Log in

View Full Version : Странен шум при натиснат съединител.



basterz
06-06-2012, 09:27
Колеги имам проблем който се появи преди около седмица в големите дъждове в Пловдив :choice:. Един булевард в Пловдив беше залят и минах през около 30-40см дълбока локва. И от тогава като натисна съединителя се чува едно стържене (не е силно но го има) Иначе колата си върви и отделя много добре. Да уточня смених съединител преди 500км с лагери и всичко. Карах я на майсторчето което го сменя и той каза, че се е намокрило нещо и щяло да се оправи но аз вяра нямам докато не получа поне още няколко сходни мнения. Та някой може ли да каже от какво може да е това пристъргване.

sp_romeo1
06-06-2012, 10:47
Много ясно,че така ш ти каже...да не се трепе да сваля пак.Свали акумулатора и намажи с някаква смазка там където се трие буталцето и палеца на вилката на съединителя.

i.ganchev.ganchev
06-06-2012, 11:26
Стъргане е много общо казано.
Как го усещаш? Повтаря ли се стърженето (хърт,хърт,хърт), или само като нтиснеш педала се чува еднократно?

basterz
06-06-2012, 13:11
Стъргане е много общо казано.
Как го усещаш? Повтаря ли се стърженето (хърт,хърт,хърт), или само като нтиснеш педала се чува еднократно?

Като натисна педала се чува и да постоянно е. Не е само еднократно. А след работа ще смажа там където казва sp_romeo1 и ще видя какво ще стане

basterz
06-06-2012, 19:00
Много ясно,че така ш ти каже...да не се трепе да сваля пак.Свали акумулатора и намажи с някаква смазка там където се трие буталцето и палеца на вилката на съединителя.

Колега видях къде е това видях, че имам и скъсано уплътнение там. Смазах го колкото можах но пак си стърже лекичко. Въпроса ми е това бутало което влиза на вътре дълго ли е данеби да не стига смазка до точното място. И какво може да стърже от там само ако може да ми обясниш да знам какво да търся.

tonov
06-06-2012, 22:37
Според мен с тия смазки нищо няма да направиш, ами направо бягай при майстора който ти е сменял съединителя. По описанието ти ми прилича на проблем с аксиалния лагер.

i.ganchev.ganchev
07-06-2012, 00:23
Според мен с тия смазки нищо няма да направиш, ами направо бягай при майстора който ти е сменял съединителя. По описанието ти ми прилича на проблем с аксиалния лагер.

Мда, точно... щом не се чува еднократно, а е циклично, направо си е проблем със сединителя. Нещо не са ти го сглобили като хората.

basterz
07-06-2012, 00:33
Незнам аз ли си втълпявам но според мен няма да е от лагера доколкото знам от него вие не стърже. Пък и шума едвам се чува. Звука е доста по-слаб от този който се получава като навиеш хидравликата докрай.

i.ganchev.ganchev
07-06-2012, 10:42
Незнам аз ли си втълпявам но според мен няма да е от лагера доколкото знам от него вие не стърже. Пък и шума едвам се чува. Звука е доста по-слаб от този който се получава като навиеш хидравликата докрай.

Лагера може и да вие и да стърже. Най-добре е да се свали за да се погледне какво се случва.

basterz
07-06-2012, 13:04
Ще отида и ще го накарам да си погледне "творението"

phoenix
07-06-2012, 13:55
Нищо няма да стане и нищо няма да може да ти каже майстора... залагам си ... бирата.
Много трудно може да се каже дали е от аксиалния лагер. Мисля, че можеш да пробваш със стетоскопски слушалки да прослушаш дали и и какъв шум се чува, като натиснеш съединителя. Трябва да сложиш слушалката на вилката, там където свършва оста на помпата. Другия край на вилката се опира в лагера. По този начин ще чуеш дали виенето идва от лагера приблизително. Шум трябва да има само при натискане на педала, през останалото време лагера си виси на оста и не се върти. Общо взето преслушайте от къде най-вече се чува този шум. Със смазване нищо няма да се получи и само си губиш времето.
Предполагам, че ще си караш колата така дъъъълго време и в някой момент просто ще спреш да чуваш точно този шум, най-вероятно наистина ще изчезне. Ако се увеличи лоша работа. За смяна само на аксиалния лагер се демонтира кутията, така че смятай 100-150лв си на минус без значение дали смениш нещо или не.

