Log in

View Full Version : Защо цената на 166 е като тази на 156 ???



Zafo_84
16-05-2012, 20:30
Здравейте колеги,отскоро се оглеждам за нова придобивка,и попаднах на много ниски и нереални за мен цени на 166 цата та питането ми е защо е така и имат ли някъкви по странни дефекти които да ослужняват поддръжката на този иначе луксозен автомобил и честно да си призная 166 ми е фаворит пред 156 интересува ме дизела че нещо на бензин от 145 съм разочарован с тия газови глупости,как е по окачването,по двигателя и какъв е истинския и разход градско в СА и извънградско смесено магистрала и пресечена местност,надъхайте ме приятно за да остана доволен тука гледам по 3 ,3500 има доста добри на пръв поглед с печки,нави подгряване на седалки кожа и тнт.

Кажете истината предимства и недостатъци но без капка милост,самата гола истина,Благодаря !!!

:dance:
:dance:
:dance:

RUSEV-BGR
16-05-2012, 21:52
Здравейте колеги,отскоро се оглеждам за нова придобивка,и попаднах на много ниски и нереални за мен цени на 166 цата та питането ми е защо е така и имат ли някъкви по странни дефекти които да ослужняват поддръжката на този иначе луксозен автомобил и честно да си призная 166 ми е фаворит пред 156 интересува ме дизела че нещо на бензин от 145 съм разочарован с тия газови глупости,как е по окачването,по двигателя и какъв е истинския и разход градско в СА и извънградско смесено магистрала и пресечена местност,надъхайте ме приятно за да остана доволен тука гледам по 3 ,3500 има доста добри на пръв поглед с печки,нави подгряване на седалки кожа и тнт.

Кажете истината предимства и недостатъци но без капка милост,самата гола истина,Благодаря !!!

:dance:
:dance:
:dance:
Е как да си доволен колега от газта като си сложил обикновена газова уредба!За разхода на дизела всеки ще ти каже различно,само ще ти кажа че при жтд икономите от туй онуй-са равносилни на много плачене и кълнене!

code
16-05-2012, 21:57
Нормално е и двете са дупка в джоба, а 166 е по-голямата дупка :gayfight: Ходовата част на 166 е скъпа, предницата - неразбрана и т.н.
пп за по-малко от 5000лв 166 няма да караш и то ако имаш късмет, да не наливаш някакви големи пари;)

Zafo_84
16-05-2012, 22:02
:hmm::hmm::hmm::hmm::hmm::hmm:

Linkestis
16-05-2012, 22:06
...Кажете истината предимства и недостатъци но без капка милост,самата гола истина,Благодаря !!!



НЕМА ти останат пари за кафенце и за дънки.

old alfist
16-05-2012, 22:08
Разликата в цената е заради подръжката, а цената на подръжката е по-висока, заради липсата на масовост.
Повече коли от един вид, намаляват разходите, заради количествата на внасяните части и най-вече заради познаваемостта на модела от хората свързани с подръжката -голям и хубав автомобил е 166, но по-рядко се среща у нас и това сваля продажната му цена .
Повечето хора бягат от по-редките екземпляри по тези причини.

Linkestis
16-05-2012, 22:12
В Плевен не знам как е,но тук в големото село почват да настигат алди 80 и 156.

ecotronic
16-05-2012, 22:15
За цената не мога да ти дам разумно обяснение.
Но ти предлагам един друг начин да се ориентираш......
Погледни поставените за дискусия проблеми в двата раздела (166 и 156) и сам прецени при кой модел има повече и по-сериозни проблеми.
В раздела 166 се дискутират по-скоро козметични проблеми.
При 156 съвсем не е така.
Но по-добре е сам да си прецениш.

code
16-05-2012, 22:17
НЕМА ти останат пари за кафенце и за дънки.

:crybaby::crybaby: кратко и ясно хаха
Големите коли по принцип не държат цени, виж цените на старо на седмици, S-класи, Омеги, Мондео, 607, и т.н. Това е така защото покупката на такава кола е първа вноска по лизинг :dance: Мондео и Омега сякаш са най-смислените от горепосочените, 166 като поддръжка е нещо средно между тях и другите изброени.

old alfist
16-05-2012, 22:20
В Плевен не знам как е,но тук в големото село почват да настигат алди 80 и 156.
Общо взето, все още в Плевен е екзотичен автомобил за майсторите, но София си е София.

rusiq86
16-05-2012, 22:43
Два коренно различни автомобила, за хора с различни вкусове. По мое мнение търси читав дизел поне, че бензиновите могат да са доста коварни, не че е изключено и за дизел на старо де.
Но за 3-3.5 хил по добре недей и бягай надалече. Щото ще ти трябва още няколко за да я преведеш в релси, да не се опалваш после, ще вече има такива случаи доста, как продавача бил долен ляв педал :wallbash:
Скъпа поддръжка имат, но определено ще ти остават пари и за кафе и за дънки, че и за почивка :) ако попаднеш на запазен екземпляр, но трябва джоба да отпуснеш още.
Виж в разделите. И на двете повредите им са сходни по мое мнение. Аз за над 50к км на моя дизел само термостат и маркуч интеркулер смених.

Boby
16-05-2012, 23:18
Относно бензин или дизел бих ти препоръчал бензин с газова уредба.Самите компютри и начина на управление на двигателя нямат нищо общо с 145-та ти. С газов инжекцион колата ще работи много добре и разхода и в лв ще е много по-нисък от на дизел.
Относно 156/166. За мен 156 е компромис. Двигателите са едни и същи 2,4JTD, 2.0TS и 2.5. Да при 156 има и 1,6TS и 1,9JTD. Ако искаш по-слаб двигател избери 156. Ако ще взимаш от големите, то тогава няма значение дали е монтиран в 156 или 166. Обслужването му ще струва еднакво.Предното окачване като цена е почти еднакво. Виж при задното при 166 е по-скъпо, но то рядко дава проблеми също както и при 156. При 166 имаш по-големи гуми съответно и по-скъпи. Аз лично се примирих с малко по-високата цена за поддръжка на 166 и си взех 166-ца.

old alfist
16-05-2012, 23:25
Два коренно различни автомобила, за хора с различни вкусове. По мое мнение търси читав дизел поне, че бензиновите могат да са доста коварни, не че е изключено и за дизел на старо де.
Но за 3-3.5 хил по добре недей и бягай надалече. Щото ще ти трябва още няколко за да я преведеш в релси, да не се опалваш после, ще вече има такива случаи доста, как продавача бил долен ляв педал :wallbash:
Скъпа поддръжка имат, но определено ще ти остават пари и за кафе и за дънки, че и за почивка :) ако попаднеш на запазен екземпляр, но трябва джоба да отпуснеш още.
Виж в разделите. И на двете повредите им са сходни по мое мнение. Аз за над 50к км на моя дизел само термостат и маркуч интеркулер смених.
Стар дизел или стар бензин - Тhat Is Тhe Question.

Liminat
17-05-2012, 06:54
Здравейте колеги,отскоро се оглеждам за нова придобивка,и попаднах на много ниски и нереални за мен цени на 166 цата та питането ми е защо е така и имат ли някъкви по странни дефекти ...
Ми да, по-трудно се бута.

endeavour
17-05-2012, 08:35
Здравейте колеги,отскоро се оглеждам за нова придобивка,и попаднах на много ниски и нереални за мен цени на 166 цата та питането ми е защо е така и имат ли някъкви по странни дефекти които да ослужняват поддръжката на този иначе луксозен автомобил и честно да си призная 166 ми е фаворит пред 156 интересува ме дизела че нещо на бензин от 145 съм разочарован с тия газови глупости,как е по окачването,по двигателя и какъв е истинския и разход градско в СА и извънградско смесено магистрала и пресечена местност,надъхайте ме приятно за да остана доволен тука гледам по 3 ,3500 има доста добри на пръв поглед с печки,нави подгряване на седалки кожа и тнт.

