View Full Version : Проблем с климатроника
Здравейте колеги, имам следния проблем с 155 - 2.5TD: Днес напълних с фреон- като е на градуси изобщо не включва компресора,само като е на LO като му доиде на акъла включва за известно време изключва, абе прави каквото си иска.Някой дали е имал подобен проблем? и евентуално как го е решил ?
митака-пловдив
18-06-2012, 21:27
Здравейте колеги, имам следния проблем с 155 - 2.5TD: Днес напълних с фреон- като е на градуси изобщо не включва компресора,само като е на LO като му доиде на акъла включва за известно време изключва, абе прави каквото си иска.Някой дали е имал подобен проблем? и евентуално как го е решил ?
Мери ли коректно външната температура?
Alexanderbb
20-06-2012, 08:07
Пускаш му една автодиагностика и гледаш какво ще покаже за датчиците и таблото за управление
Alfa User
20-06-2012, 18:03
Пускаш му една автодиагностика и гледаш какво ще покаже за датчиците и таблото за управление
Това е добър вариант, стига колегата да знае как ... Аз лично съм го мяркал нейде из манюала, но нямам никакъв спомен за самата операция.
Т.е. подскажете на човека де :)
Alexanderbb
21-06-2012, 07:50
Според мен е единствения вариант ако не иска да си разглобява цялото табло превантивно. Има го в мануала в ел. часта. Таблица стъпка по стъпка какво да се натиска и какво трябва да излезе на дисплея като резултат. И хваща безпроблемно всички повреди
Преди пробвах както е описано в Autodata-та,но по едно време блокирва и трябва да рестартирам.
Alexanderbb
25-06-2012, 20:48
как точно ти блокира. щото се случва проблема да е точно в панела за управление. може да пробваш с някой друг
Alfa User
26-06-2012, 09:38
Използвам темата на колегата, за да питам :
Колко точно фреон трябва да събере системата, за да работи нормално (климатроник на 1.8 8v) ?
На етикета от завода е маркирано количество 0.70кг, но има някакво разминаване с реалността май, или аз не схващам нещата (коет' е нормално де).
При последната профилактика на климатроника, според данните на сервиза, системата би трябвало да се зареди с 0.95кг фреон, + маслото. И наистина, толкова се събра без никакви аномалии. Всички тестове на системата бяха отлични в последствие, сега духа доста по-студено от преди (източеното количество фреон беше точно 0.750кг).
На кое от двете твърдения да вярвам, и може ли в случай, че системата е препълнена, да прецакам климата ?
И ако е така, предполагам трябва да ида да си вземат обратно тия 200гр фреон и да си ми върнат кинтите ...
Благодаря предварително, и се извинявам на колегата за намесата в темата му !
Ако ти е с R12 събира 950г, а ако е с R134 я дават със 700г. Ако са ти сипали 950г R134 може в жегите да вдигне много високо налягане и да пръсне някоя тръба.
Alexanderbb
26-06-2012, 20:30
Използвам темата на колегата, за да питам :
Колко точно фреон трябва да събере системата, за да работи нормално (климатроник на 1.8 8v) ?
На етикета от завода е маркирано количество 0.70кг, но има някакво разминаване с реалността май, или аз не схващам нещата (коет' е нормално де).
При последната профилактика на климатроника, според данните на сервиза, системата би трябвало да се зареди с 0.95кг фреон, + маслото. И наистина, толкова се събра без никакви аномалии. Всички тестове на системата бяха отлични в последствие, сега духа доста по-студено от преди (източеното количество фреон беше точно 0.750кг).
На кое от двете твърдения да вярвам, и може ли в случай, че системата е препълнена, да прецакам климата ?
И ако е така, предполагам трябва да ида да си вземат обратно тия 200гр фреон и да си ми върнат кинтите ...
Благодаря предварително, и се извинявам на колегата за намесата в темата му !
155 цата събира 750 грама колкото е имало и в твоята система. Тези 200 са в повече и товарят компресора. Интересно защо пресостата ти не се обажда в случая.
Alfa User
26-06-2012, 23:05
Еми ... аз затова започнах да се чудя ... иначе, както казах, всичко работи нормално и системата духа доста студено - с предното количество не можеше да постигне толкова ниска температура.
Т.е. съвета ви е да ида да си ми източат тия 200гр в повече ?
Alexanderbb
27-06-2012, 07:39
Съвета ни е да погледнеш за какъв фреон ти е системата и какъв са ти сипали. Както правилно отбеляза колегата по-нагоре ако е за R12 може и да събира първоначално повече но пък е изненадващо от къде са намерили R12 да ти налеят (той вече е отписан като не екологичен).
Alfa User
27-06-2012, 20:25
Системата е за R134 и досега е доливана само с такъв.
Днес изтеглихме 200гр фреон - климата пак духа доста студено, и съм спокоен вече.
Извинявам се за замърсяването на темата още веднъж !
Няма какво да се извиняваш колега, това е полезно за всички. На мен са ми много странни тези сервизи..., гледат лепенката под капака, която е залепена от производителя, там пише едни стойности, но те си вярват на машината...?! :calc:
Alfa User
28-06-2012, 19:08
Мда, накрая се оказа, че и в тяхната база данни пише 700гр, но трябва да се цъкне още едно бутонче просто :)
Както и да е - поне бяха коректни (както за много други неща до сега де) и оправихме нещата бързо и лесно.
Но да си знаете - ако системата е оригинално със фреон R134, значи събира макс 750гр с маслото и т.н. Старата система (с R12) събира 950гр, но ако е преправяна за новия фреон мисля, че пак не трябва да се слага над 750гр.
