PDA

View Full Version : грешка self adaptive FRA parameter



flipz
04-07-2012, 12:49
Здравейте колеги, днес реших да проверя ECU-то дали има записани грешки и виждам нещо ново, което до сега не бях.
http://213.91.140.50/11/car/err66.jpg

Не съм усетил колата да не върви или да има някакви проблеми, но ми е интересно какво точно означава тази грешка.
self adaptive FRA parameter - номер: 66

* колата е с газов инжекцион на 2 месеца.

Majed_146
05-07-2012, 15:03
караш ли я на Газ??

D-I-V-A-K-A
05-07-2012, 15:17
Тия грешки обикновенно стават като се впият в ламбда-та посредством спойка, ламбдата не турпи спойки. От там почва да бърка данните и ебава цялата работа.

BillyBoy`
06-07-2012, 15:06
Тия грешки обикновенно стават като се впият в ламбда-та посредством спойка, ламбдата не турпи спойки. От там почва да бърка данните и ебава цялата работа.Какво искаш да кажеш със това споики?Щото като се замисля моята взе да записва грешки на ламбда сондата след като я смених миналата година със чисто нова колата е със обикновенна газ,а преди със старата сонда не е имало такива дертове.

oem
06-07-2012, 15:09
Иска да каже, че не бива да се запояват кабелите на ламбдата при снаждането. Не случайно кабелите там са сребърни и с точно определена дължина. На това ниското напрежение грешно съпротивление на кабела оказва влияние на ламбда сигнала и той не е коректен.

badmadafaka
06-07-2012, 17:17
А как се прави - усукване и замотаване на кабела ли..? :Suicide:

Mury
06-07-2012, 17:23
А как се прави - усукване и замотаване на кабела ли..? :Suicide:

В комплекта на сондата има едни тъпи куплунзи на бош които се пълнят яко с вода :pp::pp::pp::pp:

---------- Post added at 17:23 ---------- Previous post was at 17:23 ----------


Здравейте колеги, днес реших да проверя ECU-то дали има записани грешки и виждам нещо ново, което до сега не бях.
http://213.91.140.50/11/car/err66.jpg

Не съм усетил колата да не върви или да има някакви проблеми, но ми е интересно какво точно означава тази грешка.
self adaptive FRA parameter - номер: 66

* колата е с газов инжекцион на 2 месеца.

Колега ресетвай ЕКУ-то и карай смело,след 2 месеца пак и така щом си решил да караш на газ :roll2::roll2::roll2::roll2:

pininfarina
06-07-2012, 21:13
Или си купуваш оригиналната ламбда, която си идва направо с куплунга ;-)

D-I-V-A-K-A
06-07-2012, 21:25
Или си купуваш оригиналната ламбда, която си идва направо с куплунга ;-)

После ще му се ебава газта, защото няма да чете от ламбдата. Простото решение да се отреже спойката да се вземе от сребърен куплонг и да се снадат трите заедно посредством него, след това се прави една адаптация и така проблема обикновенно изчезва ;)

DMS
06-07-2012, 22:02
Незнам колко трябва да е некадърна спойката, за да бъде по-голямо преходното съпротивление в сравнение със "спайка". Не разбирам от ламбда сонди, но проблема е или в дължината на кабелите или друго... :shock:

Успешно решение на казуса : )

Mury
06-07-2012, 22:15
Незнам колко трябва да е некадърна спойката, за да бъде по-голямо преходното съпротивление в сравнение със "спайка". Не разбирам от ламбда сонди, но проблема е или в дължината на кабелите или друго... :shock:

Успешно решение на казуса : )


И аз съм на това мнение,досега съм сменил над 100 сонди всичките запоени и нямам ни една кола с рекламация :Yeeeehaaa::Yeeeehaaa::Yeeeehaaa::Yeeeehaaa: всеки си има глава на раменете..........

П.С.Темата май доста се обърка.........

D-I-V-A-K-A
06-07-2012, 23:21
И аз съм на това мнение,досега съм сменил над 100 сонди всичките запоени и нямам ни една кола с рекламация :Yeeeehaaa::Yeeeehaaa::Yeeeehaaa::Yeeeehaaa: всеки си има глава на раменете..........

П.С.Темата май доста се обърка.........

Възможно е. При мен колите, които идват с този проблем така се оправят, пробвал съм да ги припоявам, че да няма студена спойка, но пак проблема си остава, единствено с куплунга се оправя.

Mury
07-07-2012, 07:48
Възможно е. При мен колите, които идват с този проблем така се оправят, пробвал съм да ги припоявам, че да няма студена спойка, но пак проблема си остава, единствено с куплунга се оправя.

