PDA

View Full Version : Скоростта по света и у нас....



Susscrofa
09-05-2012, 09:26
Ще пусна тази тема, за да бъдем информирани къде в Европа, какви са ограниченията на скоростта. Искам да видим колко развита и прекрасна европейска страна сме. Настигаме Германия по два показателя, закриваме ядрени мощности и достигаме техните висоти в ограничението на скоростта. Каква прекрасна политика, какви хоризонти се откриват пред БГ шофера, който кара изправни, здрави и невероятно бРъзи коли.
На вашето внимание, табличка с разрешените скорости в Европа, БГ още е със старите 130 км/ч, които са една костенурча, една бабешка и пенсионерска скорост недостойна за нашите асове, за нашите шумахеровци, за нашите пилоти.

Австрия 50 100 130
Белгия 50 90 120
България 50 90 130 (Той реши да бъде140)
Кипър 50 80 100
Чехия 50 90 130
Германия 50 100 130 (*това е препоръчителна скорост)
Дания 50 80 110 или 130
Испания 50 90 или 100 120
Естония 50 90 или 100 или 110 -
Франция 50 90 или 110 130
Финландия 50 80 или 100 100 или 120
Великобритания 48 96 112
Гърция 50 90 или 110 130
Унгария 50 90 или 110 130
Италия 50 90 или 110 130
Ирландия 50 80 или 100 120
Люксенбург 50 90 130
Литва 50 90 110 или 130
Латвия 50 90 -
Малта 50 80 -
Холандия 50 80 или 100 120
Португалия 50 90 или 100 120
Полша 50 или 60 90 или 100 130
Румъния 50 90 или 100 130
Швеция 50 70 110
Словения 60 90 130
Словакия 50 90 или 100 130

gigi
09-05-2012, 09:48
В Полша на магистралите е 140 а не 130.:wink:

Кайо
09-05-2012, 09:55
Малта направо я махни от списъкът,за Кипър иди виж как карат там,по-големи какмикадзета от тях нема(ма поне имат арни коли и матори де) кат изключим нас българите.

Pepo
09-05-2012, 10:08
Ще пусна тази тема, за да бъдем информирани къде в Европа, какви са ограниченията на скоростта. Искам да видим колко развита и прекрасна европейска страна сме...

По кой научен метод откри зависимостта между едното и другото, каква точно е тя, мамин умен :balloon:
Аз съм за 'препоръчителна скорост'
Останалото е начин за пълнене на касичката :)

Susscrofa
09-05-2012, 10:15
По кой научен метод откри зависимостта между едното и другото, каква точно е тя, мамин умен :balloon:
Аз съм за 'препоръчителна скорост'
Останалото е начин за пълнене на касичката :)

Ок, предложи законопроект за препоръчителен данък печалба.

---------- Post added at 07:15 ---------- Previous post was at 07:14 ----------


В Полша на магистралите е 140 а не 130.:wink:

Това много ли променя нещата?

Kuku
09-05-2012, 10:15
Суска, искам да отидеш до съседска нам Гърция, не много далеч, някъде около Солун и да видиш как се кара там - при ограничение 90км/ч аз минавам със 100-110км/ч, а гърците ме задминават като спрял :!: :!: :!:

Доко
09-05-2012, 10:19
Суско аз не мога да разбера, сега ти недоволстваш ли, или се радваш, че настигаме Германия по тези показатели? :blush:

Pepo
09-05-2012, 10:20
Аз пак да попитам дали едното е показател за другото, влияят ли си и ако да - зависимостта правопропорционална или обратнопропорционална е :calc:

-Bobby-
09-05-2012, 10:29
Сус, старо ти е инфото. В Италия е 150 на магистралите.

bager
09-05-2012, 10:55
Скоростта не трябва да се разглежда самоцелно и отделно от останалите фактори при движение на МПС, като причинител на ПТП. Скоростта в контекста на пътните условия е висока или съответно ниска. Към това да добавим и състоянието на автопарка в България и като следствие получаваме следната статистика:

Omni
09-05-2012, 10:59
Суска, искам да отидеш до съседска нам Гърция, не много далеч, някъде около Солун и да видиш как се кара там - при ограничение 90км/ч аз минавам със 100-110км/ч, а гърците ме задминават като спрял :!: :!: :!:
:bouncing_smiley: Във Италия е същата работа.:gayfight:

Kuku
09-05-2012, 11:03
Като стана въпрос за скорости - ти взе ли си пратката? :)

Omni
09-05-2012, 11:09
Като стана въпрос за скорости - ти взе ли си пратката? :)
Да, взех я. Благодаря ти, много си точен:thumbup:. След 2-3 дена ще сваля бронята и ще действам.

bager
09-05-2012, 11:18
Сус, старо ти е инфото. В Италия е 150 на магистралите.