Кажете истината предимства и недостатъци но без капка милост,самата гола истина,Благодаря !!!

:dance:
:dance:
:dance:
Ха, и аз навремето зададох почти същия въпрос:biggrin: След като пробвах 3-4 броя 156 с 2,4 жтд взех та се качих на 166 2,4 и ... въпросът отпадна от само себе си. 166 е съвсем друга бира. Ама гледай да не е 136 коньовия дизел,щото той е с повечко странни както ги наричаш дефекти. Ако попаднеш на що-годе гледан екземпляр, нямаш ядове. В противен случай колегата ти го каза (за кафенцето и дънките става въпрос):sex: А за по-скъпите части не намирам разумно обяснение - може би по-слабото разпространение на модела.

Zafo_84
17-05-2012, 14:23
Мерси на всички !!!!!!!

raiders
17-05-2012, 22:10
156 и 166 са две много различни коли. Зависи какво търсиш и какво искаш от автомобила ти. Аз отдавна съм направил избора си :biggrin: А цената не ми се вижда водеш фактор, макар, че 166 държи по-високи и с право.

За двигателите мтого зависи колко караш, но бензина ми се струва по-добра инвестиция в дългосрочен план.

Успех!

koolio
18-05-2012, 00:16
На цени от 3-3500 са такива, дето и още толкова да налееш в тях, пак няма да заприличат на коли. У нас цените са такива, защото се вкарват амортизирани екземпляри от моргите просто защото ако някой джамбазин внесе запазена 166 и си и иска цената, така ще му стои една година.
Под 5000 лв трудно ще намериш нещо, което да си заслужава.

danchev63
18-05-2012, 12:02
Както бях писал на друг колега : за автомобил с година на производство до 2000г. цените са в диапазона 3000-5000лв. При тях има по голямо овехтяване и ако екземпляра не е читав сам по себе си(не е гледан от собственика) ще се налеят доста над покупните средства за да се вкара в нормална употреба.
Автомобили с година на производство след 2000г. са в порядъка на 6000 - 10000лв. При тях ако сами по себе си са читави разходите за вкарване в нормална употреба са сравнително малки. Колегите са наблегнали в постовете си, че поддръжката е скъпа. Не съм съгласен с това - зависи какви са ти приходите и дали си маниак на тема "втора употреба сега слезла от конвейра на завода". Ако екземпляра е гледан обслужван и е да го наречем "здрав" разходите за поддръжка са съпоставими със разходите на всички марки автомобили от същия клас. Не да се прави сравнение между мерцедес и трабант.
Относно с какво гориво да е колата ; ако е за дълги пробези или голям километрай годишно - дизел; ако е за къси разстояния или малко километри на година - бензин/газ. В градски режим разхода реално е почти един и същ без значение на горивото при сегашните цени.
Относно кой модел: ако търсиш лимузина - 166; в противен случай се спри на 156.И в двата случая разходите ще са от един порядък при изправен автомобил.

Успех в решението.

Zafo_84
19-05-2012, 22:27
мерси колеги,много изчерпателни отговори,доколкото до горивото вече се ориентирам към дизела че карам предимно извънградско и то по магистрала по 2500км на месец,сега колата ми гори 13 газ с климата и 120 км/ч което е равносилно на 7 нафта като пари без да смятам бензина,а се надявам по магистралата със 100 120 да падне под 7 така ли е или греша?

:big_heat::big_heat::big_heat:

gorbi
19-05-2012, 22:53
Тук е писано много за разхода на 166 дизел... Малко ако се разтърсиш - ще намериш... Аз лично съм изненадан от моята, която е 175 коня, автоматик, и на дълго колкото и да я натискам - над 8 не е качвала, а първият път когато я карах от София до Варна ми даде 4.8 по компютър, 4.9 по колонка пълно=пълно. Верно, по този начин повече не съм я карал, но - важното е че може.... :))

code
19-05-2012, 23:12
13 газ с климата и 120 км/ч което е равносилно на 7 нафта като пари без да смятам бензина,а се надявам по магистралата със 100 120 да падне под 7 така ли е или греша?

:big_heat::big_heat::big_heat:
13 газ със 120 извънградско не е нормален разход за 145-ца, а на пари е 6л нафта ;) Моята извъградско гори 11 със стъпка, което е 5л нафта. Ако си вземеш след 2000г TS със 6ск ще ти гори под 10 газ ;)

ecotronic
20-05-2012, 10:20
мерси колеги,много изчерпателни отговори,доколкото до горивото вече се ориентирам към дизела че карам предимно извънградско и то по магистрала по 2500км на месец,сега колата ми гори 13 газ с климата и 120 км/ч което е равносилно на 7 нафта като пари без да смятам бензина,а се надявам по магистралата със 100 120 да падне под 7 така ли е или греша?

:big_heat::big_heat::big_heat:

Нещо не е наред с колата ти. Моята гори 13/100 газ при градско каране.
Извънградско при скорост 100 - 120 не качва над 10.

pitbull
20-05-2012, 10:32
Моята миналата година , Костинброд-Ахтопол и обратно даде 9 газ (по борд. 7 ), като по магистралата 130-140, на другите места 80-90 . На всякъде съм спазвал ограниченията, като в колата бяхме аз(100кг), жената и детето на 3г. ,нямаше тежък багаж, само дрехи.Става на въпрос за 166 2.0 ТС на газ.

ecotronic
20-05-2012, 10:36
Моята миналата година , Костинброд-Ахтопол и обратно даде 9 газ (по борд. 7 ), като по магистралата 130-140, на другите места 80-90 . На всякъде съм спазвал ограниченията, като в колата бяхме аз(100кг), жената и детето на 3г. ,нямаше тежък багаж, само дрехи.Става на въпрос за 166 2.0 ТС на газ.

Ей за това говоря и аз. С каква газова си?

pitbull
20-05-2012, 10:53
Симгаз, Роби ми я слага и като разход съм много доволен.

Liminat
20-05-2012, 13:07
... С каква газова си?
А, не разчитай на това, еднакви коли с еднакви газови харчат различно.

koolio
20-05-2012, 17:56
мерси колеги,много изчерпателни отговори,доколкото до горивото вече се ориентирам към дизела че карам предимно извънградско и то по магистрала по 2500км на месец,сега колата ми гори 13 газ с климата и 120 км/ч което е равносилно на 7 нафта като пари без да смятам бензина,а се надявам по магистралата със 100 120 да падне под 7 така ли е или греша?

:big_heat::big_heat::big_heat:

Ако не превишаваш 120 и колата е изправна няма да качи над 6/100.

didod
20-05-2012, 18:06
Средният разход на газ определено няма да е над 11 при нормално движение. Така, че е спорно с кой мотор ще е по-евтино (ако само цената ти е определяща).

qpwo
21-05-2012, 18:34
а се надявам по магистралата със 100 120 да падне под 7 така ли е или греша?


