Log in

View Full Version : Алфа 166 2.5 / 3.0 - помощ при покупка.



duronman
11-07-2012, 21:52
Здравейте колеги. От 2 години карам либра 2.0 155 коня автоматик. Много съм доволен от колата, но все да ми поомръзва и се заглеждам по 2.5 / 3.0 литрови 166-ци на добри цени. Знам, че много е писано по темата, но искам да задам няколко конкретни въпроса.

1. Какъв разход да очаквам на газ в софия и извън нея, ако газифицирам с хубав инжекцион 2.5 / 3.0 мотора (в момента либрата ми дава 10 извънградско и 15 градско бензин и литър-два отгоре на газ)

2. И трите, които гледах имаха някакво леко потропване в задницата - ясно ми е, че без да се качи колата няма как да се каже какво е, но има ли някаква стандартна бола (биалетки, носач ?!?) по задницата на 166.

3. Колко излиза обслужването на този мотор (ангренажен комплект и масла и филтри).

4. Едната, която най-много ми хареса имаше леко омасляване между двигателя и скоростите - често срещано, или... ?

5. От либрата определено съм свикнал с BOSE узвучаването и се питам колко е скъпо, као купя алфа без босе и намеря босе от морга да се преправи (какво е различно освен говорителите и усилвателя и има ли го окабеляването)

Благодаря предварително !

digitalundgrd
11-07-2012, 23:54
Тъй като преди месец трябваше да избирам между 3.2 в6 и 2.0 турбо мотор (4 цилиндров), бях проучил цените на това-онова по в6-така...Таа едно от нещата, които ме отказа беше сравнително високата цена за обслужване - всички ремъци, ролки, водна помпа, свещи + масло + труд отиваш на една сума над 1000лв да не кажа и по-голяма дума... Следващото нещо беше високия разход на гориво - между 18 и 25л/100км в София в зависимост от това колко ти е тежко крачето ;)

Босе в 166 е сравнително рядко срещано, така че не съм много сигурен, че лесно ще се справиш с откриването на "донор".

Като цяло задницата комплексно е "болка" при 166-ците.

duronman
12-07-2012, 00:10
Благодаря за отговора колега. Все пак, ако не бъркам цените на 3.0 трябва да са по-ниски от на 3.2 заради по-старата му ревизия и т.н. Наистина ли са 100лв ?!? Аз чух нещо около 500 за части и ми предложиха около 150 за труд ? Относно разхода, ако това са литри на газ не ме тревожат. А за задницата какво точно се разбива и колко струва. Моля ако отговаря някой да види въпросите ми в пост 1. Благодаря колеги.

pakumba
12-07-2012, 06:43
влизаш в ахм ауто и гледаш ремъци, ролки, задница и извършваш действие събиране и получаваш тези цени

Kuku
12-07-2012, 08:40
После си прерязаваш вените по дължина и преди да ти е изтекла кръвта се самозапалваш ритуално :?

duronman
12-07-2012, 09:12
Уви в АХМ АУТО повечето неща въобще ги няма, като цена:

http://axm-auto.com/index2.php?brand=3&model=51&modif=496

Освен това за задницата мога само да гадая какво и е :)

pakumba
12-07-2012, 10:24
http://axm-auto.com/index2.php?brand=3&model=51&modif=496&cat=14&subcat=152

ето го обслужването

Доко
12-07-2012, 10:29
Освен това за задницата мога само да гадая какво и е :)

Тук ако слушаш какво ти говорят ще си ходиш пеша. ;-)
Ходи скачай на някоя кола смело, после ще му мислиш... не е чак толкова страшно. :smoke:

duronman
12-07-2012, 14:50
Прав си колега. Поддържал съм капа и либра и двете двулитрови и едната с автоматик. Нищо не ми е натежало толкова и с тази ще се справя ;)

M.Gruev
12-07-2012, 15:54
Е то обслужването е горе-долу като на моята 2,4 JTD, или с други думи нищо особено за този клас кола от тези години. Не го мисли толкова, а действай.