130 е ограничението, освен :

"до 150 в зависимост от геометричните характеристики (3 ленти във всяка посока плюс аварийна лента), натовареността на движението, атмосферните условия, местните данни за произшествия и при условие че системата TUTOR функционира в тези участъци. "

Или твърдиш че това тук не е вярно?
http://ec.europa.eu/transport/road_safety/going_abroad/italy/index_bg.htm

Pepo
09-05-2012, 11:33
Скоростта не трябва да се разглежда самоцелно и отделно от останалите фактори при движение на МПС, като причинител на ПТП. Скоростта в контекста на пътните условия е висока или съответно ниска. Към това да добавим и състоянието на автопарка в България и като следствие получаваме следната статистика:

Въпросната статистика отчита 'Road Deaths per Milion Inhabitants'.
Иначе казано:
Low fatality rates per million inhabitants may be associated with very high fatality rates per million vehicles. For example, a country with a small vehicle population may show a low fatality rate per million inhabitants but a high fatality rate per vehicle.
Затова би било интересно да видим 'Road Deaths per Milion Vehicles'. Ако имаш подръка, пусни.

bager
09-05-2012, 11:55
Въпросната статистика отчита 'Road Deaths per Milion Inhabitants'.
Иначе казано: Затова би било интересно да видим 'Road Deaths per Milion Vehicles'. Ако имаш подръка, пусни.

Дори и с по-малък брой автомобили, в България умират повече хора при ПТП, отколкото в останалия ЕС. С увеличаване на максималната позволена скорост няма да намалим тая бройка, нали?

Точна статистика нямам, но ето ти част от данни на ООН за брой автомобили на глава от населението към 2010г.


"
България зае 37 място в световна класация на страните с най-голям брой автомобили на глава от населението. Това показват данни на ООН, цитирани от украинското електронно издание „Багнет“.



Страните се класират по броя на автомобилите на хиляда души от населението, като класацията обхваща 136 държави. Според данните за 2010 г. в България на 1 000 души се падат 239 автомобила. По броя на коли страната ни се нарежда непосредствено след Унгария (262) и Полша (261). От съседните страни единствено Гърция е по-напред с 329 коли на 1 000 души население, което й отрежда 29-а позиция. Румъния (135) и Турция (67) заемат съответно 58-а и 73-а позиции. В ТОП 50 на класацията влизат повечето държави членки на ЕС."

Mind_Control
09-05-2012, 12:05
С увеличаване на максималната позволена скорост няма да намалим тая бройка, нали?



Но няма и да увеличи бройката. Имаш ли статистика колко от убитите са на магистрала? 140 си е разумна скорост, особено имайки предвид, че скоростомера лъже с около 5 км/ч в посока нагоре.

-Bobby-
09-05-2012, 12:08
130 е ограничението, освен :

"до 150 в зависимост от геометричните характеристики (3 ленти във всяка посока плюс аварийна лента), натовареността на движението, атмосферните условия, местните данни за произшествия и при условие че системата TUTOR функционира в тези участъци. "

Или твърдиш че това тук не е вярно?
http://ec.europa.eu/transport/road_safety/going_abroad/italy/index_bg.htm

Твърдя, че това там в този сайт е outdated от поне 10 месеца насам: http://www.automedia.bg/read/10214.html

Omni
09-05-2012, 12:52
Преди няколко години като работех в Италия, пътувах често Рим<>Чивитавекия и си карах редовно 140км/ч и пак ме задминаваха, та не спорете колко е разрешеното, а колко е на практика. Скоростта не е това което радва на пътя, а толерантността (лично мнение).

bager
09-05-2012, 13:04
Твърдя, че това там в този сайт е outdated от поне 10 месеца насам: http://www.automedia.bg/read/10214.html

Да, така е, изпуснал съм това.
Но това пак показва, че ние не сме дорасли за такава промяна в закона за движение по пътищата. Несравними са условията в България и Италия.
Защо просто не сложат ограничение от прословутите 140км/ч, на местата на които сметнат че са подходящи? Това и сега е възможно по действащият закон.
Просто са популисти, търсят показност и одобрение, а не ефективност- това е.

koolio
09-05-2012, 13:19
Аз само да попитам - за къде се произвеждат коли с максимална скорост 2 пъти над 130?

