Log in

View Full Version : Проблем с климатроника



madjara
18-06-2012, 20:19
Здравейте колеги, имам следния проблем с 155 - 2.5TD: Днес напълних с фреон- като е на градуси изобщо не включва компресора,само като е на LO като му доиде на акъла включва за известно време изключва, абе прави каквото си иска.Някой дали е имал подобен проблем? и евентуално как го е решил ?

митака-пловдив
18-06-2012, 21:27
Здравейте колеги, имам следния проблем с 155 - 2.5TD: Днес напълних с фреон- като е на градуси изобщо не включва компресора,само като е на LO като му доиде на акъла включва за известно време изключва, абе прави каквото си иска.Някой дали е имал подобен проблем? и евентуално как го е решил ?


Мери ли коректно външната температура?

Alexanderbb
20-06-2012, 08:07
Пускаш му една автодиагностика и гледаш какво ще покаже за датчиците и таблото за управление

Alfa User
20-06-2012, 18:03
Пускаш му една автодиагностика и гледаш какво ще покаже за датчиците и таблото за управление

Това е добър вариант, стига колегата да знае как ... Аз лично съм го мяркал нейде из манюала, но нямам никакъв спомен за самата операция.
Т.е. подскажете на човека де :)

Alexanderbb
21-06-2012, 07:50
Според мен е единствения вариант ако не иска да си разглобява цялото табло превантивно. Има го в мануала в ел. часта. Таблица стъпка по стъпка какво да се натиска и какво трябва да излезе на дисплея като резултат. И хваща безпроблемно всички повреди

madjara
25-06-2012, 19:40
Преди пробвах както е описано в Autodata-та,но по едно време блокирва и трябва да рестартирам.

Alexanderbb
25-06-2012, 20:48
как точно ти блокира. щото се случва проблема да е точно в панела за управление. може да пробваш с някой друг

Alfa User
26-06-2012, 09:38
Използвам темата на колегата, за да питам :
Колко точно фреон трябва да събере системата, за да работи нормално (климатроник на 1.8 8v) ?
На етикета от завода е маркирано количество 0.70кг, но има някакво разминаване с реалността май, или аз не схващам нещата (коет' е нормално де).
При последната профилактика на климатроника, според данните на сервиза, системата би трябвало да се зареди с 0.95кг фреон, + маслото. И наистина, толкова се събра без никакви аномалии. Всички тестове на системата бяха отлични в последствие, сега духа доста по-студено от преди (източеното количество фреон беше точно 0.750кг).
На кое от двете твърдения да вярвам, и може ли в случай, че системата е препълнена, да прецакам климата ?
И ако е така, предполагам трябва да ида да си вземат обратно тия 200гр фреон и да си ми върнат кинтите ...
Благодаря предварително, и се извинявам на колегата за намесата в темата му !

madjara
26-06-2012, 20:29
Ако ти е с R12 събира 950г, а ако е с R134 я дават със 700г. Ако са ти сипали 950г R134 може в жегите да вдигне много високо налягане и да пръсне някоя тръба.

Alexanderbb
26-06-2012, 20:30
Използвам темата на колегата, за да питам :
Колко точно фреон трябва да събере системата, за да работи нормално (климатроник на 1.8 8v) ?
На етикета от завода е маркирано количество 0.70кг, но има някакво разминаване с реалността май, или аз не схващам нещата (коет' е нормално де).
При последната профилактика на климатроника, според данните на сервиза, системата би трябвало да се зареди с 0.95кг фреон, + маслото. И наистина, толкова се събра без никакви аномалии. Всички тестове на системата бяха отлични в последствие, сега духа доста по-студено от преди (източеното количество фреон беше точно 0.750кг).
На кое от двете твърдения да вярвам, и може ли в случай, че системата е препълнена, да прецакам климата ?
И ако е така, предполагам трябва да ида да си вземат обратно тия 200гр фреон и да си ми върнат кинтите ...
Благодаря предварително, и се извинявам на колегата за намесата в темата му !