duronman
12-07-2012, 22:08
Чакам един човек да гледа утре либрата и ако я купи се мятам. Тъпото е, че като всичките си коли ще я продам обслужена, с амортисьори, дискове и накладки, масла на една седмица, газова още в гаранция и т.н. :D Винаги правя този груб EPIC FAIL :)

didod
13-07-2012, 09:17
Колкото повече, толкова повече... :)

RASI
13-07-2012, 21:36
брат взимаи 166 3.0 аз си купих и съм много доволен и като части и като качество,сложих газ за 1500лв при РОБИ и е огин,преди това карах 156 2.5 пак на газ перфектна беше a за тропането отзад и при мен го има от дясно но не знам какво е NO PROBLEM

code
13-07-2012, 22:12
Консумативите на v6 не са нищо особено, проверявал съм ги, понеже за малко да си купя такава ;) Относно разхода, ще е нещо от сорта на 19-20 градско и 11 извън, т.е. разликата от TS-а е смях ;)

Boby
13-07-2012, 22:37
Колега погледни тази кола http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11341231046493688&f1=details

Понеделник ходихме с Дидо да я гледаме. Като цяло за тези пари не е лоша.
1.Има жулено по предната и задната броня.
2.Набъбнала ръжда м/у левия праг и задния калник.
3. Пластмасите по таблото са почнали леко да лепят и имат ожулвания но не са причина да не я купиш.
4.Имаше прогорено на много места на шофьорското място по мокета на пода.
5.Или има или е имала теч на масло (предполагам от хидравликата защото магарето беше омазано цялото), а и картера беше мазен от задник край на мотора към предния, но омазняването беше старо т.е. в момента не тече.
6.Има скъсани тампони на щангата горе на мотора, но те се сменят. Около 20лв бяха.
7.Климатика има нужда от зареждане.Включва и работи, но не духа много студено. НЕ изписва никакви грешки!!!!

8.Колата има фабричен ксенон работещ!
9.Всичко по седалките работи, ел. стъклата, огледалата се прибират т.е. наред са. Има СД чейнджър, навигация.
10. Има АСР който не свети => трябва да работи!
11.Темпомата и СТР-а също работят.
12.Мотора отвътре е много чист! Маслото не е черно!
13.Скоростите включват много добре съединителя отделя добре.
14.Двигателя работеше добре и студен и загрял.Чува се някакво скърцане от ангренажа(ремък) докато е студена.
15.С чисто нови предни накладки е, а задните имат още много.
16.Катализаторите не са изрязани и 4-те! Докато работи двг-то можеш да дишаш покрай ауспуха.Пръскаше само вода. Минала е тест за газове в италия през 2010г до колкото помня.
17.Гумите са зимни и са за смяна.
18. Има всички карти с кодовете!
19. След проверка на рамата излезе, че е произведена средата на 2002г.
20.По табло беше на 150000км. Реалните не сме ги чели.
21.Кожата е в доста добро състояние! Подлакътника не е счупен и кожата му е като нова.

duronman
14-07-2012, 03:22
Колега, точно на тази съм се спрял :) Ходих с двама приятели да я гледам. Впечетленията ми са 1:1 с твоите ! Колата си струва парите, и като цяло ми хареса много. Даже се обадих днес да ми я пазят, и ако уикенда продажбата на либрата мине добре я отнасям ! Искам обаче да я закача с FIAT ECU SCAN и да я вдигна да и погледна окачването с познат монтьор, което вероятно ще направя понеделник-вторник.

didod
14-07-2012, 08:56
Е ти искаш и окачване да има за 3000 :wow:

Така или иначе ще налееш още около бързи 3000, за да я 'вкараш в пътя'.

duronman
14-07-2012, 09:56
Ми не съм държал да е за 3000, гледах и по-скъпи, но не ми харесаха. Иначе се надявам да дам 3 000 за да я вкарам в пътя, но това да са пари с газовата - тоест да излезе около 5500-6000 с газова и т.н.

code
14-07-2012, 10:36
Някъде натам отиват нещата, ако те кефи скачай и това е, части вече има само да ти е мерак :bg:

didod
14-07-2012, 11:10
А врътнахте ли кръгче да видите как е? Щот ние с Боби не се наканихме...