Как ще издържиш със 166-ца на Магистрала със 100-120. Аз със 130-140 ме хваща нервата..
Не говорим за ,, състезатели''. Просто ще видиш...

gorbi
21-05-2012, 22:20
Аз издържам...:) Обаче когато съм на круиз контрол... Иначе се увличам, на тая кола 180 и лепнат и не се чувстват въобще когато е хубав асфалта... Затова предпочитам да пусна криуза и да си гледам почивката... :)))

leketo84
22-05-2012, 01:22
Аз издържам...:) Обаче когато съм на круиз контрол... Иначе се увличам, на тая кола 180 и лепнат и не се чувстват въобще когато е хубав асфалта... Затова предпочитам да пусна криуза и да си гледам почивката... :)))

Аз излизам рядко извън София с алфата , което е добре за мен че праим често по 200 , но иначе в градски условия съм много кротък до 2-ра и после бавничко трябва да се внимава :-D

koolio
22-05-2012, 14:51
А каква е идеята да си купиш 166-ца за градско каране?:???:

old alfist
22-05-2012, 22:18
Направо ми се къса сърцето да я карам тази кола в градски условия - удовоствието е навън, но пък там дебнат радарите.

gorbi
23-05-2012, 10:52
Харесва ми на мен за градско каране с тоя автомат. Чувствам се, все едно съм се изтегнал в хола на дивана. Приятна музика, лек климатик, понякога по задръстванията си пускам някой филм от таблета, за да не се нервя. За сега си намирам място за паркиране, парктроника отзад помага да не стават сакатлъци. Е, малко ме е страх да я оставям по обществени паркинги, за да не я "осуркат" ама няма пълно щастие :)

koolio
23-05-2012, 12:22
Харесва ми на мен за градско каране с тоя автомат. Чувствам се, все едно съм се изтегнал в хола на дивана. Приятна музика, лек климатик, понякога по задръстванията си пускам някой филм от таблета, за да не се нервя. За сега си намирам място за паркиране, парктроника отзад помага да не стават сакатлъци. Е, малко ме е страх да я оставям по обществени паркинги, за да не я "осуркат" ама няма пълно щастие :)

За това си прав, и аз по тая причина понякога тръгвам с колата без да има нужда, но заслужава ли си е въпросът ...

Murderer
23-05-2012, 12:41
А каква е идеята да си купиш 166-ца за градско каране?:???:
Ами наистина доста е куца работа да мъчиш 166-ца по варнеските разбити улици,камо ли да я понастъпиш малко-ей на пак тряя правя предницата баси:bored: ..ше си купя една моторетка най-накрая за лятно градско:biker:,пък зимата една уазка,а италианката само магистрала,
айде сполай ти бате Бойко :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

qpwo
23-05-2012, 13:38
Аз за щяло и нещяло я карам по перфектните улици на Бургас. Наистина този град стана най-готиния...:balloon:

code
23-05-2012, 14:29
Аз за щяло и нещяло я карам по перфектните улици на Бургас. Наистина този град стана най-готиния...:balloon:

тей тей (пригласям) Автомат му е майката френдове, всичко друго е майтап - много заяква дясната ръка пък тя и без това е напред от пубертета :hvala:

gorbi
23-05-2012, 15:07
Дам... за улиците на Варна сте прави. Ужасни са. За да не става темата с полит-уклон ще пропусна какво мисля за кмета и подобните му паразити...:)
За съжаление, без да го искам, съм принуден да карам и из града вместо 166 - моята "уазка" от подписа. Взех си я за гората, ама при това ужасно състояние на улиците ми е жал наистина за 166 и все по-често я оставам да "гаражува" и я паля уикендите за дългите пътища :(

inetsov
23-05-2012, 15:50
За извънградско казвате е добре а ?
Много ли им е чуплива ходовата част ? Чак пък толкова да ги пазите все едно са от стъкло.

_power_
23-05-2012, 16:15
За извънградско казвате е добре а ?
Много ли им е чуплива ходовата част ? Чак пък толкова да ги пазите все едно са от стъкло.
Който пази има, който не пази ...плаща и седи без кола (ако е единствена) И не не са чупливи, напълно нормален автомобил според мен с евтина потдръжка за класа си !

gorbi
23-05-2012, 16:20
За извънградско е супер. Нямам никакви забележки. Случи се да ходя до София спешно - сутринта Варна-София, след обяд София - Варна - и се чувствах удесно след това, а не убит от път. По някога ми е доста трудно да си наместя седалката да ми е възможно най-удобна, но това е сигурно заради много възможности за настройка:) На джипката ми е счупена долу шейната, на никъде не се мести и си ми е супер удобно :) :) (в тая връзка някой ако продава седалка шофьорска от Алфа, може да не е 166, стига да са хубави - да свирка на лични)
За пазенето - проблемът не е толкова в окачването, колкото в ниския просвет. Аз съм с най-високите възможни за модела 17 инчови гуми и пак колата е спусната ниско. Кората ми е начупена вече на няколко места, слава богу - картерът ми е все още здрав. Освен това дадох доста пари да възстановя цялото окачване и не ми се иска да го троша наново, като се има предвид, че из града има ями като да влезе половината кола.
Всъщност, като се замисля - на практика - няма нито една улица във Варна, освен новата отсечка на Ген.Колев, която да става за каране на лек автомобил :)

koolio
23-05-2012, 17:41
Който пази има, който не пази ...плаща и седи без кола (ако е единствена) И не не са чупливи, напълно нормален автомобил според мен с евтина потдръжка за класа си !

Един да е на моето мнение.
Сравнена с други коли от същия клас, поддръжката на 166-цата е даже евтина.

Kuku
23-05-2012, 18:32
Да, но сравнена с други коли от същия клас, сякаш не е толкова здрава и от там идва по-скъпата поддръжка - не цената на частите, а сумарно похарчените пари за поддръжката :)

trop4i
23-05-2012, 19:27
Колите са създадени да се движат по пътища в добро състояние, а не по български пътища с ями и дупки.

old alfist
23-05-2012, 20:46
Колите са създадени да се движат по пътища в добро състояние, а не по български пътища с ями и дупки.
И аз се опитах да напиша нещо такова, но някои са големи пичове и си плащат за гъзарията да тракат голямата кола в дупките.

leketo84
24-05-2012, 00:00
Да ви кажа аз толко внимателно се оглеждам за дупки и неравности докато карам , че просто дори виждам как се изнервят пасажерите и околните шофьори , но не ми пука ! За тези 4,5 години от както сме заедно за 40К ако искате ми вярвайте имам само едно точно попадение на легнал полицай наобратно , което ми костваше 3 джанти за изправяне и подмяна на гумите защото 2 станаха с балони , но участъка беше извънградски и пълен с изненади :busted_cop:

koolio
24-05-2012, 00:43
Да, но сравнена с други коли от същия клас, сякаш не е толкова здрава и от там идва по-скъпата поддръжка - не цената на частите, а сумарно похарчените пари за поддръжката :)

Ако я сравняваш с Омега А и А6 от първите - сигурно да ;).

Kuku
24-05-2012, 01:31
Да не задълбаваме ;)

Auto 166
26-05-2012, 23:36
!!!!

gorbi
26-05-2012, 23:55
Бензинът е бил по-добър някога :) В момента, аз като редови автомобилист предимства не виждам :)
Това че 166 е някакъв супер-дупер клас автомобил - също не е верно :) Мерседес Е класа от тези години е доста по-луксозен и добре направен автомобил, парите разбира се са почти по 2. Обаче - 166 е най-доброто което може да купиш в момента като съотношение функционалност/цена. Според моето скромно мнение - с малки недостатъци като калпави материали в интериора, слабо окачване и малък клиренс, автомобилът предлага красив салон, красива външност, добро пътно поведение и много серийни екстри. И най-силната страна на 166, да ме прощава колегата с бензинката, но това което прави 166 добра покупка са великолепните дизелови агрегати, които предлагат голяма динамика с малък разход на гориво. Аз лично търсих 166 изключително заради 2,4 литровия дизел и предлаганите в комплектацията екстри. Ползвал съм 4 години малкото братче 1,9 jtd и съм меко казано възхитен. Бензинът с нищо не ме впечатлява освен с високия си разход и скъпата поддръжка :)

geniusloci
27-05-2012, 10:41
Аз пък не съм съгласен за Е-класите - качвал съм се на кола на същите години и вътре далеч повече личи "износване", отколкото в 166. Салонът е на добро ниво, изключвам пластмасовите възсуховоди на вратите и разни ей такива дреболии, които всяка кола си има.

Това, което има в повече, е поведение на пътя, а и да не забравяме - с предно е, което за много хора не е минус, и не си я паркирам януари/февруари.

qpwo
27-05-2012, 13:30
Бензинът е бил по-добър някога :) В момента, аз като редови автомобилист предимства не виждам :)
Това че 166 е някакъв супер-дупер клас автомобил - също не е верно :) Мерседес Е класа от тези години е доста по-луксозен и добре направен автомобил, парите разбира се са почти по 2. О Според моето скромно мнение - с малки недостатъци като калпави материали в интериора, слабо окачване :)
:screwy: ?

