Log in

View Full Version : Как се държат климатиците ви в тази жега?



ML 20V
19-06-2012, 18:52
Здравейте,

как са вашите климатици при тези температури навън?

От към ефикасност на охлаждане, разход и промяна в мощността на двигателя?

Моите впечатления са и добри и лоши. Добри, защото като наистина започне да работи, климатикът може да направи голям студ в купето. Лоши, защото не ми харесва колко взима от мощността на двигателя. Долу в ниските съм изумен колко много дърпа, пък и в по-високи обороти. 35 коня ги няма! ( по мой ненаучни изчисления) Най-много ме дразни, че не мога да си тръгвам без газ спокойно като е пуснат климатика. Става различна за каране кола. Другото е, че разходът доста се вдига. Днес най-много ми направи впечатление. Вярно бях и в задръстване, но по компютър едни чисти 2 литра от горе беше, даже и повече.

При вас как е?

to_lose_HEART
19-06-2012, 19:14
И при мен е така колега. Случвало ми се е даже да я угася при потегляне на светофар

myato
19-06-2012, 19:33
Е няма пълно щастие.Комфорта се заплаща, иначе "албански климатик".:-D

koolio
19-06-2012, 20:11
При мен пък почти не се усеща разлика във вървежа, не мога да кажа, че и разходът се е вдигнал много - около 6.7-6.8/100 за близо 1000 км при положение, че съм карал с около 120, а на варненската магистрала - със 190 на хубавите участъци.

lordliness
19-06-2012, 20:30
При мен пък почти не се усеща разлика във вървежа, не мога да кажа, че и разходът се е вдигнал много - около 6.7-6.8/100 за близо 1000 км при положение, че съм карал с около 120, а на варненската магистрала - със 190 на хубавите участъци.
И моята е така- истински звяр, истинска Алфа
Ромео, въпреки, че е дизел, въпреки, че е 136 коня!

Jivko7777
19-06-2012, 21:20
тия дето не усещат разликата значи толкова си познават колите ;)

Естествено е че намаля мощността но не и с 35 коня... и не тръгвай без глупаво е просто :)

ML 20V
19-06-2012, 21:32
тия дето не усещат разликата значи толкова си познават колите ;)

Естествено е че намаля мощността но не и с 35 коня... и не тръгвай без глупаво е просто :)

О, да, няма да тръгвам без вече, че ми загасна като на ученик. Поздрави и повече отворени прозорци. ;)

tweety
19-06-2012, 21:38
И при мен доста бързо охлажда и държи доста студено. Относно мощността и аз се изненадах много. Определено дърпа доста от мощността. В повечето случай и аз тръгвам без газ (все пак е дизел) но с климатика ми се случи да изгасна на няколко пъти. Определено в ниските се усеща доста. Във високите обороти е значително по-малко, но отново се усеща. Относно разхода на извън градско ми вдига с близо 1 литър а градско не съм го засичал.

Pepko-Bepko
19-06-2012, 21:44
Аз също нямам проблеми когато ми в включен климатика...потегля като локомотив само с отпускане на педала на съединителя.Климатика усещам че работи само и единствено по виенето на вентилаторите ...Разлика във вървежа се усеща съвсем минимална само когато я ускорява на макс ...но смятам че е напълно нормално за всяка кола.Разлика в горенето аз лично не усещам на дълго.Не е нормално да не можете да потеглите и да загасяте дизелов петак и да се спъва като малолитражна кола!

ML 20V
19-06-2012, 22:00
Аз също нямам проблеми когато ми в включен климатика...потегля като локомотив само с отпускане на педала на съединителя.Климатика усещам че работи само и единствено по виенето на вентилаторите ...Разлика във вървежа се усеща съвсем минимална само когато я ускорява на макс ...но смятам че е напълно нормално за всяка кола.Разлика в горенето аз лично не усещам на дълго.Не е нормално да не можете да потеглите и да загасяте дизелов петак и да се спъва като малолитражна кола!

Малолитражките тежат 40% по-малко, все пак.

