PDA

View Full Version : странни обороти



svetoslav86_alfa
23-05-2012, 18:00
здравейте колеги!!!Имам следния проблем,имам алфа 156тс 16в и когато я пусна на празен ход оборотите започват да играят между 300-400 и 1200-1500!Ако колата е на празен ход но не се движи оборотите се нормализират!МОЛЯ ЗА СЪВЕТИ ОТ КАКВО МОЖЕ ДА Е?:sad:

kudev
23-05-2012, 19:03
По-добре направи една диагностика.Ще ти покаже най-точно.

fred
23-05-2012, 19:06
Надали е дебитометър.
Ето важните теми, има си раздел, малко по-горе, има цяла тема за клатенето:

http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=54776

Но от мен съвет-хубав бензин и добавки към горивото за почистване на дюзите

NightRider
23-05-2012, 22:56
Не става с хубав бензин за този проблем, не е от смучене на въздух, защото на празен ход не клати. На една 156 го има същия проблем и мисля, че е от муден дебитомер

---------- Post added at 22:56 ---------- Previous post was at 22:55 ----------


По-добре направи една диагностика.Ще ти покаже най-точно.Диагностиката не показва нищо на първо четене - трябва да се прави само в движение. Иначе файда няма

svetoslav86_alfa
24-05-2012, 14:52
забравих да напиша че освен оборотомера се форсира и двигателя но само когато колата се движи на място няма проблем!!!

consciousness
24-05-2012, 18:49
забравих да напиша че освен оборотомера се форсира и двигателя но само когато колата се движи на място няма проблем!!!

Наред с още няколко проблема, го имам и този с клатенето на оборотите. Чел съм почти всички теми и мнения свързани с това, но единодушно мнение и решение на проблема не видях. Ще следя с интерес темата и ако успееш да го оправиш сподели какво е било решението.

Mury
24-05-2012, 18:54
Режете пин 15 и тва е,повечето хора тук,така си оправят проблема,.,,,,,,,,,,,,..:paddle::paddle::paddle:

i.ganchev.ganchev
24-05-2012, 21:09
Ми аз моя по друг начин не можах да го реша.
Сменях дебитомери глупости... само нашивка с парите получаваш, без реална полза!
Оборотите си играят и толкоз!
Решението според мен е ремап с друга версия на ЕКУ-то, щото тва не нищо друго освен ТЪП БЪГ, който явно се проявява по някое време.

Да са живи и здрави хората, дето разбраха за пин 15, че иначе повечето щяхме да си караме с клатещи обороти.

Ivanov_
24-05-2012, 21:16
Режете пин 15 и тва е,повечето хора тук,така си оправят проблема,.,,,,,,,,,,,,..:paddle::paddle::paddle:
малко по-подробно за по-незапознатите ще може ли? :)

consciousness
24-05-2012, 22:36
Цитирам колегата Доко от една друга тема:
"Ами тази процедурка е елементарна,вадиш скоростомера,има 2 букси - малка и голяма.Голямата има 16 пина,два реда по 8.има цифри - първи ред от 1 - 8 , втори ред от 9 - 16.Вадиш пин 15,при мен 2,6,8,13,14 пин са празни,моята кола е 156 2.0 1998 декември.Незнам дали ако е по нова няма разлики в ел. системата,и дали при всички ще се получи, но е елементарно и може да се пробва.Аз съм много доволен - не си и мисли да заклати "
Това до колкото знам помага, но аз мисля че не е решение а само заобикаляне на проблема. Честно казано май и аз накрая ще го клъцна :rosso_spider:

Ivanov_
25-05-2012, 00:28
а каква роля играе въпросния пин 15? ще има ли последствия за колата и само оборотомера ли ще спре да играе или и самите обототи на мотора ще се кротнат.. може би задавам дебилни въпроси, но... :)

Георги Живков
25-05-2012, 00:36
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=17090&page=13

Mury
25-05-2012, 08:16
а каква роля играе въпросния пин 15? ще има ли последствия за колата и само оборотомера ли ще спре да играе или и самите обототи на мотора ще се кротнат.. може би задавам дебилни въпроси, но... :)
Kaто го резнеш ЕКУ-то ще спре да отчита с колко км. с движи колата :evilsmiley::evilsmiley::evilsmiley::evilsmiley:

consciousness
25-05-2012, 19:08
И аз мога да потвърдя вече че действа премахването на пин-15. Оборотите ми заспаха. Не ми се щеше да стигна то неговото премахване, но при липса на друго решение на проблема...

i.ganchev.ganchev
26-05-2012, 01:42
Kaто го резнеш ЕКУ-то ще спре да отчита с колко км. с движи колата :evilsmiley::evilsmiley::evilsmiley::evilsmiley:

И ще започне да забива муцуната като пуснеш газ-та на скорост.

