Log in

View Full Version : Ръчна или автомат.



gogoan
17-06-2012, 23:29
Здравейте колеги.Мисля да влизам в отбора на Алфетисти те , по точно 166 2.4 jtd. Но не знам, коя от кутиите е по добра.Моля за съвет.

Pepko-Bepko
17-06-2012, 23:41
Трудна дилема колега...и едната и другата има плюсове и недостатъци.Автомата слаган в 166 е марка Айсин монтирван и на мн други коли.Демек масов е!В първите година на производство на 166 се слага предимно на бензиновите топ версии на модела и е 4 степенен.При феис-лифта на модела се среща предимно при дизелите и е 5 степенен.Квото и да му се случи не е приятно да се разваля...събира около 2 литра масло при смяна...филтъра му по принцип не се сменя....само при ремонт на кутията.Незнам всяко удоволствие има своята цена.Кеф е особено в града!

gorbi
18-06-2012, 20:39
кеф е определено... :)

gogoan
18-06-2012, 22:45
А като разход гориво разлика има ли?
:calc:

code
18-06-2012, 22:54
Пиши го литър отгоре ;)

gogoan
19-06-2012, 20:17
Аз карам Паджеро автомат и съм доволен, но този типтроник малко ме притеснява:unsure:

RPWWD
20-06-2012, 12:38
Ако ти се дават 2500 лева за "профилактика" на автомата (кво ли става като се счупи?!?) давай ;-)

alfa156jtd
20-06-2012, 18:28
Колеги,маслото в кутията е 8л.,от които се сменя само 4л.

gogoan
20-06-2012, 21:32
Баси профилактиката кое и е 2500?:new_Eyecrazy:

Pepko-Bepko
20-06-2012, 21:41
Ами и турбина да се наложи да смениш и мозък да смениш ще прескочиш 2500лв 100 процента :)

gorbi
20-06-2012, 22:49
Не знам какво трябва да му се случи, че да го прецакаш толкова.... Имам близки приятели с автомати, дето даже забравят да им сменят маслата - карат ги вече повече от 5 години единия, а другия забравих даже кога я купи тая вектра, сигурно е вечна.... - нулеви проблеми... Надявам се и с моята да е така... :)
Ако се наложи да давам такива пари за ремонт - ще я подаря на някой колата и ще си взема друга... :) :)

И сега като се замисля по въпроса - има ли лесен вариант да се замени с ръчка ?

Pepko-Bepko
20-06-2012, 22:52
Дай боже да няма проблеми....ама ремонт наложи ли се все си в цифра!Има начин за замяна но няма да ти излезне по-евтино и съсипваш колата!

RPWWD
23-06-2012, 03:17
Ами и турбина да се наложи да смениш и мозък да смениш ще прескочиш 2500лв 100 процента :)

Щом си извършвал тези процедури ще се доверя на преценката ти Пешко-Бешко :hump:

gogoan
23-06-2012, 23:01
Колеги ,моето питане по принцип беше ,като разход гориво .

MaVrUt
24-06-2012, 12:24
хахахахаха
ко пита, ко ти казват а ? :)

Pepko-Bepko
24-06-2012, 12:39
В първия пост на колегата не става ясно че се пита за разход...Разхода колега го смятай с 1-2 литра отгоре спрямо ръчната кутия.

gorbi
24-06-2012, 21:35
Като разход - градско 7,5 - 9,5, ако много я гониш - 10.5. Извънградско - един път 4,9, иначе нормално 6,5 - 7.0/100. Това естествено се отнася за моята - 2005/2,4 20V

inetsov
25-06-2012, 11:59
6.5 - 7 ми се струва доста. Тук обикновено пишат за около 5.

Jivko7777
25-06-2012, 12:42
6.5 - 7 ми се струва доста. Тук обикновено пишат за около 5.

да ама неговата е автомат ;)

Naso
25-06-2012, 18:28
Автомата е ZF 4 скоростен за бензините или 5 скоростен Айсин за дизела. Не знам за дизеловия, но вече имам над 30 000км за по-малко от година на бензиновия. Определено кефа е голям (ако и мотора е голям), а за подръжка си нямам и идея. Предполагам, че маслото на мойта кутия не е сменяно никога, та в тоя ред на мисли, сменя ли се това масло и има ли чалъм да се източи цялото и да се смени ? Разправят ми, че имало и било лесно. Това хора, които твърдят, че са сменяли на такива кутии и то доста (монтирани на Мерцедес). От друга страна чета, че като се смени има шанс кутията да спре...... Някой с личен опит ?

