View Full Version : Проблем с климатика
TheGunner
04-05-2012, 19:24
Здравейте колеги!
Колата ми е Алфа Ромео 146 ТД. Проблема ми се следния: заредих си фреон в климатичната система, пресостата ми работи и намотката на компресора е ок, но когато пусна климатика и не иска да "цъкне"! Къде може да е проблема и какво бихте ме посъветвали ? Благодаря ви предварително и се извинявам ако се копирам с някоя стара тема. :drive:
Може да ти се стори глупаво, но провери си бушона на запалката. При моята, като изгори този бушон и спира захранването към климатика. Натискаш копчето отвътре, светва си,че уж климатика работи, но не се завърта компресора. Смених бушона за запалката, и климатика тръгна. Явно са на една верига, само че няма означение за климатик, ами за запалка. Бушона е син, 15 А.
Така че колега, ако запалката ти не работи, нямаш климатик :shoot:
TheGunner
05-05-2012, 15:02
Не е това колега. Всички бушони са ок. Благодаря ти все пак.:handshake:
Колега а като включиш копчето тръгва ли ти перката че при мен нещо релетата се бяха прецакали и от там същия проблем,така че и това е един изстрадан вариант,и най добре не си губи времето а иди на диагностика,Успех:bg::bg::bg:
Прецакан датчик за външна температура. Това при положение че има фреон и пресостат, и съединителя на компресора работят.
митака-пловдив
07-05-2012, 18:12
Отвори кутийката която седи на гредата,между помпата и радиатора.Има две релета и бушон,малкото реле е силовото,голямото е за перката,бушона е за малко реле.
Кажи с какъв компресор си,помпата ти с автоматичен обогатител ли е,имаш ли ЕГР?
Колегата хубаво е казал за датчика за външна температура,ама това важи само за климатрониците.
TheGunner
12-05-2012, 19:59
колега, днес забелязах следното: когато колата ми загря и се включи перката за охлаждане и тогава сработи и компресора! Къде може да е проблема в тоя случай???
митака-пловдив
13-05-2012, 18:48
Ами ако ми отговориш на въпросите в горния пост,ще ти кажа къде и какво да провериш.
TheGunner
14-05-2012, 19:20
Отвори кутийката която седи на гредата,между помпата и радиатора.Има две релета и бушон,малкото реле е силовото,голямото е за перката,бушона е за малко реле.
Кажи с какъв компресор си,помпата ти с автоматичен обогатител ли е,имаш ли ЕГР?
Колегата хубаво е казал за датчика за външна температура,ама това важи само за климатрониците.
Колега, преди малко проверих, но в тази кутия, за която говориш имам само едно реле с 4 крака 50А, малкото реле и бушона за които говориш ги няма.Колата ми е с автоматичен обогатител и с ЕГР, но не немога да ти отговоря какъв ми е климатика. Дано съм ти бил полезен, за да можеш да ме напътиш .:-?
митака-пловдив
15-05-2012, 22:23
Под пасажерското място за краката,вдигни мокета.Щом имаш ЕГР има две кутий с букси и кабели.Теб те вълнува черната кутийка с надпис RCC.Внимаваш като я откачаш,внимаваш и като вадиш буксата (7 кабела 8 пина).Внимавай като я отваряш,с отверка внимателно притискаш крачетата и дърпаш.Вътре има платка,НЕ Я ПИПАЙ с пръсти!!!Виж дали вътре има вода или окис.
Ако всичко е наред,пишеш тук и продължавам с напътсвията кое да е следващото което да направиш.
Ако има окис - нема се плашиш 270 евро струва да си направиш поръчка за доставка. :)
Аз ги лекувам обаче с хомеопатия :dance:
TheGunner
16-05-2012, 18:56
Колега, проверих преди малко там където ми поръча и видях следното: http://clubalfaromeo.com/forum/picture.php?albumid=1121&pictureid=3883
Какво ти е мнението ? Брадясала ли е ?:hmm:
митака-пловдив
16-05-2012, 23:19
Така като гледам,брадясала е малко :)
Как са съпротивленията и транзисторите от другата страна?
Между другото това ти е управлението на климатика.От тук се командва и компресора и перките и ниското налягане.
Имаш ли някой познат,примерно занимаващ се с касетофони,телевизори....ей така техника,да я погледно професионално.Но задължително след като му обясниш за какво е това,да ти даде гаранция че няма да развали нещо,защото просто няма от къде да си купиш нова.
Моята платка по същия начин се беше окислила и компресора се побъркваше да се включва/изключва,перките въртяха като побъркани и всякакви подобни аномалий.
Ако по платката всичко е наред,продължавам с напътсвията :)
така като я гледам не си личи да и има нещо. това жълтеникавото е защитен слой лак върху спойките. седи едно такова гумено.
митака-пловдив
17-05-2012, 19:24
така като я гледам не си личи да и има нещо. това жълтеникавото е защитен слой лак върху спойките. седи едно такова гумено.
Я виж пак окисленото оградено от колегата.
може, аз не виждам добре на нея.
TheGunner
19-05-2012, 14:47
А не ми е ясно, защо като загрее колата и се завърти перката, то тогава климатика сработва и започва да духа студено ???
да ти кажа ли що. като цъкнеш копчето, пресостата позволява /или не/ да се включи съединителя на компресора и се включва и първа степен на перката. очевидно имаш проблем с ел. веригата щото климатичната инсталация получава захранване от перката в твоя случай и затова тръгва чак тогава.
митака-пловдив
19-05-2012, 18:48
Не,турбодизела пуска втората степен и то когато загрее фреона.Първата степен на перката се пуска само когато двигателя стигне 91-2 градуса да речем и ако не успее да охлади,пуска и втората.
