View Full Version : вентилатора изгоря смених го и пак изгоря !!!
onasis78
10-07-2012, 14:12
Моля колеги помагайте. вентилатора ми изгоря - направо изпуши през отворите в купето. Намерих втора ръка от капа но точно след два дена и той изгоря. Не съм сигурен, но мисля, че се случва при палене на колата при включен вентилатор, защото втория път изгоря на бензиностанция след като заредих и запалих колата. И как ги изчисляват тези бушони братята италианци .... , но първо гори мотора и после бушона. слагам нов бушон и директно изгаря (бушона).. вентилатора вече е някъде на късо. някой имал ли е този проблем.... Каква е вероятността стартовия ток при палене да прескочи към веригата на вентилатора, защото не мога да си обясня по друг начин, да ми изгори вентилатора, когато е останал включен при гасенето и после паля колата.
ecotronic
10-07-2012, 14:28
Моля колеги помагайте. вентилатора ми изгоря - направо изпуши през отворите в купето. Намерих втора ръка от капа но точно след два дена и той изгоря. Не съм сигурен, но мисля, че се случва при палене на колата при включен вентилатор, защото втория път изгоря на бензиностанция след като заредих и запалих колата. И как ги изчисляват тези бушони братята италианци .... , но първо гори мотора и после бушона. слагам нов бушон и директно изгаря (бушона).. вентилатора вече е някъде на късо. някой имал ли е този проблем.... Каква е вероятността стартовия ток при палене да прескочи към веригата на вентилатора, защото не мога да си обясня по друг начин, да ми изгори вентилатора, когато е останал включен при гасенето и после паля колата.
Въпросният мотор е безчетков и се управлява от управляващия модул на климатика. Ако управлението на работи добре, може моторът да изгори.
Управляващият модул на климатика (M70 по документация) се намира под лицевия панел на ICS-а.
http://alfa.kachi-snimka.info/images/jdv1341394622o.jpg
Въпросният мотор е безчетков и се управлява от управляващия модул на климатика. Ако управлението на работи добре, може моторът да изгори.
Управляващият модул на климатика (M70 по документация) се намира под лицевия панел на ICS-а.
http://alfa.kachi-snimka.info/images/jdv1341394622o.jpg
Съжалявам, че ползвам темата на колегата, но ЕКО, моля те кажи как свали лицевия панел без да сваляш целия ИЦС? Моля те , кажи.
До колегата Онасис:
Ако се съмняваш в тоците: махни вентилатора, хвани някой с мултицет да мери докато палиш при затворена верига( сиреч при оставен пуснат вентилатор) и виж какъв е тока. Ако е ок, значи е от самия вентилатор.:super:
ecotronic
10-07-2012, 17:25
Съжалявам, че ползвам темата на колегата, но ЕКО, моля те кажи как свали лицевия панел без да сваляш целия ИЦС? Моля те , кажи.
Първо трябва да свалиш долната част от пластмасовия панел (тази, която стои хоризонтално около скоростния лост). След това с напъване оттук-оттам горният панел излиза. Но по-добрият вариант е с нещо тънко да се натиснат двете странични метални контри, за да може ICS - ът да се освободи и да се изтегли леко по шейната си.
В противен случай ако при напъването ползваш отвертка като лост с опора тапицерията, тя (тапицерията) може да се деформира. Обърни внимание на снимката как се е получило при мен (горната хоризонтална част над панела).
PS: Преди да сваляш панела, свали двете копчета (с издърпване), защото пречат при ваденето и при поставянето и може да им се покъса гуменото покритие.
Модула се сваля без да махате ИЦС!!!
http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=1091964&postcount=76+
Откопчаваш кожуха на скоростния лост,после бъркаш с ръка в него и по посока ръчната има две метални пластини,по една в двата края на пластмасовата декорация.Откачаш я и като я повдигнеш откачаш буксата на запалката(за резервоара може да не я откачаш),и махаш панела и тогава модула се вижда.Болта на управлението е в средата пред него има пластмасова лайсна от ицс , натискаш с пръст на горе и действаш с развиването и !
Колегата Андро88 няма проблеми с климата с управлението или с изваждането на модула Той пита как се сваля лицевият панел на АЦС. Виждал съм в долната част на лицивият панел отдолу две миниатюрни болчета и две отгоре или отстрани Тях ще ги махнеш като изкараш целият АЦС малко напред и след това най-вероятно има някакви щипки. Аз лично не съм свалял само давам предположение
Вярно!
Но все пак нека се знае,не е лошо.
ecotronic
10-07-2012, 21:50
Пластмасовият панел за който пита Андро е хванат само на щипки по периферията на ICS-а, които излизат без проблем при определено усилие. Винтчета на него няма.
Пластмасовият панел за който пита Андро е хванат само на щипки по периферията на ICS-а, които излизат без проблем при определено усилие. Винтчета на него няма.
Разчитам на теб. Така ще го свалям без да гледам за винтове. Моят панел е спукан от напъване и скоро ще го хвърлям и ще слагам нов.
Онасис:
Какво направи, човек с твоя вентилатор. Аз като човек прекарал 5 години в Киров (училището, не магазина), без въобще да се смятам за компетенция- ако нещо гори без видима причина и натоварване винаги на едно място, проблема не е в него. Нещо го кара да гори. Закъсено е някъде, претоварва се, влиза вода, напрежението на входа е повече от работното на устройството, абе все случки, които го карат да работи в условия, за които не е създадено. Просто му скъсява живота значително.
Мери ли напрежение на буксите?:bangin:
onasis78
14-07-2012, 17:22
колега андро точно това си мисля и аз, нещо има, както съм описал, гори веднага след стартиране на двигателя, който до преди това е работил и е останал пуснат. Не че го пожелавам на някой, но се надявам ако се е случвало и някой е преборил проблема да помогне за да не почвам на сляпо. А и самата смяна на вентилатора (освен че новия -втора ръка -ми струва по 60-100 лв) не е толкова лесна както описват в една тема за да го правя през няколко дни. чакам някой препатил още една седмица, защото рядко карам колата, но после ще трябва да го реша този проблем.
ecotronic
14-07-2012, 22:26
колега андро точно това си мисля и аз, нещо има, както съм описал, гори веднага след стартиране на двигателя, който до преди това е работил и е останал пуснат. Не че го пожелавам на някой, но се надявам ако се е случвало и някой е преборил проблема да помогне за да не почвам на сляпо. А и самата смяна на вентилатора (освен че новия -втора ръка -ми струва по 60-100 лв) не е толкова лесна както описват в една тема за да го правя през няколко дни. чакам някой препатил още една седмица, защото рядко карам колата, но после ще трябва да го реша този проблем.
Колега, отново обръщам внимание върху факта, че този двигател е безчетков (поне според описанието в E-learn). Това означава, че се управлява от специален генератор. Ако например на такъв двигател му се подаде постоянно напрежение 12 V, гори моментално.
Така, че ако няма механичен проблем, в резултат на който моторът да се товари мното и поради това да гори, най-вероятно причината за горенето трябва да се търси в управляващия модул на климатика.
onasis78
22-07-2012, 21:39
Колега, отново обръщам внимание върху факта, че този двигател е безчетков (поне според описанието в E-learn). Това означава, че се управлява от специален генератор. Ако например на такъв двигател му се подаде постоянно напрежение 12 V, гори моментално.
Така, че ако няма механичен проблем, в резултат на който моторът да се товари мното и поради това да гори, най-вероятно причината за горенето трябва да се търси в управляващия модул на климатика.
Колега, съгласен съм с факта, че е без четки, мислех да го ремонтирам след като си купих втория и той изгоря. Има транзистори в самия мотор, на които предполагам управляващия модул подава напрежение на базите и по този начин регулира скоростта на въртене. Освен захранване 12 волта има и втори куплунг с 3 кабела от които най-вероятно се подава управлението. Преди да разглобя целия панел и да гледам модула за управление, може ли малко повече инфо какво да очаквам да открия там. Защото според мен има електроника която на база инфото от датчиците регулира скоростта на въртене и движението на разните клапи из въздухопровода, защото нали все пак е климатроник и се настройва да духа с определени градуси. Има и АВТО режим и т.н. Имаш ли по-конкретно предположение какъв е проблема там ако наистина е там. Или, ако видя, че нещо се е развалило непоправимо, ще трябва и модула да сменям?
ecotronic
22-07-2012, 22:35
Всичката документация, която намирам стига до ниво модули и край. Никъде не намирам схеми на даден модул. Това силно затруднява тяхното отремонтиране. Освен ако не се касае за очевидна повреда (окислени писти, изгорели елементи, студени спойки.............).
Съветвам те да търсиш въпросното управление втора употреба. Това ще спести време и средства. И най-добрия вариант - първо да го пробваш и после да го плащаш. Все пак само предполагам, че причината е в управлението и нищо не е сигурно докато не се пробва.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.