Auto 166
27-05-2012, 19:54
Бензинът е бил по-добър някога :) В момента, аз като редови автомобилист предимства не виждам :)
Това че 166 е някакъв супер-дупер клас автомобил - също не е верно :) Мерседес Е класа от тези години е доста по-луксозен и добре направен автомобил, парите разбира се са почти по 2. Обаче - 166 е най-доброто което може да купиш в момента като съотношение функционалност/цена. Според моето скромно мнение - с малки недостатъци като калпави материали в интериора, слабо окачване и малък клиренс, автомобилът предлага красив салон, красива външност, добро пътно поведение и много серийни екстри. И най-силната страна на 166, да ме прощава колегата с бензинката, но това което прави 166 добра покупка са великолепните дизелови агрегати, които предлагат голяма динамика с малък разход на гориво. Аз лично търсих 166 изключително заради 2,4 литровия дизел и предлаганите в комплектацията екстри. Ползвал съм 4 години малкото братче 1,9 jtd и съм меко казано възхитен. Бензинът с нищо не ме впечатлява освен с високия си разход и скъпата поддръжка :)

Явно не четеш внимателно приятел .
Бензина е по добър за мен това е мое мнение Ок.
Говоря също ,че не ме е грижа колко гори колко му е поддръжката и колко ще дам за гориво ...ИМАМ ТАЗИ ВЪЗМОЖНОСТ и неми пука.
НИКОГА НЕМОЖЕШ ДА СРАВНИШ Е КЛАСА ОТ ГОДИНАТА НА 166 .............ДА НЕ ГОВОРИМ ,ЧЕ И СЪС ЗАДНО ПРЕДАВАНЕ.
Автомобил със задно предаване не ми го хвали като Изключим спортните или пък нещо подобно .
Мое мнение всеки има право ....ДРУГАР ВКУС НЯМА ....ОК !
Италианеца е номер 1 не ми говори за мерцедес ако нее S-Класа .....!!! И пак лично на мен не ми харесват .

gorbi
27-05-2012, 20:36
A, ясно - кажи че си е твое мнение... То и това за Е класата пак си твое мнение :)

Вземи хвърли едно око на Е класа след 2002 година, разгледай внимателно и сравни с 166 след 2002. Аз имам 166 2005 и съм карал Е класа 2005. Наистина нямат нищо общо, за съжаление :) :) Може би си имал предвид Е класа преди 2002, там нещата са дискусионни и въпрос на вкус по-скоро.
Колкото за задното предаване - интересно ми е колко коли си карал със задно предаване. Защото на мен 166-цата ми е някъде 36 по ред лична кола и понеже съм ги менкал тия предавания - мога за себе си да преценя кое е по-добре и кое не :)
Май за пръв се качваш на по-хубав автомобил, донякъде разбирам еуфорията ти - желая ти да си го караш с кеф дълги години и да го смениш после с някой който още повече да те радва... :cheers:

code
27-05-2012, 21:03
Може би си имал предвид Е класа преди 2002, там нещата са дискусионни и въпрос на вкус по-скоро.

Не мисля, че може да има някаква дискусия старата Е е по-гадна от 166, новата след 2002 е по-хубава от 166 и това е.:devil: Нормално, едното си е 98г другото 2002, а фейса на 166 си е просто 2 фара, т.е. пак 14г концепция на по-малко километри.

Kuku
27-05-2012, 21:42
Колеги, слезте на земята - няма място за сравнение между '166' и 'Е-класа', след 2003г. - едното си е чисто нов модел :!:

koolio
27-05-2012, 22:08
Въобще защо се сравнява Алфа Ромео с Мерцедес? Не е ли по-логично с БМВ? По-скоро темата е 166 или е39. Аз избрах 166 по няколко причини:
1. Ако не е М-пакет, седалките на БМВ са като на Москвич, включително кожените.
2. 2.4 JTD за мен е по-добър двигател от 2.5 д - не върви повече, но е по-здрав и вади по-добър звук.
3. Ако живеех в държава, в която през зимата пътищата се чистят редовно, задното предаване нямаше да ми е проблем. При настоящото положение обаче дори заради възможността един път да закъсам някъде, не искам единствената ми лична кола да е със задно.
4. Всеки селски гъзар, видял се в пари, си купува БМВ. Аз не искам да ме свързват с подобни типове.

ecotronic
27-05-2012, 22:25
Да се сравняват различни модели коли от една и съща марка е нещо доста трудно и често пъти безсмислено.
Да се сравняват пък коли от различни марки...........още по-безмислено.
На мен лично ми е интересна дискусията около въпроса на човека, пуснал темата. А именно 156 vs 166.

Та на въпроса..........(според мен)

В полза на 166:

- интериора
- предното окачване (така съм чувал, но може и да греша)
- визията като цяло (но без тази на предницата допреди фейслифта).

В полза на 156

- задното окачване
- визията на предницата
- по-ниската цена

.............. какво друго?

Kuku
27-05-2012, 22:32
.... Коле, аз лично бих си купил БМВ, защото имам приятел фанатик на марката, който на всичкото отгоре има и собствен сервиз.... та в тоя ред на мисли - не си съвсем прав :)
С другите неща съм съгласен :)

Zafo_84
27-05-2012, 23:14
да да да,тука май се заформя голямо сравнение на модели и марки коли,а аз питах за 156 & 166,така че благодаря на всички,всеки си има мнение за себе си,Успех на всички и безаварийно каране по лунните алеи на Родината ни!!!

RPWWD
28-05-2012, 01:11
какво друго?

156 има комби вариант, докато 166 си остава до края триобемна и не особено функционална лимузина. За сравнение прословутите 5-ци и Е класи си имат комбита. Предното окачване на 166 си е същото като на 156, да го кажем...дразнещо.

Linkestis
28-05-2012, 01:53
RPWWD,много си далече и ти от истината.Знаем - на 166,но да я сравняваш със сапунерката 156 нещо си се объркал или не си си изпил хапчетата преди лягане.
Почивните дни ли ви се отразяват че пишете такива пубертетски глупости?
Гиги затривай темата че ще стане страшно :)

RPWWD
28-05-2012, 02:53
RPWWD,много си далече и ти от истината.Знаем - на 166,но да я сравняваш със сапунерката 156 нещо си се объркал или не си си изпил хапчетата преди лягане.
Почивните дни ли ви се отразяват че пишете такива пубертетски глупости?
Гиги затривай темата че ще стане страшно :)

Не, че 166 е лоша кола, но пък колко по-лоша да е 156 като споделят един куп общи чаркове и двигатели ;-) Просто обърнах внимание на липсата на вариативност в каросерията на 166, нещо което лично на мен не ми харесва още повече, че прословутите немски марки от клас "Е" имат без изключения вариант комби.
Хапчетата продължавам да ги пия... анасонови ;-)

code
28-05-2012, 08:33
Не, че 166 е лоша кола, но пък колко по-лоша да е 156 като споделят един куп общи чаркове и двигатели ;-) Просто обърнах внимание на липсата на вариативност в каросерията на 166, нещо което лично на мен не ми харесва още повече, че прословутите немски марки от клас "Е" имат без изключения вариант комби.
Хапчетата продължавам да ги пия... анасонови ;-)

Почти всички марки НЕ правят комбита от най-високия си клас. Къде си виждал S комби, 7-ца комби и т.н. 166 комби би била върха на гаврата. Относно окачването - при 166 е подходено много, ама много по-сериозно (и по-скъпо). ;)

qpwo
28-05-2012, 16:48
Ако 166 имаше друг вариант освен седан, не бих си я купил въобще.

