Log in

View Full Version : Плазмен катализатор?



Ivo Skoklev
25-11-2006, 09:29
Относно гореспоменатото устройство :?: Има ли го или го няма...На кратко доколкото разбрах от думите на един приятел-Плазмения катализатор бил част от запалителната система и променял КПД-то й-по-добро запалване и т.н.Къде се слага,ако въобще го има и как действа?Благодаря предварително на тези които ще ми обогатят познанията в тази област.

boian
25-11-2006, 12:34
Аз съм чувал за плазмено запалване на свещите, т.е. закача се едно устройство, което дига волтажа на искрата и оттам по-добро изгаряне. Обадих се и на човека, който ги поставя, мисля беше от Видин или Враца и ми каза че в момента няма защото му спрели нещо патента на продукта. За + и - нищо не мога да кажа

Ivo Skoklev
25-11-2006, 12:50
Значи все пак не е измислица,очаквах да е по-разпространено и известно :wink: дали обаче работи с нормални свещи и не им ли намаля живота :?:

IXIBIT
25-11-2006, 13:05
Питал съм,това са глупости и няма смисъл...........особенно за T.S. двигател :!:

Bobo
27-11-2006, 22:01
Питал съм,това са глупости и няма смисъл...........особенно за T.S. двигател :!:

Да точно така :wink: Плазменото палене е полезно при мотори с делко и бобина и то по-старите модели предимно :wink: При нашите ТС мотори запалването е оптимално поради наличието на 4 бубини (на всеки цилиндър по една) и искрата е перфектна. По-добре се погрижете да имате добри свещи :wink:

gjachov
02-05-2007, 21:19
4 Бобини е добре,но дължината на искрата е 1000 пъти по-дълга с катализатора!Изгарянето е по-пълно.Газоанализаторът отчита по-ниски емисии на вредни газове.Самият автор имаше Алфа 75 ТS ефекта беше по-голям.Колата наистина работи по-добре и не износва свещите.Работи по-добре с нискооктанов бензин и газ.От 1998 година имам такъв уред.Преди 1 месец 2ма мои познати си сложиха също.Така че всичко това го има и се предлага,но естествено струва пари.А иначе за "нали пали" може и с обикновено запалване с чукче! :lol: За който разбира му е ясно,че 4 бобини се поставят за да не пада високото напрежение с увеличаване на оборотите.С катализатора високото напрежение е по-високо отколкото при система с индивидуални бобини.И може да се поставя на такава система!!!Системата може да работи с по-голямо междуелектронно разстояние.При цели 30 градуса от въртенето на коляновия вал междуелектродите непрекъснато прескача искра.Разликата се вижда и с просто око визуално.

gjachov
02-05-2007, 21:23
Мой приятел има Алфа Ромео Julieta 2000 с два карбуратора Solex искам да му я регулирам.Ако някой има данни за тези карбуратори като устройство,принцип на действие и регулиране нека да пише.

Bobo
02-05-2007, 22:44
4 Бобини е добре,но дължината на искрата е 1000 пъти по-дълга с катализатора!Изгарянето е по-пълно.Газоанализаторът отчита по-ниски емисии на вредни газове.Самият автор имаше Алфа 75 ТS ефекта беше по-голям.Колата наистина работи по-добре и не износва свещите.Работи по-добре с нискооктанов бензин и газ.От 1998 година имам такъв уред.Преди 1 месец 2ма мои познати си сложиха също.Така че всичко това го има и се предлага,но естествено струва пари.А иначе за "нали пали" може и с обикновено запалване с чукче! :lol: За който разбира му е ясно,че 4 бобини се поставят за да не пада високото напрежение с увеличаване на оборотите.С катализатора високото напрежение е по-високо отколкото при система с индивидуални бобини.И може да се поставя на такава система!!!Системата може да работи с по-голямо междуелектронно разстояние.При цели 30 градуса от въртенето на коляновия вал междуелектродите непрекъснато прескача искра.Разликата се вижда и с просто око визуално.

