим, че моята кола е удряна в миналото от предишния собственик. Как изглежда тоя контакт?
Искам нещо да питам, за да съм сигурен- има ли шанс да е помпа високо, датчик на рейката, датчик на КВ и да не записва никаква грешка?

oem
09-08-2012, 16:15
Капака на помпата се отвива със специална скоба за целта. Иначе другия вариант е с двама души, 2 секача, 2 чука и бой докато се отвие или докато се начупят ушенцата. После си чешете тиквите.

Аз мисля, че проблема ти не е в резервоара и залагам на датчик на рейла. :)

П.С. Принципно слаба маса на мотора добре. Възможно е да изгасне и от това, но ако е слаба масата мотора през останалото време няма да работи адекватно или докато работи ще има да прицъркват релета. Ако не е правено нещо по-мотора тази маса няма как да се развие от само себе си.

За датчика на рейла не е нужно да се сменя за проба или да се прави каквото и да било различно от диагностика. Просто някой да закачи тая кола и да види какво се случва с налягането.

ecotronic
09-08-2012, 16:21
Само съм чувал, че съществуват такива системи, но това за инерционния контакт на нашите возила го научих докато търсех повече инфо за помпата в E-learn:

http://snimki.be//store/1/281344518130.jpg

Представлява метална сачма в конично легло, която стои в леглото заради действието на гравитацията и това на постоянен магнит. При големи ускорения, сачмата излиза нагоре от леглото си и задейства механично контакт, който прекъсва захранването на помпата (масата).

badmadafaka
09-08-2012, 16:37
Много малко вероятно е да е този инерционен ключ... Той е един и същи във всички италиански коли от няколко поколения, което за мен означава, че е доста fail-proof... ;)

Иначе да светне чека без да запише грешка мисля, че не е възможно - чека светва когато се записва грешка (но не светва за всички грешки, има и такива дето се пишат без никава индикация)...

oem
09-08-2012, 16:44
Аз сега прочетох чак, че като изгасне не пали веднага. Възможно е наистина помпата в резервоара като загрее да затяга. А чека вероятно светва защото колата изгасва и остава на контакт.

ecotronic
09-08-2012, 16:51
Аз сега прочетох чак, че като изгасне не пали веднага. Възможно е наистина помпата в резервоара като загрее да затяга. А чека вероятно светва защото колата изгасва и остава на контакт.

Ама Андро пише, че и само при изкачване на наклон (ако не е съвпадение).
Ако това не е съвпадение и наистина се влияе от положението на купето спрямо хоризонталата, аз залагам на 2 възможни причини:
1 - боклуци или вода в резервоара
2 - неизправност във въпросния инерционен ключ.

oem
09-08-2012, 17:05
Ама Андро пише, че и само при изкачване на наклон (ако не е съвпадение).
Ако това не е съвпадение и наистина се влияе от положението на купето спрямо хоризонталата, аз залагам на 2 възможни причини:
1 - боклуци или вода в резервоара
2 - неизправност във въпросния инерционен ключ.

Хм... ще трябва да прочета цялата тема явно... ама някой друг път...

Няма особено голям смисъл. Тъпо е по принцип да се хвърля боб. Трябва си една добра диагностика на място и ще се разбере проблема къде е.

myato
10-08-2012, 16:01
Сега няма да гадая, къде е проблема, но ще кажа как са развива гривната без скоба и без намесата на чук и секач.
Взимаш един здрав кожен колан.Навиваш един парцал върху гривната и стягаш колана като примка отгоре, без да го закопчаваш, като стягаш в посоката на развиване.После с едната ръка придържаш и буташ, а с другата теглиш мъжки края на колана близо до катарамата.Ако не си разбрал, пиши да ти нарисувам картинка :BIGsmile:

ecotronic
10-08-2012, 16:34
Сега няма да гадая, къде е проблема, но ще кажа как са развива гривната без скоба и без намесата на чук и секач.
Взимаш един здрав кожен колан.Навиваш един парцал върху гривната и стягаш колана като примка отгоре, без да го закопчаваш, като стягаш в посоката на развиване.После с едната ръка придържаш и буташ, а с другата теглиш мъжки края на колана близо до катарамата.Ако не си разбрал, пиши да ти нарисувам картинка :BIGsmile:

Това е ценно ноу-хау.:cheers:
Наистина при положение, че има еластичен момент на усукване (заради гумено уплътнение предполагам), да се прилага постоянно и плавно усилие за отвиване е по-добрият вариант от чукането със секач при което всеки удар се поема еластично и след това се връща в изходно положение.

myato
10-08-2012, 20:03
Това е ценно ноу-хау.:cheers:
Наистина при положение, че има еластичен момент на усукване (заради гумено уплътнение предполагам), да се прилага постоянно и плавно усилие за отвиване е по-добрият вариант от чукането със секач при което всеки удар се поема еластично и след това се връща в изходно положение.

Какво да ти кажа? Нали знаеш лафа : "Сиромах човек, жив дявол.":BIGsmile::cheers::cheers:
Между другото, номера минава и за маслените филтри.

lordliness
11-08-2012, 00:26
Какво да ти кажа? Нали знаеш лафа : "Сиромах човек, жив дявол.":BIGsmile::cheers::cheers:
Между другото, номера минава и за маслените филтри.

:) дълго време си развивах маслените филтри с офицерски колан.

andro88
13-08-2012, 10:07
Колеги край на мистерията. В събота закарах колата на диагностика в сервиз на Фиат и Алфа Ромео. Преди да я закарам купих и нов горивен филтър, като мислех , че е от него, но така или иначе беше си за смяна. Та, на диагностиката с еоказа, че ми е заминал ДАТЧИК НА КОЛЯНОВИЯ ВАЛ. Това е причината колата да гасне. Съвпадение е, че колата гасне по баирите само, но има и логично обяснение- просто тогава загрява дотолкова , че датчика да изпляска. И пали разбира се след като изстине. Всички процедури са били безмислени междувременно.
Имаше и 3 съпътстващи грешки на тази за вала, която по спомен беше нещо от сорта на Lost cohesion between нещо and revs, и те са EGR, RPM и тази за свещите. Оказа се че EGR има показатели на съвсем нов и явно е запила тази грешка заради холовия датчик дето е заминал. Същото и за оборотите.
Колкото до помпата в резервоара- това се отвива само със скоба, която аз нямам. Пластмасовия о-ринг СЕ ЧУПИ много лесно и не препоръчвам на никой да я удря с отверка или нещо друго докато се развие. Просто трябва да се стегне със скобата и да се развие. За късмет обаче, във сервиза бяха разглобили точно такава помпа- от резервоара на друга 166. Колеги, има цедка, която едва се виждаше. Събира буклуци, да знаете. При мен не от това бе проблема, но щом си намеря скоба ще си направя профилактика.
Горещо благодаря на всички , които ми помогнаха със съвети и насоки.
П.С Lordliness ми дължи кафе и кола ;)

badmadafaka
13-08-2012, 10:12
Тоест твоята помпа не си я отварял последно..? Иначе супер, че си решил проблема... :flex:

andro88
13-08-2012, 11:14
Тоест твоята помпа не си я отварял последно..? Иначе супер, че си решил проблема... :flex:
Не съм. Не мога без скоба. Оребренията на о-ринга отгоре се чупят като солети ако ги натиснеш с отверка и започнеш да чукаш та да се отвият. Но както писах и горе- за късмет в сервиза бях свалили една таква, същата и на нея има цедка. Точно на нея имаше яко буклуци и вярвам , че и нашите са така. Не можах да снимам, щото тъпия Андроид не дава като имаш по 20% батерия. Иначе щом намеря скоба ще сваля и моята за да я почистя. За сега само горивен филтър и нов датчик на коляновия вал.:drinking:

ecotronic
13-08-2012, 11:24
Не съм. Не мога без скоба. Оребренията на о-ринга отгоре се чупят като солети ако ги натиснеш с отверка и започнеш да чукаш та да се отвият. Но както писах и горе- за късмет в сервиза бях свалили една таква, същата и на нея има цедка. Точно на нея имаше яко буклуци и вярвам , че и нашите са така. Не можах да снимам, щото тъпия Андроид не дава като имаш по 20% батерия. Иначе щом намеря скоба ще сваля и моята за да я почистя. За сега само горивен филтър и нов датчик на коляновия вал.:drinking:

По метода за развиване, предложен от Myato пробва ли?

myato
13-08-2012, 11:51
По метода за развиване, предложен от Myato пробва ли?

В същност колегата няма реален зор и аз на негово място не бих ровил нещо, дето не ми създава ядове.
Иначе, ако се наложи, да знае как може да се справи с подобни сглобки.

andro88
13-08-2012, 11:57
Сега няма да гадая, къде е проблема, но ще кажа как са развива гривната без скоба и без намесата на чук и секач.
Взимаш един здрав кожен колан.Навиваш един парцал върху гривната и стягаш колана като примка отгоре, без да го закопчаваш, като стягаш в посоката на развиване.После с едната ръка придържаш и буташ, а с другата теглиш мъжки края на колана близо до катарамата.Ако не си разбрал, пиши да ти нарисувам картинка :BIGsmile:

Разбрах те. Не бях влизал уикенда и не съм ти видял поста. Тая вечер ще жертвам колана и ще видя какво ще стане. И снимки ще има. Но няма да насилвам работата при положение, че работи нормално и не дава ядове.
За пореден път се убеждавам, че тези коли се ремонтират с лап-топ, а не с друго.

badmadafaka
13-08-2012, 12:03
Казаното от myato e aбсолютно правилно...
И все пак това за чупенето на оребренията опитно ли беше доказано или..? Защото поне от това, което съм виждал, пластмасата е нещо като ABS, тоест няма как да се счупи "като солета", а пък въпросната скоба просто натиска на две места едновременно вместо на едно (така, че ако е чак толко трошливо и с нея ще се счупи). Може би и с някакъв свален ангренаж да стане "културно" ако имаш под ръка...

А това, че някой някъде ти е показал помпа, пълна с тиня и аз го вярвам, вярвам и на тези, които казват, че са си ги почистили и е било зле положението, но нямам идея въпросните хора, а и тези, които са карали колата няколкостотин хиляди километра преди тях точно от кой варел/туба/друго са сипвали "нафта" и какво са и "добавяли"... Аз се чудя дали на кола, на която течността и влиза само през пистолет с емблема на известна верига бензиностанции и отвреме-навреме и се сипва добавка, която се продава на бензиностанция и на кутията и пише, че е добавка (а не горяло масло, хидравлична течност, маргарин, керосин, препечени филиики, лЕП и сол и т.н.), дали положението е същото... :)

oem
13-08-2012, 16:03
С ангренаж не става (тествано), с двете отверки и двата чука става, но ушенцата се изронват по-малко по-малко с всеки удар. На края като си купих скобата толкова лесно и удобно не е било никога. Скобата хваща на 3 места :)

lordliness
13-08-2012, 16:07
П.С Lordliness ми дължи кафе и кола ;-)
Андро, какви кафета, какви коли, какви 5 лева :).Ти каза, че са ти правили диагностика и не е имало записани грешки, което автоматично изключва всички датчици по колата( иначе веднага щях да ти кажа - датчик колянов вал :) )Обаче познах, че не е проблема в мръсен резервоар :Р

andro88
13-08-2012, 16:17
П.С Lordliness ми дължи кафе и кола ;-)
Андро, какви кафета, какви коли, какви 5 лева :).Ти каза, че са ти правили диагностика и не е имало записани грешки, което автоматично изключва всички датчици по колата( иначе веднага щях да ти кажа - датчик колянов вал :) )Обаче познах, че не е проблема в мръсен резервоар :Р

Така ми казаха от сервиза, така написах и тук. А то какво се оказа- цели 4 грешки.