До скоро дори незнаех че нямам първа степен,чак когато започна да държи 95 градуса постоянно,се разчоплих и видях че резистора се беше разпоил от самите си крачета.А климатика си работеше и без нея.
Нов резистор струва 19 лева,но той изобщо няма нищо общо с климатика.
Ако релето,което е в черната кутия между водния радиатор и ГНП-то не работи,при загряването на фреона,пресостата му подава минус и тогава независимо от температурата на двигателя се пуска втората степен.Но дори и да не ти работи въпросното реле,климатика ще тръгне и ще изключи веднага,ако перката нетръгне да охлажда климатичния радиатор.
И понеже климатиците на турбодизела се управляват от "лично" тяхна си платка,независеща от режимите на двигателя,си мисля че проблема е в самата платка.
Ако колегата е проверил и е сигурен че платката му е здрава и няма прекъснати писти в следствие на влага.Следващото което мога да му предложа да пробва е да изключи буксата която следи за ниско налягане в системата.
Не,турбодизела пуска втората степен и то когато загрее фреона.Първата степен на перката се пуска само когато двигателя стигне 91-2 градуса да речем и ако не успее да охлади,пуска и втората.
До скоро дори незнаех че нямам първа степен,чак когато започна да държи 95 градуса постоянно,се разчоплих и видях че резистора се беше разпоил от самите си крачета.А климатика си работеше и без нея.
Нов резистор струва 19 лева,но той изобщо няма нищо общо с климатика.
Ако релето,което е в черната кутия между водния радиатор и ГНП-то не работи,при загряването на фреона,пресостата му подава минус и тогава независимо от температурата на двигателя се пуска втората степен.Но дори и да не ти работи въпросното реле,климатика ще тръгне и ще изключи веднага,ако перката нетръгне да охлажда климатичния радиатор.
И понеже климатиците на турбодизела се управляват от "лично" тяхна си платка,независеща от режимите на двигателя,си мисля че проблема е в самата платка.
Ако колегата е проверил и е сигурен че платката му е здрава и няма прекъснати писти в следствие на влага.Следващото което мога да му предложа да пробва е да изключи буксата която следи за ниско налягане в системата.
няма такова нещо като загряване на фреона. имаш ниско и високо налягане.
при движение без климатик,2-те степени на перката се управляват само от термоключа на радиатора. при движение с климатик - и от пресостата. целта е да има обдухване на кондензатора (радиатора на климатика)
тая "собствена" платка да тд управлява единствено съединителя на компресора според
-оборотите на двигателя
-положението на педала на газта
тя няма нищо общо с вентилаторите.
в тоя случай бих посъветвал колегата да се насочи към пресостата.
ето тук са схемите на
-вътрешната инсталация
-включването на компресора
-управлението на перките
ПП
ето ги схемите
http://www.alfa145.com/upload/Alfa145Manual/Volume%203/Manual%20Air%20Conditioner.PDF
при включване на климатика и когато колата е на място след малко трябва да се включи първа степен на перката. може да се пробва при движение (когато има естествено обдухване кондензатора) дали в купето духа студено.
няма такова нещо като загряване на фреона.
Как да няма, бе Колев!? :)
митака-пловдив
20-05-2012, 21:07
Как да няма, бе Колев!? :)
Колегата нещо немога да го разбера какво цели,може би опонент в някакъв спор?
Може би незнае че цялата климатична система,беше подложена на дисекция при мен преди има няма месец.Всичко съм си правил сам и много добре знам кое как работи.
Фреона загрява и се охлажда през климатичния радиатор.Климатика тръгва без да се пускат перките и първата степен ИЗОБЩО няма "допир" с него.Първата степен се пуска от датчика на радиатора ДИРЕКТНО,без да минава през реле.
Климатика пуска САМО и ЕДИНСТВЕНО втората степен на перката.
Колегата нещо немога да го разбера какво цели,може би опонент в някакъв спор?
изказал съм мнение и схемата съм дал.
TheGunner
16-06-2012, 23:59
Колега, проблема се оказа в въпросната платка! Щтракат релета на поразия! Какво е решението сега? :???:
ivan dimitrov
17-06-2012, 18:43
---
митака-пловдив
20-06-2012, 22:36
Колега, проблема се оказа в въпросната платка! Щтракат релета на поразия! Какво е решението сега? :???:
Питай Колев,лаиците незнаем нищо и само пълним главите на редовия потребител с неверна информация :laser:
Предполагам ще измъкне някой чертеж,та да разберем всички за какво иде реч.
Датчик за температурата на фреона?!?Колега,те такова животно нема.
Питай Колев,лаиците незнаем нищо и само пълним главите на редовия потребител с неверна информация :laser:
Предполагам ще измъкне някой чертеж,та да разберем всички за какво иде реч.
Датчик за температурата на фреона?!?Колега,те такова животно нема.
хич няма да се хабя. дори много се радвам че писаниците в тоя форум са на нивото което заслужава и към което се стреми. вместо да си помагате и споделяте опит, бъдете нагли комплексари незачитащи чуждото мнение.
приятно изкарване ви пожелавам..... в клубните сервизи и да не забравяте да си правите диагностика.
So Long, and Thanks for All the Fish :kiss:
ivan dimitrov
23-06-2012, 11:36
---
За да не отварям нова тема ще си позволя да пиша тук. Имам следния проблем: При включване на 1-2-3 или 4-та степен на духалката в купето, компресора задължително се вклюва и работи, а копечто е в изключено положение. Дори и да го натисна и светне, нищо не се променя. Само на положение 0 се изключва! Колата е 145 1.6 боксер. Идеи?
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.