View Full Version : Алфа 166 впечатления за двигателите
Peter Panov
01-06-2012, 17:33
Здравейте колеги,
От известно време се замислям за покупка на Алфа 166.
Това, което най-затруднява избора ми е двигателя. Известно ми е, че дизеловия двигател 2.4 като цяло е добър, но трудно мога да намеря такава кола с малък пробег. Освен това като разходи за гориво ще ми е малко скъпа, предвид че смятам на бензинов вариант да сложа газова уредба.
Опита, който няколко мои познати имат с 2 литровия туин спарк ме е отказал от този вариант. Остават по-редките 2,5 бензин, 2,0 литра турбо бензин и 3,0 V6. Предполагам последния е най-скъп на поддръжка и като разход на гориво.
Моля тези от вас, които знаят, да споделят впечатления от 2 литровия турбо мотор и 2,5 бензин. Интересува ме какви проблеми са имали, скъпа ли е поддръжката им и впечатления от експлоатацията им като цяло.
Благодаря ви предварително.
Поздрави
mimouzunov
01-06-2012, 17:59
Незнам защо си мислиш ,че изброените от теб варианти (турбото и в6) няма и те да са на безброи километри..
Според мен за това купе най-добре си е 2.4 дизела (мое си мнение)
Аз пък казвам, че 2.0 ТС е супер двигател и ако му сменяш когато е необходимо маслото , ремъците и другите консумативи е ,,чук''. Освен това направо е създаден за газ...
Всичко това , ако не те притеснява разхода, но на газ...:-P
TS ядат лагери на колянов вал при несмяна на масло ;) Може да си вземеш прецакан TS, може да си вземеш JTD със заминала турбина - все си вътре. Относно разхода TS на газ и JTD са кантар с незначително предимство за TS, а тия двг, които си изброил горят повече ;) и поддръжката им е по-тежка.
DiStefano
01-06-2012, 20:53
Аз съм с турбо бенцина. Обслужването е съвсем поносимо като цени .. лошото е, че малко се явява екзотика и частите не се намират лесно. Пример : диодната плочка ми замина и не можах да намеря нова .. Търсих и в Бош и оттам ми казаха, че официално такава никога не се е внасяла и нема и да се внася. Но си взех цял алтернатор втора ръка (мерси Данчо) .. смених четките с нови и всичко е ОК. Преди да я взема тествах и 3.0 - даже още се продава въпросната. Дори в стоков вариант ми се струва, че е по-мудна от турбото. А съм сигурен, че е и по-лакома. Всъщност като се замисля 2.0 Турбо с хубав ремап май ще е най-бърза и най-икономична от всички останали шестаци .. а и най-изгодна за поддръжка.
Peter Panov
01-06-2012, 23:11
Благодаря на всички за коментарите
Май най-правилното което мога да направя в този случай е просто да наблегна на състоянието на колата, когато я търся без оглед на типа двигател в нея. Предполагам, че който и да е от двигателите ако е на малко километри и добре поддържан ще ми върши работа.
Поздрави
ecotronic
01-06-2012, 23:37
Благодаря на всички за коментарите
Май най-правилното което мога да направя в този случай е просто да наблегна на състоянието на колата, когато я търся без оглед на типа двигател в нея. Предполагам, че който и да е от двигателите ако е на малко километри и добре поддържан ще ми върши работа.
Поздрави
Тази тема (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=66606), вероятно ще ти помогне в преценката.
и по-конкретно графиката:
http://alfa.kachi-snimka.info/images/jdv1338583011v.jpg
Тази тема (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=66606), вероятно ще ти помогне в преценката.
и по-конкретно графиката:
http://alfa.kachi-snimka.info/images/jdv1338583011v.jpg
По същата логика можеш да си вземеш Golf 3 ;)
Благодаря на всички за коментарите
Май най-правилното което мога да направя в този случай е просто да наблегна на състоянието на колата, когато я търся без оглед на типа двигател в нея. Предполагам, че който и да е от двигателите ако е на малко километри и добре поддържан ще ми върши работа.
Поздрави
А, а, а, а, а ей това е правилното мислене. :hvala: Точно в правилните съждения си :mrgreen:
geniusloci
04-06-2012, 12:10
Дизела ще е по-пестелив откъм пълнене на резервоара, макар че там може да имаш по-скъпи ремонти. V6 2.5/3.0/3.2 нямат особена разлика в поддръжката - лошото, че почти нямат разлика и в харча, така че 3.0/3.2 са по-добър избор от 2.5 откъм мощност.