Liminat
14-07-2012, 11:22
Ми не съм държал да е за 3000, гледах и по-скъпи, но не ми харесаха. Иначе се надявам да дам 3 000 за да я вкарам в пътя, но това да са пари с газовата - тоест да излезе около 5500-6000 с газова и т.н.
Ей, отвътре са върховни, поне мен външно не ме кефят, така, че и да не замине либрата, не му мисли много а си я карай. Че май никой няма да оцени разходите ти по нея...

duronman
14-07-2012, 11:49
Пробвахме я, върви ок спрямо очакваното, само нещо тропа отзад, както казах. А за втора кола, както предлага колегата, уви не мога да си го позволя в момента.

Kuku
14-07-2012, 12:08
Ми не съм държал да е за 3000, гледах и по-скъпи, но не ми харесаха. Иначе се надявам да дам 3 000 за да я вкарам в пътя, но това да са пари с газовата - тоест да излезе около 5500-6000 с газова и т.н.Аз лично се съмнявам да успееш с толкова пари :?
Само гумите и газовата уредба са 2000лв. :?
Ако ти смъкнат 300-400лв. от цената на колата, може и да се вмъкнеш в 6000лв. с регистрация, гражданска, каско, данък, преглед, винетка, обслужване....
НО ако изникне някой ремонт.... :?

Liminat
14-07-2012, 12:58
А за втора кола, както предлага колегата, уви не мога да си го позволя в момента.
Имах предвид че и либрата е кола и може да прежалиш алафата поне засега :) По-новите 166 ми се струват в пъти по-красиви.

duronman
14-07-2012, 19:20
Аз лично се съмнявам да успееш с толкова пари :?
Само гумите и газовата уредба са 2000лв. :?
Ако ти смъкнат 300-400лв. от цената на колата, може и да се вмъкнеш в 6000лв. с регистрация, гражданска, каско, данък, преглед, винетка, обслужване....
НО ако изникне някой ремонт.... :?

От цената няма да смъкнат толкова определен0, даже ако се бяха навили щях дълбоко да се усъмня в колата. Каско няма да правя, на никоя кола не съм правил и на тази няма да правя вероятно. Гуми слава богу ще изпаднат от приятел много евтино. Остава обслужване, регистрация, преглед и евентуални дребни ремонти. Парите за данъци, гражданска не ги смятам, тях си ги давам и за сегашната :)

@Liminat - Либрата е много добра кола, но истината е една с този 4 скоростен автомат, на който първа е до 85 при цедене е доволно тромава за горивото, което поглъща. Отделно, след като две години съм карал капа си давам сметка, че либрата е относително тясна кола. Иначе много се грижа за нея и съм много доволен !

duronman
16-07-2012, 15:44
Хубавата за 3000 е заминала. Така става, катоб се забави човек с 1 ден... я да си признае кой от вас я отнесе :D

didod
16-07-2012, 15:48
Е не съм язе, не събрах пари :)

duronman
16-07-2012, 20:50
Ходих да гледам още няколко с монтьор и само кенефи :( Как гадно изпуснах хубавата кола... ако някой види някоя обява за хубава 3.0 / 2.5, моля да споделя спешно :)

didod
17-07-2012, 12:38
А тази също ли е зле? http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11337002489957191&f1=details

Liminat
17-07-2012, 13:01
А тази също ли е зле? http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11337002489957191&f1=details
И тая ако я изпуснеш, ясно е, че не ти се кара 166 :)

koolio
17-07-2012, 16:49
И тая ако я изпуснеш, ясно е, че не ти се кара 166 :)

Как пък я прецени по снимките толкова категорично?

M.Gruev
17-07-2012, 18:25
Чудна е! Взимай я бързо да не я гледам, че ще изгоря с 3700 лева. ;)

Liminat
17-07-2012, 19:50
Как пък я прецени по снимките толкова категорично?Разбира се, че ако нещо не е в ред я отсвирва за време, иначе външно изглежда добре.

duronman
17-07-2012, 20:11
Разгледах я с компютъра и с монтьор вчера. На около 180 000 км е колата (до тук добре). Тече и рейката, един цилиндър не работи, отваряни еърбеци и махната лампа, няма климатик (не работи) ... не ми се продължава. Изгледах 10 алфи... не ми се говори. Ходя с лаптопа и гледам тъжни гледки, наточените са с проблемни мотори, абе с 2 думи... търся.