Извинявай, че ти отвлякох темата. Ако питаш за бензинов автомат съм с двете ръце за, особено в мойто положение да сменям предавки с лявата :)

gogoan
04-07-2012, 09:33
А като мотор,бензин или дизел? Още не мога да се ориентирам ,затова ще съм благодарен, някое и друго мнение.

Naso
06-07-2012, 14:03
Аз съм болен мозък и отговора ми е бензин и колкото повече толкова повече. Определено е кеф :)

geniusloci
06-07-2012, 15:44
Бензиновите V6 са лакоми, TS май е слаб за купето. Така че - дизел, а ако може да храниш ии газифицираш бензинова - бензин.

alfa156jtd
06-07-2012, 18:46
Дизела е по пъргав и по тих мотор и по икономичен

gogoan
06-07-2012, 22:24
Благодаря колеги, аз по принцип съм за дизела но не са ми излишни някой и други мнения.


П.П Той ми е без пари:Yeeeehaaa:

duronman
06-08-2012, 21:24
Тия легенди за 2500лв обслужване ги забравете. Смяна на маслото направих и е по 20 лв литъра, като при нормално източване падат 4 литра. Старото масло беше като ново, но реших да го направя профилактично. Има опция и да се източи цялото, но е трудно и реших сега да сменя сега 4 литра, да покарам, след 2-3 месеца пак 4 да източа и така. Ремонт на турбина ако се наложи е 360лв в джемини. Като цяло, ако при покупката на колата автомата работи добре няма какво толкова да се притеснявате. Просто към автоматика трябва да сте по-галантни и да спазвате някои прости правили и би трябвало да ви служи вярно. На бензините е 4 степенна и маааалко липсва една междинна предавка, но не е фатално. На либрата ми първа беше до 80 км/ч и при 155 коня това беше проблем, сега при 190 коня и първа до 60 дори и потеглянето ми е достатъчно динамично и добро. С ръчни динамиката е по-голяма, но усещането от шофирането с автомат в голяма тежка кола е приятно и успокояващо, плавно, а и звука от мотора е по-различен заради по-особената смяна на предавките. Предполагам, че с 3.0 моторът е малко по-приятно отколкото при мен с 2.5, но съм доволен.

RUSEV-BGR
06-08-2012, 22:40
Тия легенди за 2500лв обслужване ги забравете. Смяна на маслото направих и е по 20 лв литъра, като при нормално източване падат 4 литра. Старото масло беше като ново, но реших да го направя профилактично. Има опция и да се източи цялото, но е трудно и реших сега да сменя сега 4 литра, да покарам, след 2-3 месеца пак 4 да източа и така. Ремонт на турбина ако се наложи е 360лв в джемини. Като цяло, ако при покупката на колата автомата работи добре няма какво толкова да се притеснявате. Просто към автоматика трябва да сте по-галантни и да спазвате някои прости правили и би трябвало да ви служи вярно. На бензините е 4 степенна и маааалко липсва една междинна предавка, но не е фатално. На либрата ми първа беше до 80 км/ч и при 155 коня това беше проблем, сега при 190 коня и първа до 60 дори и потеглянето ми е достатъчно динамично и добро. С ръчни динамиката е по-голяма, но усещането от шофирането с автомат в голяма тежка кола е приятно и успокояващо, плавно, а и звука от мотора е по-различен заради по-особената смяна на предавките. Предполагам, че с 3.0 моторът е малко по-приятно отколкото при мен с 2.5, но съм доволен.

Колегите казаха за ремонт на кутията тези 2500лева!Е вярвай ми така е,наскоро го изпитах на гърба си само 900лева и то за далеч по обикновена кутия!Та мисълта ми е зависи как се счупи автомата може и да не стигнат!А за маслото сменя се цялото на автоматична станция,подобна на тези които са за фреон!

code
06-08-2012, 23:01
6.5 - 7 ми се струва доста. Тук обикновено пишат за около 5.

