View Full Version : Светна ми лампата за маслото
Колеги, алфа 145 1.4 TS 98 готина junior
Карам си и ми светва лампата за маслото. Сменял съм го преди 500 км. Спирам веднага и проверявам щеката. Масло има много. Помислих, че датчика се е прецакал. Продалжих да карам, но започнах да чувам, че клапаните ми започнаха да тракат. Пак спрях и проверих маслото. Знам, че се проверява само при студен двигател, но нямаше кога да го чакам, а и ако няма масло изобщо няма да има и при топъл двигател. Лампата продалжава да свети а клапаните тракат. Масло в картера има много. Някакви идеи???
spellmaste
26-04-2012, 07:16
Колеги, алфа 145 1.4 TS 98 готина junior
Карам си и ми светва лампата за маслото. Сменял съм го преди 500 км. Спирам веднага и проверявам щеката. Масло има много. Помислих, че датчика се е прецакал. Продалжих да карам, но започнах да чувам, че клапаните ми започнаха да тракат. Пак спрях и проверих маслото. Знам, че се проверява само при студен двигател, но нямаше кога да го чакам, а и ако няма масло изобщо няма да има и при топъл двигател. Лампата продалжава да свети а клапаните тракат. Масло в картера има много. Някакви идеи???
Може да има, но да не се качва
м- да , може да е маслената помпа , както ти е намекнал колегата. И ако е тя с това "продължаване" да си слушкаш клапаните , ще отидеш на нов двигател ,ако е тя де.
abgeorgiev
26-04-2012, 09:39
да, провери помпата - аз този проблем го имах и каквото и масло да сложа все си беше тая, при мен проблема си беше повдигачи-смених ги и се оправих ...
Ако не ти е запушена цедката на смукателя на маслената помпа или не е заял клапана и, си за нови лагери. И при трите случая трябва да спреш да караш, да се свали картера и да се види какво става, щом ти тракат клапани няма налягане на маслото и както ти казаха колегите или ще завариш разпределителния вал или ще съсипеш ДВГ тотално.
Колеги, алфа 145 1.4 TS 98 готина junior
Карам си и ми светва лампата за маслото. Сменял съм го преди 500 км. Спирам веднага и проверявам щеката. Масло има много. Помислих, че датчика се е прецакал. Продалжих да карам, но започнах да чувам, че клапаните ми започнаха да тракат. Пак спрях и проверих маслото. Знам, че се проверява само при студен двигател, но нямаше кога да го чакам, а и ако няма масло изобщо няма да има и при топъл двигател. Лампата продалжава да свети а клапаните тракат. Масло в картера има много. Някакви идеи???
Изобщо не я карай,с репратрака направо в сервиза!
След малко ще дойде един доктор до нас и ще я погледне. Сигурно ще се наложи да я издърпаме до серзива му. После ще споделя какво е станало. Аз в първия момент като ми светна лампата помислих, че е датчика защото нали скоро го сменях. Спрях и огледах долу да не е текло, ама нямаше нищо, клапани не тропаха и си продалжих след 2-3 км. пак спрях да огледам. Обаче след още 2 км клапаните се разтропаха.
С кой картер си? Алуминиевия или тенекиен? Да не си го удрял наскоро?
BillyBoy`
26-04-2012, 14:08
Не е лошо да кажеш и какво масло си сложил.
Ами не е алуминиев картера. Желязен е, но е яко ударен и ме самнява, че е ударен смукателя на маслената помпа. Сега отивам в канала да сваля картера и ще си проличи. Маслото мисля, че е някако 10 40 тексико
Ами не е алуминиев картера. Желязен е, но е яко ударен и ме самнява, че е ударен смукателя на маслената помпа. Сега отивам в канала да сваля картера и ще си проличи. Маслото мисля, че е някако 10 40 тексико
Аз затова те попитах, така се получава като удариш на цедката. Може да си счупил хобота на помпата, или се е запушила цедката. По-скоро е второто, щом не си я удрял ти. Лошото в случая е че не е ясно колко време е била така и какво налягане е правила помпата - може мотора да е пострадал.
Аз затова те попитах, така се получава като удариш на цедката. Може да си счупил хобота на помпата, или се е запушила цедката. По-скоро е второто, щом не си я удрял ти. Лошото в случая е че не е ясно колко време е била така и какво налягане е правила помпата - може мотора да е пострадал.
Точно както си мислех, а и както колегата tonov казва ... Беше се пукнал хобота горе близо до болтовете. Явно от там е взимало въздух и не е засмуквало масло. Веднага намерих от фиат мареа хобот. Беше същия и го монтирах. Изтъргах всичко, обезмаслих, намазах със силикон и монтирах всичко. Малко зор беше докато сваля картера... заради 2-та болта точно до коляновия вал се наложи да сваля тампона на двигателя, който ми пречеше да мушна инструмента. Но всичко мина уж по план. Сега ще чакам до утре да засъхне силикона. Сутринта ще налея маслото, ще запаля и ще се надявам клапаните да утихнат.
Пожелайте ми късмет. :p
Тази сутрин си налях маслото и запалих двигателя. След около 4-5 секунди клапаните утихнаха и всичко се нормализира. :) Проблема е бил в спукания смукател.
Васил Петров
27-04-2012, 12:40
Тази сутрин си налях маслото и запалих двигателя. След около 4-5 секунди клапаните утихнаха и всичко се нормализира. :) Проблема е бил в спукания смукател.
Да се заслушваш при по интензивно каране за други шумове.Дано си минал с малката беля.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.