Log in

View Full Version : Каране с керосин?



slik4eto
08-05-2012, 08:04
Колеги един приятел бачка на летище и може да ми взима по малко керосин та въпроса ми е в бензиновата ми алфа ако сложа 1 литър на половин резервоар бензин добре ли ще е или зле?Чувал съм ,че прочиствал но по опитните да кажат да не си прецакам колицата :) а пък бащата има 1.9 жтд ако не става в моита става ли за жтд то ?

daksy
08-05-2012, 09:12
Един колега си кара голф 2-ка дизел само на керосин и малко масло :D Нафта сипвал веднъж на 2 месеца и то не повече от 20литра.Резервуара го държи вечно пълен и тубите винаги с него хаха.
Така вече повече от година и казва,че проблеми не е имал.

slik4eto
08-05-2012, 09:16
Тоест в нито единия автомобил не е добре да го сипвам или ?

old alfist
08-05-2012, 09:50
Поинтересувай се дали е за реактивни или турбовитлови двигатели. На времето карах руските машини с авиобензин, който е над 100 октана, обаче примесен с обикновен бензин, защото иначе прогорваше клапани.

slik4eto
08-05-2012, 17:42
е никои ли не е пробвал тук да каже как е ?

митака-пловдив
08-05-2012, 18:34
е никои ли не е пробвал тук да каже как е ?


Как да е? Екстра е :) Керосин и отработено хидравлично масло МХЛ32 - бъркаш едно към 3 и не ти трябва нафта.

В бензина съм сипвал да пробвам какво ще стане,нищо не разбрах да стана,изгори го и за още питаше даже.На 20-тина литра сипах 2.5 керосин (шише от Пепси).
Нямам повече,иначе изобщо не бих се чудил дали да сипвам. :super:

Jivko7777
08-05-2012, 19:13
В подписа имаш кола с 2.5 TD, на който и боза да му сипеш сигурно ще я изгори... Питащия споменава 1.9 JTD (дори не е ясно дали е 16V), на което, без изобщо да искам да ти обиждам колата, дюзите струват повече от нея... А има помпа за високо налягане, регулатор (все евтини неща, които могат да се прецакат от "неправилно" гориво)...
Ако неговата цел е да се самонавие дали да изсипе едни 5-6 литра в резервоара на въпросната кола, след твоя пост вече съвсем нищо няма да го спира...
Само казвам... ;)

дюзите са по 40-50лв бройката вече ;) това извън темата, иначе лично аз керосин не бих сипвал да е стара дизел да но за наще не си правете експерименти ;)

митака-пловдив
08-05-2012, 20:03
В подписа имаш кола с 2.5 TD, на който и боза да му сипеш сигурно ще я изгори... Питащия споменава 1.9 JTD (дори не е ясно дали е 16V), на което, без изобщо да искам да ти обиждам колата, дюзите струват повече от нея... А има помпа за високо налягане, регулатор (все евтини неща, които могат да се прецакат от "неправилно" гориво)...
Ако неговата цел е да се самонавие дали да изсипе едни 5-6 литра в резервоара на въпросната кола, след твоя пост вече съвсем нищо няма да го спира...
Само казвам... ;)


Той май основно питаше за неговата която била бензин.А тази на татко му,била нафтовата.
Аз между другото съм пробвал на 2.0тд с керосина.На 2.5тд ВМ не съм,щото помпата с дюзите струва повече от тази на ЖТД :)

nicks1
08-05-2012, 20:47
Всички качествени добавки за почистване на ЖТД дюзи съдържат керосин. Така, че необходимата пропорция не виждам проблем за дизела.

old alfist
08-05-2012, 22:51
Най-добре е да не се правят екперименти със самолетните горива, защото може да има фатални последици за двигателите на автомобилите, освен ако някой не е химик, специализиран в горивата и си забърква разни смеси, но ми се струва, че тук във форума трудно може да се намери такъв.

rusiq86
09-05-2012, 01:17
мъка...мъка...:saint:

Кайо
09-05-2012, 01:35
....а някои на бензина ръгат нафталин.............

i.ganchev.ganchev
09-05-2012, 12:20
....а някои на бензина ръгат нафталин.............