5 по надолнище :lol: Ръчната кутия на 166 превключва много приятно и е с по-нисък разход, а автоматика си е супер екстра и естествено не е "безплатна".

duronman
06-08-2012, 23:02
EDIT: визирах поста на колегата RPWWD "Ако ти се дават 2500 лева за "профилактика" на автомата (кво ли става като се счупи?!?) давай "

@RUSEV-BGR - Има я и тази опция, но не е задължително. На либрата имах проблеми с дифа на автомата. Сваляне, ревизия, ремонт + семеринги и т.н. ми излезе 850лв. При теб какъв е бил ремонтът ?

Pepko-Bepko
07-08-2012, 21:17
Тия легенди за 2500лв обслужване ги забравете. Смяна на маслото направих и е по 20 лв литъра, като при нормално източване падат 4 литра. Старото масло беше като ново, но реших да го направя профилактично. Има опция и да се източи цялото, но е трудно и реших сега да сменя сега 4 литра, да покарам, след 2-3 месеца пак 4 да източа и така. Ремонт на турбина ако се наложи е 360лв в джемини. Като цяло, ако при покупката на колата автомата работи добре няма какво толкова да се притеснявате. Просто към автоматика трябва да сте по-галантни и да спазвате някои прости правили и би трябвало да ви служи вярно. На бензините е 4 степенна и маааалко липсва една междинна предавка, но не е фатално. На либрата ми първа беше до 80 км/ч и при 155 коня това беше проблем, сега при 190 коня и първа до 60 дори и потеглянето ми е достатъчно динамично и добро. С ръчни динамиката е по-голяма, но усещането от шофирането с автомат в голяма тежка кола е приятно и успокояващо, плавно, а и звука от мотора е по-различен заради по-особената смяна на предавките. Предполагам, че с 3.0 моторът е малко по-приятно отколкото при мен с 2.5, но съм доволен.
Които ти е казал че като развиеш пробката излизат от кутията 4 литра те е излъгал.Повярвай ми !Повече от 2-2,5кила не можеш да източиш!По каталог и дават 7,200 литра.С празна турбина повече от 6,700 не можах да налея.360 лева за ремонт на турбина такава цифра просто не съществува жестоко се бъркаш.Само монтаж демонтаж е над 150 лева .... !

---------- Post added at 21:17 ---------- Previous post was at 21:14 ----------

Разберете при автоматите има два вида потребители...такива които са минали само с смяна на масло или такива които не са сменяли масло и не са имали проблеми....Но които е имал проблем с автоматика сумата за ремонт 4 цифрена.....това е !!!!

duronman
07-08-2012, 23:04
Сваляне и качване ясно, провери ценовата листа в джемини обаче - точно 360лв е ремонт на турбината на тази кутия, естествено след сваляне и качване! Маслото беше изтекло точно 3.5 литра и много хора потвърждават същото. Не ми е първият автомат който карам... надявам се да нямам проблеми и с този !

EDIT: моя грешка 390лв: http://www.gemini4.com/files/10.01.2012.pdf кутията е третата: ZF 4HP20

Naso
09-08-2012, 16:41
Дизела е по пъргав и по тих мотор и по икономичен

Съгласи се да не съм съгласен с 2/3 от казаното по-горе :cheers: По-икономичен, да и до там........ да не добавяме и кефа от атмосферен Арезе мотор чисто емоционалния кеф :)

duronman
09-08-2012, 20:26
Дизелът не е по-тих, по-икономичен е, ако караме бензина на бензин а не на газ, а по-пъргав от Арезе 3.0 ще ме прощавате. Даже с мудния ми 2.5 V6 Арезе автомат съм наравно с 140-150 коня дизелова с ръчка. Дизелът е хубаво нещо, не го отричам, но мен не ме кефи :D Освен това винаги съм мислел, че турбодизелите трябва да се сравняват с турбо бензини...

Нищо лично против дизела, но имам няколко наблюдения за него (особено за 10 годишен такъв): карани са много повече от голям бензинов мотор (логично е още щом собственикът е избрал дизел), и 5лв да стане нафтата нямате алтернативно гориво (е има, но е сложно), дизелите на по 10 години са на километри, на които започва да заминава турбо, демпферен маховик и т.н. весели и "евтини" неща.