Когато съм с изключен компресор тръгвам без газ и с 2 човека на сериозен наклон. (това задължително го тествах още преди да взема колата, защото е много показно)

Pepko-Bepko
19-06-2012, 22:10
Малолитражка визирам примерно 1,2 16 ве мотора дет в ниските няма никои знаеш ли какво мъка е с него да тръгнеш в ниските с включен компресор същото важи и за 3 цилиндровата помия на ВАГ групата.

gatev_88
19-06-2012, 22:54
колеги аз да попитам вие климатика на AUTO ли го пускате,вентилатора на каква скорост и на колко градуса аз нз как да го направя най изгодно помогнете моля!!!!!

tweety
19-06-2012, 22:59
Аз в повечето случай го пускам на FULL AUTO (2 пъти натискане бутона AUTO) и задавам температура 19-20 градуса. Така компютъра сам си регулира къде да духа и силата на вентилатора. Първоначално започва на макс, но като достигне температурата сам намаля вентилатора, така че да подържа температурата.

Boby
19-06-2012, 23:10
Аз карам на 24-23* като рядко свалям на 22* на Фуул Ауто. Мисля, че температури под тези не са добре за здравето ни.:unsure: По отновение на можността, да в ниските се усеща голяма разлика, но във високите при кола с принудително пълнене аз поне не усещам разлика нито във вървенето нито усещам кога се включва и кога се изключва компресора. В ниските или при обороти на празен ход се усеща като включи компресора.

borvass
20-06-2012, 00:06
Аз моята усещам, че се тормози ама пак си е трактор като я сриташ :-D

Jivko7777
20-06-2012, 00:28
разлика значителна е до 2000 говорим за дизелите след това не чак толкова много... отделно ако натиснете колата сериозно компа спира компресора с цел да не тежи нищо на мотора да ускорите, изпреварите и т.н. ;)

DiStefano
20-06-2012, 07:24
Аз карам на 24-23* като рядко свалям на 22* на Фуул Ауто. Мисля, че температури под тези не са добре за здравето ни.:unsure: По отновение на можността, да в ниските се усеща голяма разлика, но във високите при кола с принудително пълнене аз поне не усещам разлика нито във вървенето нито усещам кога се включва и кога се изключва компресора. В ниските или при обороти на празен ход се усеща като включи компресора.

При мен е аналогично. STR включен и в ниските не се усеща толкова.:go:

ML 20V
20-06-2012, 07:43
Абе, с две думи, сега разбирам защо вместо едно просто "off" колегите италианци са сложили "econ". :)



разлика значителна е до 2000 говорим за дизелите след това не чак толкова много... отделно ако натиснете колата сериозно компа спира компресора с цел да не тежи нищо на мотора да ускорите, изпреварите и т.н. ;)

Това официално ли е? Преди 20-тина години някой спортни автомобили, като порше и лотус са били така.

pakumba
20-06-2012, 07:51
и при мен не се усеща на 2,4 дизел 136. Има съвсем лека разлика при ускорение на макс, но е слабо доловима. В разхода около 0.5 нагоре на извънградско

Boby
20-06-2012, 08:31
При мен е аналогично. STR включен и в ниските не се усеща толкова.:go:

:-D То СТР-а премахва всички задръжки и на колата и на шофьора, но аз го ползвам само извънградско. Градско нещо с газовата не се погаждат.:unsure:

За тези които не усещат разлика с включен и изключен компресор да пробват следното:

Слизайки по стръмен наклон( примерно в паркинга на някой Мол) на 1-ва предавка при принудителен празен ход на 1200 оборота примерно включете компресора. Ефекта е доста осезаем! Още по-добре се усеща ако климатика не е пускан преди това.

endeavour
20-06-2012, 09:25
... А на тези пък,дето климатика им реже много мощността, нека се качат на нещо друго (например шевролет Лачети 1,4 90 коня) и да си пуснат климатика:moon: Сигурен съм че ще направят разликата:wierdo: Аз не усещам разлика с и без клима на 166, щото често го сравнявам с 1,6 ТС - е там си е разлика, и то каква:evil:

Boby
20-06-2012, 11:39
... А на тези пък,дето климатика им реже много мощността, нека се качат на нещо друго (например шевролет Лачети 1,4 90 коня) и да си пуснат климатика:moon: Сигурен съм че ще направят разликата:wierdo: Аз не усещам разлика с и без клима на 166, щото често го сравнявам с 1,6 ТС - е там си е разлика, и то каква:evil:

Викаш има разлика, ама с твойте 500 коня под капака не я усещаш?:whistle:

Jivko7777
20-06-2012, 12:51
Абе, с две думи, сега разбирам защо вместо едно просто "off" колегите италианци са сложили "econ". :)




Това официално ли е? Преди 20-тина години някой спортни автомобили, като порше и лотус са били така.