Мхм, това и аз съм го чувал. Нафталина покачва октановото число. Тоест според мен може да пооправи калпав бензин.
Незнам обаче, няма ли някакви други странични действия.
И аз съм се чудил що да не се сипе една кибритена кутийка нафталин в резервоар пълен с А95 и да стане примерно 100 октанов...
Някой с любов към химията да сподели какви биха били резултатите :flowers:

slik4eto
09-05-2012, 18:18
едни са за други против сега съвсем се обарках и се чудя какво да го правя тоя керосин :)

RPWWD
09-05-2012, 18:28
едни са за други против сега съвсем се обарках и се чудя какво да го правя тоя керосин :)

Не го сипвай в резервоара на нито една от двете коли.

fred
09-05-2012, 19:55
А като падне самолето някой ден, може и да е защото някой е разредил един вид керосина :thumbup:

митака-пловдив
09-05-2012, 20:14
едни са за други против сега съвсем се обарках и се чудя какво да го правя тоя керосин :)


Дай ми го на мен,да ви покажа какви последици ще има върху някой от моите коли :)

Според количеството мога да ти показвам в дългосрочен план,колко е вреден :)

Кайо
10-05-2012, 00:35
Мхм, това и аз съм го чувал. Нафталина покачва октановото число. Тоест според мен може да пооправи калпав бензин.
Незнам обаче, няма ли някакви други странични действия.
И аз съм се чудил що да не се сипе една кибритена кутийка нафталин в резервоар пълен с А95 и да стане примерно 100 октанов...
Някой с любов към химията да сподели какви биха били резултатите :flowers:

Сложи,пробвай пък ако има ефект и няма лоши последици да пробват и други....:tooth::tooth::tooth:
При колите как действа не знам но тук в Гърция едно време много го слагаха на разни малки моторетки....бая счупени двигатели....

Та по повод темата ако нямате излишни пари не си правете експерименти.

dimitar_vd62
10-05-2012, 21:23
Поинтересувай се дали е за реактивни или турбовитлови двигатели. На времето карах руските машини с авиобензин, който е над 100 октана, обаче примесен с обикновен бензин, защото иначе прогорваше клапани.

Относно авиобензина, ще ви дам инфо от първа ръка.Баща ми беше военен летец, после отиде в селскостопанската авиация, Жигулата която взе още имам съм я карал нон стоп три години с авиобензин, ако не се лъжа марката му е Б91, не съм много сигурен но мисля че сега струва над 6 лв. литъра.Не съм го разреждал с нищо.Тогава от резорвоара се източваше някакво количество бензин, за да паднат утайките и боклуците, буквално на земята.Е никой не е луд да го хвърля и си го събираха.Нито клапани нито друго ми е прегаряло.А вървенето - няма с какво да го сравня сега.Такъв бял ауспух не съм виждал от тогава.Относно керосина, съм чувал за някаква безопасна пропория, но не съм я пробвал.А относно авиобензина ви го казвам от личен опит и няма да споря.

old alfist
10-05-2012, 21:45
Относно авиобензина, ще ви дам инфо от първа ръка.Баща ми беше военен летец, после отиде в селскостопанската авиация, Жигулата която взе още имам съм я карал нон стоп три години с авиобензин, ако не се лъжа марката му е Б91, не съм много сигурен но мисля че сега струва над 6 лв. литъра.Не съм го разреждал с нищо.Тогава от резорвоара се източваше някакво количество бензин, за да паднат утайките и боклуците, буквално на земята.Е никой не е луд да го хвърля и си го събираха.Нито клапани нито друго ми е прегаряло.А вървенето - няма с какво да го сравня сега.Такъв бял ауспух не съм виждал от тогава.Относно керосина, съм чувал за някаква безопасна пропория, но не съм я пробвал.А относно авиобензина ви го казвам от личен опит и няма да споря.
Все пак е 108 октана и е с по-малка летливост.
Селскостопанската авиация с Пчьолките караше с този бензин.
Я, кажи като много знаеш - с какъв цвят е този бензин.