И не на последно място един 2.4 дизел никога няма да звучи като бензинов шестак и ще пушляви и ще работи "твърдо" и с вибрации малко или много.

leketo84
09-08-2012, 21:25
Дизелът не е по-тих, по-икономичен е, ако караме бензина на бензин а не на газ, а по-пъргав от Арезе 3.0 ще ме прощавате. Даже с мудният ми 2.5 Арезе автомат съм наравно с 140-150 коня дизелова с ръчка. Дизелът е хубаво нещо, не го отричам, но мен не ме кефи :D Освен това винаги съм мислел, че турбодизелите трябва да се сравняват с турбо бензини...

Нищо лично против дизела, но имам няколко наблюдения за него (особено за 10 годишните такива): карани са много повече от голям бензинов мотор (логично е още щом собственикът е избрал дизел), и 5лв да стане нафтата нямате алтернативно гориво (е има, но е сложно), дизелите на по 10 години са на километри, на които започва да заминава турбо, демпферен маховик и т.н. весели и "евтини" неща.

И не на последно място един 2.4 дизел никога няма да звучи като бензинов шестак и ще пушляви и ще работи "твърдо" и с вибрации малко или много.
Винаги се радвам на такива точни изказвания , но сега пак ще стане война :handshake:

duronman
09-08-2012, 21:51
А война, който му се пътува много, не му се занимава с газ (това не го разбирам) и е намерил запазена дизелова кола е направил добре. Просто моето вътрешно усещане и усещането от колата не клони към дизела, това не значи, че го отричам.

gorbi
10-08-2012, 00:15
Разсъжденията са правилни ама за дизел преди 2000 г. Комънриъл-а малко променя нещата :) Това вече не е просто дизел, а тих, с хубав гъргорещ звук, взривна мощност и нисък разход... :) Естествено тих колкото малък бензин никога няма да стане, но мен звука на моя петак направо ме хвърля в транс...:)

ДА споделя и за автомата - за сега слава богу вече втора смяна на масло на двигателя - приятна работа, не знам дали трябва дае така, ама никога не мога да разбера кога превключва. Малко ми беше терсене докато свикна, че е настроен за по-спортно каране, ама вече му свикнах и е безкраен кеф... :)

duronman
10-08-2012, 00:36
Ми ако е на "SPORT" да, иначе на AUTO си е супер плавен и превключва около 2000-2500, много приятно за градско, без никаква газ се вписваш в трафика и колата не се чува, че работи. И при мен не се усеща, само ме дразни, че като покараш по дълго градско в режим "AUTO D" и започва да потегля от втора скорост, но не е болка за умиране, пък и за това бързо можеш да я вкараш в "SPORT" или "ръчен" режим. Не знам всъщност как стоят нещати при дизела, там вероятно е друго, защото големият въртящ момент е в по-ниските обороти и вероятно усещането с автомат е по-спортно в по-ниските обороти.

EDIT: вероятно говориш за след, не за преди 2000-ната, но всъщност май е след 1998-ма (за дизелите)

gorbi
10-08-2012, 13:18
Не, не е на спорт. Всъщност аз май нямам спорт - или спорт е когато мога и сам да си сменям?
На ауто. Предполагам е въпрос на навик - аз съм си свикнал и нагоре и надолу да си редя плавно предавките, независимо как натискам газта или спирачката. А сега - карам с някаква скорост и рязко натисна педала на спирачката почва да ги сменя бързо надолу и да ме спира, ако натисна рязко газта - форсира се и ги сменя по-дълго. Предполагам че всички са така, ама мен като слизам по надолнище и натисна малко повече спирачката и ме дразни че ги изрежда надолу....

duronman
10-08-2012, 20:19
Значи, като бутнеш лоста наляво от D трябва да ти изпише SPORT, и е в спортен режим, ако вече смениш сам предавка в спортен режим става ръчен и сменя сама, само, ако наближи прекъсвач или скоростта стане непоносимо ниска за предавката. Но иначе да, така е. При различните кутии е различно, ти щом си с дизел си с 5 степенния аисин, не знам там как е. На либрата бях с аисин и се държеше различно, но доколкото знам, поне моята има 16 режима и избира един след известно време шофиране (адаптивна е).

alfa156jtd
14-08-2012, 17:28
Колега,ето ти разхода на фейслифта,скорост и моментен разход,автомат. Това е на темпомат.

andro88
14-08-2012, 17:39
Колега,ето ти разхода на фейслифта,скорост и моментен разход,автомат.Сложих снимка,но незная дали ще излезе.