Ама както и да е, всичко е преживяемо спрямо клатенето на оборотите.

Ivanov_
26-05-2012, 09:53
И ще започне да забива муцуната като пуснеш газ-та на скорост.

Ама както и да е, всичко е преживяемо спрямо клатенето на оборотите.
Ако не я отпускаш толкова рязко не я забива. Вчера го извадих и спря да ги клати! :Yeeeehaaa:То се оказа по-елементарно, отколкото си мислех.:respect:

Mury
26-05-2012, 10:08
Да но така никой от вас не си е решил проблема,а както каза един колега сто го заобиколили..........което естествено не е добре за колата,но всеки си има глава на раменете :devil::devil::devil::devil:

П.С.Вие всичките дето сте резнали пин 15,знаете ли защо му е на ЕКУ-то да има сигнал от километража,освен да записва километрите ??????????:devil::devil::devil::devil:

Ivanov_
26-05-2012, 10:57
Да но така никой от вас не си е решил проблема,а както каза един колега сто го заобиколили..........което естествено не е добре за колата,но всеки си има глава на раменете :devil::devil::devil::devil:

П.С.Вие всичките дето сте резнали пин 15,знаете ли защо му е на ЕКУ-то да има сигнал от километража,освен да записва километрите ??????????:devil::devil::devil::devil:
ами нали затова попитах бре приятел...:) никъде не видях универсален лек срещу този проблем! Дросела ми е чистен, дебитомера сменен...?

i.ganchev.ganchev
26-05-2012, 16:43
Да но така никой от вас не си е решил проблема,а както каза един колега сто го заобиколили..........което естествено не е добре за колата,но всеки си има глава на раменете :devil::devil::devil::devil:

П.С.Вие всичките дето сте резнали пин 15,знаете ли защо му е на ЕКУ-то да има сигнал от километража,освен да записва километрите ??????????:devil::devil::devil::devil:

Да се съобразява с режимите на работа на мотора и да осигурява необходимото при различните преходи, като рязкото отпускане на педала на газ-та примерно. Ако е необходимо да задържи по-високи тихи обороти при по-висока скорост, за да осигури необходимите хидравлика, климатик или други такива....
Предполагам нещо такова :)

---------- Post added at 16:43 ---------- Previous post was at 16:41 ----------


Ако не я отпускаш толкова рязко не я забива. Вчера го извадих и спря да ги клати! :Yeeeehaaa:То се оказа по-елементарно, отколкото си мислех.:respect:

Пак се усеща, особено на по-ниските предавки е ужасно. Ама аз вече се примирих и свикнах да натискам съединителя винаги преди да отнема газ-та напълно ;-)

Ivanov_
31-05-2012, 13:57
Някой да е забелязал промяна във вървежа след откачването на въпросния пин 15? Имам чувството, че колата е леко спъната, откакто го откачих...:shutup:

oem
31-05-2012, 14:36
Еййй не се спряхте с този пин15. Това освен да ви задълбочи проблемите друго не прави. Не го ли разбрахте?

Този проблем е толкова решим, че няма на къде. Имам случаи ако трябва софтуерна корекция съм правил, но го решавам проблема завинаги. Проблема идва когато еку-то не може да си сметне правилно лоад-а в преходните режими и най-вече при излизане от принудителен празен ход.

Разбира се причини мноооого, решенията също толкова, но ги има. И никога с рязане на пинове!

Ivanov_
31-05-2012, 15:15
Еййй не се спряхте с този пин15. Това освен да ви задълбочи проблемите друго не прави. Не го ли разбрахте?

Този проблем е толкова решим, че няма на къде. Имам случаи ако трябва софтуерна корекция съм правил, но го решавам проблема завинаги. Проблема идва когато еку-то не може да си сметне правилно лоад-а в преходните режими и най-вече при излизане от принудителен празен ход.

Разбира се причини мноооого, решенията също толкова, но ги има. И никога с рязане на пинове!
това е ясно, но въпроса беше дали е възможно невървежа да е от това?

oem
31-05-2012, 15:25
това е ясно, но въпроса беше дали е възможно невървежа да е от това?

Не. Възможно е първоначалното обогатяване при подаване на газ при излизане от принудителен празен ход да ти се позабавя малко, но това е теория. На практика недали ще го усетиш.