няма официално така си е на почти всички коли при натоварване компресора изключва

digitalundgrd
20-06-2012, 13:29
Точно така ;) Аз го усещам по това, когато си карам на климатик и тръгна да я ръчкам 1-2-3-та (над 5000 оборота) и въздуха от духалките вече не е така студен и някак си се усеща по-влажен...(същия, както като си карал с климатик и натиснеш да го изключиш)...

Иначе на турбо колата се усеща пада в мощността много по-малко, отколкото на атмосферката, особено ако тя е някаква малолитражка 1.2, 1.4...

ML 20V
20-06-2012, 14:04
Точно така ;) Аз го усещам по това, когато си карам на климатик и тръгна да я ръчкам 1-2-3-та (над 5000 оборота) и въздуха от духалките вече не е така студен и някак си се усеща по-влажен...(същия, както като си карал с климатик и натиснеш да го изключиш)...

Иначе на турбо колата се усеща пада в мощността много по-малко, отколкото на атмосферката, особено ако тя е някаква малолитражка 1.2, 1.4...

Разбира се, веднъж карах корса 1.2 и баира на бул. Черни връх трябваше само на 2-ра да го изкачвам.
С други думи, винаги може да е по-зле. :)

DiStefano
20-06-2012, 15:43
Аз в града и 50 киловата мощност да ми остава не ме бърка. То така или иначе се влачим по задръстванията. На магистралата ми е комфортно около 150-160 км/ч и пуснат климат на около 22-23 градуса и темпомат. Стигам си бързо до крайната точка. Ако се наложи да изпреварвам и да ускорявам до 180 примерно си имам достатъчно ресурс.

endeavour
20-06-2012, 19:49
Викаш има разлика, ама с твойте 500 коня под капака не я усещаш?:whistle:
Ако беше прочел внимателно, щеше да видиш,че сравнявам печка 136 с малки бензинки . Или може би не си карал малък твинспарк 16V на климатик в жегата. :noooo: Не виждам къде са ми претенциите за 500 коня, така че ...:pain:

qpwo
20-06-2012, 20:01
аз поне не усещам разлика нито във вървенето нито усещам кога се включва и кога се изключва компресора..
И пак да попитам по една стар тема - наистина ли компресора се вкл и изкл като се достигне температура. Т.Е. ако вън е студено , а аз задам по- висока температура той не би трябвало да вклиучи.... защото при мен не е така - винаги е вкл.....

tweety
20-06-2012, 20:37
Компресора се изключва само при рязко ускорение, за да може колата да ускори бързо. Дори и зимата компресора си работи (ако ти не си го изключил), за да изсушава въздуха и да не се запотяват стъклата.

Ruger_SP101
20-06-2012, 23:56
За да не пускам нова тема - препоръчайте добър сервиз за климатици в София. Интересува ме само профилактика, почистване и премахване на миризма и допълване с фреон. Моля ако някой колега е ходил и е останал доволен да сподели опита си.
Благодаря!

DMS
21-06-2012, 00:18
За да не пускам нова тема - препоръчайте добър сервиз за климатици в София. Интересува ме само профилактика, почистване и премахване на миризма и допълване с фреон. Моля ако някой колега е ходил и е останал доволен да сподели опита си.
Благодаря!

Auto frost comfort. Аз поне тях използвах. Какво представлява почистването? Някой друг колега има ли проблем с миризма?


Компресора се изключва само при рязко ускорение, за да може колата да ускори бързо. Дори и зимата компресора си работи (ако ти не си го изключил), за да изсушава въздуха и да не се запотяват стъклата.

А лятото изсушава ли го пак?

nasty
21-06-2012, 00:44
на либра 2.4 дизел 150 коня - бре има разлика ,ама е малка.
Проблеми с тръгване на 1ва нямам като ги описвате.

gorbi
21-06-2012, 10:10
Да се запиша и аз - никога не ми е гаснела и работата на климатика я усещам само по студения въздух. Сигурно има падане на мощността, но трудно доловима, аз не я усещам. Иначе комфортът в купето - прозорци, крака, фронтални въздуховоди е на много добро ниво по мое лично мнение... Единствената забележка - трябваше да е двузонов. Парното още не съм пробвал - ама му е рано още... :):)

vladev
21-06-2012, 10:30
Компресора се изключва само при рязко ускорение, за да може колата да ускори бързо.

Сигурен ли си в това? Само на 166-ците ли е така? Аз не съм забелязал подобно поведение (може би защото нямам спомен на климатик да съм я нястъпвал скоро...).