Турбото съм го карал само в 164 и честно казано... странно е, има лаг, трябва да е развъртян добре, въобще - различен е като поведение от атмосферния, аз лично не бих го избрал пред атмосферните, особено, ако имаш възможност за атмосферка със STR бутонче (заради което педалът ти става прекрасно чувствителен и моторът развърта значително по-лесно, без да натискаш педала като ненормален).
DiStefano
04-06-2012, 16:06
Дизела ще е по-пестелив откъм пълнене на резервоара, макар че там може да имаш по-скъпи ремонти. V6 2.5/3.0/3.2 нямат особена разлика в поддръжката - лошото, че почти нямат разлика и в харча, така че 3.0/3.2 са по-добър избор от 2.5 откъм мощност.
Турбото съм го карал само в 164 и честно казано... странно е, има лаг, трябва да е развъртян добре, въобще - различен е като поведение от атмосферния, аз лично не бих го избрал пред атмосферните, особено, ако имаш възможност за атмосферка със STR бутонче (заради което педалът ти става прекрасно чувствителен и моторът развърта значително по-лесно, без да натискаш педала като ненормален).
Лага при турбото се оправя много лесно ;)
STR бутон има и в турбото
Предполагам, че който и да е от двигателите ако е на малко километри ще ми върши работа.
Поздрави
Дизел на малко километри няма.
geniusloci
06-06-2012, 10:18
Лага при турбото се оправя много лесно ;)
STR бутон има и в турботоЛага не можеш да го оправиш, всички, ама всички турбота имат лаг, измерим, поне 0,20-0,40 сек, при това говоря за много по-нови двигатели и с доста по-спортен характер. В случая говоря за 2.0, да ме прощава който смята, че е по-интересен от 3,0/3,2, но далеч не е пъргав, още повече - развърта добре на далеч по-високи обороти, отколкото съвременните турбобензинови двигатели. JTD дизелите са съвсем друга бира.
STR - визирах, че бензиновите без него (или, когато е изключен) някак се усещат скопени - натискаш и не се случва нищо, сякаш, понеже е едно разтегливо такова, и ако не си почнал от високи обороти, нямаш усещане за мощност. Зимата е удобно, спор няма. На дизела това усещане го няма, той си има достатъчно тяга и усещане за нея.
DiStefano
06-06-2012, 19:58
Естествено, че нямах предвид да го няма никакъв. Но може да се постигне доста добър резултат с леки интервенции и лага поне няма да бъде осезаем. Имам конкретно предвид, че няма да го усещаш.
Конкретно STR при моята дори когато е изключен се задейства при рязко подаване на гас - самичък. Стои ми изключен .. като тръгвам да изпреварам примерно натискам рязко, светва и си получавам необходимото количество торк, което ми трябва. Вероятно при всички работи така, не знам ..
Auto 166
07-06-2012, 00:36
Здравейте колеги,
От известно време се замислям за покупка на Алфа 166.
Това, което най-затруднява избора ми е двигателя. Известно ми е, че дизеловия двигател 2.4 като цяло е добър, но трудно мога да намеря такава кола с малък пробег. Освен това като разходи за гориво ще ми е малко скъпа, предвид че смятам на бензинов вариант да сложа газова уредба.
Опита, който няколко мои познати имат с 2 литровия туин спарк ме е отказал от този вариант. Остават по-редките 2,5 бензин, 2,0 литра турбо бензин и 3,0 V6. Предполагам последния е най-скъп на поддръжка и като разход на гориво.
Моля тези от вас, които знаят, да споделят впечатления от 2 литровия турбо мотор и 2,5 бензин. Интересува ме какви проблеми са имали, скъпа ли е поддръжката им и впечатления от експлоатацията им като цяло.
Благодаря ви предварително.
Поздрави
Само 2.5 или 3.0........внимавай с 2.0.....турбото.Другите двигатели просто ги забрави нямат тяга то 2.5 е малко муден на ниските обороти пък да не говорим за дизела и 155к.с!Купето нее малко ....!
За поддръжката зависи колко изкарваш за мен лично е поносима. Кучето скача според тоягата....успех !:choice:
Linkestis
07-06-2012, 00:40
Нещо не разбрах...кои двигатели да забрави?
