Log in

View Full Version : Чатка,трака от дясна страна



lokara
17-05-2012, 11:08
Здравейте колеги
От няколко дни като карам колата се чува едно тракане от дясното колело.Няма значение да ли съм на ниска предавка,чува се и като изключа от скорост и ми се наложи да намля,но тогава е по малко.Може ли да е от вътрешно каре,ако има значение имам разбит тампон на скоростите,и скъсасан маншон на вътрешно каре на дясна полуоска.
Алфа 146 2.0тс

kolev
17-05-2012, 12:39
може и от двете да е

lokara
17-05-2012, 13:28
ами сменям тампона и вътрешното каре и ако не спре и ще я правя когато се строши нещо.Днес вали и нямам възможност да я прегледам ама ще съм доволен на още мнения

kolev
17-05-2012, 13:31
първо си смени тампона. после да ти прегледат карето и там може да минеш само с грес и нов маншон ако не е износено.

i.ganchev.ganchev
17-05-2012, 13:35
Като си знаел, че имаш скъсан маншон на карето, що не си го сменил, а? :)
То като почне един път да трака... най-вероятно ще го смениш сега.
И като се скъса друг път маншон на каре, рейка, шарнир - сменяш веднага след като си го видял, иначе го хвърляш много бързо :)

pe6kata212
17-05-2012, 13:50
погледни за всеки случай да не ти се е охлабила джантата

lokara
17-05-2012, 14:36
ами за джантата скоро сменях гумите и уж гумаджията ги стегна добре ама де да знам.А има ли възможност да е от лагер на главината или не,докато не вдигна колата на крик май ще гадаем ама все пак

tonov
17-05-2012, 17:09
Може да чатка някоя тежест от баланса - много близо идват до спирачните апарати отвътре на джантата и понякога се случва да се изместят и да почнат да блъскат. Ритмично е, в такт с оборотите на гумата. Провери и това като вариант.
Лагер - малко вероятно, той по-скоро почва да бръмчи или вие.

Tonimir
17-05-2012, 17:24
Може да чатка някоя тежест от баланса - много близо идват до спирачните апарати отвътре на джантата и понякога се случва да се изместят и да почнат да блъскат. Ритмично е, в такт с оборотите на гумата. Провери и това като вариант.
Лагер - малко вероятно, той по-скоро почва да бръмчи или вие.
Този момент го имахме на 146цата на брат ми. Когато сложи спирачните апаратиот QV, предна лява си опираше в нещо в такт. Мислех първо, че е пластмасата покрай ск. кутия опира в баланса на полуоската. но уви, оказа се, че спирачния апарат бил стегнат малко на баш както трябва, и леко баланса лизваше апарата. стегнахме го на ново и всичко си заспа на място. Но звука от това е в такт със скоростта, засилваш става все по-бърз такта.

lokara
18-05-2012, 10:22
Точно както го каза Тонов и Тонимир,при усилване на скороста се усилва.Жената я карала и и направило това впечатление,сега ще я дигам на крик и ще гледам как е

Majed_146
18-05-2012, 19:25
Този момент го имахме на 146цата на брат ми. Когато сложи спирачните апаратиот QV, предна лява си опираше в нещо в такт. Мислех първо, че е пластмасата покрай ск. кутия опира в баланса на полуоската. но уви, оказа се, че спирачния апарат бил стегнат малко на баш както трябва, и леко баланса лизваше апарата. стегнахме го на ново и всичко си заспа на място. Но звука от това е в такт със скоростта, засилваш става все по-бърз такта.

Потвърждавам и аз за баланса, ако си с 15'-ки - много близо минава апарат до самия баланс. Балансът на гумата ако е малко по висок, може да опре.. и после ела виж какво се чува, яко чаткане с такт със скоростта :)

Поздрави.


П.С. Малкия, ти не си ли на работа? Какво правиш у форума :) (за Тонимир)

lokara
18-05-2012, 20:58
днес покарах малко колата и отначало не се чуваше и си помислих,че се оправило ама не.Като започна да трака и с увеличаване на скоростта чаткане,тракане се увеличи,дано е от това,че не ми стига 2-а счупени картера ами нов ремонт
пздр Вальо

lokara
29-05-2012, 13:06
каренце

phoenix
31-05-2012, 09:16
Честито!
:big_money:

lokara
31-05-2012, 09:44
мерси колега,търся си камък 36 за гайката на главината и тогава почвам да я раглобявам.Оказа се вътрешно каренце

phoenix
31-05-2012, 11:12
Ако трябва помощ за инфо свиркай, вчера го свалях.
Не ти трябва камък за главината.
1. Сваляш гумата
2. Развиваш шарнира на носача, болт с гайка (камък 17) и вадиш болта.
3. Развиваш гайката на биалетката - гайка (камък 17)
4. Вадиш шарнира на носача от главината (лост)
5. Развиваш 6-8 болта околовръст на карето (вътрешен шестограм), не се сещам размера. Няма нужда от контра. Внимаваш къде падат гайките. Вадиш болтовете от горната страна(завърташ карето болта, който развиваш да се падне отгоре) на маншона, за да не го скъсаш като ги махаш/слагаш.
6. Махаш скобите на маншона
7. Махаш ламаринката което е от към мотора на карето и виждаш къде е зегерката която трябва да махнеш
8. Махаш зегерката
9. Махаш маншона по посока на главината
10. Почукваш по най-вътрешния пръстен на карето с някое бронзче или дървен детайл и чук като придържаш карето и внимаваш да не ти се разпилее в ръцете.
11. Всичко е разпиляно, пиеш бира и влизаш пак да го събереш.
12. Внимаваш как монтираш новото каре, понеже има посока и може да се обърка. Маркирай си от коя страна ти е била зегерката!
Събираш в обратен ред.
30-45 мин. работа в зависимост от броя на детайлите в точка 11
:drunk::clap2:
п.с.
като гледам ти трябва само крик, лост, шестограм за карето и камък 17 (2бр. понеже трябва контра за шарнира на носача)

lokara
31-05-2012, 11:27
аха ясно колега
до сега съм си правил всички ремонти сам,но никога не съм сменял карета,полуоски.Благодаря за инфото,днес или вдругиден ще го почна
мерси още веднъж

lokara
05-06-2012, 10:45
благодаря на колегата по горе за написаното,карето е сменено

lokara
14-06-2012, 22:40
привет колеги
Вече повече от седмица карам с каре от 1.4тс и няма проблеми.Благодаря на всички за помоща,смяната ми отне около час и половина