155 цата събира 750 грама колкото е имало и в твоята система. Тези 200 са в повече и товарят компресора. Интересно защо пресостата ти не се обажда в случая.

Alfa User
26-06-2012, 23:05
Еми ... аз затова започнах да се чудя ... иначе, както казах, всичко работи нормално и системата духа доста студено - с предното количество не можеше да постигне толкова ниска температура.
Т.е. съвета ви е да ида да си ми източат тия 200гр в повече ?

Alexanderbb
27-06-2012, 07:39
Съвета ни е да погледнеш за какъв фреон ти е системата и какъв са ти сипали. Както правилно отбеляза колегата по-нагоре ако е за R12 може и да събира първоначално повече но пък е изненадващо от къде са намерили R12 да ти налеят (той вече е отписан като не екологичен).

Alfa User
27-06-2012, 20:25
Системата е за R134 и досега е доливана само с такъв.
Днес изтеглихме 200гр фреон - климата пак духа доста студено, и съм спокоен вече.
Извинявам се за замърсяването на темата още веднъж !

Da_Fuse
28-06-2012, 11:45
Няма какво да се извиняваш колега, това е полезно за всички. На мен са ми много странни тези сервизи..., гледат лепенката под капака, която е залепена от производителя, там пише едни стойности, но те си вярват на машината...?! :calc:

Alfa User
28-06-2012, 19:08
Мда, накрая се оказа, че и в тяхната база данни пише 700гр, но трябва да се цъкне още едно бутонче просто :)
Както и да е - поне бяха коректни (както за много други неща до сега де) и оправихме нещата бързо и лесно.
Но да си знаете - ако системата е оригинално със фреон R134, значи събира макс 750гр с маслото и т.н. Старата система (с R12) събира 950гр, но ако е преправяна за новия фреон мисля, че пак не трябва да се слага над 750гр.
След профилактитката на системата обаче (филтриране на фреона, добавяне на масло, вакуумиране и т.н.), климата започна да духа осезаемо по-студено - въпреки че количеството фреон в крайна сметка се запази същото.
25лв ми струваше на мен самата операция - без цената на фреона - препоръчвам на всички да я направят, ако скоро не е минавал профилактика климатика!

salex75
09-08-2012, 18:47
Колеги да попитам и аз тук. Миналият месец ми цъфна водният радиатор , смених го и сега климата не ми духа грам топло. Фреон имам , колкото ми заредиха преди 3 месеца - 750 грама и до смяната на водният радиатор всичко бе ОК. Сега пусна ли климатроника , само почват да ми играят оборотите и в дясно откъм ремъците (гледано отпред) , в задната част към купето нещо да прещраква , сякаш нещо се опитва да тръгне , оборотите рязко падат - почти да загасне изщраква и всико се оправя ..... за 2-3 секунди и пак...
Как се прави тази диагностика, через колата или през комп. И някой има ли на идея от къде да взема схема на климатроника на 1.7 / 8 в / 1996 г.
Предварително благодаря!

don_pepone
13-08-2012, 13:48
А студено духа ли,защото ако е проблема само в топлото,то имаш въздух в радиатора за парното според мен.

salex75
13-08-2012, 18:10
А студено духа ли,защото ако е проблема само в топлото,то имаш въздух в радиатора за парното според мен.

Проблема е със студеното ,ту го има - ту го няма :depressed: , имало някакво реле , което може да прави мизерията и за това търся някаква схема да се ориентирам.

п.п. Май всичко започна когато демонтирах стойката на акумулатора. Може нещо там да съм изключил или прекъснал. Просто не включва компресора , а има фреон... Проблема е чисто електрически...

Furious 155
15-08-2012, 10:26
Проблема е със студеното ,ту го има - ту го няма :depressed: , имало някакво реле , което може да прави мизерията и за това търся някаква схема да се ориентирам.

