View Full Version : Алфата загрява
zumitaka
25-06-2012, 14:21
Здравейте колеги,
имам проблем - алфата (166 2,4JTD 136hp) загрява като стоя в задръстванията. Ако е извън градско си държи 90C Последния път беше вдигнала малко над 100C и слезнах да проверя дали въртят перките, но не въртяха. Довечера ще я закача с FiatEcuScan там май имаше да се тестват перките дали въртят въобще. Четох, че проблема може да е датчика. Къде се намира този датчик и как се тества ?
Мерси :cheers:
alfa156jtd
25-06-2012, 14:35
Колега,нормално е загряването на 1-скорост вентилаторите започват да въртят на 98гр.,а 2-ра 108гр.
Здравейте колеги,
имам проблем - алфата (166 2,4JTD 136hp) загрява като стоя в задръстванията. Ако е извън градско си държи 90C Последния път беше вдигнала малко над 100C и слезнах да проверя дали въртят перките, но не въртяха. Довечера ще я закача с FiatEcuScan там май имаше да се тестват перките дали въртят въобще. Четох, че проблема може да е датчика. Къде се намира този датчик и как се тества ?
Мерси :cheers:
Датчикът е на термостата.Закачаш диагностиката и гледаш температурата от там и в същото време буташ един термометър в разширителния съд и гледаш какво показва или с ИЧтермометър мериш на корпуса на термостата и сверяваш показанията.
Jivko7777
25-06-2012, 16:27
Колега,нормално е загряването на 1-скорост вентилаторите започват да въртят на 98гр.,а 2-ра 108гр.
това къде го видя :) това не е бензин бе, а дизел и перките се пускат 1-ва 92-3, 2-ра 95-6 ;) щото ако се пуска на 108 гр сиреч на 110 гр не го търси тоя мотор вече...
това къде го видя :) това не е бензин бе, а дизел и перките се пускат 1-ва 92-3, 2-ра 95-6 ;) щото ако се пуска на 108 гр сиреч на 110 гр не го търси тоя мотор вече...
Хайде покажи едно жтд на което перката да се включва на 92-3 градуса.
Jivko7777
25-06-2012, 17:43
Хайде покажи едно жтд на което перката да се включва на 92-3 градуса.
мойто и по датчик и по фес е на толкова маааа няма ти обясня защо ;)
мойто и по датчик и по фес е на толкова маааа няма ти обясня защо ;)
Това може единствено и само да стане ако си сменял картата за охлаждане, за да пуска по-рано перката.
Друг начин не съществува, без да ми обясняваш защо.:Tease:
Предполагам, че е заради въпросителните ти в подписа, а от там мога да кажа, че някой нещо не си е свършил работата, за да пристъпваш към този вариант.
Това вече сме го играли, споко.
Не мисля, че темата обаче е такава.
От твоя пост най-много човека да види 94 градуса и не работеща перка и да бега към сервиз, или още по-лошо да започне да купува чарколяци без смисъл.
Jivko7777
25-06-2012, 19:03
Това може единствено и само да стане ако си сменял картата за охлаждане, за да пуска по-рано перката.
Друг начин не съществува, без да ми обясняваш защо.:Tease:
Предполагам, че е заради въпросителните ти в подписа, а от там мога да кажа, че някой нещо не си е свършил работата, за да пристъпваш към този вариант.
Това вече сме го играли, споко.
Не мисля, че темата обаче е такава.
От твоя пост най-много човека да види 94 градуса и не работеща перка и да бега към сервиз, или още по-лошо да започне да купува чарколяци без смисъл.
В тая тема е ясно че просто първата му степен не се пуска :)
А отностно моята тема, дори си имам и изведен бутон за 1 и 2 степен, освен автоматичното им пускане... а за свършената си е свършена перфектно просто в тия жеги и стокова кола си дига градуси, да не говорим за друга, макар сега да съм на по висок AFR и сигурно загрява по малко и от стоковица ;)
В тая тема е ясно че просто първата му степен не се пуска :)
А отностно моята тема, дори си имам и изведен бутон за 1 и 2 степен, освен автоматичното им пускане... а за свършената си е свършена перфектно просто в тия жеги и стокова кола си дига градуси, да не говорим за друга, макар сега да съм на по висок AFR и сигурно загрява по малко и от стоковица ;)
Голяма логика, викаш навън са жеги и решаваме да сложим бутони, за да не вдига температура до заводско предписаната за първа степен на охлаждане:static:
И какво, веднъж да дигне температура за охлаждане по вентилатор и мятаме двигателя в моргата.
Да се върнем към времената на ремъците и перките, за да въртим вентилатори постоянно. :)
п.п.2 В тази тема още не е ясно дали уреда му показва грешно и дали перките не му работят.
Това се установява лесно с една диагностика и една термодвойка боцната в антифриза.
Колега,нормално е загряването на 1-скорост вентилаторите започват да въртят на 98гр.,а 2-ра 108гр.
аз моята я имам от 4 години и досега повече от 90 градуса не съм я видял, а вентилатора редовно си го чувам да включва. Сега като гледам в аутодата 2.4 136кс термостата го дават да отваря на 78-82 градуса, така че с тия 108 градуса яко ще ври чайника ми се струва :nuke:
на 102 градуса е втората степен.