Ass
21-06-2012, 12:46
Сигурен ли си в това? Само на 166-ците ли е така? Аз не съм забелязал подобно поведение (може би защото нямам спомен на климатик да съм я нястъпвал скоро...).

Фантазии всякакви в този форум...

Jivko7777
21-06-2012, 14:17
какви фантазии бе олеееееее и 156 и 166 и всички са така... ся д ане си помислите че при алфа е само така ;) при всички марки е така ;) само се замисляте защо ;)

trop4i
21-06-2012, 18:33
И при мен се усеща, а поне 1-1,5 качва разхода при включен климатик.

simvola
21-06-2012, 20:29
За да не пускам нова тема - препоръчайте добър сервиз за климатици в София. Интересува ме само профилактика, почистване и премахване на миризма и допълване с фреон. Моля ако някой колега е ходил и е останал доволен да сподели опита си.
Благодаря!
Другата седмица по точно в сряда имам записан час за профилактика на климатика в Ратола сервиз по конкретно почистване със озон след което ще споделя какви са ми отзивите . В момента болежките са ми един неприятен мирис след включване на климатика след което се изчиства, климатика работи много добре в горещините а на морето преди 2 години слизах до плажната алея във Варна и дори ми се наложи да пускам чистачките поради заледяване на предното стъкло (малко странна ситуация) .

Ruger_SP101
21-06-2012, 22:57
Някой правил ли е само почистване на въздуховодите ама не със спрей а с някаква друга технология (каквато е озона)? Бях чул, че имало почистване с пара но не разбрах къде. Ако не сте забелязали, всички гумаджийници имат машини за зареждане на климатици - точно такива сервизи пълнят обявите в сайтовете за групово пазаруване с услуги по 10 - 15 лева за профилактика. Интересува ме инфо за добър сервиз, който се занимава с нещо повече от допълване на фреон и масло, а нещо като цялостно почистване на системата.

Boby
21-06-2012, 23:24
И пак да попитам по една стар тема - наистина ли компресора се вкл и изкл като се достигне температура. Т.Е. ако вън е студено , а аз задам по- висока температура той не би трябвало да вклиучи.... защото при мен не е така - винаги е вкл.....

Дори и 5* да е външната температура, а ти да си задал 25* компресора пак ще се включва и изключва. Просто го прави по-рядко и за по-кратко време. Ако външната температура е 35*, а ти си задал 25* компресора ще работи почти постоянно докато достигне 25* след което ще се включва/изключва от време на време за да поддържа тези 25*.

---------- Post added at 23:24 ---------- Previous post was at 23:21 ----------


Ако беше прочел внимателно, щеше да видиш,че сравнявам печка 136 с малки бензинки . Или може би не си карал малък твинспарк 16V на климатик в жегата. :noooo: Не виждам къде са ми претенциите за 500 коня, така че ...:pain:

No comment!:dunno:

koolio
22-06-2012, 00:14
Сигурен ли си в това? Само на 166-ците ли е така? Аз не съм забелязал подобно поведение (може би защото нямам спомен на климатик да съм я нястъпвал скоро...).

И на 155-цата беше така.

pinko
22-06-2012, 07:56
В момента болежките са ми един неприятен мирис след включване на климатика след което се изчиства,


Най-доброто решение за такива миризми са тия спрейове

http://bomarbg.eu/Sanet_car_ait_clean_up.html

Палиш колата, пускаш климатика на макс и на рециркулация, оставяш спрей на пода и натискаш бутона.

Отиваш да пиеш едно кафе/изпушиш цигара, проветряваш колата и готово. Гениално лесно и ефективно.

didod
22-06-2012, 08:35
Никой не седна да напише малко числа. Например - външна температура, температура в купето, температура на духалките. Изстудява от толкова до толкова градуса за толкова време, системата е пълнена еди-кога си и т.н. Всичко останало е въпрос на лично усещане.

