Log in

View Full Version : Предните габарити не светят, а крушките са наред



Naso
21-05-2012, 17:30
Заглавието казва достатъчно. Въпроса ми е, тия джвъги на отделен бушон ли са или как се управляват ? На пръв прочи т елементарен проблем, който не заслужава внимание...... но немога да мина технически преглед, ако тия две крушлета не просветнат.

ecotronic
21-05-2012, 18:02
Провери предпазители F1, F5 и F11 дали са здрави (таблото с предпазителите под волана).
Ако са здрави, проблемът може да е в зелената кутия вдясно от таблото с предпазителите.
На първо време виж да няма подваден конектор (на гърба на зелената кутия)
Като дадеш контакт и изгаснат чек индикациите, тази която изобразява крушка и се намира най-вдясно не изгасва ли няколко секунди след останалите?

Naso
21-05-2012, 18:25
Имам индикация, че има изгоряла крушка и понеже всичко останало свети, помислих си за габаритите. Да, ама като тръгнахме да ги сменяме, те се оказаха здрави и понеже беше вече късно ги оставихме за "друг път".... Да ама заради това не минах технически преглед....

Ще проверя предпазителите под волана, а до кутията как се стига ? Дясно ще рече до вратата ?

ecotronic
21-05-2012, 19:56
Имам индикация, че има изгоряла крушка и понеже всичко останало свети, помислих си за габаритите. Да, ама като тръгнахме да ги сменяме, те се оказаха здрави и понеже беше вече късно ги оставихме за "друг път".... Да ама заради това не минах технически преглед....

Ще проверя предпазителите под волана, а до кутията как се стига ? Дясно ще рече до вратата ?

До таблото за предпазителите. От дясната му страна и на около 1 -2 см от него. Зелена кутия с приблизителни размери като тези на таблото с предпазителите. Свяля се, като се развие една рапидка в средата на горната и страна. Конекторите са на гърба.
Провери за не-добре включен конектор, студени спойки или изгорял транзистор вътре в нея.

PS:

Сигурен ли си, че крушките са с нормалната мощност, че контактуват добре в цоклите?

endeavour
22-05-2012, 12:30
Сигурен ли си, че крушките са с нормалната мощност, че контактуват добре в цоклите?

... и дали не са сложили такива с фиксиращи щифтчета на 180 градуса вместо оригиналните:machinegunner: Защото тогава често се стапя калая на долния контакт на крушката, намалява се изпъкналостта му и не контактува, а като свалиш и мериш крушката си е здрава:biggrin:

ecotronic
22-05-2012, 16:23
Когато включиш габаритите, премери с мултицет напрежението на двата кабела към цокъла спрямо корпус на колата (пробождайки изолацията).
Ако измериш 0 волта, и предпазителите са здрави, ориентирай се към пинове 4 и 6 от конектор D на зелената кутия до предпазителите. Лош контакт, студени спойки, нещо изгоряло вътре в модула.............

Ако измериш около 12 волта един от двата кабела, търси причината в лош контакт на крушката с цокъла.

Ако измериш около 12 волта и на двата кабела, търси липсваща маса (-12 V) на съответния кабел.

Bobo
22-05-2012, 21:37
Изплющяло транзисторче в клюкарката ако бушоните са здрави ;)

Naso
18-06-2012, 14:37
Оказаха се цоклите на самите крушки и верно имаше разтопен калай/олово или каквото е там. Вече светят, ама им нямам много вяра. За пред властите минаха и пак имаме преглед.....

ecotronic
18-06-2012, 16:04
Оказаха се цоклите на самите крушки и верно имаше разтопен калай/олово или каквото е там. Вече светят, ама им нямам много вяра. За пред властите минаха и пак имаме преглед.....

Както е писал по-горе колегата endeavour, може крушките да не са оригиналните, при които щифтовете не са разположени на 180 гр. Тогава крушката не влиза добре в цокъла, упражнява слаб контакт спрямо плюсовата пластина, следва греене и разтопяване на контактната пъпка.
При мен беше същото и след като ми писна да им бая за да светят, един ден ги изхвърлих и сложих LED крушки. Светят прилично за габарит и са лед - студени.