Log in

View Full Version : Съединител на Алфа 166 2.0 TS



kosyo
25-06-2012, 06:57
Здравейте колеги,
Имам специфичен проблем с моята алфета 166 2,0 TS. При рязко ускоряване колата няма мощност тъй като считам, че съединителя приплъзва. Въпроса ми е може ли да се настройва, обезвъздушава или друга процедура, която да да реши проблеми или просто го сменям с нов?
Благодаря предварително за идеите.

lordliness
25-06-2012, 08:29
Направи следния тест: включи на четвърта, дръпни ръчната и опитай да тръгнеш с малко газ, ако колата ти изгасне, съединителя не буксува, ако се форсира го сменяй и то бързо защото е накрая на ресурса си и ще те изостави на пътя.

kosyo
25-06-2012, 09:37
Направи следния тест: включи на четвърта, дръпни ръчната и опитай да тръгнеш с малко газ, ако колата ти изгасне, съединителя не боксува, ако се форсира го сменяй и то бързо защото е накрая на ресурса си и ще те изостави на пътя.
Здравей, проведох теста на 100% съединител. Колата си седи на място превърта си и въобще не гасне. Благодаря за съвета.

andro88
25-06-2012, 11:01
Здравей, проведох теста на 100% съединител. Колата си седи на място превърта си и въобще не гасне. Благодаря за съвета.

Добре те е посъветвал Лорда. Нещо повече- ако го оставиш така има вероятност да нанесе щети и по демпферния маховик, а там сумите са 4 цифрени.:pokey:

Jivko7777
25-06-2012, 12:43
Добре те е посъветвал Лорда. Нещо повече- ако го оставиш така има вероятност да нанесе щети и по демпферния маховик, а там сумите са 4 цифрени.:pokey:

къв демферен маховик на 2,0тс бе...................

lordliness
25-06-2012, 12:47
къв демферен маховик на 2,0тс бе...................
Е много важно сега, все пак не разглобяваме коли всеки ден :)

andro88
25-06-2012, 13:04
къв демферен маховик на 2,0тс бе...................

Не знаех, че бензинката не е с демпферен. Реших, че мойта като е и дай всичките.

badmadafaka
25-06-2012, 13:06
На 4-та за JTD-то, щом твоя ТуйнСпарк на четвърта си форсира и върти мотора, значи работата е дори по-зле отколкото предполагаш...
Иначе разни "натягания", "притягания", "настройвания" и т.н. на съединителите има на по-простите по своята технология коли - тези сами ги правят въпросните неща, тоест усетиш ли сам проблем, задължително си за смяна... ;)

lordliness
25-06-2012, 16:56
Правилото е да се включи на директна предавка , няма значение какъв е двигателя.

ecotronic
25-06-2012, 21:26
Колкото по висока е предавката, толкава повече се товари съединителят и респективно приплъзва, ако е тръгнал да заминава. Така, че още по-добре е да се пробва на най-високата възможна предавка.

lordliness
25-06-2012, 21:37
По- висока или по- ниска?

ecotronic
25-06-2012, 21:40
По-висока:grandpa:

lordliness
25-06-2012, 21:44
Първа ниска ли е моя съединител тогава се товари най- много

ecotronic
25-06-2012, 22:13
Първа ниска ли е моя съединител тогава се товари най- много

Ако имаш впредвид това, че потегляш на първа и докато се изравнят ъгловите скорости на коляновия вал и тази на опашката на скоростната кутия, съединителят се товари, защото приплъзва докато се изравнят ъгловите скорости - това е така. Но при зацепено състояние най малко се товари на първа и най-много на най-високата предавка (при мен 5 - та)

lordliness
25-06-2012, 22:27
:cheers:
Няколко въпроса:
1.Какво е съотношението между предавателното число и въртящия момент?
2.Защо се наричат директни предавки.
Малко помощ-в скоростните кутии(елементарен модел) има три важни вала-задвижващ, задвижван и междинен

ecotronic
26-06-2012, 14:40
:cheers:
Няколко въпроса:
1.Какво е съотношението между предавателното число и въртящия момент?
2.Защо се наричат директни предавки.
Малко помощ-в скоростните кутии(елементарен модел) има три важни вала-задвижващ, задвижван и междинен

Преводното число на скоростната кутия дава връзката между въртящия момент на входния вал и този на изходния вал (ако пренебрегнем загубите в предавките)

Примерно, ако една скоростна кутия на първа предавка има преводно число 3:1, това озвачава, че въртящият момент на изходния и вал ще е 3 пъти по-голям от този на входния.
Директна предавка е тази при която преводното число е 1. Т. e. входният и изходният въртящи моменти са еднакви.

lordliness
26-06-2012, 16:48
Много добре, все повече ми се издигаш в очите .По спомен предавателното число се движи от 3 до 8 в общите случаи , в зависимост от превозното средство.

badmadafaka
26-06-2012, 16:59
Вие сега изпитвате ли се..? :clap:
Аз това имах предвид като казах, че щом туйнскрапа при зацепен на четвърта съединител си форсира, значи е още по-зле, отколкото си мисли собственика - с по-малкия си въртящ момент (в сравнение с нафтовия мотор), той има по-голям шанс да изгасне при зацепен съединител на 4-та, освен ако съединителя не е пълна тоталка, или бъркам..? :idea2:

ecotronic
26-06-2012, 17:34
Много добре, все повече ми се издигаш в очите .По спомен предавателното число се движи от 3 до 8 в общите случаи , в зависимост от превозното средство.

Това за най-ниската предавка.
При най-високата, преводното число обикновено е < 1

lordliness
26-06-2012, 17:40
Вие сега изпитвате ли се..? :clap:
Аз това имах предвид като казах, че щом туйнскрапа при зацепен на четвърта съединител си форсира, значи е още по-зле, отколкото си мисли собственика - с по-малкия си въртящ момент (в сравнение с нафтовия мотор), той има по-голям шанс да изгасне при зацепен съединител на 4-та, освен ако съединителя не е пълна тоталка, или бъркам..? :idea2:

Не само аз съм изпитващия ,;) после ще му пиша шест :)

ecotronic
26-06-2012, 17:49
Не само аз съм изпитващия ,;) после ще му пиша шест :)

Писана шестица на спомените ми от уроците по физика от страна на дипломиран специалист от областта на ДВГ, го приемам меко-казано с възторг.:clap:

:cheers:

lordliness
26-06-2012, 18:44
В интерес на истината отдавна не се занимавам професионално с коли и определям собствените си знания и възможности към момента като любителски(аматьорски)