За почистване има и едни спрейове с пяна. Също имат ефект за някой друг месец.

ecotronic
22-06-2012, 16:22
Това с автоматичното изключване на климатика при "сритване" е нещо много полезно, но аз не съм го усетил да работи при мен. Като правило, когато ми трябва динамика (примерно при изпреварване на колона коли), си изключвам ръчно климатика. В противен случай липсата на мощност е осезаема и в такава ситуация може да доведе до неприятности.
Иначе при плавно ускорение си достигам 210 km/h с включен климатик и на газ.

myato
22-06-2012, 16:35
Ако сръчкаш колата рязко, компресорът трябва да се изключи.През останалото време температурата се регулира за сметка на автоматичния винтил и клапите за въздуха, а не от включване и изключване на компресора.Ако постоянно си играеше със електромагнитния съединител, щяхте да получите някои не особенно приятни изживявания.

qpwo
22-06-2012, 21:12
Ако сръчкаш колата рязко, компресорът трябва да се изключи.През останалото време температурата се регулира за сметка на автоматичния винтил и клапите за въздуха, а не от включване и изключване на компресора.Ако постоянно си играеше със електромагнитния съединител, щяхте да получите някои не особенно приятни изживявания.
И аз мисля така и от мн време се опитвам да обясня, че ако си карам с 5000 оборота, което за нашите коли е нещо нормално, то този съеденител ако се вкл и изкл - ще се разкатае... И ако външната температура е по- студена ,то не би трябвало да се вклиучва, което не е така. -и зимата си зацепва... Няма такова нещо- вкл се за малко...

simvola
23-06-2012, 14:01
Най-доброто решение за такива миризми са тия спрейове

http://bomarbg.eu/Sanet_car_ait_clean_up.html

Палиш колата, пускаш климатика на макс и на рециркулация, оставяш спрей на пода и натискаш бутона.

Отиваш да пиеш едно кафе/изпушиш цигара, проветряваш колата и готово. Гениално лесно и ефективно.
Да колега , но това е временно явление което трябва да го повтарям на 6 месеца ,вече съм правил 2 процедури и няма постоянен ефект сега в сряда имам час в сервиз Ратола там се почиства с азот и процедурата за профилактиката е час и половина после ще коментирам ако има желание някои колега да види за какво става на въпрос в 5 часа в сряда съм там .Поздрави

digitalundgrd
23-06-2012, 14:05
Не беше ли с ОЗОН, а не с АЗОТ ?

simvola
23-06-2012, 22:45
Не беше ли с ОЗОН, а не с АЗОТ ?
:on_da_beach: Нещо съм слънчасал ,прав си колега .

borvass
24-06-2012, 13:04
Най-доброто решение за такива миризми са тия спрейове

http://bomarbg.eu/Sanet_car_ait_clean_up.html

Палиш колата, пускаш климатика на макс и на рециркулация, оставяш спрей на пода и натискаш бутона.

Отиваш да пиеш едно кафе/изпушиш цигара, проветряваш колата и готово. Гениално лесно и ефективно.

Това може да го пробвам. Аз когато съм го пуснал да студи ядове нямам и миризма никаква, но ако пусна топлото почва да мирише или ако вънка е 18градуса , а аз дам примерно 20 то явно меша топло+студено и тогава понамерисва. Въпросът ми е дали ако на топло имам проблем като сложа този спрей трябва да го дам да духа топло или да го оставя на минимална темпераатура!?

Ass
25-06-2012, 08:13
На топло ти мирише заради теч от радиатора на парното!

DMS
25-06-2012, 14:24
На топло ти мирише заради теч от радиатора на парното!

Какво общо има радиатора? Ако имаше теч - нямаше ли да му смърди на антифриз?

При мен също, когато работи компресора миризма няма, но когато го изключа, за да се издуха влагата от евапоратора - започва да намерисва от стоплянето му. Затова не правя никакво издухване, колкото и да е полезно теоретично.

borvass
25-06-2012, 21:09
Е ако има теч няли ще ми намалява антифриза, а той не мърда!? Моля пояснете...

Мерси.

lordliness
25-06-2012, 21:28
Като има теч ще намалява анрифриза, като завали дъжд стъклото ще става потно и мазно и под стелките ще е мокро, миризмата ще е последна грижа . От влагата се развиват бактерии и за това мирише , ако пускате да подуха топло за изсушаване преди да слезете няма да има влага

DMS
25-06-2012, 21:32
Което означава, че евапоратора трябва да си е чист по default, т.е. нещата отиват към процедури за почистване :|

ПП: 2-3 мин. достатъчни ли са, защото със сигурност са достатъчни колата ти да се стопли и самия шофьор да се вмерише :)

lordliness
25-06-2012, 21:41
Моята не мирише!