Mury
28-05-2012, 17:29
Почти всички марки НЕ правят комбита от най-високия си клас. Къде си виждал S комби, 7-ца комби и т.н. 166 комби би била върха на гаврата. Относно окачването - при 166 е подходено много, ама много по-сериозно (и по-скъпо). ;)

Бате Алфа въобще не участва в най-високия клас,къде я буташ 166 там????.Но да вземем Ланча например,данеби Капа комби да е лоша кола ???????:metal::metal::metal::metal:

code
28-05-2012, 17:55
Бате Алфа въобще не участва в най-високия клас,къде я буташ 166 там????.Но да вземем Ланча например,данеби Капа комби да е лоша кола ???????:metal::metal::metal::metal:

Няма значение за Алфа 166 е тавана :bg: А при Ланча Тесиса пак няма комби .. май :screwy: Сещам се за едно изключение от това правило, но то е толкова грозно, че не знам дали да го споменавам. Форд Скорпио навремето нямаше комби, но Скорпио 2 има и е абсолютна гавра, Опел Сенатор комби също щеше да е интересно ... хаха

dimo
28-05-2012, 18:24
Алфа 166 е много по хубава и по здрава от 156 като цяло.
Когато говорим за модел ,когато обаче говорим за конкретни 2 автомобила втора употреба, предимството е за по-запазения и по-добре поддържан автомобил !

Alfoso
28-05-2012, 21:02
Как пък преценихте че е по-хубава и здрава не знам.
А аз пък питам що е46 е по-скъпа от е38 :BIGsmile:

leketo84
28-05-2012, 21:20
Как пък преценихте че е по-хубава и здрава не знам.
А аз пък питам що е46 е по-скъпа от е38 :BIGsmile:

За алфите веднага ти отговарям вземи си една 166 и веднага ще разбереш , че разликата е фрапираща имал съм и двете и 156-та отпадна много набързо (нямам предвид здравина и двете са ОК , визирам цялостна визия , пространство и усещане в пъти бие 166) колкото за БМВ-та никога не съм ги разбирал и не съм и искал ПОЗДРАВИ :-P

Auto 166
29-05-2012, 00:25
A, ясно - кажи че си е твое мнение... То и това за Е класата пак си твое мнение :)

Вземи хвърли едно око на Е класа след 2002 година, разгледай внимателно и сравни с 166 след 2002. Аз имам 166 2005 и съм карал Е класа 2005. Наистина нямат нищо общо, за съжаление :) :) Може би си имал предвид Е класа преди 2002, там нещата са дискусионни и въпрос на вкус по-скоро.
Колкото за задното предаване - интересно ми е колко коли си карал със задно предаване. Защото на мен 166-цата ми е някъде 36 по ред лична кола и понеже съм ги менкал тия предавания - мога за себе си да преценя кое е по-добре и кое не :)
Май за пръв се качваш на по-хубав автомобил, донякъде разбирам еуфорията ти - желая ти да си го караш с кеф дълги години и да го смениш после с някой който още повече да те радва... :cheers:

Ок!
Да не превръщаме темата в кой по ПО -НАЙ .
Само да ти отговоря нещичко.....Ако ти си шофирал 36 автомобила , то аз съм шофирал далеч повече уверявам те в това .
Просто работата ми е да продавам автомобили и тн. ако си направя някаква приблизителна сметка лични автомобили също доста съм имал ,а да неговорим колко модели и марки съм шофирал из цяла Европа и тн.
А до колкото със задното предаване един колега ти е отговорил в место мен тоест българските пътища са супер почистини та ти предпочиташ автомобил със задно:photo: ха ха ха .
Та аз тази зима закъсах с Куатро ,да не говоря за мой познати където с Джипове неможем да ги изкараме цяла нощ от ПОЧИСТИНИТЕ ПЪТИЩА В БЪЛГАРИЯ.
Не ставай смешен предното предаване е за предпочитане почти 70 % !!!!
Нищо лично ,но мисля ,че ги разбираш и ти човече :spam_laser:
ДРУГАР ВКУС НЯМА ОК........УСПЕХ И НА ТЕБ ......И ДА ДОБАВЯ.
Италианския автомобил бие доста автомобили :
1.Визия
2.Дизайн
3.Салон извивки на табло и прочий
4.Екстри дори на нисък клас автомобил италиански
5. Мерцедес и БМВ ПРОСТО СА КОНКУРЕНТИ ЕДИНСТВАНО ПРИ S -КЛАСИТЕ И М- СЕРИЯТА !!!!
Аз бях до тук ,че наистина започваме спор който до никъде няма да стигне.
Успех на всички шофирайте разумно кой каквато кочинка има !:metal:

DiStefano
29-05-2012, 07:35
Ако 166 имаше друг вариант освен седан, не бих си я купил въобще.

А такъв вариант ?

http://www.mitoalfaromeo.net/html/images/166coupe1.jpg

Или такъв ...

http://www.mitoalfaromeo.net/html/images/166sw2.jpg

code
29-05-2012, 08:36
.............
Италианския автомобил бие доста автомобили :
1.Визия
2.Дизайн
3.Салон извивки на табло и прочий
4.Екстри дори на нисък клас автомобил италиански
5. Мерцедес и БМВ ПРОСТО СА КОНКУРЕНТИ ........

Бих добавил тук и СЕДАЛКИТЕ - още като отвориш вратата това се вижда първо, конкуренцията са направо трагедия с протрити шофьорски седалки намачкани кожи, кожен салон с 2 шева на кръст (грозно) и т.н. При таблото положението е същото.

qpwo
29-05-2012, 18:15
А такъв вариант ?

http://www.mitoalfaromeo.net/html/images/166coupe1.jpg

Или такъв ...

http://www.mitoalfaromeo.net/html/images/166sw2.jpg
Е добре де, приземи ме! Бих карал и такива варианти , ако мога да си го позволя...:thumbup:

Megadet
29-05-2012, 18:16
:new_Eyecrazy: Комбито е много яко

leketo84
29-05-2012, 19:45
Aтози вариант как е а :spell:

Alfoso
29-05-2012, 20:06
За алфите веднага ти отговарям вземи си една 166 и веднага ще разбереш , че разликата е фрапираща имал съм и двете и 156-та отпадна много набързо (нямам предвид здравина и двете са ОК , визирам цялостна визия , пространство и усещане в пъти бие 166) колкото за БМВ-та никога не съм ги разбирал и не съм и искал ПОЗДРАВИ :-P
И аз да ти отговоря,без да преувеличавам в 166 ми е по-тясно. И аз не вярвах ама...уви.
Иначе е по-солидна отвътре спор няма.Визия не коментирам. За изолация ще е по-добре,возия сигурно пак. За здравина обаче не съм сигурен :)
И да не забравяме и да обобщим по темата - по-голямата кола се обезценява по-бързо.
Пийс народе

Auto 166
29-05-2012, 22:43
Aтози вариант как е а :spell:

Яка е ,но виж тази и после нека ми говорят ,че алфа нее №1.....бие всички автомобили по -визия и екстри !
http://www.cars.bg/news/news/view/4120/Alfa-Romeo-4C-be-izbrana-za-naj-krasivata-koncepciya-

Linkestis
29-05-2012, 23:03
Сега в Модена не знам дали им е до 4C :(

ACEHOB
31-05-2012, 13:54
Гледам минават и 6R :)

geniusloci
01-06-2012, 11:48
Май мернах, че някой го е споменал, но като става въпрос за сравнения - да, по-новите Е-класи със сигурност ще са по-изпипани, но все пак да не забравяме, че 166 на практика си е кола от 90-те, въпреки, че я има във вариант с няколко козметични промени на предницата (от което загуби агресивност на вида по мое мнение, но е спорен въпрос - в началото и на мен не ми харесваше, сега имам FL и започна да ми харесва повече предишната).