аз моята я имам от 4 години и досега повече от 90 градуса не съм я видял, а вентилатора редовно си го чувам да включва. Сега като гледам в аутодата 2.4 136кс термостата го дават да отваря на 78-82 градуса, така че с тия 108 градуса яко ще ври чайника ми се струва :nuke:
И при мен е така след смяна на термостата от 90 градуса не мърда!
Jivko7777
26-06-2012, 11:54
И какво, веднъж да дигне температура за охлаждане по вентилатор и мятаме двигателя в моргата.
Да се върнем към времената на ремъците и перките, за да въртим вентилатори постоянно. :)
ми да ти кажа честно твойта баварка в това виско прави точно същото нещо, в което няма нищо лошо дори е по-добре за мен :whistle:
slik4eto
26-06-2012, 15:48
На баща ми ЖТД то си седи на 90-92 максимум
alfa156jtd
26-06-2012, 18:45
Колеги,говорим за 20в мотора който да го скъсаш да го форсираш повече от 90гр. не вдига,а тези градуси които ги пиша са по каталог.
Колеги,говорим за 20в мотора който да го скъсаш да го форсираш повече от 90гр. не вдига,а тези градуси които ги пиша са по каталог.
мисля че темата е за 136коня мотор а за такъв 20в не съм и чувал даже маи само ти говориш за него и я кажи в кой каталог ги гледа тези градуси :shocking:
pininfarina
26-06-2012, 22:09
Колеги,говорим за 20в мотора който да го скъсаш да го форсираш повече от 90гр. не вдига,а тези градуси които ги пиша са по каталог.
Точно пък тоя мотор е много склонен да пука глави, надали е от това че стои само на 90 градуса ;-)
---------- Post added at 22:09 ---------- Previous post was at 22:06 ----------
аз моята я имам от 4 години и досега повече от 90 градуса не съм я видял,
Ами закачи я на диагностика и ще се изненадаш доста, на уреда ти държи 90 а в дейсвителност стига почти до 100 градуса. При 166-ците за разлика от 156-ците уреда е много лъжлив. До 97-98 градуса си кове 90 а като отиде към 100 направо стрелката излита на следващата чертичка :-)
ecotronic
26-06-2012, 22:20
Добра идея е да се направи звукова сигнализация за достигане на определена температурна граница (ако няма фабрична такава).
lordliness
26-06-2012, 23:23
Моята стои едно деление под 90, обикновено, онзи ден достигна до 90 в супер жегата . Април слизах от Боровец и изведнъж падна до средата на скалата ,помислих , че е заминал термостата, но при следващото слизане беше ок.
Pepko-Bepko
26-06-2012, 23:28
за термостат си :) Кога последно е сменян ?
---------- Post added at 22:09 ---------- Previous post was at 22:06 ----------
Ами закачи я на диагностика и ще се изненадаш доста, на уреда ти държи 90 а в дейсвителност стига почти до 100 градуса. При 166-ците за разлика от 156-ците уреда е много лъжлив. До 97-98 градуса си кове 90 а като отиде към 100 направо стрелката излита на следващата чертичка :-)[/QUOTE]
добре не споря но дори да стига 98 градуса (не съм я гледал на диагностиката колко ми е верен уреда) пак не е 108 когато водата вече ври и иска да излиза :) а незнам защо тогава ги дават тия стойности в аутодатата 78-82градуса може би не са знаели за нашите мотори какво да напишат и са дали някакви предположения :idea2:
lordliness
27-06-2012, 00:17
за термостат си :) Кога последно е сменян ?
Май никога, ако съдя от външния оглед.
Pepko-Bepko
27-06-2012, 00:47
Честито на печелившите :)
pininfarina
27-06-2012, 06:38
Честито на печелившите :)
По симптомите май натам отиват нещата :-)
lordliness
27-06-2012, 07:04
И като чета из форума за тези термостати ще трябва да си нося в джоба и един за резерва :)
lordliness
27-06-2012, 19:09
Не съм разглеждал отдолу- от къде точите антифриза?
zumitaka
29-06-2012, 13:16
Ами значи пробвах я с fiatecuscan и там само едната перка работеше. Почистих буксите и ги напръсках с контактен спрей и сега и двете въртят. Обаче ми изкарва ето тази грешка (http://pics.data.bg/categories/1/%D0%BE%D0%B1%D1%89%D0%B8/6c15637af28f78a85e813b7a49dbdd58/novo#embeds). Явно ще трябва да го сменям тоя датчик. Не можах да го намеря обаче къде е. Ако може някаква снимка да ми дадете.
Както вече ти казах, датчика е на термостата.Боднат е отгоре и леко в ляво.
zumitaka
06-07-2012, 15:04
Мерси разбрах кой е датчика. Ще я покарам да видя дали ще дава пак грешка.
Може ли някой да ми каже с FiatEcuscan как да си проверя дебитомера. В смисъл кои параметри да проверя и какви трябва да са стойностите ?
Partyзанин
06-07-2012, 22:47
Колеги, при прегряване на място без видими причини, проблемът е запушена с прахоляк решетка на радиатора, което възпрепятства въздушната циркулация през самия радиатор. Сваля се радиоатора и се почиства на пароструйка.
Колега по добре със въздух ,водоструйката ти размазва медните пластини и тогава, става още по зле .
zumitaka
07-07-2012, 08:46
Не не ясно, че от това не е проблена, аз профилактично. Защото съм си взел един спрей за почистване на дебитомери и искам да видя преди почистването и след дали ще има разлика в стойностите.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.