Това 5.2 l/km ли е или така ми се струва?

ML 20V
14-08-2012, 18:47
На 5.7 ми прилича. Прилично дълга 5-та скорост. Аз при тази скорост на 6-та съм с 200-300 оборота по-малко.

gorbi
14-08-2012, 20:27
5,7 e. На мен така ми дава обикновено на дълъг път като не бързам от 5.6 до 5.9. Като бързам стига и до 7,5...

alfa156jtd
14-08-2012, 20:53
5.7л е заредено от ЕКО,от лукоил при същата скорост е 6.5л

Fear
15-08-2012, 09:32
Гледам, бистрите ги тук автоматите и ръчните, та ще задам един може би тъп въпрос.:torch:

Понеже се оглеждам за хубава 166 3.0, ми прави впечатление, че има адски много автоматици, а аз такива хич не обичам - искам си 6-те ръчни скорости! :wow:

Та, ако си взема автоматик, може ли пущината да се отскубне и на нейно място да се монтира обикновена 6 степенна ръчна кутия?

Предполагам, че може, невъзможни неща няма, ама колко би била разправията откъм изпълнение и пари, някой да има идея? :)

gorbi
15-08-2012, 19:08
Аз бегло се поинтересувах... Понеже не съм кой знае какъв любител на автоматиците или поне не бях :)
В резултат на запитвания и много четене в интернет, си направих извода, че замяната е теоретически възможна, но на практика е много-много скъпа и нецелесъобразна освен при изключително специални случаи. Пример за такъв случай - ремонт на автомат. кутия над 2000 лева. Тогава, може би е началото на размисъла, кое би било по-евтино - нова кола, нов автомат, стар автомат от морга или преправяне на цялата кочина за да стане механична такава.. :)

След като покарах автомата обаче разбрах защо се води екстра и вече не мисля за механична. Нито пък мисля за скорости и съединители и за разбития си от милионите километри с мех.кутия ляв крак... :)

pinko
15-08-2012, 19:28
След като покарах автомата обаче разбрах защо се води екстра и вече не мисля за механична. Нито пък мисля за скорости и съединители и за разбития си от милионите километри с мех.кутия ляв крак... :)

И аз така - вече не искам и да помисля за кола с ръчка. И гледам такива снимки и си мечтая за аФтоматче дори и за Спайдера

http://i21.photobucket.com/albums/b263/IvanSM/1991AlfaRomeo4.jpg

Само който не е карал автомат не знае колко е по-приятно...

abart_
15-08-2012, 19:35
О Ужас !! Автомат на кола за неделно каране за кеф.......

Пази боже :priest:

duronman
15-08-2012, 19:41
Гледам, бистрите ги тук автоматите и ръчните, та ще задам един може би тъп въпрос.:torch:

Понеже се оглеждам за хубава 166 3.0, ми прави впечатление, че има адски много автоматици, а аз такива хич не обичам - искам си 6-те ръчни скорости! :wow:

Та, ако си взема автоматик, може ли пущината да се отскубне и на нейно място да се монтира обикновена 6 степенна ръчна кутия?

Предполагам, че може, невъзможни неща няма, ама колко би била разправията откъм изпълнение и пари, някой да има идея? :)

Вероятно може, но трябва да се сменят табло, детайли по интериора, може би и полуоски и какво ли не. Ако търсиш ръчни нека е с ръчни, но признавам си... никога няма да разбера какво не му харесвате.

Аз преди така и аз - ще карам само с ръчни... докато не покарах 1000км автомат. Не можете да усетите автомата за 50км, покарайте повече и ви гарантирам, че никога, ама никога няма да ви се ръчка повече !