След профилактитката на системата обаче (филтриране на фреона, добавяне на масло, вакуумиране и т.н.), климата започна да духа осезаемо по-студено - въпреки че количеството фреон в крайна сметка се запази същото.
25лв ми струваше на мен самата операция - без цената на фреона - препоръчвам на всички да я направят, ако скоро не е минавал профилактика климатика!
Колеги да попитам и аз тук. Миналият месец ми цъфна водният радиатор , смених го и сега климата не ми духа грам топло. Фреон имам , колкото ми заредиха преди 3 месеца - 750 грама и до смяната на водният радиатор всичко бе ОК. Сега пусна ли климатроника , само почват да ми играят оборотите и в дясно откъм ремъците (гледано отпред) , в задната част към купето нещо да прещраква , сякаш нещо се опитва да тръгне , оборотите рязко падат - почти да загасне изщраква и всико се оправя ..... за 2-3 секунди и пак...
Как се прави тази диагностика, через колата или през комп. И някой има ли на идея от къде да взема схема на климатроника на 1.7 / 8 в / 1996 г.
Предварително благодаря!
don_pepone
13-08-2012, 13:48
А студено духа ли,защото ако е проблема само в топлото,то имаш въздух в радиатора за парното според мен.
А студено духа ли,защото ако е проблема само в топлото,то имаш въздух в радиатора за парното според мен.
Проблема е със студеното ,ту го има - ту го няма :depressed: , имало някакво реле , което може да прави мизерията и за това търся някаква схема да се ориентирам.
п.п. Май всичко започна когато демонтирах стойката на акумулатора. Може нещо там да съм изключил или прекъснал. Просто не включва компресора , а има фреон... Проблема е чисто електрически...
Furious 155
15-08-2012, 10:26
Проблема е със студеното ,ту го има - ту го няма :depressed: , имало някакво реле , което може да прави мизерията и за това търся някаква схема да се ориентирам.
п.п. Май всичко започна когато демонтирах стойката на акумулатора. Може нещо там да съм изключил или прекъснал. Просто не включва компресора , а има фреон... Проблема е чисто електрически...
1.Датчика за налягане на системата как е? Той спира компресора ако налягането стане много високо и пак го спира ако е много ниско - при много малко фреон в системата.
2.Отделно на това, ако датчика е ок, дали нямаш запушване на системата, примерно от дехидрататора и ако вдига налягане голямо налягане да спира компресора.
Колега, точно под стойката на акомулатора има един датчик, който не знам за какво служи точно, но е допълнителен освен пресостата. Провери неговият куплунг, както и този на пресостата, защото той пък е до стойката, отпред откъм радиатора, провери и него, аз залагам на хлабава връзка или олят с киселина кофти конектор.
...баш тоя датчик или по скоро буксата ме е .... Сега всичко е ок , благодаря за помоща , че в тия жеги не се живее без клима.
Здравейте, колеги!
Гледам от доста време не е писано по темата, но така и така е отворена..
Вие къде си зареждате климатиците, правили ли сте ремонти по тях някъде(от където сте доволни), преправяли ли сте си системата за новия фреон? Гледам, че в Дунев предлагат R12, може ли да се довери човек ?
Кой сервиз бихте препоръчали, за система, която пропуска много малко фреон и моето предположение е, че е някое уплътнение или съединение..
Такова животно като R12 няма от много години. А ако някой го продава глобите са колкова солени че не си заслужава. Има вариант за ретрофит към 134.
Да, като прочетох отзивите ми стана ясно, че са големи измамници тези..
Ретрофит дали наистина се получава? Пробвал ли си го? Гледах цените са 220-330лв по спомен.. Не се плаща малко и ако си хвърля парите на вятъра няма да ми е много готино :D
Ако си минал през това или знаеш някой, който е доволен от преминаването през това главоболие, би ли препоръчал някой сервиз?
Има хубави отзиви за нивас 5 и един друг, за който гледах във фиат форума, но мисля че и двата не предлагат тази усуга. D&D имаха подобна, но нямам информация за тях..
mimouzunov
04-06-2018, 13:47
Да, като прочетох отзивите ми стана ясно, че са големи измамници тези..
Ретрофит дали наистина се получава? Пробвал ли си го? Гледах цените са 220-330лв по спомен.. Не се плаща малко и ако си хвърля парите на вятъра няма да ми е много готино :D
Ако си минал през това или знаеш някой, който е доволен от преминаването през това главоболие, би ли препоръчал някой сервиз?
Има хубави отзиви за нивас 5 и един друг, за който гледах във фиат форума, но мисля че и двата не предлагат тази усуга. D&D имаха подобна, но нямам информация за тях..
На двете "пълначки" се слагат преходници и се "налива" новия фреон. Доказано е и работи безгрижно! Всичко различно от това е излишно даване на пари!
Сменя се и маслото в компресора.
Какво пречи на старите системи да работят с новия фреон?
mimouzunov
06-06-2018, 08:04
Сменя се и маслото в компресора.
Не изпадам в подробности, ясно е че преди да се "налее" новия фреон се промива системата!! (маслата на двата фреона са различни и са несъвместими)
---------- Post added at 08:04 ---------- Previous post was at 08:04 ----------
Какво пречи на старите системи да работят с новия фреон?
Нищо. (промиване, смяна/промяна на пълначките и това е)
При мен преди години точно това е направено в Италия и е ок!
Значи за промиване и смяна на пълначките взимат между 220 и 340лв... Изумен съм.. В тази цена включени ли са маслото и фреона?
Силно се надявам за нашите алфи тази схема да е към долната граница...
Имате ли впечатления от тези D&D Trade или Visio Works?
Или просто някой сервиз, в който може да се извърши тази услуга
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.