-Bobby-
09-05-2012, 13:25
Немските аутобани и пистите. :)

bager
09-05-2012, 15:15
Аз само да попитам - за къде се произвеждат коли с максимална скорост 2 пъти над 130?

Коле, то и тонколони с по няколко хиляди вата се произвеждат, ама не си ги монтираш вкъщи, нали знаеш защо? Или ако си ги монтираш, то съвсем не им ползваш възможностите на макс. Те са за зали и студия, които са звукоизолирани и не се чува там, където не трябва да се чува.
Същото е с колите. Имат възможности, но има и правила за ползването им на обществено място, какъвто е пътят. На пистата - моля!

fred
09-05-2012, 20:03
Максималната скорост може и да е по ниска по магистралите в доста държави, но там има ред.
Виждал съм в Гърция пет километрова колона и никой не изпреварва, защото е забранено.В България обаче ведна ще се намерят идиоти, които да минат по-отпред.
Да, вярно е че и в Гърция, в Италия и на други места карат много бързо,(не спазват ограниченията) но като цяло движението е спокойно и неопасно.Хората се отнасят с уважение към останалите участници и не са селски комплексари.
Та проблемът не е в скоростта а и много други неща, като манталитет например.

Бобби
09-05-2012, 21:58
А бе каква е тая тема....?
:lupe:
Прилича ми на оная реклама: "Пилета бият прасета, Брат"
:))))

Кайо
09-05-2012, 22:45
Суска, искам да отидеш до съседска нам Гърция, не много далеч, някъде около Солун и да видиш как се кара там - при ограничение 90км/ч аз минавам със 100-110км/ч, а гърците ме задминават като спрял :!: :!: :!:

Па и не само гърците. :tooth::tooth::tooth:

---------- Post added at 22:45 ---------- Previous post was at 22:40 ----------



Да, вярно е че и в Гърция, в Италия и на други места карат много бързо,(не спазват ограниченията) но като цяло движението е спокойно и неопасно.Хората се отнасят с уважение към останалите участници и не са селски комплексари.
Та проблемът не е в скоростта а и много други неща, като манталитет например.

За Италия не знам но за Гърция можем доста да поспорим,но определено е по-безопасно от движението в България.

nikolaaaay
09-05-2012, 22:56
С увеличаване на максималната позволена скорост няма да намалим тая бройка, нали?
[/I]
Но и няма да я увеличим. Жертвите от ПТП не зависят от скоростта. Пример за това е Германия, където се кара много бързо. В редица държави, въпреки ограниченията реалната скорост е висока, а броят на жертвите - не.
Сигурните автомобили и добрата пътна инфраструктура са условието за по-малко жертви. Манталитета и отношението към шофирането - също.
Още повече, че сега когато ограничението е "само" 130, далеч не означава, че няма хора, които карат с 250+, нали.

Omni
09-05-2012, 23:16
Не виждам много смисъл от темата, защото вдигането на скороста на определени участъци и то само с 10км/ч не е нищо особено. Човек и със 90км/ч може да се гътне или с 50 да прегази някого и да убие човек, а дали със 130 или със 140 ..........

bager
10-05-2012, 00:22
Но и няма да я увеличим. Жертвите от ПТП не зависят от скоростта. Пример за това е Германия, където се кара много бързо. В редица държави, въпреки ограниченията реалната скорост е висока, а броят на жертвите - не.
Сигурните автомобили и добрата пътна инфраструктура са условието за по-малко жертви. Манталитета и отношението към шофирането - също.
Още повече, че сега когато ограничението е "само" 130, далеч не означава, че няма хора, които карат с 250+, нали.

Добре де, не може ли да не се чете само един пост в дадена тема? Като влизаш в дискусия не е лошо да се прочете и казаното преди това. Или всеки си вади нещо, за което да се хване и да си пише? Какво по-различно, от това което съм написал в първия си пост ми казваш? Или в следващите си?

mim
10-05-2012, 11:27
аз пък в Италия не забелязах нищо такова
на магистралата Бари-Пескара и после Пескара-Рим ни изпреварваха макс с 10км отгоре, а ние държахме около 130
отделно че има камери за скорост през 2-3 км, то докато вдигнеш и трябва да набиеш кучките
тировете нямат право да изпреварват в лявата лента, та като ни свърши бензина и отнесохме няколко клаксона
дори фераритата не караха с повече от +10км отгоре