View Full Version : 2,4 жтд не пали
Здравейте колеги!
От известно време правя ремонт на мотора на мойта 166-ца... та смених основни и биелни лагери че беха заминали... Шлайфане вал, иправяне вал ! зглобихме мотора сичко се навърза и от там.... проблем... колата неще и неще да запали... на диагностика в бош (дружба1) , започнаха от зацепването на ангренажа, минаха през игорял копютър, от там на сите датчици... колата така и така не иска да запали... от там казаха че проблема според тях (100 %) бил в някакъв датчик (гребен както се изразиха) на коляновия вал.. та свалихме пак мотора :sex: ... сменихме дадената джаджа, та наистина беше поискривена... но после след зора със зглабянето и качването пак на мотора..... изненада... колата НЕ ЗАПАЛИ... отворихме картера да погледнем тая простотиийа (гребена) дали е наред, и с ужас се установи че пак се е изкривила... та майдтора каза че имало някаква пластина на вала дето била здала багажа и му позволявала да се отмества с мм... колкото му е нужно че да преебва тоя "гребен" .. Сменихме го ПАК, сменихме и пластината... НО КОЛАТА ТАКА И ТАКА НЕ ИСКА ДА ЗАПАЛИ !!!
преди време я карах при Лисан да ч погледне, та тои ми даде диагностиката че няма налягане на маслото... Като си затръгвах обаче от сервиза му колата не искаше за1-ви път да запали... от там човека свали маркуча за въздуха, и пръсна , по негови думи, с обезмаслител... колата веднага запали.. каза ми че имало някаква джаджа дето се е прецакала и тя...
ТА ДИЛЕМАТА СЕГА МИ Е КАКВО ДА ПРАВА... КАДЕ БЛИЗО ДО СОФИЯ, ДРУЖБА ДА ЗАКАРАМ КОЛАТА ДА Ч ЗАПАЛЯТ НАКРАЯ, ДА КАЖАТ КАКВО И ИМА И ДА СЕ СВЪРШВА С ТАЯ/.////// АЛФА РОМЕО ИСТОРИЯ :Х
Колега, свържи се с някои от форумните сервизи в София. В раздела Общ технически ще ги откриеш.
Колега, след всичките тия ремонти оправиха ли индукционното колело на датчика на коляновия вал?Какво показва на диагностика и какъв му е сигнала през осцилоскоп?Какво е състоянието на датчикът на разпределителния вал и има ли синхронизация с този на коляновия?Какво е налягането на горивото в рейката, ако въобще го има?Въобще подкачва ли гориво?
колега чесно да си кажа , полувината от нещата които ме попита дори и не ги разбрах ... просто не разбирам толкова от материята, но специално дали качва нафта знам че ДА :) ..
Ilko Ivanov
09-06-2012, 00:23
Аз доколко разбрах имаш поне два проблема в тази кола.
Единия е, че не качва масло което означава че май ремонта дето сте правили е така да се каже недовършен...ако не е вече и безмислен.
Другият е с налягане на горивото най вероятно - регулатор, помпа/и или дюзи.
И другото е, че може би неумишлено нещо ни спестяваш от подробностите.
Щом при Лисан сте я запалили със спрей (предполагам и другаде са се сетили това да го направат) и не са продължили по-натаък с ремонта или диагностиката, явно нещо ги е спряло.
Аз залагам на звука, който е издавал мотора.
Колата си работеше допоследно добре.. Звука си беше нормален без да работи като параход :).. Проблема и беше че като загрееше над 70 градуса, започваше да примигва лампата за маслото.. от там при Лисан ми казаха че не прави налягане на маслото.. Имало 2 изхода от ситуацията, или помпа (маслена) или лагери... Та след размисли какво да правя с колата, я вкарах в сервиза на близък, оттам маистора ми каза че биелните лагери за на "сол" след това се стигна и до основните които не беха по добре..
относно за паленете със шпреи или нещо си, при Лисан стана, запалиха я веднага и после неколко седмици колата си палеше перфектно.. и в -15 градуса нямаше проблеми, но след свалянето на мотора и работата по него НЕ ИСКА И НЕ ИСКА да запали.. пробвахме със секви варианти, в бош сваляха компа и пробваха с друг... не иска... и със спрей и вез неще..
припуква да запали притриса и край... а относно налягане ма маслото, мисля че прави вече понеже пдокато въртехме на стартер и тя припукваше направи някакво налягане дотолкова че един от "новите" семеринги иби.. помпата за горивото се чува да работи, нафта стига до мотора...
Сега отива към смяна на сегменти.......по-добре занеси колата на някой от форумните сервизи
Колата си работеше допоследно добре.. Звука си беше нормален без да работи като параход :).. Проблема и беше че като загрееше над 70 градуса, започваше да примигва лампата за маслото.. от там при Лисан ми казаха че не прави налягане на маслото.. Имало 2 изхода от ситуацията, или помпа (маслена) или лагери... Та след размисли какво да правя с колата, я вкарах в сервиза на близък, оттам маистора ми каза че биелните лагери за на "сол" след това се стигна и до основните които не беха по добре..