basterz
07-06-2012, 16:29
Нищо няма да стане и нищо няма да може да ти каже майстора... залагам си ... бирата.
Много трудно може да се каже дали е от аксиалния лагер. Мисля, че можеш да пробваш със стетоскопски слушалки да прослушаш дали и и какъв шум се чува, като натиснеш съединителя. Трябва да сложиш слушалката на вилката, там където свършва оста на помпата. Другия край на вилката се опира в лагера. По този начин ще чуеш дали виенето идва от лагера приблизително. Шум трябва да има само при натискане на педала, през останалото време лагера си виси на оста и не се върти. Общо взето преслушайте от къде най-вече се чува този шум. Със смазване нищо няма да се получи и само си губиш времето.
Предполагам, че ще си караш колата така дъъъълго време и в някой момент просто ще спреш да чуваш точно този шум, най-вероятно наистина ще изчезне. Ако се увеличи лоша работа. За смяна само на аксиалния лагер се демонтира кутията, така че смятай 100-150лв си на минус без значение дали смениш нещо или не.

Благодаря колега за подробната информация. Ще я покарам седмица две така и тогава ще ходя да му правя рекламация ако го има още. Понеже сложих чисто нов съединител на Валео и сменихме лагера и притискателния диск. Ако го има шума е длъжен да види какво е направил за 1000км пробег. А аз не я карам душманската, че за 1000км да трябва пак да правя съединител. Все пак ми взе 420лв със смяната + съединител и притисквател а това никак не са малко пари.

basterz
08-06-2012, 09:18
Вчера се заиграхме малко повече с едно приятелче и констатирахме проблема не е аксиалният лагер ами е от хидравличната течност на буталото на съединителя. Като се натисне и свири като навита до край хидравлика което ме навява на мисълта че имам един маркуч за високо налягане от казанчето който е спукан и като го сменя и се обезвъздуши системата ще спре. В понеделник ще разбера още.

tonov
08-06-2012, 12:23
Нещо не схващам ...
На изгасен мотор има ли го шума?

basterz
08-06-2012, 12:51
Нещо не схващам ...
На изгасен мотор има ли го шума?

Не няма го при изкасен мотор но чак след като свалих коша където ляга акумулатора и се гмурнах по надълбоко чух от къде точно съска.

tonov
08-06-2012, 13:51
Ми няма логика - ако е от помпата, ще се чува винаги. Мотора и помпата на съединителя какво общо имат? Пак ти казвам - насочи се към аксиалния лагер.

Хидравликата на волана си е съвсем отделно.

indig0
08-06-2012, 14:23
И според мен е аксиалния лагер. На моята 145-ца също вие като докосна саединителя. Но ми казаха, че не е особено голям проблема и вече 3-4 месеца си карам така.

basterz
08-06-2012, 15:02
И според мен е аксиалния лагер. На моята 145-ца също вие като докосна саединителя. Но ми казаха, че не е особено голям проблема и вече 3-4 месеца си карам така.

За мен не е нормално. :)


Ми няма логика - ако е от помпата, ще се чува винаги. Мотора и помпата на съединителя какво общо имат? Пак ти казвам - насочи се към аксиалния лагер.

Хидравликата на волана си е съвсем отделно.

