View Full Version : 225х55х17 на 166ца?
Имам желание да сложа малко по високи гуми на 17ките. Търсих по форума ама не успях да намеря информация.
Засега открих, че в калниците влизат 235х45х17 и 225х45х18. Дали ще мога да сложа 225х50х17 или дори 225х55х17?
Колега аз съм с по-хубавите лети джанти 17 и съм с гуми 225х50х17. Влизат си доста спокойно и няма да е проблем 225х55х17 да станат. Така, че слагай спокойно и не се притеснявай. Относно 18'' не мога да ти кажа дали ще станат. Нека някой по-запознат сподели.
Колега аз съм с по-хубавите лети джанти 17 и съм с гуми 225х50х17. Влизат си доста спокойно и няма да е проблем 225х55х17 да станат. Така, че слагай спокойно и не се притеснявай. Относно 18'' не мога да ти кажа дали ще станат. Нека някой по-запознат сподели.
Мерси :) ще търсиме значи ... то реално 235х45 също си е по висока, ще видя какво ще излезе от втората употреба, че нови някак си се отказах вече ... не знам как се кара по тоя лунен пейзаж с толкова ниски гуми, ако прецакам някоя за 200 лв+ няма да съм щастлив :))
ПП
Не може да си с по-хуабвите 17ки, защото моите са най-хубавите :))
DiStefano
31-05-2012, 22:07
225 45 е Ок според мен за тази кола. Карам с такъв Дънлоп и съм доволен. Височината е подходяща за нашите пътища ако си внимателен. Всичко по-нагоре е излишно разхищение .. нямаме пътна настилка за високите цолажи.
М/у другото много голямо значение има каква марка е гумата! Аз взех БФ Гоодрич 225/45/17 и е много по-малка гума от старите ми Мишелини. Седи много грозно на джантата.Все едно гумата е 205/45/17, а са един размер! Явно пестът от каучука или и аз не знам, но гума 225 стои на джантата като гума 205! МИсълта ми е, че еднакъв размер гума в зависимост от марката може да стане, може и да не стане.
Ама как ги съчинявате тия....
geniusloci
01-06-2012, 11:35
Причината да изглеждат по-малки може да е борда за предпазване на джантата, ако предната е имала такъв - ще изглежда по-голяма.
Аз сложих (по съвет на съфорумци) 235/45/17 (с борд), въобще не мога да се оплача, а моята по принцип си е твърда откъм окачване. Още не мога да налучкам колко да са напомпани, понеже на 2,7 отпред в жегата минава 3, в хладно време пада на 2.4, и има някакъв лек ход встрани при минимална разлика в предните (Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2). Като возия откъм твърдост въобще не виждам разлика спрямо зимните 16-ки, които свалих и не виждам особен смисъл да се бориш за 225/50/17, разликата спрямо 235/45/17 е само 13 милиметра в диаметър. С *55* ще отиде на над 3 сантиметра.
Linkestis
01-06-2012, 22:06
...Още не мога да налучкам колко да са напомпани, понеже на 2,7 отпред в жегата минава 3, в хладно време пада на 2.4, и има някакъв лек ход встрани при минимална разлика в предните ....
Мислех че почвам да си внушавам относно хода в страни,както и за налягането.Заболя ме устата да питам на всякъде верен ли е манометъра.Но явно не е само при мен.Един ден ги помпам 2,7 след два три са на 2,3-2,4.Тъкмо ги изравня след някои ден по-топло..почти на 3 :)
Напълно нормални са разликите в налягането според температурата. Ако не искаш да има такива разлики ги напомпай с азот и налягането няма да се влияе от температурата. Аз мойте ги помпам на 2,2. 2,7 мисля, че е много.
Относно разликата в ширината. Проблема при БФ Годрич-а е, че мерена гумата по борда е 225мм, а като меря само грайфера той е 210мм! Нещо което при старите ми гуми Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, каквито са и новите на колегата това го няма! Грайфера беше равен с борда и беше 225мм.
Linkestis
01-06-2012, 22:46
На 235 2,2 и е малко
Малко, малко ама по дупките е доста по-приятно. :naughty:
DiStefano
01-06-2012, 23:16
Хах .. аз пък днес бях при гумаджията. Имам донесени от чужбина едни Vredestein Sportrac с размер 205 50 17. Само ги преобух на други джанти от чисто любопитство ква ше е разликата с 225 45. И .. О .. ма тя колата можела да вози по-меко и да не подскача по дупките. Зад мен кротко стоеше един Мерцедес Е клас от тези новите, който също чакаше преобуване. Цола му беше 18. На предна дясна гума имаше 4 жаби (балона) един след друг .. хмм на разстояние от по 5 см всяка.
geniusloci
04-06-2012, 12:05
Напълно нормални са разликите в налягането според температурата. Ако не искаш да има такива разлики ги напомпай с азот и налягането няма да се влияе от температурата. Аз мойте ги помпам на 2,2. 2,7 мисля, че е много. .На 3.2-ката на 2.2 направо изглеждат като спаднати, тя бая тежи отпред, явно. Понеже имам електронно мерило вътре в купето, което показва едно, и манометър на компресора Michellin, който показва съвсем друго, в момента ги държа по средата - 2.4 на около 25 градуса според едното и 2.7 според другото. А тегленето от една страна идва, защото трудно се улучват да са еднакво напомпани, от друга - защото загряват различно на пътя - зависи откъде е слънцето, триенето и т.н. Разлика между малко по-спаднати и напомпани не мога да усетя особена.
Поне на 2.6 трябва да са гумте. Аз в началото зимните 16-ки ги бях оставил на 2.2 и се чудех що се накланя колата. :screwy:
geniusloci
06-06-2012, 10:13
Пак е до гуми, 16-ките зимата ги карах на 2.3, никакви ядове няма и въобще не изглеждат като меки. Там и не се променя лесно, понеже имаш повече обем вътре.
Причината да изглеждат по-малки може да е борда за предпазване на джантата, ако предната е имала такъв - ще изглежда по-голяма.
Аз сложих (по съвет на съфорумци) 235/45/17 (с борд), въобще не мога да се оплача, а моята по принцип си е твърда откъм окачване. Още не мога да налучкам колко да са напомпани, понеже на 2,7 отпред в жегата минава 3, в хладно време пада на 2.4, и има някакъв лек ход встрани при минимална разлика в предните (Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2). Като возия откъм твърдост въобще не виждам разлика спрямо зимните 16-ки, които свалих и не виждам особен смисъл да се бориш за 225/50/17, разликата спрямо 235/45/17 е само 13 милиметра в диаметър. С *55* ще отиде на над 3 сантиметра.
Колега ако си напомпаш гумите с азот мисля че ще си решиш проблема с промяна в налягането на гумите .
geniusloci
07-06-2012, 13:34
Това го разбрах, досега обаче никъде не съм виждал да го предлагат. Ще потърся, то не, че ми е чак такъв проблем...
отиваш при някой майстор на авто климатици и си помпиш гумите те имат защото правят проби с азот
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.