Log in

View Full Version : Алфата загрява



zumitaka
25-06-2012, 14:21
Здравейте колеги,
имам проблем - алфата (166 2,4JTD 136hp) загрява като стоя в задръстванията. Ако е извън градско си държи 90C Последния път беше вдигнала малко над 100C и слезнах да проверя дали въртят перките, но не въртяха. Довечера ще я закача с FiatEcuScan там май имаше да се тестват перките дали въртят въобще. Четох, че проблема може да е датчика. Къде се намира този датчик и как се тества ?
Мерси :cheers:

alfa156jtd
25-06-2012, 14:35
Колега,нормално е загряването на 1-скорост вентилаторите започват да въртят на 98гр.,а 2-ра 108гр.

myato
25-06-2012, 15:12
Здравейте колеги,
имам проблем - алфата (166 2,4JTD 136hp) загрява като стоя в задръстванията. Ако е извън градско си държи 90C Последния път беше вдигнала малко над 100C и слезнах да проверя дали въртят перките, но не въртяха. Довечера ще я закача с FiatEcuScan там май имаше да се тестват перките дали въртят въобще. Четох, че проблема може да е датчика. Къде се намира този датчик и как се тества ?
Мерси :cheers:
Датчикът е на термостата.Закачаш диагностиката и гледаш температурата от там и в същото време буташ един термометър в разширителния съд и гледаш какво показва или с ИЧтермометър мериш на корпуса на термостата и сверяваш показанията.

Jivko7777
25-06-2012, 16:27
Колега,нормално е загряването на 1-скорост вентилаторите започват да въртят на 98гр.,а 2-ра 108гр.

това къде го видя :) това не е бензин бе, а дизел и перките се пускат 1-ва 92-3, 2-ра 95-6 ;) щото ако се пуска на 108 гр сиреч на 110 гр не го търси тоя мотор вече...

BO
25-06-2012, 16:44
това къде го видя :) това не е бензин бе, а дизел и перките се пускат 1-ва 92-3, 2-ра 95-6 ;) щото ако се пуска на 108 гр сиреч на 110 гр не го търси тоя мотор вече...
Хайде покажи едно жтд на което перката да се включва на 92-3 градуса.

Jivko7777
25-06-2012, 17:43
Хайде покажи едно жтд на което перката да се включва на 92-3 градуса.

мойто и по датчик и по фес е на толкова маааа няма ти обясня защо ;)

BO
25-06-2012, 18:26
мойто и по датчик и по фес е на толкова маааа няма ти обясня защо ;)
Това може единствено и само да стане ако си сменял картата за охлаждане, за да пуска по-рано перката.
Друг начин не съществува, без да ми обясняваш защо.:Tease:
Предполагам, че е заради въпросителните ти в подписа, а от там мога да кажа, че някой нещо не си е свършил работата, за да пристъпваш към този вариант.
Това вече сме го играли, споко.

Не мисля, че темата обаче е такава.
От твоя пост най-много човека да види 94 градуса и не работеща перка и да бега към сервиз, или още по-лошо да започне да купува чарколяци без смисъл.

Jivko7777
25-06-2012, 19:03
Това може единствено и само да стане ако си сменял картата за охлаждане, за да пуска по-рано перката.
Друг начин не съществува, без да ми обясняваш защо.:Tease:
Предполагам, че е заради въпросителните ти в подписа, а от там мога да кажа, че някой нещо не си е свършил работата, за да пристъпваш към този вариант.
Това вече сме го играли, споко.

Не мисля, че темата обаче е такава.
От твоя пост най-много човека да види 94 градуса и не работеща перка и да бега към сервиз, или още по-лошо да започне да купува чарколяци без смисъл.

В тая тема е ясно че просто първата му степен не се пуска :)
А отностно моята тема, дори си имам и изведен бутон за 1 и 2 степен, освен автоматичното им пускане... а за свършената си е свършена перфектно просто в тия жеги и стокова кола си дига градуси, да не говорим за друга, макар сега да съм на по висок AFR и сигурно загрява по малко и от стоковица ;)

BO
25-06-2012, 22:08
В тая тема е ясно че просто първата му степен не се пуска :)
А отностно моята тема, дори си имам и изведен бутон за 1 и 2 степен, освен автоматичното им пускане... а за свършената си е свършена перфектно просто в тия жеги и стокова кола си дига градуси, да не говорим за друга, макар сега да съм на по висок AFR и сигурно загрява по малко и от стоковица ;)

Голяма логика, викаш навън са жеги и решаваме да сложим бутони, за да не вдига температура до заводско предписаната за първа степен на охлаждане:static:

И какво, веднъж да дигне температура за охлаждане по вентилатор и мятаме двигателя в моргата.
Да се върнем към времената на ремъците и перките, за да въртим вентилатори постоянно. :)

п.п.2 В тази тема още не е ясно дали уреда му показва грешно и дали перките не му работят.
Това се установява лесно с една диагностика и една термодвойка боцната в антифриза.

Alfa166
25-06-2012, 22:23
Колега,нормално е загряването на 1-скорост вентилаторите започват да въртят на 98гр.,а 2-ра 108гр.

аз моята я имам от 4 години и досега повече от 90 градуса не съм я видял, а вентилатора редовно си го чувам да включва. Сега като гледам в аутодата 2.4 136кс термостата го дават да отваря на 78-82 градуса, така че с тия 108 градуса яко ще ври чайника ми се струва :nuke:

pakumba
26-06-2012, 10:18
на 102 градуса е втората степен.