как не разбра - човека казва "освен 2,5 и 3,0 другите ги забрави, особено дизела" т.е. според него 3,2 и 2,4 jtd нямат тяга и не стават... http://photo-forum.net/forum/smileys/smiley18.gif
Jivko7777
07-06-2012, 11:39
Само 2.5 или 3.0........внимавай с 2.0.....турбото.Другите двигатели просто ги забрави нямат тяга то 2.5 е малко муден на ниските обороти пък да не говорим за дизела и 155к.с!Купето нее малко ....!
За поддръжката зависи колко изкарваш за мен лично е поносима. Кучето скача според тоягата....успех !:choice:
точно че jtd може да е много по бързо от горе изброените ;)
geniusloci
07-06-2012, 13:31
как не разбра - човека казва "освен 2,5 и 3,0 другите ги забрави, особено дизела" т.е. според него 3,2 и 2,4 jtd нямат тяга и не стават... http://photo-forum.net/forum/smileys/smiley18.gifИ аз не го разбрах. 2.5 харчи колкото 3.0 и почти колкото 3.2, върви по-малко. Няма особен смисъл.
JTD пък е съвсем друга бира и единодушно е чудесен.
Градско/извънградско на 100:
TS -35лв / 22лв
2,5 -38лв / 25лв
3,0/3,2 -45лв / 28лв
2,4JTD -23лв / 17лв
TS газ -20лв / 14лв
2,5 газ -24лв / 15лв
3/3,2газ -30лв / 17лв
Те това е надявам се да съм полезен на някой и да съм му спестил бабешките сметки :coolio:
Градско/извънградско на 100:
TS -35лв / 22лв
2,5 -38лв / 25лв
3,0/3,2 -45лв / 28лв
2,4JTD -23лв / 17лв
TS газ -20лв / 14лв
2,5 газ -24лв / 15лв
3/3,2газ -30лв / 17лв
Те това е надявам се да съм полезен на някой и да съм му спестил бабешките сметки :coolio:
Е колегата е прав.. Аз съм на варианта с газово от подписа-11 инвън и 18 в града -получава се горната сметка:cheers:
Е колегата е прав.. Аз съм на варианта с газово от подписа-11 инвън и 18 в града -получава се горната сметка:cheers:
:cheers: Т.е. Разликата между това да караш TS на газ и 3,2 на бензин градско е 25 000лв на 100000км :gayfight:
Здравейте симпатяги, от тази тема никой с нищо не конкретизира относно v6 turbo, защо да се избягва, какви са му болежките, какви са му преимуществата, от какво най-много страда този двигател, естествено ако го глезиш с хубави масло и консумативи, защото ако издевателстваш над който и да е двигател и му наливаш боза и го обслужваш с най-евтиното възможно на пазара едва ли няма да страда от всичко, та бих бил благодарен, ако някой има опит с този двигатвл и може да каже нещо полезно.
Поздрави.
DiStefano
27-10-2015, 21:45
Здравейте симпатяги, от тази тема никой с нищо не конкретизира относно v6 turbo, защо да се избягва, какви са му болежките, какви са му преимуществата, от какво най-много страда този двигател, естествено ако го глезиш с хубави масло и консумативи, защото ако издевателстваш над който и да е двигател и му наливаш боза и го обслужваш с най-евтиното възможно на пазара едва ли няма да страда от всичко, та бих бил благодарен, ако някой има опит с този двигатвл и може да каже нещо полезно.
Поздрави.
Колега,
Гледам, че си ми писал .. съжалявам, че не можах да ти отговоря веднага. Проблемни валове, повдигачи, редовно регулиране на хлабини .. скъпо масло ако искаш да изкара повече .. това разбира се ако попаднеш на читав екземпляр - откъм мотор, защото според мен лично шанса ти клони към нула - да намериш такъв. Моя кеф беше голем .. ама за кратко .. Доколкото съм запознат се вгражда в 166 само 1999 и 2000 година. Определено с разни процедурки - там ремап, чистене на кюнци и други пинизи почва да върви сериозно в повече от 3.0 .. за 3.2 не знам .. ама вероятно шго отвее и него. Преди да е баран требе да се държи във високи RPM за да има усмивка на физиономията. Спорт тротъл респонса - работи адекватно. Общо взето доколкото съм запознат - маторът си е пообъркан още на чертожната. Вече 2 коли с този мотор са окотили пред очите ми .. от нема нищо уж .. За това моя личен съвет е да се насочиш към атмосферните варианти - нали ако държиш да е Буссо двигателя. 2.5, 3.0 и 3.2 .. далеч, далееч по-здрави и надежни агрегати от 2.0 Turbo. Скоростите са 6 степенни и те страдат. Аз сменвах и кутия. Абе да намериш читаво V6 Turbo тука в БГ е невъзможно .. според мен ..