Една сериозна причина да предпочета 166 беше,... че е с предно. Бе много коне на предно... ще кажете, но честно казано - не искам да се дуя колко добър шофьор съм - повечето, които го правят, си знаят, че зимата колкото е до навик и умения, толкова е и до късмет със задното. Виждал съм големи лимузини да се завъртат на кръстовище, защото са попаднали на лед, с предното това е наистина рядкост - въобще с предно не се иска да караш кой знае колко по-различно, отколкото лятото - по-скоро зимата е проблем просвета (при мен е много малък). Кефа лятото сигурно е различен, но 166 някак успява и с предно да се класира за спортна лимузина, която носи удоволствие при каране, при това на далеч по-ниска цена от по-нови конкуренти и без да се превръща в поредната "кола на кризата на 40-сетте", каквито са повечето от 5-тата серия на BMW (за справка - E39). Интериорът като цяло е спартански, но пък точно това също носи леко мазохистично усещане за спортна агресия. Въобще - не е минала и минута, докато съм карал, в която да не се радвам на колата, въпреки, че не е като да си нямам проблеми с нея (имам списък с поне 20 неща за правене, да се надявам до 2 седмици да е чекнат и да ги забравя).

За 156... ако не говорим за CW, който харесвам много, 156 въобще не мога да я сравнявам. И не знам какви толкова части споделяли, като изключим двигателите.

gorbi
02-06-2012, 10:15
Като ви чета с това предно имам чувството, че никога не сте карали кола със задно :) Карал съм 6 години 124 - ка, с която съм обикалял България по абсолютно заснежени и заледени пътища и никога, ама никога не съм се завъртал :) Може да е заради моите умения, може да е заради 4-те нови зимни гуми, които сменям през два сезона... Най-вече е второто. Освен това съм обикалял по Румъния преди година и половина, когато всички пътища там бяха замръзнали и карах стотици километри по лед. 124 е бетон с хубави гуми на лед и сняг ако си малко по-интелигентен шофьор. МИнавал съм по пътища затворени за движение, като преспите ги взимах със засилка. И за да не кажете - ама то 124 е друга машина - правил съм го навремето и с Лада 1500 преди 15-на години, с два чувала пясък в багажника и с любимото ми първо БМВ 316 - акула - при затворен път Варна - Добрич минах през Игнатиево за да заобиколя баира, където полицаите стояха и не пускаха никой и се спрях чак като се обърна един тир пред мене :))
Така че - митовете как с предно стоиш супер на пътя зимата а със задно едва ли не трябва да си седиш дОма са си само митове за хора без практика. Не е като да нямам и дълга практика с 4х4, първо с Патрол а сега и с Тераното - и 6х6 да имаш - зимата без гуми си в канавката :)

Зимата са важни
1. - гумите
2. - гумите
3. - гумите

code
02-06-2012, 12:20
Като ви чета с това предно имам чувството, че никога не сте карали кола със задно :) Карал съм 6 години 124 - ка, с която съм обикалял България по абсолютно заснежени и заледени пътища и никога, ама никога не съм се завъртал :) Може да е заради моите умения, може да е заради 4-те нови зимни гуми, които сменям през два сезона... Най-вече е второто. Освен това съм обикалял по Румъния преди година и половина, когато всички пътища там бяха замръзнали и карах стотици километри по лед. 124 е бетон с хубави гуми на лед и сняг ако си малко по-интелигентен шофьор. МИнавал съм по пътища затворени за движение, като преспите ги взимах със засилка. И за да не кажете - ама то 124 е друга машина - правил съм го навремето и с Лада 1500 преди 15-на години, с два чувала пясък в багажника и с любимото ми първо БМВ 316 - акула - при затворен път Варна - Добрич минах през Игнатиево за да заобиколя баира, където полицаите стояха и не пускаха никой и се спрях чак като се обърна един тир пред мене :))
Така че - митовете как с предно стоиш супер на пътя зимата а със задно едва ли не трябва да си седиш дОма са си само митове за хора без практика. Не е като да нямам и дълга практика с 4х4, първо с Патрол а сега и с Тераното - и 6х6 да имаш - зимата без гуми си в канавката :)

Зимата са важни
1. - гумите
2. - гумите
3. - гумите

Виж сега може и да се придвижваш зимата със задно (някак си) но сравнение със сцеплението на предното не може да става. При равни други условия (примерно и двамата да сме със летни гуми или и двамата със зимни) просто ще си трагедия във всяко директно сравнение. ;)

gorbi
02-06-2012, 19:31
Виж сега може и да се придвижваш зимата със задно (някак си) но сравнение със сцеплението на предното не може да става. При равни други условия (примерно и двамата да сме със летни гуми или и двамата със зимни) просто ще си трагедия във всяко директно сравнение. ;)

Когато човек е толкова категоричен е почти 99% сигурно, че му липсва опит .. ;)

code
02-06-2012, 20:58
Когато човек е толкова категоричен е почти 99% сигурно, че му липсва опит .. ;)

Хах който ме познава, може веднага да те светне, че си в голяма грешка, ама щом така го усещаш .. :picnic: Ще приема, че просто няма какво да кажеш ;)

ecotronic
02-06-2012, 21:15
Предимствата на предното предаване са много. Но има ситуации в които е добре задвижването да е задно.
Ако някога ви се случи да попаднете на стръмен и заледен участък и сте с предно предаване и водещите колела буксуват а колата не потегля, то обърнете някак колата със задницата нагоре и ви гарантирам, че вероятността да излезете от ситуацията така е много по-голяма.

code
02-06-2012, 21:35
Предимствата на предното предаване са много. Но има ситуации в които е добре задвижването да е задно.
Ако някога ви се случи да попаднете на стръмен и заледен участък и сте с предно предаване и водещите колела буксуват а колата не потегля, то обърнете някак колата със задницата нагоре и ви гарантирам, че вероятността да излезете от ситуацията така е много по-голяма.

Ще излезеш щото двг ти тогава ще е точно на задвижващите колела ;) Я си представи двг да ти е в багажника дали ще изкачиш баира на заден ход? Те това е кола със задно - на задвижващите колела им е лекичко, оттам губят сцепление, грайфера не "гази" достатъчно дълбоко, занасят и затова зимата са през няколко км отстрани в канафките ;) Блокажът донякъде "бори" тези проблеми но пак си е ташак.

gorbi
03-06-2012, 09:10
Хах който ме познава, може веднага да те светне, че си в голяма грешка, ама щом така го усещаш .. :picnic: Ще приема, че просто няма какво да кажеш ;)

Не виждам какво значение има кой те познава :) Просто теорията в този, а и в другите форуми е достигнала невероятни висоти, докато практиката почти я няма, крие се, не пише, може би за да не пострада от армията войнстващи теоретици :)
Нека спокойно прочетем и помислим върху прочетеното..:) Аз не твърдя че задното е по-добро от предното специално на сняг и заледено, а твърдя, че на практика това не е най-важно дали ще стигнеш от точка А до точка Б когато пътят е "зимен". Много, много по-важно е с какви гуми си и на второ място - какъв шофьор си. И чааак тогава идва на трето място задвижването. Да не говорим за фактори като - тежест на колата, електронни системи, широчина на гумите, клиренс. Говоря от над милион и половина километра опит, с мои леки коли, част от който по заледени, заснежени, а и по кални пътища и в гората. Бил съм в канавката със задно и с предно и с подготвен джип :)
А кое задвижване е по-добро на сухо - задното има доста предимства, но все пак е въпрос на вкус... ;)

ecotronic
03-06-2012, 20:59
Според мен най-определящото за успешния изход от дадена ситуация това е този, който стои зад волана.
А на човекът без практика или по-точно на този без мозък в главата, всякаквите модерни технически решения и допълнения само компенсират липсата му на качества на волана.

geniusloci
04-06-2012, 12:23
@gorbi - не ми се спори, аз казвам своето мнение. Карал съм достатъчно време със задно, още с първото качване на предно ми допадна повече по отношение на изтегляне. Не ми допада това, че с предно "носа" играе нагоре надолу много, и при повечко товар отзад центъра на тежестта се измества (което точно при 166 с голям двигател не е проблем, тя е много тежка така или иначе), че на сухо се кара различно, но като цяло си се кара лесно и без да мислиш, свикваш, ставаш опитен и т.н. обяснения как задното не било проблем. Като не е проблем - защо зимата постоянно трябва да побутваме BMW-нца и ги гледам тях и мерковете как се въртят по светофарите? Не могат да карат? Точно - да се качат на предно, няма да имат проблеми, ама нали трябва да се хвалят как имат кола с "правилното" задвижване по форумите... Аз пък исках голяма кола с предно или задвижване на 4-те колела. За съжаление сред вторите в тоя ценови клас има 3-ки с първите версии на xDrive, които не разпределят нищо и са твърдо 40/60, при което страдат от огромна зависимост от гумите. От Alfa единствено CW, която обаче е съвсем друга кола и още не съм се отказал да имам И такава.