Бате стига бре..........:beer::beer::beer::beer: Тази грешка може да се запише от още поне 10 неща,моля те недей................пък тези куплунзи на бош са калпави,3-4 вече съм вадил пълни с вода и изгнили пинове :nono::nono::nono::nono:

D-I-V-A-K-A
07-07-2012, 09:28
Бате стига бре..........:beer::beer::beer::beer: Тази грешка може да се запише от още поне 10 неща,моля те недей................пък тези куплунзи на бош са калпави,3-4 вече съм вадил пълни с вода и изгнили пинове :nono::nono::nono::nono:

Не бе, сериозно, а и не ти говоря на колите попринцип, а на коли който им е поставен газов инжекцион, тези който нямат, обикновенно проблема им се оказва другате ;) Просто нещо бъзика нещата много сериозно, виждал съм коли със запоени сонди, който нямат проблем, защото са направени кадърно ;) А отностно куплонзите, примерно на NTK в пакета си има освен тях, едни гумени оплътнения и термошлаух, като ги стиснеш, сложиш гумата и огоре термото да я стисне, никога няма да влезне вода. Аз и заради това съм си накупил такива неща на богато, че да си имам някъде ако има такива изгнили както и ти спомена ;)

Mury
07-07-2012, 10:56
Не бе, сериозно, а и не ти говоря на колите попринцип, а на коли който им е поставен газов инжекцион, тези който нямат, обикновенно проблема им се оказва другате ;) Просто нещо бъзика нещата много сериозно, виждал съм коли със запоени сонди, който нямат проблем, защото са направени кадърно ;) А отностно куплонзите, примерно на NTK в пакета си има освен тях, едни гумени оплътнения и термошлаух, като ги стиснеш, сложиш гумата и огоре термото да я стисне, никога няма да влезне вода. Аз и заради това съм си накупил такива неща на богато, че да си имам някъде ако има такива изгнили както и ти спомена ;)


Aбе тук май въобще не се разбираме,ти говориш за коли с газова уредба,а аз за коли само на бензин,както и да е.ПО принцип една кола като се кара на газ е хубаво на 2 месеца да и се ресетва ЕКУ-то,за да не се получават такива неща.................:grin::grin::grin::grin:

oem
09-07-2012, 16:34
Aбе тук май въобще не се разбираме,ти говориш за коли с газова уредба,а аз за коли само на бензин,както и да е.ПО принцип една кола като се кара на газ е хубаво на 2 месеца да и се ресетва ЕКУ-то,за да не се получават такива неща.................:grin::grin::grin::grin:

Амммми... трябва просто да се настрои газта както трябва :)

Mury
09-07-2012, 21:11
Амммми... трябва просто да се настрои газта както трябва :)
Tо тва ясно брат,ма неи тук пак си коментираме,пък собственика нищо не казва..........:lupe::lupe::lupe:

Ilko Ivanov
09-07-2012, 22:48
Амммми... трябва просто да се настрои газта както трябва :)
Лошото е, че много газови ЕКУ-та не могат да изпълнят на практика 70% от това дето им е заложено като опции за настройка...

flipz
12-07-2012, 11:33
Значи колеги, съжалявам че не отговорих на време, но просто нямаше нищо писано 2 дни и за това.

Ламбдата ми не е сменяна т.е. от мен от както имам колата от Италия, вече 6-та година си я карам с нея. Изписва ми грешка само на ламбадата през 2 месеца, но това може да е от много неща, като я гледам на диагностиката параметрите са добре. Върви добре не ми прави номера и си я карам и наблюдавам само за сега за грешки. Гори ми добре с климатик, смесено каране 9,5-10/100 на бензин 8 .. макар, че преди ми гореше малко по- малко, но е близко по данните по каталог.
Колата върви отлично за това се чудя защо ми изписва тази грешка. За FRA предимно се чудя, преди не съм я имал, а за ламбдата е почти ясно.
Карам на газ от 3 месеца, но за първи път сега отчете грешка FRA. Газовото е слагано в голям сервиз и при най- добрите в нашият край по форумни мнения и от познати, както и имат уред за тестване на течове и тн. без съпунки :) До колкото знам слагат ГИ от мин 10 години и са слагали и на алфи и знаят настройките .. но може да мина да ги попитам.
Газовото е на AutoGas Italia - Power JET http://www.autogasitalia.it/db/immagini/kit_powerjet_lpg.jpg

* Как се прави reset ECU-то че това не го знам.
На газ колата си е пъргава и без проблеми си вдига 200-210 по магистралата /без климатик/. Имах разхлабени скоби на маркучетата за бензин на рейката и ги подмених, но ме съмнява да е от това. Филтъра ми е чист сменен скоро ..