iveli
26-06-2012, 19:25
Моята също дълго време понамирисваше когато беше на топло но това беше когато смених радиаторчето на парното и новото така да се каже угаряше Въпроса е че тази миризма продължи почти цяла зима Към края на зимата спрях да го усещам На климатик също тръгвам трудно и съм гасил колата Но наистина ми прави впечатление че ако я настъпя мощността във високите е почти непокътата за голяма разлика от ниските

v1play3r
26-06-2012, 20:00
Конкретно при мен .. При външна температура над 30-35градуса и климатика на место е гола вода. Колата вдига температура доста над 90 дори 100 градуса на мотора и не охлажда грам... Предполагам пише така защото перката духа точно към датчика на термостата,но през всички положения е зле работата. На дълго няма проблем,вътре става хладилник.Може би ми трябва чистене на радиатора ..? :shocking:

didod
26-06-2012, 20:34
А поне с колко градуса духа?

leketo84
26-06-2012, 22:46
А поне с колко градуса духа?

При мен духа след заряд разбира се 7.2 градуса въздушна струя :drinking:

Pepko-Bepko
26-06-2012, 22:56
При мен духа след заряд разбира се 7.2 градуса въздушна струя :drinking:7,2 градуса е средна стойност има значение каква е външната температура.166 не се слави с мн силен климатик!

DiStefano
28-06-2012, 07:02
Конкретно при мен .. При външна температура над 30-35градуса и климатика на место е гола вода. Колата вдига температура доста над 90 дори 100 градуса на мотора и не охлажда грам... Предполагам пише така защото перката духа точно към датчика на термостата,но през всички положения е зле работата. На дълго няма проблем,вътре става хладилник.Може би ми трябва чистене на радиатора ..? :shocking:

Да ти проверят ТРВ-то. При мен това беше проблем с не доброто охлаждане. Мерси на колегата, който ме насочи.

И да .. климата на 166 е гола вода.

pinko
28-06-2012, 10:52
От влагата се развиват бактерии и за това мирише , ако пускате да подуха топло за изсушаване преди да слезете няма да има влага


Тъпите шведи от Волво са го решили тоя проблем много прагматично - всеки пък, когато загасите мотора, след като климатика/компресора е работил, вентилатора на парното работи още около 10-15 минути - за да изсуши изпарителя.

Доста ефективно и простичко решение. Ама много се стреснах първия път - гася и тръгвам да слизам, а вентилатора се разфуча - и изобщо не реагира на бутоните и врътките. Реших, че е залепнало някое реле или нещо подобно... :noooo:

lordliness
28-06-2012, 11:22
Тъпите шведи от Волво са го решили тоя проблем много прагматично - всеки пък, когато загасите мотора, след като климатика/компресора е работил, вентилатора на парното работи още около 10-15 минути - за да изсуши изпарителя.

Доста ефективно и простичко решение. Ама много се стреснах първия път - гася и тръгвам да слизам, а вентилатора се разфуча - и изобщо не реагира на бутоните и врътките. Реших, че е залепнало някое реле или нещо подобно... :noooo:
Всички гениални неща са прости :) понякога се питам какъв е шанса да се пипне легионерска болест в колата.

andro88
28-06-2012, 11:32
Тъпите шведи от Волво са го решили тоя проблем много прагматично - всеки пък, когато загасите мотора, след като климатика/компресора е работил, вентилатора на парното работи още около 10-15 минути - за да изсуши изпарителя.

Доста ефективно и простичко решение. Ама много се стреснах първия път - гася и тръгвам да слизам, а вентилатора се разфуча - и изобщо не реагира на бутоните и врътките. Реших, че е залепнало някое реле или нещо подобно... :noooo:

Как се отразява върху живота на акумулатора това решение? Иначе наистина звучи прагматично и рационално, но ако е за сметка на ХХХ левов акумулатор, то е от пусто в празно.

lordliness
28-06-2012, 11:34
Никак, акумулатора е направен да отдава и приема електричество, едно палене го натоварва много повече.

pinko
28-06-2012, 11:43
Как се отразява върху живота на акумулатора това решение? Иначе наистина звучи прагматично и рационално, но ако е за сметка на ХХХ левов акумулатор, то е от пусто в празно.

