View Full Version : Здравейте и от мен :)
Казвам се Наско и от 2 седмици съм горд собственик на АР 166. Купих я от я човек ,който я е карал от 2006г. в БГ. Колата след технически преглед е в да не кажа в перфектно , но почти в перфектно състояние от към окачване и двигател. Довечера ще сложа и малко снимки, но имам и въпроси и се надявам да помагате.
Закупих Алфата с ксенон, но докато висеше по сервизи и нзн. още къде не ми се наложи да карам по тъмно...до онзи ден. Та светят тия крушлета ма отпред тъмница. Та въпросът ми е кой разбира от ксенони в София.
Закупих Алфата с ксенон, но докато висеше по сервизи и нзн. още къде не ми се наложи да карам по тъмно...до онзи ден. Та светят тия крушлета ма отпред тъмница. Та въпросът ми е кой разбира от ксенони в София.
Тук работата няма да е за разбирачи на ксенон, а на фарове за 166. Колега тук има тонове теми за фаровете, ако не намериш предполагам колегите ще те упътят. Не се притеснявай, като се регулират светят перфектно , ако са здрави.
danchev63
10-07-2012, 09:19
Колега честито и много безаварийни. Малките проблемчета се решават с повече търсене по темите или с питане тук или колеги които познаваш.
Та фаровете първо провери дали са правилно регулирани. Ако са провери какво е състоянието на рефлекторите - има доста изписано за тях в темите.
Ами какво да Ви кажа, аз малко със смесени чувства я купих ,всички казват италианка била дрън-дрън, но усещам че се привързвам към нея все повече от ден на ден. За тия ксенони ми препоръчаха реглаж да направя при някой си Оги, под моста Чавдар (София). Но ако кажете някой препоръчан сервиз, ще ида там. Също ме интересува и къде могат да закачат компютъра да се види има ли грешки, изчистват ли се и горе долу какви пари ще ми струва. Аз досега такъв автомобил не съм карал (компютри, навигации, ксенони) и съм малко лаик откъм поддръжка къде , що, как.
---------- Post added at 11:42 ---------- Previous post was at 11:32 ----------
Чудя се да питам ли изобщо,че както се казва колкото хора и толкова мнения ...!?!?
Първо извънградско каране, 10 км от софия, светва черваната лампа с нарисуван двигател, турбината изключи, след 50 м колата угасна. След 5 мин престой на аварийки и 3 неуспешни опита да заплаи, врътнах ключа и вс беше ОК. Вярно че инцидента стана преди да сменя консумативите, но се чудя опасно ли е и изобщо има ли нещо общо с това за обслужване ли е била или не. Стария собственик ми каза че имало 1000 км до обслужване , но аз предпочетох като всяка друга кола, която съм имал преди, след като я закупя да си я обслужа и да знам кога , къде, какво.
Първо честито!
Но ми е малко странно,как си я купил,а не сте я чели!
Погледни във форума има клубни сервизи,което може да ти спести средства и много нерви!
Jivko7777
10-07-2012, 12:35
Ами какво да Ви кажа, аз малко със смесени чувства я купих ,всички казват италианка била дрън-дрън, но усещам че се привързвам към нея все повече от ден на ден. За тия ксенони ми препоръчаха реглаж да направя при някой си Оги, под моста Чавдар (София). Но ако кажете някой препоръчан сервиз, ще ида там. Също ме интересува и къде могат да закачат компютъра да се види има ли грешки, изчистват ли се и горе долу какви пари ще ми струва. Аз досега такъв автомобил не съм карал (компютри, навигации, ксенони) и съм малко лаик откъм поддръжка къде , що, как.
---------- Post added at 11:42 ---------- Previous post was at 11:32 ----------
Чудя се да питам ли изобщо,че както се казва колкото хора и толкова мнения ...!?!?
Първо извънградско каране, 10 км от софия, светва черваната лампа с нарисуван двигател, турбината изключи, след 50 м колата угасна. След 5 мин престой на аварийки и 3 неуспешни опита да заплаи, врътнах ключа и вс беше ОК. Вярно че инцидента стана преди да сменя консумативите, но се чудя опасно ли е и изобщо има ли нещо общо с това за обслужване ли е била или не. Стария собственик ми каза че имало 1000 км до обслужване , но аз предпочетох като всяка друга кола, която съм имал преди, след като я закупя да си я обслужа и да знам кога , къде, какво.
кажи каква е колата? И най-вероятно е пренадуло турбото но може и друго да е... 2,4 но кой мотор е
модела е 166 2.4 JTD, знам че трябва да го напиша в подписа ма още се уча да пиша във форуми :oops:
danchev63
10-07-2012, 15:45
модела е 166 2.4 JTD, знам че трябва да го напиша в подписа ма още се уча да пиша във форуми :oops:
Качи я на диагностика и там ще си каже какво и е. Тази лампа обикновено съобщава немного приятни неща по двигателя. Дано при теб да е светнала заради грешка. Хубаво е да напишеш и конете 136;140;150;175 и т.н. предполагам, че щом е 2001г е 136к.с. Както ти е писал колега може да е от турбото, но може да е инжекциона, може да е дюза, може да е датчик. А може да е и много лаишко свършила нафта. Най точно казва диагностиката.
та значи... халогените си светят, НО само като държа копчето натиснато, предполагам че е реленцето но къде да го търся ?!?!?
ecotronic
12-07-2012, 10:16
та значи... халогените си светят, НО само като държа копчето натиснато, предполагам че е реленцето но къде да го търся ?!?!?
Релето за халогените се намира в блока с релета и предпазители в предната част на левия калник. Но едва ли в него е проблема.
Това като натиснеш бутона, да задържи командата, се реализира от зелената кутия под волана от дясната страна на таблото с предпазителите. Това е което наричаме "клюкарка" (модул M45).
Най-лесно е, ако можеш да пробваш с друга такава.
:shocked: Колеги, онзи ден тръгвам за работа и О чудо. Колата взе сама да си подава газ. Качихме я на компютър и се оказа фаталния потенциометър на газта, и не е нито хлабава букса , нито нещо друго хлабаво, ами си иска нов.:heavy_cry: Сега ми кажете какво да правая. От 20 магазина събрах информация за цената му и е почти колкото цялата кола. Май ще я предам в някоя морга, ще се имунизирам срещу италянки и повече никога, никога няма да погледна такава. Само за справка, на Мерцедес СЛК 2005 год.същото устройство е 200 лв. в Балкан Стар !!!!!!!!!!!!!!
Колега ти тая кола закачи ли я на диагностика преди да я купиш? Ако не си може да значи си си сложил таРАлежжж в гаштитее!!!!НЕдей така попаднал си на нечитав екзепляр,а не че италианските автомобили са ти виновни!!! Карал съм много коли от Жигула до мерцедес s-класа,порше панамера, бмв 2012, но откакто си купих италианската бричка просто съм много щастлив!!! Само консумативи и Убава нафтица и Заспива!!!Всичко е късмет!!Дано да я оправиш тая 166-ца,че да и се радваш истински!!:thumbup:
:shocked: Колеги, онзи ден тръгвам за работа и О чудо. Колата взе сама да си подава газ. Качихме я на компютър и се оказа фаталния потенциометър на газта, и не е нито хлабава букса , нито нещо друго хлабаво, ами си иска нов.:heavy_cry: Сега ми кажете какво да правая. От 20 магазина събрах информация за цената му и е почти колкото цялата кола. Май ще я предам в някоя морга, ще се имунизирам срещу италянки и повече никога, никога няма да погледна такава. Само за справка, на Мерцедес СЛК 2005 год.същото устройство е 200 лв. в Балкан Стар !!!!!!!!!!!!!!
Втора ръката бе пич. От всяко JTD става.
на 1 място мепитаха за номера на датчика че били 2 номера, аз как да го видя.Обадих се при вносителя не давали такава информация . Нзн.какво да направя ?:sickness:
На първо четене виж какво намерих - www.piecesvoitures.com/pieces-de-voitures/alfa-romeo-166-936-2-4-jtd-936a2a-136-cv/pieces-moteur/pedale-d-accelerateur-potentiometre/224.html
Предполагам ако се поразтърсиш ще намериш и по-евтино, а най-добре да прозвъниш няколко морги и да си купиш за 100 лв.
Аз първо бих потърсил информация как и защо се разваля това и ако няма вариант друг освен замяна - щях да прозвъня моргите за 140 коня 2,4 166-ца. Ако и там няма - щях да потърся в интернет доставка от e-bay или някой друг сайт за авточасти.
Така например си взех нов дебитомер за тераното от английски сайт за 240 лв. с доставката, когато тук офертите почваха от 380...
Успех с търсенето, италианката не е виновна, защото тая част почти 90% съм сигурен че е BOSH... Там вече играят политиките на вносителите и търговците на авточасти, заради което съм отписал напълно родните магазини като вариант за части за колите ми, особено ако е нещо по-скъпо...
---------- Post added at 11:51 ---------- Previous post was at 11:34 ----------
Освен това прочетох току що из интернет, как един пич си е почистил куплунзите, пръснал си е контактен спрей и си е ресетнал ECU-то, след което 60 000 км. вече тоя потенциометър не му е създавал проблеми. Нищо не пречи да опиташ ;)
Ето и още едно място където има части:
http://www.ignitioncarparts.co.uk/PartDetails.aspx?s_pc=PTS0281002202&s_vid=
Задължително първо пробвай с контактен спрей буксите, откакто съм във форума е нямало тема за развален потенциометър и не съм чувал за такъв. Обикновенно с чистене се оправя.
duronman
14-10-2012, 16:21
Да, точно на потенциометър (съпротивление) ако буксата не дава добър контакт опциите за мнима повреда са големи.
а здравейте, отдавна не съм писал , ама защото нямах равитие по проблема си.
Та значи- намерих си чисто нов потенциометър от Англия, и след големи "благодарности" на Роял Постс след 1 месец се сдобих с потенциометъра. Др. уикенд ще го слагам. Незнам някой от Вас знае ли къде се намира тая чудна част, обаче ако втори път се прецака , ще върна цялата кола на скрап. За да го откача изкарах 2 дена по около 6-7 часа надолу с главата и се убедих че това е първия детайл монтиран по колата след като са заварили купето. Колко ще ми коства да го монтирам ще Ви пиша след като я пшодкарам. Имам 1 въпрос обаче. След като престоя 1 месец без да се пали, Вафлата заспа зимен сън и се налага да презаредя акомулатора . Та въпросът е каква ТОЧНО е процедурата след като възвърне синусов ритъм Алфонса, зам там за кода и ама само знам че някъде се въвежда ? Бихте ли били както се казва мор спесифик ? :)
ecotronic
17-11-2012, 20:57
Става въпрос за кода на ICS - а. Като закачиш акумулатора, на дисплея на ICS - а ще стои редичка с числа от 0 до 9. С дясната врътка придвижваш маркера върху първата цифра и натискаш врътката. По същия начин и за останалите 3 цифри. Накрая позиционираш върху "OK" и пак натискаш. Това е - всичко трябва да заработи.
сърдечно благодаря за краткия и изчерпателен отговор, след 3 дена ще стартирам совалката и ще пиша :)
:rotfl:Здравейте отново,
проблема се задълбочи, след като вкарах кода на компа, тругна всичко, завъртам да запаля и о ПРОБЛЕМ, свети отляво лампата на ключа пише KEY и лампата за подгряване на свещите , която не гасне. МОЛЯ помогнете ми, от 6 месеца я имам а от 1,5 не съм я карал. На всичкото отгоре се скъса и клемата на акомулатора :heavy_cry:
danchev63
29-11-2012, 18:04
Neo_fun щом ти свети KEY значи не разпознава ключа а това ще рече имобилайзера нещо не възприема. Така никога няма да запали. Свали кората на волана и пораздвижи гривната на имобилайзера - ще я разпознаеш нанизана е на контактния ключ. След това внимателно освободи тънкия кабел който е закачен на гривната от другите кабели и го остави свободно да виси. След това постави ключа и подай контакт ако изгасне лампата добре. Ако не изгасне провери в темите има доста подробно обяснено какво се прави с ИМО-то.
Лампата за свещите е навит реотан. Ако тя свети то имаш изгоряла/ли подгревна/и свещ/и. Купуваш комплект свещи сменяш ги и всичко се оправя. А да не забравя понякога свещите са наред а управлението им избушва - тогава то се оправя или сменя. Преди да купуваш първо провери кое е сдало багажа.
п.п. Това че имаш нреаботещи свещи не е много голям проблем - просто по трудно ще палиш при студовете или изобщо няма да палиш.
Проблема ти е ИМО-то че без него и в лятна жега няма да запалиш.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.