Бобби
10-05-2012, 21:56
Все пак е 108 октана и е с по-малка летливост.
Селскостопанската авиация с Пчьолките караше с този бензин.
Я, кажи като много знаеш - с какъв цвят е този бензин.
Индикиран беше.....:)))

VFTI
10-05-2012, 21:58
Керосина е вид много лош бензин или вид "прекалено" хубав дизел. Тоест той е нещо между бензин и дизел. Това го казвам за колегат, защото виждам че другите колеги са наясно.

От това следва 2 факта. Караш стара лада на бензин- да ползвай го ама пак поне 50%50...Караш нова бензинова кола. Не не го ползвай

За дизел. Нещата са долу горе същите, само че там вероятността да имаш проблеми е по-малка. Аз дококлото съм чувал на 20литра керосин се сипват 1литър двутактово масло. Обаче с такова нещо карат стари дизели...Зa JTD ...други ще са съотношенията.

И ако се чудиш какво да го правиш, кажи на твоя човек да не го краде, а да го остави да се ползва по предназначението му...

Tonimir
11-05-2012, 00:02
2012 година е ... И все още има в България хора, които се правят на "тарикати" и "точат" ... (в случая керосин)

Нищо лично към никога, но докато не се промени тази психика в нас, няма никога тази страна да заприлича на нещо за което да си струва човек да се труди ...

thecleaner
11-05-2012, 01:15
JTD на повече от 100к км само на керц, беше тотализирало всичко помпи, дюзи, двигател. Обачеееееее, това са около 7-8к. литра гориво, ако е без пари, коментара е излишен.

Кайо
11-05-2012, 01:37
Са без майтап и реклами,разлика съм усетил във вървежа на колата само с Nos Power Booster но след 3-то наливане на дадената добавка...........

slik4eto
13-05-2012, 09:24
Керосина е вид много лош бензин или вид "прекалено" хубав дизел. Тоест той е нещо между бензин и дизел. Това го казвам за колегат, защото виждам че другите колеги са наясно.

От това следва 2 факта. Караш стара лада на бензин- да ползвай го ама пак поне 50%50...Караш нова бензинова кола. Не не го ползвай

За дизел. Нещата са долу горе същите, само че там вероятността да имаш проблеми е по-малка. Аз дококлото съм чувал на 20литра керосин се сипват 1литър двутактово масло. Обаче с такова нещо карат стари дизели...Зa JTD ...други ще са съотношенията.

И ако се чудиш какво да го правиш, кажи на твоя човек да не го краде, а да го остави да се ползва по предназначението му...

Идеално благодаря ти за отговора тои не го краде а както каза колегата за баща му се изтича заради отаики

---------- Post added at 03:24 ---------- Previous post was at 03:21 ----------


2012 година е ... И все още има в България хора, които се правят на "тарикати" и "точат" ... (в случая керосин)

Нищо лично към никога, но докато не се промени тази психика в нас, няма никога тази страна да заприлича на нещо за което да си струва човек да се труди ...

винаги ще се краде брат как си обясняваш всяка 5 та кола около теб струва над 70 000 през деня а вечерно време всяка 3 та над 100 000 ?Говоря за София предполагам и при вас не е различно.Тези коли се купуват със 600 лева заплата ли ?

old alfist
13-05-2012, 09:44
Всеки краде колкото може и колкото му позволят, но с тези горива рано или късно се прецакват двигателите.

VFTI
13-05-2012, 10:16
Такова понятие като утайки и загубен керосин няма. За източвания керосин си има waste fuel танкове където се събира, а после според процедурата. Никой не хвърля злато ей така, защото било изцапано с акита... Както и да е, всеки си има рамена на главата (да правилно сте прочели) :tooth: :tooth:

Успех с возенето колеги и после споделете личен опит...

rusiq86
13-05-2012, 16:44
Пичове не си съсипвайте колите. Не са предвидени за този вид гориво.
VFTI e прав, няма никакви утайки. Вземат се проби, ако има замърсявания, се филтрира и си пак ти.