ЕДИТ: кара ми се 166, но хубава. В момента либрата ми е в по-добро състояние от всички гробници, които гледах. Даже няма и да споделям за част от тях, че не знам как не ги е срам някои хора да лъжат брутално. Няма смисъл да купя кола ей така прибързано. Правил съм го тоя номер с 3 коли и после съжалявах горчиво.

Някой от форума не му ли се продава :) Звъннах на колегата, на който ми бяхте дали координати, но за съжаление цената му е много висока за мен.

koolio
17-07-2012, 20:43
Ако искаш хубава 166-ца, докарай си или си поръчай някой да ти докара от Германия - със скорошен ТЮВ и пълна сервизна история. Но не очаквай да ти излезе под 5-6 бона с докарването.

Liminat
17-07-2012, 21:13
... че не знам как не ги е срам някои хора да лъжат брутално.
...Някой от форума не му ли се продава
Ако не се лъжа повредена 166 мина и чрез форума, нямай вяра за такова нещо ни на форум ни на форумец... Май станаха вече много историите за 166 с проблеми, /май повечето на бензин/ лично аз не бих купил такова нещо. Че то няма и бутане :)

duronman
17-07-2012, 21:33
От всичките ми коли до сега разбрах само едно - трябва търпение. Ще изчакам докато излезе моята кола. Дадох много пари за гледане, диагностики, но предпочитам така, а не да стрелям на тъмно. Много благодаря за подкрепата от вас и идеите. Ако видите обява - следя темата. Дизели пробвах няколко, но тъжната истина е, че на това купе е на ръба да не му стига. Все пак, ако изскочи някой перфектен ще го грабвам, а до тогава ровенето за 166 V6 продължава. Утре или в други ден ще гледам една сребриста в Елин Пелин от човек, ако някой знае нещо за този "младеж" да сподели, да не бия път напразно. :)

Drag0
17-07-2012, 22:03
Ето малко да оплакнете очите:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/alfa-romeo-alfa-166-166-3-0-v6-24v-cat-sportronic-exclusive-my-05-morano-calabro-cs/152958771.html?lang=en&pageNumber=1&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=900&makeModelVariant1.modelId=12&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=146&minPowerAsArray=KW&minFirstRegistrationDate=2003-01-01&negativeFeatures=EXPORT

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/alfa-romeo-alfa-166-3-2-v6-24v-progression-reduziert-rahden/156533815.html?lang=en&pageNumber=1&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=900&makeModelVariant1.modelId=12&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=146&minPowerAsArray=KW&minFirstRegistrationDate=2003-01-01&negativeFeatures=EXPORT

Ако видя на живо читава 3.0 автоматик facelift не знам дали ще успея да се въздържа. :evil:

trop4i
17-07-2012, 22:08
Това за дизела на ръба-нещо да не бъркаш?

koolio
17-07-2012, 22:21
Ето и по-достъпни оферти:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/alfa-romeo-alfa-166-3-0-v6-24v-leder-navi-xenon-geretsried-bei-m%C3%BCnchen/152250283.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=4&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=900&makeModelVariant1.modelId=12&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=146&minPowerAsArray=KW&ambitCountry=DE&negativeFeatures=EXPORT

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/alfa-romeo-alfa-166-3-2-v6-24v-progression-bergheim/161874546.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=4&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=900&makeModelVariant1.modelId=12&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=146&minPowerAsArray=KW&ambitCountry=DE&negativeFeatures=EXPORT

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/alfa-romeo-alfa-166-3-0-v6-24v-progression-1-hand-berlin/164719205.html?lang=de&pageNumber=2&__lp=4&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=900&makeModelVariant1.modelId=12&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=146&minPowerAsArray=KW&ambitCountry=DE&negativeFeatures=EXPORT

didod
17-07-2012, 22:58
Не е ли автомат в Елин Пелин? Сива?