Е аз понеже разбирам ше ти кажа 2 неща:

1. Както писах по-горе има ефект при делко и една бубина, както е на 75ТС там даже има две делка :idea:

2. Стига писал глупости ! Въобще не ти е ясно кво представляват 4 двойни бубини на ТС :idea:

Bobo
02-05-2007, 22:46
Мой приятел има Алфа Ромео Julieta 2000 с два карбуратора Solex искам да му я регулирам.Ако някой има данни за тези карбуратори като устройство,принцип на действие и регулиране нека да пише.

Този раздел определено не е за регулиране на сток коли :idea: Има си раздел класически модели там си задай въпроса :!: Съмнявам се че можеш да се научиш да регулираш карбуратори във форум ма се пробвай :roll:

V_G_Z
04-05-2007, 19:01
аз примерно докато не видя извадка на дино не със свидетели НЕ вярвам :wink: за стари коли може .. но за съвременните запалителни системи файдата клони към нула !

gjachov
04-05-2007, 22:08
Изобретателят на катализатора се казва Христо Бъчваров.Телефон:0899534674 понеже аз "не разбирам" питайте него кое как работи и какво прави.Точно за това се писа по вестниците и имаше предавания по радиото и телевизията,но явно не сте гледали.Той има приятел с Алфа ТС и катализатор.За него има патент и ефекта е доказан.Колкото по-голям път изминава пламъчния фронт в цилиндъра-толкова е по-голяма вероятността от възникване на детонация.При поставяне на 2 свещи на цилиндър дължината на пламъчния фронт намалява на половина и това позволява по-висока степен на сгъстяване без опасност от детонация.Това е била целта при Алфа Ромео,а не по-добро запалване или изгаряне.Да се сравнява това с катализатора е СМЕШНО! С газоанализатор това може да се провери .Същия човек е изобретател на радиосинхронните часовници и е баща на мобилните телефони.Запалителната бобина е изобретена преди повече от 100 години от инж.Румкорф и досега почти не се е променила.А за карбураторите ще свърша работа и без вас.

JJJ
04-05-2007, 23:53
Изобретателят на катализатора се казва Христо Бъчваров.Телефон:0899534674 понеже аз "не разбирам" питайте него кое как работи и какво прави.Точно за това се писа по вестниците и имаше предавания по радиото и телевизията,но явно не сте гледали.Той има приятел с Алфа ТС и катализатор.За него има патент и ефекта е доказан.Колкото по-голям път изминава пламъчния фронт в цилиндъра-толкова е по-голяма вероятността от възникване на детонация.При поставяне на 2 свещи на цилиндър дължината на пламъчния фронт намалява на половина и това позволява по-висока степен на сгъстяване без опасност от детонация.Това е била целта при Алфа Ромео,а не по-добро запалване или изгаряне.Да се сравнява това с катализатора е СМЕШНО! С газоанализатор това може да се провери .Същия човек е изобретател на радиосинхронните часовници и е баща на мобилните телефони.Запалителната бобина е изобретена преди повече от 100 години от инж.Румкорф и досега почти не се е променила.А за карбураторите ще свърша работа и без вас.

Колега, извинявай обаче малко не съм съгласен с логиката ти за двете свещи на цилиндър. При висока честота на въртене, времето за което изгаря сместа оказва съществено влияние в/у индикаторната работа. Казано по друг начин, ъгъла на който се завърта КВ по време на горивния процес е голям. Голяма част от количеството топлина се подава преди ГМТ, а друга съществена част в процеса на разширението.
Според мен поставянето на двете свещи е с цел да се намали продължителността на горивния процес т.е. да се увеличи скоростта на нарастване на налягането (dp/df), следователно да се увеличи индикаторната работа.
Не са един и двама източниците, които твърдят че съществен проблем за наличието на детонационно горене се оказва подгряването на сместа от излъчването на фронта пламъка. Като се има в предвид разположението на свещите при TS двигателите, сместа в средата на ГК бива подгрявана практически от всички страни, което не е голямо предимство от гледна точка на детонационната устойчивост.