Megadet
26-06-2012, 10:39
аз моята я имам от 4 години и досега повече от 90 градуса не съм я видял, а вентилатора редовно си го чувам да включва. Сега като гледам в аутодата 2.4 136кс термостата го дават да отваря на 78-82 градуса, така че с тия 108 градуса яко ще ври чайника ми се струва :nuke:

И при мен е така след смяна на термостата от 90 градуса не мърда!

Jivko7777
26-06-2012, 11:54
И какво, веднъж да дигне температура за охлаждане по вентилатор и мятаме двигателя в моргата.
Да се върнем към времената на ремъците и перките, за да въртим вентилатори постоянно. :)


ми да ти кажа честно твойта баварка в това виско прави точно същото нещо, в което няма нищо лошо дори е по-добре за мен :whistle:

slik4eto
26-06-2012, 15:48
На баща ми ЖТД то си седи на 90-92 максимум

alfa156jtd
26-06-2012, 18:45
Колеги,говорим за 20в мотора който да го скъсаш да го форсираш повече от 90гр. не вдига,а тези градуси които ги пиша са по каталог.

Alfa166
26-06-2012, 20:14
Колеги,говорим за 20в мотора който да го скъсаш да го форсираш повече от 90гр. не вдига,а тези градуси които ги пиша са по каталог.

мисля че темата е за 136коня мотор а за такъв 20в не съм и чувал даже маи само ти говориш за него и я кажи в кой каталог ги гледа тези градуси :shocking:

pininfarina
26-06-2012, 22:09
Колеги,говорим за 20в мотора който да го скъсаш да го форсираш повече от 90гр. не вдига,а тези градуси които ги пиша са по каталог.

Точно пък тоя мотор е много склонен да пука глави, надали е от това че стои само на 90 градуса ;-)

---------- Post added at 22:09 ---------- Previous post was at 22:06 ----------


аз моята я имам от 4 години и досега повече от 90 градуса не съм я видял,

Ами закачи я на диагностика и ще се изненадаш доста, на уреда ти държи 90 а в дейсвителност стига почти до 100 градуса. При 166-ците за разлика от 156-ците уреда е много лъжлив. До 97-98 градуса си кове 90 а като отиде към 100 направо стрелката излита на следващата чертичка :-)

ecotronic
26-06-2012, 22:20
Добра идея е да се направи звукова сигнализация за достигане на определена температурна граница (ако няма фабрична такава).

lordliness
26-06-2012, 23:23
Моята стои едно деление под 90, обикновено, онзи ден достигна до 90 в супер жегата . Април слизах от Боровец и изведнъж падна до средата на скалата ,помислих , че е заминал термостата, но при следващото слизане беше ок.

Pepko-Bepko
26-06-2012, 23:28
за термостат си :) Кога последно е сменян ?

Alfa166
26-06-2012, 23:50
---------- Post added at 22:09 ---------- Previous post was at 22:06 ----------



Ами закачи я на диагностика и ще се изненадаш доста, на уреда ти държи 90 а в дейсвителност стига почти до 100 градуса. При 166-ците за разлика от 156-ците уреда е много лъжлив. До 97-98 градуса си кове 90 а като отиде към 100 направо стрелката излита на следващата чертичка :-)[/QUOTE]

добре не споря но дори да стига 98 градуса (не съм я гледал на диагностиката колко ми е верен уреда) пак не е 108 когато водата вече ври и иска да излиза :) а незнам защо тогава ги дават тия стойности в аутодатата 78-82градуса може би не са знаели за нашите мотори какво да напишат и са дали някакви предположения :idea2:

lordliness
27-06-2012, 00:17
за термостат си :) Кога последно е сменян ?
Май никога, ако съдя от външния оглед.

Pepko-Bepko
27-06-2012, 00:47
Честито на печелившите :)

pininfarina
27-06-2012, 06:38
Честито на печелившите :)

По симптомите май натам отиват нещата :-)

lordliness
27-06-2012, 07:04
И като чета из форума за тези термостати ще трябва да си нося в джоба и един за резерва :)

lordliness
27-06-2012, 19:09
Не съм разглеждал отдолу- от къде точите антифриза?

zumitaka
29-06-2012, 13:16
Ами значи пробвах я с fiatecuscan и там само едната перка работеше. Почистих буксите и ги напръсках с контактен спрей и сега и двете въртят. Обаче ми изкарва ето тази грешка (http://pics.data.bg/categories/1/%D0%BE%D0%B1%D1%89%D0%B8/6c15637af28f78a85e813b7a49dbdd58/novo#embeds). Явно ще трябва да го сменям тоя датчик. Не можах да го намеря обаче къде е. Ако може някаква снимка да ми дадете.

myato
29-06-2012, 13:25
Както вече ти казах, датчика е на термостата.Боднат е отгоре и леко в ляво.

zumitaka
06-07-2012, 15:04
Мерси разбрах кой е датчика. Ще я покарам да видя дали ще дава пак грешка.
Може ли някой да ми каже с FiatEcuscan как да си проверя дебитомера. В смисъл кои параметри да проверя и какви трябва да са стойностите ?

Partyзанин
06-07-2012, 22:47
Колеги, при прегряване на място без видими причини, проблемът е запушена с прахоляк решетка на радиатора, което възпрепятства въздушната циркулация през самия радиатор. Сваля се радиоатора и се почиства на пароструйка.

gogoan
06-07-2012, 23:01
Колега по добре със въздух ,водоструйката ти размазва медните пластини и тогава, става още по зле .

zumitaka
07-07-2012, 08:46
Не не ясно, че от това не е проблена, аз профилактично. Защото съм си взел един спрей за почистване на дебитомери и искам да видя преди почистването и след дали ще има разлика в стойностите.