относно за паленете със шпреи или нещо си, при Лисан стана, запалиха я веднага и после неколко седмици колата си палеше перфектно.. и в -15 градуса нямаше проблеми, но след свалянето на мотора и работата по него НЕ ИСКА И НЕ ИСКА да запали.. пробвахме със секви варианти, в бош сваляха компа и пробваха с друг... не иска... и със спрей и вез неще..
припуква да запали притриса и край... а относно налягане ма маслото, мисля че прави вече понеже пдокато въртехме на стартер и тя припукваше направи някакво налягане дотолкова че един от "новите" семеринги иби.. помпата за горивото се чува да работи, нафта стига до мотора...
Някой каза ли ти защо сменят ЕКУ-то?
В момента може ли да се свържеш с него на диагностика?
Като казваш, че качва гориво, какво налягане прави в рейката?
Това са все ключови въпроси, на които трябва да се даде отговор.Другото е шаманизъм.
Явно ти не можеш да ни отговориш, но поне търси сервиз, в който на теб да ти дадат отговор. Ако не са наясно, с изклюючение на упражнението с ЕКУ-то, няма смисъл да я правят.Ефектът ще е като сегашния.Най-добре намери някой от "форумните" сервизи.
Ilko Ivanov
09-06-2012, 21:13
Колата си работеше допоследно добре.. Звука си беше нормален без да работи като параход :).. Проблема и беше че като загрееше над 70 градуса, започваше да примигва лампата за маслото.. от там при Лисан ми казаха че не прави налягане на маслото.. Имало 2 изхода от ситуацията, или помпа (маслена) или лагери... Та след размисли какво да правя с колата, я вкарах в сервиза на близък, оттам маистора ми каза че биелните лагери за на "сол" след това се стигна и до основните които не беха по добре..
относно за паленете със шпреи или нещо си, при Лисан стана, запалиха я веднага и после неколко седмици колата си палеше перфектно.. и в -15 градуса нямаше проблеми, но след свалянето на мотора и работата по него НЕ ИСКА И НЕ ИСКА да запали.. пробвахме със секви варианти, в бош сваляха компа и пробваха с друг... не иска... и със спрей и вез неще..
припуква да запали притриса и край... а относно налягане ма маслото, мисля че прави вече понеже пдокато въртехме на стартер и тя припукваше направи някакво налягане дотолкова че един от "новите" семеринги иби.. помпата за горивото се чува да работи, нафта стига до мотора...
Ааа ... аз разбрах, че след ремонта сте я палили със спрей. Доколкото разбирам причината да не избереш форумен сервиз е била икономическа, ама решението май е било грешно...
Тука във форума няма как да се разбере защо не пали и все пак ще трябва да потърсиш някой сервиз дето има опит с тези мотори. Като цяло не са кой знае колко причините да не пали - просто трябва да знаят какво да гледат.
Успех с ремонта ти пожелавам.
П.П. Относно избиването на масло от новите семеринги - не ми се вярва да е от налягане... по скоро неправилен монтаж или НЕсменени такива.
ecotronic
09-06-2012, 22:00
Дано да греша, но хронологията на събитията, свързани с дискутирания проблем ми прилича на други такива от подобни теми, при които всичко завършва лошо.
С две думи:
Има някаква поредица от некомпетентни намеси, на които двигателят не издържа и накрая предава Богу дух.
Колега, и аз както и другите изказали се преди мен, горещо те съветвам да потърсиш доказано квалифицирана помощ.
Колега, какво стана с това "чудо" на техниката?
колата е в сервиз, за който моя майстор даде думата си, че колата ще излезне на ход... като я взема ще пиша какво е било....
притеснява ме само че трябваше да се обадят вчера.... :chair:
Сагата още ли е с отворен край?:calc:
малко нова инфо...
колата е при нови "Жичкажий" , след като вече от 2 "сервиза" ми вдигат рамене...
дотук майсторите установиха че компютара беше "заминал" и некой го беше кърпил със некви жици... на мястото на магистралките....
та смениха компа, но колата пак не иска да пали.. Единствения признак на живот е на Старт Спрей и то само докато го исгори колата работи след това гасне...
Прави впечатление че след като се подаде на контакт лампата за дюзите не гасне... според което майстора казва че не работят и колата от това не пали... защо обаче, трябва да метам кокали зада разбера :( ...