AVGAS e:
- син(Avgas 100LL),
- зелен (Avgas 100/130),
- червен (avgas 80/87), почти изчезнал от пазара.
100LL e синкъв, 100 октана, най-разпространения авиобензин в момента, той е заместител на зеленикавият.

Инфото е от пряката ми работа с Avgas и Jet A горива.

dimitar_vd62
13-05-2012, 22:33
Все пак е 108 октана и е с по-малка летливост.
Селскостопанската авиация с Пчьолките караше с този бензин.
Я, кажи като много знаеш - с какъв цвят е този бензин.

Мисля че беше зеленикав, не че много знам, а казвам от личен опит.От Шабла до Балчик всеки катаджия познаваше колата - сещай се защо.

old alfist
14-05-2012, 00:10
Мисля че беше зеленикав, не че много знам, а казвам от личен опит.От Шабла до Балчик всеки катаджия познаваше колата - сещай се защо.
Боя се, че грешиш - по-скоро жълтеникав от ССА-то, 86 беше червеникакъв от ЗИЛ-овете, а 93 в зелено-синкавата гама.
Жълтия и червения можеше да се намират някак си, но синия си беше кът по тази линия.

dimitar_vd62
14-05-2012, 10:28
Абе не помня бе човек, въпросът беше че Ладите вървяха без проблем с него, без да се меша.Колата наистина вървеше много по-добре, с по-малко газ, двигатела работеше чудесно и ауспуха беше почти бял.Това е бензин с гарантирано качество, не е като това което продават по бензиностанциите.Същото и с газта.Навремето имах газово, по едно време имаше криза за газ, като отмина, на газостанция Траката пуснаха за около две седмици газ за износ.Еми колата си вървеше чудесно, не миришеше, наемяше почти нямаше разлика с бензина.Четири пъти зареждах, карах такси тогава, и минавах до 670км с 60 -63 литра газ.Иначе минавах 500-530км.По-късно разбрах че има автомобилна и битова газ, разликата е в съотношението пропан-бутан,както и зимна и лятна газ и автомобилната е по-пречистена от графит и сяра или някакви серни съединения.Жена ми имаше нещо общо с изпитания на двигатели, ако намеря нещо интересно ще го постна.А от познати знам че керосина се добавя в малки количества към бензина, но не съм се интересувал колко точно.Дори мисля че само на керосин няма да запали.Помня една случка от детството, живеехме в Плевен до 76-а, баща ми беше в Д.Митрополия тогава, отоплявахме се с нафта.Та не знам човека защо беше донесъл една пластмасова туба 10 л керосин.И понеже все дежурства, учения, източваше една туба нафта от варела и я оставяше майка да я налее когато свърши в печката.Та жената погрешка наля от керосина.Печката се зачерви отгоре, кюнците първо станаха червени, после жълти и тогава мама се паникьоса и хукна да вика комшии да помагат с нещо.Та така.Та като стана на въпрос интересно ми е какво ще стане ако се сипе на дизел.

rusiq86
14-05-2012, 12:14
Боя се, че грешиш - по-скоро жълтеникав от ССА-то, 86 беше червеникакъв от ЗИЛ-овете, а 93 в зелено-синкавата гама.
Жълтия и червения можеше да се намират някак си, но синия си беше кът по тази линия.

Ако говориш за авиобензин, няма жълт...син, зелен, червен са!

old alfist
14-05-2012, 22:54
Ако говориш за авиобензин, няма жълт...син, зелен, червен са!
Като ти гледам това 86 - не би могъл да знаеш.

rusiq86
15-05-2012, 03:11
Ако говориш за Avgas, Jet A....със сигорност знам доста повече от теб колега. Случайно работя на летище и съм заредил толкова самолети с гориво, колкото км на колата имаш 8-). Имам преминати обучения, практики, и доста тестове, издадени сертификати за работа с авио горива. Скромен опит на практика от две годинки.
Приеми го като нещо ново, което си научил от 25 годишен, провери инфото. Малко по предишен мой пост съм описал малко по-подробно и видовете с цветовете. За момента се използва синкавия. Мн запалим е, и не отдава голяма енергия. Бързо изветря, попаднал на земята за секунди се изпарява.
AVGAS e:
- син(Avgas 100LL),
- зелен (Avgas 100/130),
- червен (avgas 80/87), почти изчезнал от пазара.
100LL e синкъв, 100 октана, най-разпространения авиобензин в момента, той е заместител на зеленикавият.