п.п. Май всичко започна когато демонтирах стойката на акумулатора. Може нещо там да съм изключил или прекъснал. Просто не включва компресора , а има фреон... Проблема е чисто електрически...
1.Датчика за налягане на системата как е? Той спира компресора ако налягането стане много високо и пак го спира ако е много ниско - при много малко фреон в системата.
2.Отделно на това, ако датчика е ок, дали нямаш запушване на системата, примерно от дехидрататора и ако вдига налягане голямо налягане да спира компресора.

Da_Fuse
17-08-2012, 10:52
Колега, точно под стойката на акомулатора има един датчик, който не знам за какво служи точно, но е допълнителен освен пресостата. Провери неговият куплунг, както и този на пресостата, защото той пък е до стойката, отпред откъм радиатора, провери и него, аз залагам на хлабава връзка или олят с киселина кофти конектор.

salex75
17-08-2012, 15:25
...баш тоя датчик или по скоро буксата ме е .... Сега всичко е ок , благодаря за помоща , че в тия жеги не се живее без клима.

mirecyt
01-06-2018, 10:03
Здравейте, колеги!

Гледам от доста време не е писано по темата, но така и така е отворена..
Вие къде си зареждате климатиците, правили ли сте ремонти по тях някъде(от където сте доволни), преправяли ли сте си системата за новия фреон? Гледам, че в Дунев предлагат R12, може ли да се довери човек ?
Кой сервиз бихте препоръчали, за система, която пропуска много малко фреон и моето предположение е, че е някое уплътнение или съединение..

nedko87
02-06-2018, 14:15
Такова животно като R12 няма от много години. А ако някой го продава глобите са колкова солени че не си заслужава. Има вариант за ретрофит към 134.

mirecyt
03-06-2018, 11:40
Да, като прочетох отзивите ми стана ясно, че са големи измамници тези..
Ретрофит дали наистина се получава? Пробвал ли си го? Гледах цените са 220-330лв по спомен.. Не се плаща малко и ако си хвърля парите на вятъра няма да ми е много готино :D
Ако си минал през това или знаеш някой, който е доволен от преминаването през това главоболие, би ли препоръчал някой сервиз?
Има хубави отзиви за нивас 5 и един друг, за който гледах във фиат форума, но мисля че и двата не предлагат тази усуга. D&D имаха подобна, но нямам информация за тях..

mimouzunov
04-06-2018, 13:47
Да, като прочетох отзивите ми стана ясно, че са големи измамници тези..
Ретрофит дали наистина се получава? Пробвал ли си го? Гледах цените са 220-330лв по спомен.. Не се плаща малко и ако си хвърля парите на вятъра няма да ми е много готино :D
Ако си минал през това или знаеш някой, който е доволен от преминаването през това главоболие, би ли препоръчал някой сервиз?
Има хубави отзиви за нивас 5 и един друг, за който гледах във фиат форума, но мисля че и двата не предлагат тази усуга. D&D имаха подобна, но нямам информация за тях..

На двете "пълначки" се слагат преходници и се "налива" новия фреон. Доказано е и работи безгрижно! Всичко различно от това е излишно даване на пари!

nedko87
06-06-2018, 00:21
Сменя се и маслото в компресора.

mirecyt
06-06-2018, 07:07
Какво пречи на старите системи да работят с новия фреон?

mimouzunov
06-06-2018, 08:04
Сменя се и маслото в компресора.

Не изпадам в подробности, ясно е че преди да се "налее" новия фреон се промива системата!! (маслата на двата фреона са различни и са несъвместими)

---------- Post added at 08:04 ---------- Previous post was at 08:04 ----------


Какво пречи на старите системи да работят с новия фреон?

Нищо. (промиване, смяна/промяна на пълначките и това е)
При мен преди години точно това е направено в Италия и е ок!

mirecyt
06-06-2018, 10:41
Значи за промиване и смяна на пълначките взимат между 220 и 340лв... Изумен съм.. В тази цена включени ли са маслото и фреона?
Силно се надявам за нашите алфи тази схема да е към долната граница...

Имате ли впечатления от тези D&D Trade или Visio Works?
Или просто някой сервиз, в който може да се извърши тази услуга