Bobiuzunov
27-10-2015, 21:45
Ако попаднеш на читава кола не би трябвало да имаш проблеми,знам от четеното тук за склонност да износват кобилици и валове,май смукателните са с пулове,а изпускателните се регулират или бяха обратно,абе ако при загрял мотор има нехарактерни шумове от главите бегай далеко иначе адаша ако се включи ще имаш инфо от извора,но той е много доволен от двигателя,а на него може да му се вярва.
Ами колата коята гледах е много запазен екземпляр и отвън и отвътре е супер лачена, но двигателя почуква, колегата е форумист, но не я е пуснал във форума за продажба.
Почукването е именно от повдигачите от задната глава, отпред е разглабял и обрал хлабините, но отзад не могъл да разяие някакъв шестограм и се отказал.
Колата върви добре, но след 3,5к оборота, а при изключен STR като натиснеш рязко педала и в един момент леко все едно се спъва и се изтрелва.
Другото, което ми направи впечатление е, че на свободна двигателя тресе леко въпреки, че работи равномерно.
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11444890520480269&slink=b2bqcu
Това е колата и е абсолютно същата като на снимките, няма пребоядисвано, скъсано, надрано а отвътре е почти като нова.
Bobiuzunov
27-10-2015, 23:30
Ако ти харесва я взимай какво да ти кажа,на всичко иначе се намира лек и на почукването на клапаните ще се намери лек,въпроса е с колко финикийски знаци си готов да се разделиш?
П.С 166-та е уникално удобна и добра кола,ако я глезиш ще ти се отблагодарява,да някой път се чудя дали имат душа,но друг път сигурация вадят душите на собствениците си. :-)
Почукването на повдигачите е нещо крайно дразнещо за човек перфекционист и крайно се съмнявам, че това има лек, след като чух днес .
Много ме изкефи колата, много запазена, но очаквах друг звук под капака, а в интервс на истината никога не бях чувал в6 турбо, очаквах да работи като 2,5 арезето, но доста по-шумен мотор се оказа.
Като цяло съм сигурен, че мотора е читав и чукането е действител,но от повдигачите, но все пак искам хубави емоций, а не страх и дерзане кога ли ще "пръдне в кофата" въпросния двигател, било то само разпределителен вал или повдигач.
Но като цяло 166-та е уникална кола, много добре вози и много комфорт от една почти 20 годишна кола.
Извинявайте, че се намесвам в темата. Карал съм jtd 150 коня и 2.0 турбо 205 коня. Дизелът изглежда уж по-пъргав първите 2 хиляди оборота. След това може само да духа прахта на турбо бензинката. А на магистралата просто няма място за сравнение - турбо бензинът и като чудовище, докато 2,4 jtd след 140-150 км/ч просто се задъхва, няма тяга.
Двигателите бяха на ланчи, но те са идентични с тези на 166-цата.
Единственото, което беше по-сложно при 2.0 турбото, негова екзотика и трудност при намиране на части. Но с упоритост се намираха.
Усещането да караш турбо бензин на бензин не може да се сравнява с нищо.
Забравих да уточня, че ставаше въпрос за 2.0 turbo 16v, който май все пак е доста по-безпроблемен от 6v.
Bobiuzunov
30-10-2015, 07:28
Този мотор за който ти говориш не се монтира на 166-ца,а на Капата иначе 2.0 V6 турбо не е лош мотор,но са си на километри.
Не е само на капата. Има го и на фиат купе и на мареата.
face/off
31-10-2015, 20:39
2.0 V6 не е по малко Арезе от всичките,дори и от 3.2.
Клапани се регулират масло се сменя-въпроса тук е колко мазохист може да си а не перфекционист,защото Алфа се купува със сърце.
old alfist
01-11-2015, 00:19
Нещата са много комплицирани.
За временното състоятие на един автомобил имат значение историята му, водача, собственика, обслужването му и др., без да изпадам в подробности.
Когато някой от нас вземе един автомобил с неясна история, а дори и тя да е перфекно ясна, може да се скапе всичко ако попадне на некачествени майстори или части, въпреки желанието ни перфектно да подържаме автомобила си.
Дори и да вземеш страхотен модел на някоя марка, всичко може да се окаже една заблуда.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.