На предното не само имам антиблокаж, но и LSD диференциал (който разни с "правилно" задвижване наплюха като безмислен на кола с предно) - зимата и да тъпча газта, не мога да прибуксувам достатъчно, за да се окопая в сняг/киша/гнус, и не се случва да стоя в коловозите, даже често си влачех задницата върху коловоза, понеже е ниска.

И стига с това за гумите, аз винаги съм карал с нови гуми и винаги - някой от том моделите. Това ми беше първата зима с кола, която изкарах с гумите, които дойдоха с колата - DOT2210 с перфектен грайфер, просто, защото реших, че има някакъв живот в тях. Вече са на боклука, между другото.

gorbi
04-06-2012, 16:07
@gorbi - не ми се спори, аз казвам своето мнение. Карал съм достатъчно време със задно, още с първото качване на предно ми допадна повече по отношение на изтегляне. Не ми допада това, че с предно "носа" играе нагоре надолу много, и при повечко товар отзад центъра на тежестта се измества (което точно при 166 с голям двигател не е проблем, тя е много тежка така или иначе), че на сухо се кара различно, но като цяло си се кара лесно и без да мислиш, свикваш, ставаш опитен и т.н. обяснения как задното не било проблем. Като не е проблем - защо зимата постоянно трябва да побутваме BMW-нца и ги гледам тях и мерковете как се въртят по светофарите? Не могат да карат? Точно - да се качат на предно, няма да имат проблеми, ама нали трябва да се хвалят как имат кола с "правилното" задвижване по форумите... Аз пък исках голяма кола с предно или задвижване на 4-те колела. За съжаление сред вторите в тоя ценови клас има 3-ки с първите версии на xDrive, които не разпределят нищо и са твърдо 40/60, при което страдат от огромна зависимост от гумите. От Alfa единствено CW, която обаче е съвсем друга кола и още не съм се отказал да имам И такава.

На предното не само имам антиблокаж, но и LSD диференциал (който разни с "правилно" задвижване наплюха като безмислен на кола с предно) - зимата и да тъпча газта, не мога да прибуксувам достатъчно, за да се окопая в сняг/киша/гнус, и не се случва да стоя в коловозите, даже често си влачех задницата върху коловоза, понеже е ниска.

И стига с това за гумите, аз винаги съм карал с нови гуми и винаги - някой от том моделите. Това ми беше първата зима с кола, която изкарах с гумите, които дойдоха с колата - DOT2210 с перфектен грайфер, просто, защото реших, че има някакъв живот в тях. Вече са на боклука, между другото.

Че какво лошо има да се спори.. :)
Аз не пиша само заради спора, а заради изказани според мен - неверни и преувеличени твърдения ;)

Мен с мерцедеса никога не са ме бутали, и никога никъде не съм оставал, освен последната зима, когато на най-големия сняг аз и още 50-на малоумници като мен, обикаляхме из Варна и закъсах на изхода на Метро, защото имаше адски вятър и преспи и един неопитен шофьор (с предно :) ) се беше набухал в средата на пряспата и ни назад, ни напред.... Аз както закъсах там, така и си излязох с лашкане 20-на минути, но вече беше толкова наваляло, че се наложи едни пичове с джипка да ни дърпат всички навън от паркинга... Та, не знам - с изключение на този случай - аз съм побутвал много коли, но мен за последните 5 години - не.

Колкото да мерсове и БМВ на светофарите - ами да, с валяци 245+ и то обикновено летни, съответно с тоя клиренс който имат по-дългите лимузини с тия гуми - нормално е на светофара да не можеш да тръгнеш или пък да застанеш на най-малкия коловоз :) То освен гуми трябва и акъл :)

Какво значи - стига с тия гуми??? Ами ето - ти винаги караш с нови зимни, аз винаги карам с нови зимни - за това и не закъсваме, с каквато и кола да сме - защото знаем как, кога, къде и до колко може да се кара.
Пробвал съм границите на възможното преминаване с всички видове задвижване и за това си позволявам да пиша и да споделя опит... :cheers:

Категоричното мнение - "задното не става за зимата, предното минава без проблем където задното не може" - за мен е елементарно, невярно и повърхностно...

Ма да не спамим повече темата, всеки си има право на мнение - аз държах да изкажа моето.... :)

kaloiannnnn
04-06-2012, 18:25
Виж сега може и да се придвижваш зимата със задно (някак си) но сравнение със сцеплението на предното не може да става. При равни други условия (примерно и двамата да сме със летни гуми или и двамата със зимни) просто ще си трагедия във всяко директно сравнение. ;)

1 Гумите
2Акумулатора

adv_petrov
05-06-2012, 17:04
Мене ми е чудно как можеме да живееме в град, където повечето шофьори даже не си слагат зимни гуми на колите, и в същото време да обясняваме как гумите били най-важното нещо зимата и да даваме акъл на другите хора, че в зимните метеорологични условия в България, където НЕ чистят пътищата, колите със задно предаване могат да бъдат сигурни или надеждни - напук на сто закона на физиката.
За съжаление зимните условия не са еднакви на територията на държавата. 1 милион километра от тигели около севастопол или до Метро и обратно, НЕ Е равнозначно на обикаляне на заснежена България зимно време.
Та да обощим за начинаещите шофьори, меракосали се да си вземат достъпни С-ки или 320ки - автомобили със задно предаване зимата в България е препоръчително да не бъдат използвани. В Гърция, Италия и Испания - позволявам :)

gorbi
05-06-2012, 17:24
Мене ми е чудно как можеме да живееме в град, където повечето шофьори даже не си слагат зимни гуми на колите, и в същото време да обясняваме как гумите били най-важното нещо зимата и да даваме акъл на другите хора, че в зимните метеорологични условия в България, където НЕ чистят пътищата, колите със задно предаване могат да бъдат сигурни или надеждни - напук на сто закона на физиката.
За съжаление зимните условия не са еднакви на територията на държавата. 1 милион километра от тигели около севастопол или до Метро и обратно, НЕ Е равнозначно на обикаляне на заснежена България зимно време.
Та да обощим за начинаещите шофьори, меракосали се да си вземат достъпни С-ки или 320ки - автомобили със задно предаване зимата в България е препоръчително да не бъдат използвани. В Гърция, Италия и Испания - позволявам :)

Ако ти правиш километрите си между Севастопол и Метро, аз ги правя в Европа, България, Румъния, Молдова, Украйна (включително истинския Севастопол на полуостров Крим), Гърция и европейска Русия :)
И последните 5 години - с Мерцедес със задно. Включително из нашите планини и Карпатите.

То е хубаво човек да не съди по себе си като пише.. :) :)

И ако трябва да раздразня съвсем всички фенове на предното, то трябва да споделя че окачване на возещия като лодка Мерцедес 124 за 250 000 км. съм правил само един път - като го купих от Италия - смених всичко по окачването - предното и задното. След което обикалях, обикалях, обикалях (трябва да видите пътищата в Украйна и Молдова :) ) и при поредната проверка в сервиза момчетата вдигаха рамене - нищо... Жалко че толкова морално остаря тази кола инак просто щях да си купя същата.... Много се колебах между любимите ми две марки и накрая цената и разбира се бижуто 2,4 jtd 20v - надделяха, да видим сега както пак смених цялото окачване - дали ще изкара 250 000 :)...