П.С Айде от мен са и кафетата и колите

ecotronic
13-08-2012, 16:48
Ееее

Лорде, виж какво си писал:

"Мисля че имаш боклуци в другата помпа, горивния ти филтър се разпада и вкарва в помпата влакна, залагам кафе и кола."

Къде ти е лордовата чест???:flex:

То и аз бая глупости изписах по темата, ма поне не съм се обзалагал.

Сега заслужаваш Андро да извади всички боклуци и влакна и да ти ги сипе в ракията!:grandpa:

myato
13-08-2012, 18:12
Разбрах те. Не бях влизал уикенда и не съм ти видял поста. Тая вечер ще жертвам колана и ще видя какво ще стане. И снимки ще има. Но няма да насилвам работата при положение, че работи нормално и не дава ядове.
За пореден път се убеждавам, че тези коли се ремонтират с лап-топ, а не с друго.

Има го този момент за ремонта.Аз постоянно си развозвам нотбука с кабела.И вчера, ката се додрусах до морето забърсах грешка от потенциометъра на газта, на като имаш предвид, че за втори път ми пада плафона на главата, след минаване през дупка, това си е бял кахър.По така наречената магистрала, преди Варна, имах чувството, че пътувам върху камък, хвърлен да прави "жабки".


Ееее

Лорде, виж какво си писал:

"Мисля че имаш боклуци в другата помпа, горивния ти филтър се разпада и вкарва в помпата влакна, залагам кафе и кола."

Къде ти е лордовата чест???:flex:

То и аз бая глупости изписах по темата, ма поне не съм се обзалагал.

Сега заслужаваш Андро да извади всички боклуци и влакна и да ти ги сипе в ракията!:grandpa:
Сакън.Не посягайте на най-милото на Българина.:drinking:

balev64
13-08-2012, 19:57
Ей заради такива пътища си купих джипка преди две седмици и честно казано го направих от зор,даже тема има по въпроса....Иначе трябва да ви кажа че като нашия форум, трудно може да намери човек,да не се впускам сега в подробности за други форуми че чак настръхвам.

trop4i
13-08-2012, 21:46
По нашите европейски пътища ако минеш само с плафона е добре, дано не падат други неща.

lordliness
13-08-2012, 21:55
Ееее

Лорде, виж какво си писал:

"Мисля че имаш боклуци в другата помпа, горивния ти филтър се разпада и вкарва в помпата влакна, залагам кафе и кола."

Къде ти е лордовата чест???:flex:

То и аз бая глупости изписах по темата, ма поне не съм се обзалагал.

Сега заслужаваш Андро да извади всички боклуци и влакна и да ти ги сипе в ракията!:grandpa:
Аз не пия, може да ги сипе, може да бодне и датчика на коляновия вал като чадърче :).А това с разпадащия се филтър е реална ситуация, така, че внимавайте с филтрите.

myato
13-08-2012, 22:26
Ей заради такива пътища си купих джипка преди две седмици и честно казано го направих от зор,даже тема има по въпроса....Иначе трябва да ви кажа че като нашия форум, трудно може да намери човек,да не се впускам сега в подробности за други форуми че чак настръхвам.

Леле комшо, ако Ловешките пътища са те накарали да си купиш джип, за Плевенските ще трябва да си купя луноход.:naughty:


По нашите европейски пътища ако минеш само с плафона е добре, дано не падат други неща.