От целата история до тук : набити маса пари, и скъсани МАСА нерви, да не говорим че 4 месеца без кола... ЕДНО ОБАЧЕ РАЗБРАХ за да ми излезне по евтино, (да не вкарвам колата кадето трябва, сещам се за конкректни 2 сервиза от форума) си скъсах нервите и излиза че пак ще стъпа на парите на който щаха хората отдавна да са ме отървали от мъките :(
Jivko7777
04-07-2012, 14:28
затова приятелю ще ходиш в клубните сервизи, където хората от години се занимават с алфи !!! а не да ми ходиш по сервизи където се учат на твоята кола ;)
Още от началото ми беше ясно... ама баце бюджета ме спира да и обърна нужното внимание..
Jivko7777
04-07-2012, 16:12
Още от началото ми беше ясно... ама баце бюджета ме спира да и обърна нужното внимание..
да ама сега сам разбираш че даде много повече пари, а дори резултат няма!
genko1982
04-07-2012, 17:28
колега щом и този маистор ти е казал че след като свети дюзата на таблото значи че самите дюзи не работят бягаи от там на секундата,тази дюза свети за почти всичко
малко нова инфо...
колата е при нови "Жичкажий" , след като вече от 2 "сервиза" ми вдигат рамене...
дотук майсторите установиха че компютара беше "заминал" и некой го беше кърпил със некви жици... на мястото на магистралките....
та смениха компа, но колата пак не иска да пали.. Единствения признак на живот е на Старт Спрей и то само докато го исгори колата работи след това гасне...
Прави впечатление че след като се подаде на контакт лампата за дюзите не гасне... според което майстора казва че не работят и колата от това не пали... защо обаче, трябва да метам кокали зада разбера :( ...
От целата история до тук : набити маса пари, и скъсани МАСА нерви, да не говорим че 4 месеца без кола... ЕДНО ОБАЧЕ РАЗБРАХ за да ми излезне по евтино, (да не вкарвам колата кадето трябва, сещам се за конкректни 2 сервиза от форума) си скъсах нервите и излиза че пак ще стъпа на парите на който щаха хората отдавна да са ме отървали от мъките :(
Айде да приемем, че ЕКУ-то наистина е било дало фира и че ти е сложено работещо такова.Защо не ни кажеш, има ли комуникация с "новото" ЕКУ и какви грешки дава или никой не те светка за това и си рови просто за спорта?
Упражнението със стартовия спрей доказва само едно, а именно, че никой не управлява дюзите и те не подават гориво.
Да ти изплющят и петте дюзи накуп? Айде стига бе...
"Новия" комп да е мъртвец? Възможно.
Най-възможно обаче е да е смотано нещо при свързването.
Накарай моля те майстора си да се свърже с това ЕКУ и ни светни какво ви казва, щото ми стана много интересно :-?:smoke:
Абе хора изписахте 2 баки мастило,колега закарай колата в читав сервиз,защото оиначе мъките няма да спрат.Този мотор няма как да не пали от толкова много неща,причините са няколко,но си трябва читава диагностика :?:?:?:?
D-I-V-A-K-A
05-07-2012, 02:02
Абе малко глупав въпрос, ама съм се сблъсквал с него и то с почти същите симптоми. Ти сам ли си зареждаш на бензиностанцията? Питам те, защото един колега ни дойде така с нежелание от страна на колата да запали и то усилено, та след доста главоблъсканици се оказа, че са му сипали бензин вместо нафта.
Това е едно бедно предположение, каквото изказваме всички, защото докато човек не погледне колата няма как да знае дори от къде да почне ;)
lordliness
05-07-2012, 04:48
Абе малко глупав въпрос, ама съм се сблъсквал с него и то с почти същите симптоми. Ти сам ли си зареждаш на бензиностанцията? Питам те, защото един колега ни дойде така с нежелание от страна на колата да запали и то усилено, та след доста главоблъсканици се оказа, че са му сипали бензин вместо нафта.
Това е едно бедно предположение, каквото изказваме всички, защото докато човек не погледне колата няма как да знае дори от къде да почне ;)
На мен ми се е случвало- вместо бензин ми наляха нафта, видях ги почти навреме след 15 литра :).
Колега провери дали ти идва нафта след горивния филтър при помпата като я дадеш на контакт , ако не провери си двата болта с които се свързват маркучите на горивния филтър , единият е със съчма , а другия не. И ако си ги разменил няма да запали . Имах подобен проблем но при теб не знам , но не пречи да провериш
мерси колеги за мненията! колата вече е в движени !!! проблема беше в изгорял комп и датчик коянов вал !!!
мерси колеги за мненията! колата вече е в движени !!! проблема беше в изгорял комп и датчик коянов вал !!!
Разгеле.
Гледам ти е приделяло вече, щом си я пуснал за продажба.:lupe:
pininfarina
09-07-2012, 21:46
мерси колеги за мненията! колата вече е в движени !!! проблема беше в изгорял комп и датчик коянов вал !!!
По скоро е бил в едо от двете ама...
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.