Ми явно не се отразява негативно, след като оригиналният акумулатор издържа близо 6 години и си въртеше и на минус 20 - смених го тая зима не защото не държеше ток, а по-скоро профилактично, заради невижданите студове...

gatev_88
28-06-2012, 16:31
Здравейте колеги!Не ми е ясно само като пусна климатика на AUTO и го направя примерно на 20градуса-вентилатора трябва ли да е на макс, за да достигне тази температура в купето и дали после ще се изключи,или работи постоянно помогнете....

tweety
28-06-2012, 16:35
В зависимост от температурата в купето. Ако разликата е голяма пуска вентилатора на макс, но ако не е повече от 2-3 градуса го пуска по леко. В момента в който доближи или достигне тази температура намаля скоростта, но при мен никога до сега не е спирал напълно, а продължава да духа на 1-2 чертички.

myato
28-06-2012, 16:55
Щом си на Аuto, винаги духа.По-силно или по-слабо в зависимост от температурата в купето, спрямо зададената.

gatev_88
28-06-2012, 17:32
благодаря много,значи когато разликата в температурата е висока като го пусна на AUTO вентилатора тръгва до дупка и постепенно като охлажда и намалява градусите сам си регулира скоростта и намаля степента на въртане

gogoan
28-06-2012, 23:18
Авкорс колега, откри т... вода:clapping:

lordliness
02-07-2012, 21:21
Моя климатик за момента охлажда чудесно , почти веднага почва да духа студено и при рециркулация навъздуха ефекта е още по- бърз.Миналата година го вкуумираха, сложиха стотина грама масло, ако не се лъжа и точно 700 гр. фреон.При фул ауто на 24 градуса направо си е студено.

balev64
04-07-2012, 20:58
Моя климатик си работи също добре,в големите жеги започва да духа студено почти веднага(30-60 сек.).Колкото до вървежа, имам наблюдение че само с малка скорост или на празен ход се разбира когато се включи компресора.Не винаги но все пак е факт че спъва колата в определени моменти,за сега не ми е ясно на какво се дължи това.При ускоряване не съм имал проблеми освен когато колата е на ниска предавка и малка скорост.

old alfist
04-07-2012, 21:12
166 не се слави с мн силен климатик!
Според мен 166 си е с много балансирана климатизацията, стига да я управляваш адекватно и всичко да работи нормално - не забравяйте, че човешкото тяло не може да се охлади бързо във въздушна среда, както например във водна.

lordliness
04-07-2012, 21:36
Сега четох, че някакво хлапе починало от термичен шок(от студена кола -навън)разликата в темп. била около 20 градуса
http://plovdivnews.net/index.php?option=com_content&view=article&id=21704%3A21704&catid=69%3Aactual

old alfist
04-07-2012, 21:47
Има едни елементарни ориентировъчни зависимости, че вътрешната температура не бива да се различава от външната с повече от 7-8 градуса.

DiStefano
05-07-2012, 07:06
Има едни елементарни ориентировъчни зависимости, че вътрешната температура не бива да се различава от външната с повече от 7-8 градуса.

Е вчера в Пловдив следобяд беше борда ми показа 36 на сянката .. ако го глася на 28-29 да охлажда нещо не виждам смисъл.

Jivko7777
05-07-2012, 10:48
Не просто половин до минута преди да стигнете до там до където сте тръгнали изключете климатика и го оставете само на вътрешен въздух, така постепенно хладния въздух намаля и градусите се покачват плавно и когато слизате вече разликата е малка!

DiStefano
05-07-2012, 11:02
Не просто половин до минута преди да стигнете до там до където сте тръгнали изключете климатика и го оставете само на вътрешен въздух, така постепенно хладния въздух намаля и градусите се покачват плавно и когато слизате вече разликата е малка!

Да! Това аз го правя .. за да се климатизирам преди да сляза. Щото температурните амплитуди не са малки.

old alfist
05-07-2012, 13:44
Е вчера в Пловдив следобяд беше борда ми показа 36 на сянката .. ако го глася на 28-29 да охлажда нещо не виждам смисъл.

Не знам, но ще ви дам пример за нещо което се случва ежедневно с мен през лятото.Времето за което стигам от вилата до града е около 15мин., а разликата в температурите сутрин и вечер са такива каквито писах. В първите 20-на мин. след като пристигна в града и излеза извън колата, тялото ми реагира с обилно потене и леко замайване.

myato
05-07-2012, 14:07
Не знам, но ще ви дам пример за нещо което се случва ежедневно с мен през лятото.Времето за което стигам от вилата до града е около 15мин., а разликата в температурите сутрин и вечер са такива каквито писах. В първите 20-на мин. след като пристигна в града и излеза извън колата, тялото ми реагира с обилно потене и леко замайване.
Добре че слизаш сутрин, щото после е :bash: и може да ми дойдеш на "гости".
Знаеш ли, защо не дават температурите в Плевен в прогнозите?
Щото ще им счупим термометрите :grin:

old alfist
05-07-2012, 15:24
Добре че слизаш сутрин, щото после е :bash: и може да ми дойдеш на "гости".
Знаеш ли, защо не дават температурите в Плевен в прогнозите?
Щото ще им счупим термометрите :grin:

Ще те имам впредвид, но дано да не се налага. Сутрин като ме видят колегите и веднага познават кога съм спал ивън града - веднъж се загледах в едната си ръка и гледам как блика пот от порите.