А, щях да забравя - основните ми обиколки зимата са Варна - Русе - Дулово - Силистра - Добрич - Варна и по селата из варненско. Пинко от форума знае какво работя и защо обикалям толкоз. Който познава пътищата, знае как се минава зимата по тоя маршрут... :)

koolio
05-06-2012, 22:19
Ако ти правиш километрите си между Севастопол и Метро, аз ги правя в Европа, България, Румъния, Молдова, Украйна (включително истинския Севастопол на полуостров Крим), Гърция и европейска Русия :)
И последните 5 години - с Мерцедес със задно. Включително из нашите планини и Карпатите.

То е хубаво човек да не съди по себе си като пише.. :) :)

И ако трябва да раздразня съвсем всички фенове на предното, то трябва да споделя че окачване на возещия като лодка Мерцедес 124 за 250 000 км. съм правил само един път - като го купих от Италия - смених всичко по окачването - предното и задното. След което обикалях, обикалях, обикалях (трябва да видите пътищата в Украйна и Молдова :) ) и при поредната проверка в сервиза момчетата вдигаха рамене - нищо... Жалко че толкова морално остаря тази кола инак просто щях да си купя същата.... Много се колебах между любимите ми две марки и накрая цената и разбира се бижуто 2,4 jtd 20v - надделяха, да видим сега както пак смених цялото окачване - дали ще изкара 250 000 :)...

А, щях да забравя - основните ми обиколки зимата са Варна - Русе - Дулово - Силистра - Добрич - Варна и по селата из варненско. Пинко от форума знае какво работя и защо обикалям толкоз. Който познава пътищата, знае как се минава зимата по тоя маршрут... :)
Зимата не ползваш ли джипарата?

gorbi
05-06-2012, 23:45
Тераното е от скоро, а с Патрола пообикалях, но той за дълъг път не става - с него по полята и горите най-вече съм се тикал. Ходих и на експедиции с него, но така ги смятахме, че да не са през зимата :) Иначе високия подготвен джип си е супер - след него остават само трактори и верижна техника, ако снегът е толкова че и той да закъса :)

geniusloci
06-06-2012, 10:12
Както казваш - лошо няма да се спори, просто аз не искам да убеждавам никого. Във HardwareBg форума същата песен - има един BMW-джия (баси, как се казват феновете на BMW?), той никога нямал ядове със задно. Където и да погледна - всички същото обясняват - трябвало да се научиш и нямало проблеми. Да де, ама нали ги виждам, въртят се, не всички такива са с летни гуми.

То у нас е масово да се кара със скапани гуми. И чистенето по уличките е проблем, понеже са заринати с паркирани автомобили. Тази година месец и нещо имаше обледени коловози по уличките. Вярно, Цариградско беше лъснато, но... кой кара само по булеварди?

В този дух - докато карах Сиера-та едно време - първата година ме стресна, на втората карах само нея (имах и друга кола, Кадет автоматик, който зимата просто цепеше мрака!) - не е проблем като цяло, нищо не ме е спирало, докато един прекрасен ден не се наложи да паркирам и един бордюр в комбинация с малко повече от нужното газ и колата застана на 90 градуса спрямо супер тесен път, заклещена между други. Не искаш да знаеш как и колко време ми отне да се измъкна, но задръстих движението по уличките покрай Мария Луиза за известно време и брах срам. не, защото не мога, а заради случайност - нито знаех за бордюра, нито, че има нахвърлян лед, нито, че колата ще реши да се врътне точно така. С предно досега не ми се е налагало да замислям зимата за нищо. Още повече - на и без друго тежка кола, каквато е 166. Въпрос на виждане, моето е, че предното е по-безопасно и не изисква някакви специални умения отвъд елементарното познаване как движи автомобила и как се кара зиме.

koolio
06-06-2012, 12:34
Май ще стигнете до консенсус, че и с предно, и със задно става, но зависи от опита на шофьора. Аз лично след 11 години и около 100 000 км не се имам за достатъчно опитен шофьор и не ми се ще кола със задно. Дори са й свикана привидно един път ще ме подведе и ...

AlfaMan
07-06-2012, 22:05
Май ще стигнете до консенсус, че и с предно, и със задно става, но зависи от опита на шофьора. Аз лично след 11 години и около 100 000 км не се имам за достатъчно опитен шофьор и не ми се ще кола със задно. Дори са й свикана привидно един път ще ме подведе и ...
Ами точно това е, на първо място има значение опита (задкормилното пространство), на второ е задвижването и на последно място са гумите. Аз като бивш собственик на две BMW-та и 190-ка, си харесвам задното, но определено, откакто започнах да карам коли с предно, за зимата ги предоичитам - по-лесни са за каране.

gorbi
07-06-2012, 22:24
Веднага съм готов за всякакъв бас относно второто място :)

Давай да видим зимата на заснежено - аз със задно с хубави четири зимни гуми и ти с 156-цата с четири калпави летни гумета - кой ще издрапа повече... :) :)

qpwo
07-06-2012, 22:36
Веднага съм готов за всякакъв бас относно второто място :)

Давай да видим зимата на заснежено - аз със задно с хубави четири зимни гуми и ти с 156-цата с четири калпави летни гумета - кой ще издрапа повече... :) :)
Смятай , ако пък той е с 4 хубави зимни гуми..............

gorbi
07-06-2012, 23:01
Смятай , ако пък той е с 4 хубави зимни гуми..............

ако той е с 4 хубави гуми - може вече да има борба...:)

geniusloci
08-06-2012, 08:17
Веднага съм готов за всякакъв бас относно второто място :)

Давай да видим зимата на заснежено - аз със задно с хубави четири зимни гуми и ти с 156-цата с четири калпави летни гумета - кой ще издрапа повече... :) :)Е, да де, ама нали се сещаш - и аз ще съм с хубави четири зимни гуми. Тогава ще ти е трудно да издрапаш където и каквото и да е пред кола с предно, и вероятността да се окопаеш докато си въртим тегели из София, е далеч по-осезаема.

Между другото - по-странното е, че хората карат зимните си гуми сега, а не, че стоят с летните зимата. Щото тези с летните зимата излизат рядко с колите, иначе няма да им издържат нервите, ама да кажеш, че търкаляни лятото зимни гуми си остават зимни и за другия сезон...

gorbi
08-06-2012, 16:04
Имах предвид поста отгоре, където пише че на първо място е шофьора, на второ задвижването и гуметата са на последно.... Та ако гумите са по-важни от задвижването - значи може се мерим аз със зимни и той с летни.. :)

Иначе имаме консенсус мпо въпроса, че при равни други условия с предното шансът да останеш някъде по шосето или кварталите зимата, особено ако си млад шофер е по-малък :)

adv_petrov
08-06-2012, 16:14
Иначе имаме консенсус мпо въпроса, че при равни други условия с предното шансът да останеш някъде по шосето или кварталите зимата, особено ако си млад шофер е по-малък :)

Едно малко изречение за човека, и същевременно голяма стъпка за човечеството.... След толкова писане, писане, писане за гуми-муми, ама Mолдова, ама пътища, ама пинко и кво ли още не... Почнах даже да мисля че RW е минал граматиката и пише под нов ник (да ме прощава чиляка, че не съм го чел отдавна).:book:

gorbi
08-06-2012, 16:19
Едно малко изречение за човека, и същевременно голяма стъпка за човечеството.... След толкова писане, писане, писане за гуми-муми, ама Mолдова, ама пътища, ама пинко и кво ли още не... Почнах даже да мисля че RW е минал граматиката и пише под нов ник (да ме прощава чиляка, че не съм го чел отдавна).:book:

Ако беше чел освен това и внимателно, щеше да забележиш че "едното изречение" при мен го има като едва доловима квинсентенция във всичките ми постове. Останалото е за затвърдяване на знанията. Ама както винаги - чукча писател - философ а не читатель... :)