И така де жълт авиобензин няма, Jet A гориво има жълт отенък (трябва да се нагрее до 100гр за да се запали, отдава огромна енергия), но едва ли си виждал такова, освен ако нямаш в ханбара gulfstream 5...

На снимка: 1) зареждам avgas (сиреч безнзина за който говорите), 2) Jet A

old alfist
15-05-2012, 09:50
Ако говориш за Avgas, Jet A....със сигорност знам доста повече от теб колега. Случайно работя на летище и съм заредил толкова самолети с гориво, колкото км на колата имаш 8-). Имам преминати обучения, практики, и доста тестове, издадени сертификати за работа с авио горива. Скромен опит на практика от две годинки.
Приеми го като нещо ново, което си научил от 25 годишен, провери инфото. Малко по предишен мой пост съм описал малко по-подробно и видовете с цветовете. За момента се използва синкавия. Мн запалим е, и не отдава голяма енергия. Бързо изветря, попаднал на земята за секунди се изпарява.
AVGAS e:
- син(Avgas 100LL),
- зелен (Avgas 100/130),
- червен (avgas 80/87), почти изчезнал от пазара.
100LL e синкъв, 100 октана, най-разпространения авиобензин в момента, той е заместител на зеленикавият.

И така де жълт авиобензин няма, Jet A гориво има жълт отенък (трябва да се нагрее до 100гр за да се запали, отдава огромна енергия), но едва ли си виждал такова, освен ако нямаш в ханбара gulfstream 5...

На снимка: 1) зареждам avgas (сиреч безнзина за който говорите), 2) Jet A

Наистина научих нещо ново и интересно, но приказката ми беше за индикарането на бензините преди 30г., когато се крадеше масово.

Кайо
15-05-2012, 10:11
Наистина научих нещо ново и интересно, но приказката ми беше за индикарането на бензините преди 30г., когато се крадеше масово.

Взе ми го от пръстите.......

bager
15-05-2012, 11:39
Наистина научих нещо ново и интересно, но приказката ми беше за индикарането на бензините преди 30г., когато се крадеше масово.

Ами ти си го каза - 86 е, няма как да знае. Иначе беше ясно за какво иде реч :) .

За "държавния" червен бензин имаше някаква "цака" май - прекарваха го през "син камък" :) .

rusiq86
15-05-2012, 11:47
БДЖ го боядисват в червено дам...В БРП Русе също го боядисват.

bager
15-05-2012, 11:50
БДЖ го боядисват в червено дам...В БРП Русе също го боядисват.

Няма бензин в БДЖ и БРП. Там нафтата е червена, но тук ставаше въпрос за "едно време", когато бензините се боядисваха с различен цвят, за да се следят от другарите милиционери при проверка на резервоара на автомобила. O tempora! O mores! :)

rusiq86
15-05-2012, 12:25
Говорех просто, че в тези институции се боядисва горивото (и в двете има само дизел естествено). Но какво е значението. То и сега такива са времената и нравите.

old alfist
15-05-2012, 13:31
Ами ти си го каза - 86 е, няма как да знае. Иначе беше ясно за какво иде реч :) .

За "държавния" червен бензин имаше някаква "цака" май - прекарваха го през "син камък" :) .