Тъй де.И аз това казвам.
То с тези "магистрали" си е бял кахър да те тресне плафона в канчето само два пъти за един месец, а всички части да останат закачени по колата и тя да е на пътя.Честно, направо се чудя, че някоя копка не ме хвърли в шанеца или не ме залупи на капак.
Вече почвам да карам като 100 годишна бабичка, но се съмнявам дали и това ще помогне.
Дано поне Господ ни пази, щото въпреки че си изблещих зъркелите, поне в 20% от "клопките" попаднах.В Бяла най-големите дупки бяха пред портала на пътното и след като ми изхлопа ченето за пореден път и спрях да видя, всички части ли са още с мен се засилих да поздравя майките им, но беше неделя.

balev64
14-08-2012, 20:16
[QUOTE=myato;1107758]Леле комшо, ако Ловешките пътища са те накарали да си купиш джип, за Плевенските ще трябва да си купя луноход.:naughty:



А бе то случката стана баш на "царския път" в Гурково малко преди "Хаинбоаз",ама и до сега жената бълнува че ако не била алфата а някоя по лека колица сме щели да огледаме нощния небосвод без да си извиваме вратовете ей тъй както сме си били седнали на седалките...
А за Плевенските пътища съм на ясно и си много прав за лунохода.

alfa156jtd
15-08-2012, 15:21
Колеги,аз имах този проблем на 156-та 1.9 като тръснеше в дупка и колата изгасне и трябва да изчакам 2-3мин.след което пали и никакъв проблем,до следващата дупка.Отидох в БОШ сервиз и ми казаха,това се случва често на дизели защото дизела е мръсен и ми казаха има филтър който е или между ел.помпата и нагнетателната,или между нагн.помпа и рейката неможах точно да разбера,но там имало филтър който се запушва,почистиха го и до там беше с проблема.Успех.

iveli
19-02-2014, 22:04
Да повъзобновя малко темата Имам леки колебания отвреме навреме в оборотите на мотора Искам да си почистя резервоара за да отпадне и тази причина Слагал съм уж добра нафта но колата не я имам от нова така че какво е ставало преди мен незнам Та ако някой е извършвал тази операция ще съм благодарен да сподели особенности От темата разбрах за трудното развиване на пластмасовият фланец Целта ми е да сваля резервоара и да го почистя заедно с цедки и чаркалаци които са в резервоара Благодаря предварително

Marin74
20-02-2014, 13:42
да аз съм извършвал тази операция свали двата маркуча и буксата които влизат в помпата и след това от долу свали маркуча през които се сипва нафта в резервоара тои е един дебел ще го видиш от долу
и тогава има 2 шини които държът резервоара като ги развиеш тои пада.А за помпата аз я развивам със много тъпа отверка и чук пробваи и със скоба за филтри но при свален резервоар става не е трудна тази операция на дъното на резервоара се събира нещо лигаво и влиза и в помпата успех

iveli
20-02-2014, 22:37
Мерси Скоро мисля да надникна какво става в резервоара

ecotronic
15-03-2016, 15:56
Мерси Скоро мисля да надникна какво става в резервоара

Колега, напиши 2 думи за развитието при теб. Сваля ли кошницата и ако да, то как разви въпросната пластмасова гривна. При мен от известно време се появи бензиново петно по предната част на резервоара и ще трябва да сменям зацепен маркуч или нещо спукано около помпата. Това вероятно няма да налага ваденето на кошницата, но ще се разбере на по-късен етап.
Лошото е, че първо трябва да сваля газовата бутилка, която седи върху капака над помпата в багажника.:brickwall:

iveli
16-03-2016, 10:49
Не съм го свалял Есо От половин година се занимавам с втората алфа която съм обезкостил докрай и я подготвям за пребоядисване Сега подсещайки ме с тази тема ако остане време ще извърша и тази процедура Ако успея ще пиша

ecotronic
19-03-2016, 20:03
Днес отворих капака над кошницата и установих, че течът се дължи на спукване на пластмасата над помпата в остовата на изходната тръба:

http://snimki.be/store/1/901482520008.jpg

Здрава помпа, всичко друго здраво и да се спука ей така от само себе си някакъв си корпус и да протече, това не го проумявам. Талянска му работа. Развиването на въпросната гривна по метода с колана без свалянето на резервоара е мисия невъзможна.
Мисля да намеря подходяща по диаметър тръба (може и PVC) и да си направя импровизиран ключ за развиването на това чудо. Така ще сменям изправна помпа, изправнен поплавък и пр. заради някаква си пукнатина.