Ами незнам това което видях е че съединителя не е с жило а с хидравлично бутало. И даже си има пробка за обезвъздушаване. Даже се виждат тръбичките които вкарват хидравлична течност вътре. Или аз се бъркам :) .

badmadafaka
08-06-2012, 15:08
Не се бъркаш, освен ако не си въобразяваш, че тази система има нещо общо с хидравличната система на рейката...
При тази система няма значение дали двигателя работи или не (както е казал tonov), така че най-вероятно проблема не е там където си мислиш, че си го намерил (както пак е казал tonov)...
Иначе съм чувал хора да се оплакват, че нови съединители вият и стържат когато са решили да спестят някоя стотинка и са взели нещо различно от оригиналния съединител за колата... При теб такъв ли е случая..?

basterz
08-06-2012, 17:58
Не се бъркаш, освен ако не си въобразяваш, че тази система има нещо общо с хидравличната система на рейката...
При тази система няма значение дали двигателя работи или не (както е казал tonov), така че най-вероятно проблема не е там където си мислиш, че си го намерил (както пак е казал tonov)...
Иначе съм чувал хора да се оплакват, че нови съединители вият и стържат когато са решили да спестят някоя стотинка и са взели нещо различно от оригиналния съединител за колата... При теб такъв ли е случая..?

Съединителят е Валео евтини варианти просто не ставаха.

phoenix
08-06-2012, 20:52
не вярвах, че пак ще пиша тук...
нищо де, ако скърца от аксиалния лагер, лоша работа. Можеш единствено да отидеш и да си поискаш стария аксиален лагер, за да си сигурен, че са ти го сменили, а не само са ти взели парите за него и са оставили стария. Дори да се е разскърцал новия лагер, вина няма майстора, а производителя на лагери. Все пак караш тази кола достатъчно дълго след смяната, следователно не е възможно да е объркано нещо. Така че не е хубаво да бързаме да плюем по този, който е сменял, верно че повечето са мърляви индианци...:jumping::jumping:
Ето и една схема да се ориентираш къде какво има:
http://eper.fiatforum.com/cgi-bin/naread.exe?src=D:/Fiat/ePER/data/SP.MP.00976.FCTLR/80.jpghttp://eper.fiatforum.com/cgi-bin/naread.exe?src=D:/Fiat/ePER/data/SP.NA.00976.FCTLR/rt5.na&type=N&key=1810902001
Лагера е номер 3, след като колата е тръгнала веднъж, не виждам каква грешка може да допусне който и да е.

mordohy
08-06-2012, 21:20
Хайде и аз да кажа нещо.
Когато се натисне съединителя се задвижват две неща.
Първото е аксиалният лагер, а второто оста на скоростната кутия в коляновия вал. Там има лагер или бронзова втулка, според вкуса на конструктура.
Въпросната втулка или лагер, могат да доведат включително и до късане на феродовия диск.
Никой не обърна внимание на факта, че проблема се е появил след влизане във водата.
Аксиалните лагери са с толкова малко смазка, че изобщо не се съмнявам, че водата е могла да я измие.
Все пак, да не забравяме, че греста е просто петрол и сапун.:rtfm:
Монтьора няма никаква вина, че колегата се е бухнал в локвата.
Разбира се, от много чоплене да има съвсем друг проблем и тука да си пишем пълни глупости!

i.ganchev.ganchev
09-06-2012, 10:21
Не няма го при изкасен мотор но чак след като свалих коша където ляга акумулатора и се гмурнах по надълбоко чух от къде точно съска.

Сега пък съска... последно кво прай? И сигурен ли си, че при изгасен мотор не се чува? Около помпата има ли мазно някъде?

basterz
11-06-2012, 16:36
Сега пък съска... последно кво прай? И сигурен ли си, че при изгасен мотор не се чува? Около помпата има ли мазно някъде?

Значи определено не беше от аксиалният лагер. В помпата на съединителя беше проблема не беше обезвъздушена както трябва и се чуваше неще между триене и съскане. След обезвъздушаване и смазване всичко е наред. :surrender: И го правеше само на запален мотор :)