Синия камък беше по скъпото средство - по-евтиния вариант беше с бентонит.Разбърква се и след няколко часа като се утаи, се налива в тубите, като се внимава да не се засмучат утайките.Индикацията се познаваше само ако се смеси и разтръска бензин със спирт или ракия в епруветка.При индикиран бензин, който беше за държавните предприятия ракията се оцветяваши в лилаво, а при този от бензиностанциите си оставаше бяла.Кагато се прекали обаче със синия кмък или бентонита се избелваше и самия цвят на бензина, а това не трябва са се случва, защото веднага се разбира, че е правена химия.

mordohy
15-05-2012, 21:14
Не изчетох всички глупости, но ще кажа, каквото знам за керосина.
Керосина е калоричен точно колкото бензина.
Пали се при значително по-висока температура от нафтата.
Отличен разтворител. Много по-добър от бензина и кореселина.
И най-интересното свойство : разтваря се отлично с вода, което е незаменимо свойство.
За това забравете за слагане в бензинови и дизелови мотори. Единственото нещо, което може да направи е да разложи някои смолисти отлагания по горивната система и да я запуши.
Понеже изгаря с много по-малка скорост от бензина и нафтата, не е добър приятел на клапаните.
Добър е като гориво, извън турбинните двигатели, само в нафтовите печки и то само ако знаеш как да го експлоатираш.
Стига с недостатъците му!
Той е иделно средство за измиване на омаслени детайли.Разлага всичко, а после много лесно мръсотията се измива с чиста вода. Измит с вода, керосина побелява моментално.
Много от скъпите препарати за измиване на мотори, почистване на дюзи и горивни системи са просто оцветен и/или ароматизиран керосин.
Пробвайте и с учудване ще видите колко е добър.
Само в резервоарите не го слагайте!
Няма смисъл!

митака-пловдив
15-05-2012, 23:01
Ами ти си го каза - 86 е, няма как да знае. Иначе беше ясно за какво иде реч :) .

За "държавния" червен бензин имаше някаква "цака" май - прекарваха го през "син камък" :) .



Препичаха се и обикновенни филий хляб,до черно,после внимателно бензина се прецеждаше през тях.

old alfist
15-05-2012, 23:31
А, бе големи химици бяхме, но като се тръгне на море - пълен резервоар и две туби в багажника.

Orm
16-05-2012, 09:40
Ами колата е правена за бензин или дизел никъде нне е казано че ако ти свърши бензина , карай на каквото ти падне :) . АКо ти харесва колата, си я карай с това за което е предназначена :) Ако искаш да измислиш ново (по добро) гориво за човечеството , трябва да я жертваш ( както може би още няколко ) :) . Но като го намериш , задължително ни информирай че скоро трябва да се ходи на МОРЕЕЕЕЕЕЕ !!!!!! :)

old alfist
16-05-2012, 09:48
Соц.возилата ги карахме с каквото има и после сами си ги ремонтирахме, но сега колите и времената са съвсем други и по-добре да не се правят научни опити върху тях.

Orm
16-05-2012, 09:57
Соц.возилата ги карахме с каквото има и после сами си ги ремонтирахме, но сега колите и времената са съвсем други и по-добре да не се правят научни опити върху тях.

Така е де , ще земе някой комп да се побърка , пък после ходи го вразумявай :)

gopi
16-05-2012, 17:02
Наскоро ползвах една добавка BG244 за дизелови двигатели, на която основна съставка е керосин, но в съдържанието имаше и някакъв разтворител за дизела. Това ме води на мисълта, че не се разтваря в дизела само като чист керосин.
Иначе един кен от около 300 мл. беше за 60 литра гориво. Така, че трябва да се внимава с пропорцията.
Иначе се забеляза подобрение в работата на двигателя.

Ето това е темата с отзиви от използването на въпросната добавка.
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=37&t=29505

mordohy
16-05-2012, 20:18
Наскоро ползвах една добавка BG244 за дизелови двигатели, на която основна съставка е керосин, но в съдържанието имаше и някакъв разтворител за дизела. Това ме води на мисълта, че не се разтваря в дизела само като чист керосин.
Иначе един кен от около 300 мл. беше за 60 литра гориво. Така, че трябва да се внимава с пропорцията.
Иначе се забеляза подобрение в работата на двигателя.

Ето това е темата с отзиви от използването на въпросната добавка.
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=37&t=29505

Чистият керосин разтваря всичко,що е фракция на петрола!

old alfist
16-05-2012, 20:23
Керосина си е една странна смесица между нафта и бензин, нещо като катър - не е кон, не е и магаре.