Не мога да намеря и инфо за тази грешка на FRA

* Дали е от настройки, защото 2 месеца нямаше грешка, а настройките не са пипани .. да е от газта ?

oem
12-07-2012, 11:40
Това е мултипликативен фактор за умножение със средна само-адаптивна стойност по първично калкулирано ламбда съотношение.

На твоето ЕКУ тази стойност не може да се ресетне :)

flipz
12-07-2012, 11:59
Разбирам от части :)
Вчера след като изчистих грешките и смених скобичките на рейката .. за бензина вход изход, карах 10 км и сега проверих дали отново има грешка и няма такава. Съмнява ме да е от това, че няколко капки примерно са излизали от маркучето :)

За сега ще карам, като почне да прави проблеми ще идвам ти да я оправяш, че не мога да си намеря някой, който е подготвен по всички въпроси в моят край.

Може на ламбдата вече да и идва времето :) А може да е и от контактният спрей, който бях пръснал в буксата преди време :)

Majed_146
12-07-2012, 15:45
тази грешка се появява след повече от 10км, при мен се появява , и си ги чистя редовно, от Газта е!

Поздрави

D-I-V-A-K-A
12-07-2012, 21:08
...като я гледам на диагностиката параметрите са добре.

Какви по-точно са и параметрите? И колега, ако си оправиш спойката с тези куплонзи за които говорим, там където са взели сигнал от ламбдата и и наравиш една адаптация няма да имаш проблеми.


... от Газта е!

Дам, доста често срещан е този проблем когато се поставя инжекцион или емулатор. ;)

flipz
16-07-2012, 09:18
тази грешка се появява след повече от 10км, при мен се появява , и си ги чистя редовно, от Газта е!

Поздрави

Благодаря колега. И от друг познат имам информация, че от както е сложил газовото има грешка на ламбдата 'на 156 2.0TS'.
Минал съм 250км и нямам грешка на ламбдата, а само на FRA брой-45. Значи няма за какво да се притесняваме на този етап :)

rijko
22-07-2012, 15:36
тази грешка се появява след повече от 10км, при мен се появява , и си ги чистя редовно, от Газта е!

Поздрави

Е браво бре, и що не казваш че трупа грешки като си карам на газ. Ааааааа трябва да ми закачиш и моята. Ако кочинката ми трупа грешки ще я разпродам на части.

Е неможе ли да се настрой да не трупа грешки. Щом дава грешка значи нещо не и харесва.

flipz
23-07-2012, 22:56
Те са от информационен характер в определени режими.
ECU-то на газовото използва данните от ECU-то на колата и ги адаптира, чрез конкретно зададен параметър 'константен Коефициент'. Понякога на ецу на колата не и харесват показателите и дава грешка - най често за ламбдата, но в моят случай за FRA има и нещо друго.
Върви ли и да не гори повече от нормалното .. не я мисли.

i.ganchev.ganchev
24-07-2012, 00:13
Те са от информационен характер в определени режими.
ECU-то на газовото използва данните от ECU-то на колата и ги адаптира, чрез конкретно зададен параметър 'константен Коефициент'. Понякога на ецу на колата не и харесват показателите и дава грешка - най често за ламбдата, но в моят случай за FRA има и нещо друго.
Върви ли и да не гори повече от нормалното .. не я мисли.

Когато смесите не са настроени като хората, ламбдата връща на ЕКУ-то "ти кво прайш, кво е тва съдържание на O в изгорелите газове", ЕКУ не знае кво става, щот нали пък дебитомера му казва "въздуха е колкот ти казвам, ръгай толкоз бензин", обаче компа на ГИ копира времената на бензиновите дюзи и си добавя към тях някви други времена, зададени от газаджията за да докара съотношението на горивната смес да е уж като на бензина, и общо взето си пуска газ, колкот той си мисли, че е добре...
ЕКУ пак полудява, слуша ламбдата и корегира бензиновите времена, съответно да се нагоди според газ-та. После палиш на бензин, ма те бензиновите настройки вече други, пък и ЕКУ от де да знай, че после и на бензин трябва да работи пак... и работата става манджа с гроздИ :)

flipz
24-07-2012, 01:42
Когато смесите не са настроени като хората, ламбдата връща на ЕКУ-то "ти кво прайш, кво е тва съдържание на O в изгорелите газове", ЕКУ не знае кво става, щот нали пък дебитомера му казва "въздуха е колкот ти казвам, ръгай толкоз бензин", обаче компа на ГИ копира времената на бензиновите дюзи и си добавя към тях някви други времена, зададени от газаджията за да докара съотношението на горивната смес да е уж като на бензина, и общо взето си пуска газ, колкот той си мисли, че е добре...
ЕКУ пак полудява, слуша ламбдата и корегира бензиновите времена, съответно да се нагоди според газ-та. После палиш на бензин, ма те бензиновите настройки вече други, пък и ЕКУ от де да знай, че после и на бензин трябва да работи пак... и работата става манджа с гроздИ :)

Хубаво, а как дефакто, нямам клатене на обороти, пафкане, прекъсване, придърпване или нещо негативно.
И защо по твоята теория грешката е през 1000 км примерно, а през останалото време я няма. :alien:
Общо взето вероятно си е и от ламбдата, но не е толкова сериозен проблема, че да е чак за смяна .. това че се случило веднъж да даде някоя грешка, а си работи коректно останалото време .. освен тези примерно 5 сек. на 1000 км няма проблеми :)

Много образно и добре си го обяснил с примери, имам подобен познат информатик от Стара Загора :)

i.ganchev.ganchev
24-07-2012, 02:02
Хубаво, а как дефакто, нямам клатене на обороти, пафкане, прекъсване, придърпване или нещо негативно.
И защо по твоята теория грешката е през 1000 км примерно, а през останалото време я няма. :alien:
Общо взето вероятно си е и от ламбдата, но не е толкова сериозен проблема, че да е чак за смяна .. това че се случило веднъж да даде някоя грешка, а си работи коректно останалото време .. освен тези примерно 5 сек. на 1000 км няма проблеми :)

Много образно и добре си го обяснил с примери, имам подобен познат информатик от Стара Загора :)

При тебе просто грешката е друга. Смесите са ти ОК. Проблема за въпросната грешка, е някъде другаде. Нещо ти се губи по кабелаците, лоши връзки може би... то тва ти казва и ФЕС-а

flipz
24-07-2012, 10:31
При тебе просто грешката е друга. Смесите са ти ОК. Проблема за въпросната грешка, е някъде другаде. Нещо ти се губи по кабелаците, лоши връзки може би... то тва ти казва и ФЕС-а

Ако е налична още ще пробвам с AlfaDiag .. мисля, че това е грешка свързана с Lambdata :) Противен случай логиката е да пише, че няма връзка с даден сензор или елемент . .а то дава, че не се Адаптира FRA.

i.ganchev.ganchev
24-07-2012, 10:50
Ако е налична още ще пробвам с AlfaDiag .. мисля, че това е грешка свързана с Lambdata :) Противен случай логиката е да пише, че няма връзка с даден сензор или елемент . .а то дава, че не се Адаптира FRA.

С алфадиаг ще е същото. Огледай си кабелите около сондата. Понапръскай тук там с контактен спрей, дет видиш букса. Може и да се опрай :biggrin1:

oem
24-07-2012, 11:07
Насочвате се много неправилно към диагностицирането на проблема. ;)

flipz
24-07-2012, 13:41
Насочвате се много неправилно към диагностицирането на проблема. ;)

Не е коректно ако знаеш да не дадеш съвет :)
Ето преди като бях публикувал фес .. престанах да го разпространявам по твое настояване ... от уважение към съфорумец ;)

oem
24-07-2012, 13:42
Че аз колко пъти трябва да го кажа?

http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=1096562&postcount=16

flipz
24-07-2012, 14:29
Че аз колко пъти трябва да го кажа?

http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=1096562&postcount=16

Благодаря. Значи ще наблегна на това, а дали си заслужава да притеснявам хората. Колата сега върви добре не усещам никакви проблеми . . . предполагам, че ще я спънат защото сега върви по- добре от колкото на бензин. Вероятно малко са завишили параметрите, защото все пак е алфа :) Прекалено горещото време дали също не играе роля .. но ще се консултирам с тях най- добре.

:duel:

D-I-V-A-K-A
24-07-2012, 14:50
Благодаря. Значи ще наблегна на това, а дали си заслужава да притеснявам хората. Колата сега върви добре не усещам никакви проблеми . . . предполагам, че ще я спънат защото сега върви по- добре от колкото на бензин. Вероятно малко са завишили параметрите, защото все пак е алфа :) Прекалено горещото време дали също не играе роля .. но ще се консултирам с тях най- добре.

:duel:
И махни оправи спойката на ламбдата с тези сребърни куплонзи за които говорим, като ги направиш двете неща, няма да имаш проблеми ;)

zihni
06-08-2012, 11:47
А тези сребърни куплунзи къде ги продават?