DiStefano
05-07-2012, 19:35
Не знам, но ще ви дам пример за нещо което се случва ежедневно с мен през лятото.Времето за което стигам от вилата до града е около 15мин., а разликата в температурите сутрин и вечер са такива каквито писах. В първите 20-на мин. след като пристигна в града и излеза извън колата, тялото ми реагира с обилно потене и леко замайване.

По принцип си прав! Адски при това. И аз се потя и понеже съм и с ниско кръвно ... та още по-зле. Около 3-5 километра преди крайната цел спирам климата и оставям само на локална циркулация. Долу-горе се климатизирам докато сляза.

По въпроса за спрейовете дето Пинко беше писал по-рано в темата, онзи ден взех такъв от Шел само, че на Лики Моли ... наистина има поразяващ ефект. Препоръчвам го. Мисля беше около 16-17 лв.

Поздрави на всички

didod
06-07-2012, 18:50
Малко числа: външна температура 35 според 'синоптик' (33 по термометъра в колата), вътрешна - 35.8, колата цял ден е на сянка. Пускане на климатика, зададени 25 градуса - 25 вътре (на въздуха вътре) след около 15 минути движение в града. На духалките успя да свали до около 8.5 градуса. Усещането за жега - почти непроменено. :)

old alfist
06-07-2012, 20:49
Климатиците могат да си се държат добре, но организма на хората не може да преодолее за кратко време големи разлики - трябва да се включи и мозъка да помага, защото иначе и той ще пострада.

gogoan
06-07-2012, 22:49
На мене ми се е случвало, като се кача в паджерото да ми показва външна 32, вътре 49,:roll2:
Но климата ми е жЕЛЕЗНа ,паджерто е дълга база ,климата двузонова , прави ми норвежки студ за отрицателно време:Yeeeehaaa:

gorbi
06-07-2012, 23:40
Не знам кой се оплаква от климатика на алфата.. Моята за около 5 минути се справя с жегата вътре и ако сложа под 23 градуса започват да ми замръзват мустаците... :) :)
Мен също ме е страх от голямата разлика в температурата и гледам да няма повече от 5-6 градуса разлика...
На Тераното, което наистина се слави с лоша климатизацияи зиме и лете - на никаква степен не може да свали температурата под 23 градуса... Освен ако вън не е 21 де :)))

Tasho
07-07-2012, 11:27
Аз съм доволен от моя климатик ,но има нещо странно,което учудва всички.Паля колата,независимо на слънце ли е седяла или не,климатика след около минута две вече духа студено - не го включвам на ауто.Карам си колата няма осезаема промяна в мощността.И тук идва странното - Купето е охладено,аз си джиткам из града.Спирам на светофар или седя в задръстване малко по-дълго при тръгването все едно ме дърпа някой отзад.Звука се променя - най-вероятно от компресора и колата е спъната.След малко каране насам натам колата като,че ли се връща в първоначалния си режим и няма проблем.Но според мен е по-логично в началото на охлаждането да се зори колата,но съм лаик в тази област за това спирам да говоря и ще чакам мнения.Стигам до извода,че най-вероятната причина ще се окаже дехидраторът!
За отбелязване е,че всяка година в началото и края си почиствам радиаторите с водоструйка,но с малко налягане да не се повредят ламелите и обезмаслител.

digitalundgrd
07-07-2012, 13:18
Това става, защото колата на светофар или в задръстванията седи и работи на място, всички перки са включени и духат - под капака настава адската жега...Съответно колата дърпа само врял въздух, а той спъва колата супер много...И така, докато не тръгнеш на скорост и да издуха жегата малко под капака...Така колата пак засмуква по-хладен въздух и се посъживява...

Tasho
08-07-2012, 22:53
Говоря само ,когато е включен климатроника!През другото време нямам проблем.Изключвам го за 4-5 мин и всички си идва на мястото!