ecotronic
19-03-2016, 20:45
PS:
Този инструмент (http://www.zimber.bg/cat-avto-instrumenti-zimber-tools/2099-kliuch-za-kapachka-na-benzinova-pompa-instrumenti-kliuchove-treschotka-vlogka-gedore-skobi-otverrtki-kleshti.html) може и да свърши работа за гривната.

http://img22.olx.bg/images_prodavalnikcom/88524716_2_585x461_klyuch-za-kapachka-na-benzinova-pompa-rezervoar-snimki.jpg

iveli
20-03-2016, 19:28
Аз днес свалях резервоара за почистване Гривната я развих с дървено трупче и чук А ти ЕСО тази пукнатина неможеш ли да я залепиш с нещо

ecotronic
20-03-2016, 20:27
Аз днес свалях резервоара за почистване Гривната я развих с дървено трупче и чук А ти ЕСО тази пукнатина неможеш ли да я залепиш с нещо

Ще пробвам да я залепя но е добре тя да се лепи отвътре а не знам дали е достъпна. Ще сменям цялата кошница заради това. При мен с чук и дървено трупче не помръдва. Явно е стегната здраво. Утре ще си поръчам въпросния инструмент. Намерих го за 20 - 30 лв и това ще ми спести демонтирането на резервоара.

iveli
20-03-2016, 21:07
Моето мнение е да пробваш да лепиш отвън Примерно със секундно лепило и сода или нещо подобно Вътре в кошницата едни къси корави маркучета Ще дотрошиш изходите докато ги извадиш Друг е въпроса ако искаш да видиш кво става в резервоара Моят нямаше грам мръсотия Начесох си крастата да го обърна за почистване

ecotronic
20-03-2016, 21:38
Сигурно има нещо с което може да се залепи отвън, но аз не съм сигурен, с какво. А не ми се иска през седмица да разкачам газовата бутилка. Затова предпочитам просто да сменя кошницата със здрава.

digitalundgrd
21-03-2016, 11:19
Почистваш хубаво и подсушаваш. Лепиш с течен метал Бизон, Вюрт или там, каквото ти попадне ;)

ecotronic
21-03-2016, 11:57
Почистваш хубаво и подсушаваш. Лепиш с течен метал Бизон, Вюрт или там, каквото ти попадне ;)

Засега ще сменя цялата кошница а тази спуканата ще я ремонтирам по този способ. Чудя се дали няма да е по-добре на дъното, където е пукнатината да излея маслоустойчив силикон и после да го залея с течен метал.

mirchozo
21-03-2016, 17:43
Не се занимавай с лепене, сменяш с нова и си свиркаш. Обикновенно се пука над клапана за налягане а той прави около 4-5бара, не си струва гимнастиката. Сменя се относотелно лесно, махаш големия капак и горе долу има място, внимавай като я вадиш с поплавъка за горивото че лесно се чупи. Леко я навеждаш назад ако има нужда, като отвиеш "бидона" и я надигнеш ще видиш за какво става дума. Като я извадиш слагаш един влажен парцал за да не излизат бензиновите пари от резервоара, сещаш се за какво и т.н.

ecotronic
26-03-2016, 15:45
Смених кошницата с друга (втора употреба). Гривната развих с по-горе дискутирания инструмент. Беше много здраво стегната и без него посмъртно нямаше да се развие.

Сега всичко е "ток и жица"

Сърдечно благодаря на колегата 164 td (http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=1462358&postcount=1), който ми изпрати читава помпа.

iveli
26-03-2016, 20:23
Предполагам че трудно си развил гривната заради изсъхването от бензиновите пари При мен най вероятно от вида гориво се разви по лесно

ecotronic
26-03-2016, 21:09
Предполагам че трудно си развил гривната заради изсъхването от бензиновите пари При мен най вероятно от вида гориво се разви по лесно

Сигурно си прав. Сега разбрах, защо тази гривна я има в AXM и струва 38 лв.

Ако някой види зор с нея и не иска да си купува инструмент заради едно ползване...........знае, какво да прави :)