На дали е случайно, че много голяма част от скъпите и луксозни коли (дори спортните са автомати). Вярно е, че на 166 са само 4 предавки и ако бяха 5/6 щеше да е много по-добре, но пак е кеф. При автоматът усилието се предава по малко по-различен начин и обикновено дори една предавка по-малко що-годе стига.

pinko
15-08-2012, 19:42
О Ужас !! Автомат на кола за неделно каране за кеф.......

Пази боже :priest:

Аз си карам Спайдера всеки ден, ходя на работа с него от май до септември. Е, тази година в най-големите жеги не го карах, но само когато беше доста над 30 градуса.

И в задръстванията често си мечтая за автоматче...точно защото доставя по-голям кеф от постоянното ръчкане...дори и на извънградско.

duronman
15-08-2012, 19:53
Pinko - Има си хора явно, които не им е присърце. Защо - не знам, но май няма да можем да ги убедим в противното :)

gorbi
15-08-2012, 19:57
Аз имам едно предположение - не са карали своя кола автоматик... :) :)

duronman
15-08-2012, 20:01
Точно... и при мен се получи същото. Не купих либрата (първият ми автоматик) заради автомата, а заради цялостното й състояние и цената. След 2 години с нея... това беше първата екстра за която гледах. Към Fear едно предложение. Купи 3.0 автомат - покарай я 2 месеца и ако после пак ти се сменя с ръчни ми пази автомата за резерва в мазето :) :D Иначе, ако тръгнеш да купуваш автомат вземе с теб някой, който е карал подобен автомат, защото хората, които не са карали много автомат не могат лесно да го преценят дали е здрава кутията.

abart_
15-08-2012, 20:14
Аз си карам Спайдера всеки ден, ходя на работа с него от май до септември. Е, тази година в най-големите жеги не го карах, но само когато беше доста над 30 градуса.

И в задръстванията често си мечтая за автоматче...точно защото доставя по-голям кеф от постоянното ръчкане...дори и на извънградско.

Хах интересна евридейка имаш ;)

Инъче за градско,няма спор,автомата е голям плюс!

Явно грешно съм предположил,че ползваш Спайдъра за неделни разходки далеч от трафика

Fear
16-08-2012, 09:03
A, аз съм магарешки инат и щом съм решил, че ще е с ръчна кутия, с такава ще бъде. Mен ме радва да ръчкам предавките, пък и не карам чак толкова много градско (вече). :wow:
Просто ми беше интересно дали е осъществима тази интервенция, понеже автоматиците на пазара са повече от тези с ръчна кутия.

duronman
16-08-2012, 10:31
Става 100% но инвестицията вероятно наближава като сума половин алфа поне. По-добре изчакай някоя ръчна. Знаеш, че има много електроника и там 100% също ще има проблеми при смяната.

EDIT: ако имаш пари и харесваш фейслифтови - може би тази трябва да я видиш (ако търсиш в момента): http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11343664057672057&f1=details

Fear
16-08-2012, 10:50
Гледам ги всичките, постоянно. ;)
Но още няма да купувам, ще е след няколко месеца. Е, освен ако не попадна на нещо, което не е за изпускане. :)

fred
16-08-2012, 19:30
Автомата наистина е удобен, най вече в градското, но аз съм си фен на ръчката

code
16-08-2012, 20:06
Да харесваш повече ръчка е все едно да харесваш повече волани без хидравлика :innocent:

duronman
16-08-2012, 23:20
Сега, като голям фен на автомата все пак ще му кажа и недостатъците, за да не изглеждам фанатик:

1. има загуба на мощност и въртящ момент особено при по-старите автомати.

2. По-скъпо за ремонт, но пък ако е потдържана добре може да изкара много (не важи за дизелови коли според мен, защото съединител и маховик... знаете какви са цените)

3. Не може да се запали с бутане (това малко в кръга на шегата естествено) :D

И въпреки тези дребни недостатъци... не вярвам повече да си купя за лична кола с ръчни скорости.

Fear
17-08-2012, 09:18
Да харесваш повече ръчка е все едно да харесваш повече волани без хидравлика :innocent:
Не думай!
Купи ми едно такова и обещавам, че ще карам и ще плача, заради липсата на хидравлика, че и ABS няма, каруцата смотана!:
http://superkoli.net/wp-content/uploads/2012/04/1994_McLaren_F12.jpg

:wow: