PDA

View Full Version : И пак аз..... моля за съвет.



salex75
10-07-2012, 23:15
Колеги , днес "легендата" на входа на стадион В.Левски се предаде, издуха съединението -от термостата към радиатора. Светна червен индикатор за липса на течност,но в тапата (задръстването) карах на риск още 1 км. до нас. Смених маркуча, макар и с по къс (от 156/2,0/тс) леко се прегъна към радиатора, ама колата пак си грее , не включва принудителното охлаждане и само на климатроник пуска перката. Дали съм убил главата или не съм обезвъздушил системата? Парното и него го няма , дори след изключен датчик за външна температура в огледалото. Въпроса е спешен, колата трябва да тръгне за морето в петък..
п.п. На климатроник перката работи....
ако е за шлайфане главата - къде и евентуално колко;
гумички на клапани, пак къде и колко;
като време също...
сервиз имам.

don_pepone
10-07-2012, 23:38
За да не пуска перката от датчика на радиатора,значи има въздух в него ;)

Furious 155
10-07-2012, 23:39
А дали водната помпа работи???

salex75
10-07-2012, 23:41
Благодаря за бързата намеса, а какво да направя?

---------- Post added at 23:41 ---------- Previous post was at 23:40 ----------

Не съм сигурен за водната помпа, не е имало ядове до днес. На обороти дърпа вода, отпусна ли газта на отворен кръг връща...
п.п. от седмица колата държи 10 градуса + и тогава почваше да охлажда, ако това помага за нещо....

Furious 155
10-07-2012, 23:54
Благодаря за бързата намеса, а какво да направя?

---------- Post added at 23:41 ---------- Previous post was at 23:40 ----------

Не съм сигурен за водната помпа, не е имало ядове до днес. На обороти дърпа вода, отпусна ли газта на отворен кръг връща...
п.п. от седмица колата държи 10 градуса + и тогава почваше да охлажда, ако това помага за нещо....

Значи вероятно е сдал реостата за 1-ва степен и тръгва на 100 градуса втората чак... реостата се намира на корпуса на вентилатора на радиатора - вижда се - има две клеми и два кабела стигат до тях. Най-лесното е да откачаиш двата кабела и да ги дадеш накъсо. Така вентилаторът ще е включва на 2-ра (директна) степен още на градусите за 1-ва степен, ако всичко друго е наред.
Иначе втора ръка или нов - има ги в магазините мисля.
Ако с това не се реши проблема, е възможно и да е останал въздух в радиатора и датчика да не дава сигнал на вентилатора. И на последно място - може и датчика на радиатора да е фира... тогава или работят постоянно или не се включват степените на вентилатора.

_power_
11-07-2012, 00:11
Значи вероятно е сдал реостата за 1-ва степен и тръгва на 100 градуса втората чак... реостата се намира на корпуса на вентилатора на радиатора - вижда се - има две клеми и два кабела стигат до тях. Най-лесното е да откачаиш двата кабела и да ги дадеш накъсо. Така вентилаторът ще е включва на 2-ра (директна) степен още на градусите за 1-ва степен, ако всичко друго е наред.
Иначе втора ръка или нов - има ги в магазините мисля.
Ако с това не се реши проблема, е възможно и да е останал въздух в радиатора и датчика да не дава сигнал на вентилатора. И на последно място - може и датчика на радиатора да е фира... тогава или работят постоянно или не се включват степените на вентилатора.
Реостата нов е 15лв:biker:

aRm
11-07-2012, 00:39
Колега, извинявам се за спама, но да те питам, твойта ли беше днес спряна на стадиона, защото се загледах че е почти 1:1 с мойта? Пак се извинявам за спама...

AnastasKOSTOV-REX
11-07-2012, 04:22
Реостата нов е 15лв:biker:
А водния радиатор нов е между 100 и 250 лева ;)

salex75
11-07-2012, 07:48
Така ето какво е положението:
В горната част на радиатора над ел.мотора има нещо като плочка-черно(това ли е реостата), с две най-обикновени клеми на него - едната се бе спекла и извадила.Почистих я и поставих и тествах , като мине 95 градуса вентилатора се включва(ако ги дам накъсо дали ще тръгва направо втората степен?) , но до преди 2 седмици никога не е стигала до това място стрелката- стоеше закована на 90. Радиатора за капак протече , та и той ще се търси сменя и всичко това баш преди отпуската...

jrdn69
11-07-2012, 17:37
Моето мнение за случилото се е следното:
От цитат "но до преди 2 седмици никога не е стигала до това място стрелката- стоеше закована на 90" разбирам, че 2 седмици преди да ти избие водното съединение, двигателя е започнал да държи по-висока температура. От цитат "с две най-обикновени клеми на него - едната се бе спекла и извадила.Почистих я и поставих и тествах" става ясно, че първата степен на вентилатора не ти е работила, и след почистване и свързване продължава да не работи - "като мине 95 градуса вентилатора се включва". Когато (преди 2 седмици) първата степен е спряла да работи и температурата се е покачила, с покачването и се повишава и налягането в системата. Когато колата е в движение, термостата се отваря преди 90 градуса, охладителната течност постъпва в радиатора за охлаждане, но в задръстване, термостата отваря на 90, течността постъпва в радиатора за охлаждане, но ефективно охлаждане не се осъществява, докато не се включи втората степен на вентилатора - т.е.- над 95 градуса - "от седмица колата държи 10 градуса + и тогава почваше да охлажда". Както споменах, с повишаване на температурата се повишава и налягането, и понеже автомобилите ни са си старички, системата е избила на най-слабото място. " Радиатора за капак протече" - след като си сменил въпросното водно съединение - радиатора е бил следващото най-слабо място. По този въпрос отворих тема - можеш да се запознаеш с нея когато ти остане време. Сега - след като парното не ти работи, за мен това е сигурен признак, че имаш въздух в системата. "На обороти дърпа вода, отпусна ли газта на отворен кръг връща..." - това също е признак за въздух в системата. Трябва да се запознаеш с процедурата за обезвъздушаване на твоя двигател, аз не съм запознат, но задължително имай предвид, че парното трябва да ти е включено (не вентилатора на парното, а парното, на отопление), да огледаш как ти е вързано отоплението на изпарителя на газовата уредба, и да си следиш маслото да не се увеличава като количество или да се пресече, пак увеличавайки се. При мен се получи теч от водно съединение от термостата към една тръба също на стадиона, карах до младост 1А, като си мислех, че съм загубил незначително количество течност, но се оказа, че съм загубил много. Аз също се притеснявах за двигателя, но напразно - всичко си му е наред. Дано и при теб е така, всъщност - почти съм сигурен, че е така. Пожелавам ти успех, и пиши какво е станало!

salex75
11-07-2012, 18:18
Напълно си прав колега, днес се дозанимавах с нея. Проблема е в първата степен и тепърва ще го отстранявам. Обезвъздуших системата с малко повече форсиране и откачане на датчика за външна температура в режим ECON и температура на максимум на климатроника,та дойде топлото най- накрая. Сега карам на климатроник и е ок първата фаза с него си е включена постояно.
Двигателя ...... уцеля :super: няма ядове и страни примеси както в казанчето на водата , така и по щеката за проверка на маслото, на отворена капачка за сипване на масло не духа и не пуши та май минах метър:-) . Сега ще купя нов реостат и би трябвало всичко да е ок. Само да не е от датчика на радиатора или той или работи или не?

Dimicha
11-07-2012, 19:46
Що си я обезвъздушавал с форсиране системата-такава хубава пробка има в горния край на радиатора :)

Furious 155
11-07-2012, 21:57
Що си я обезвъздушавал с форсиране системата-такава хубава пробка има в горния край на радиатора :)И да и не! Ако е нов - добре, ама на стар радиатор е клеясала и се чупи или пробката или гнездото й. Иначе оттам се обезвъздушава радиатора, а от цялата система после въздуха излиза през отоплението на дросела и в разширителния съд - малкото маркуче трябва да прави прилична струя!