duronman
17-07-2012, 23:09
Точно... автомат, сива - имаш ли някаква информация за нея ?
EDIT: супер случайно намерих следното мнение за нея от друг форум от преди година:
* Не особено добре направени ремонти - външно: праговете леко висят, предната броня си личи, че е правена, вътре: интериорът е почти перфектен, няма ASR, автоматичната кутия изглежда наред, воланът не изправя, окачването люлее на всички посоки, според някой, който разбира - много смени по охлаждането, като за начало - амортисьори. Поддържана от майстор в Елин Пелин

Ако някой има да добави нещо ще съм благодарен, за да си спестя едни 80км... :)

За дизела вероятно просто съм свикнал на бензини, защото дизелът има голям въртящ момент, но реално от 2000 до 4000, карал съм либра с този мотор и върви повече от 166, не че не стига, просто май смятам, че на 166 и отива V6-ка, 2.0TS въобще и не гледам, защото този мотор не ми харесва нито, като звук, нито като вървеж, нито като качество.

Тази е страхотна, но е деснячка: http://www.cars.bg/u66071 Ако не беше да съм я купил...

freezy
18-07-2012, 13:07
Здравейте виждам ,че тук кипи дискусия затова реших да попитам тук някой виждал ли е на живо половдивските алфи .Гледам обявите от доста време и се чудя им али смисъл да бия път до там .Някой има ли впечетления за конкретните коли http://www.cars.bg/u641918 http://www.cars.bg/u604802

duronman
18-07-2012, 18:27
Колеги, може ли да помоля, ако има някой от пловдив да направи един бърз оглед на тази:

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11325006632654310&f1=details

EDIT 2: отивам да я гледам в събота.

Ако нещо стане бирата е от мен,. просто не ми се бият 300км, ако на пръв поглед не е добра колата.

Благодаря предварително !

EDIT: сега видях, че колегата пита за същата кола, но с друга обява. Явно пак някой ще ме предвари :D :D :D

M.Gruev
19-07-2012, 07:37
Днес ще мина покрай тази автокъща два пъти и ако имам време ще я погледна.

duronman
19-07-2012, 08:39
Благодаря колега, оценявам го! По принцип, ако някой иска да му видя някоя в София (каквато и да е кола) също може да разчита!

Fear
19-07-2012, 09:42
Можете и мен да ме броите към търсещите 166, но няма да се задоволя с нищо по-малко от 3.0/3.2. :)
В този аспект, защо никой нищо не казва за 2.0 V6 турбо варианта? Някакви отзиви?
Той също ми се струва нелош вариант, макар че двигателя е старичък и "смален" 3.0.

П.П.
Аз не бързам да купувам, ще е най-вероятно чак догодина, така че не съм конкуренция за хубавите бройки, поне засега. :wow:

Liminat
19-07-2012, 09:55
...EDIT 2: отивам да я гледам в събота.

Не е ли по-добре да се бяга като дявол от тамян от автоматични скоростни кутии? Поне за мен на всичките капани в тоя модел това е още един...

duronman
19-07-2012, 14:42
Карам от 2 години автоматик (либрата). Бях твърд против, а в момента не искам и да чуя за ръчни скорости. Удоволствието в града, особено в София е незаменимо. Няма го досадното 1-ва неутрална, много по-малко уморяват задръстванията. Бяга се като дявол от тамян от Thesis автоматик и от селеспийд. Едното е много чупливо, другото много недомислено за мен.

156
19-07-2012, 17:15
А някой може ли да сподели впечатление за динамиката на 3.0/ 3.2 в 166? Защото тази която гледах според мен е сходна с 2.4 жтдм без чип, а трябва да е доста по-добра, за да си струва...

koolio
19-07-2012, 18:12
А някой може ли да сподели впечатление за динамиката на 3.0/ 3.2 в 166? Защото тази която гледах според мен е сходна с 2.4 жтдм без чип, а трябва да е доста по-добра, за да си струва...

И именно затова не си струва, освен ако не си се сдобил с рафинерия междувременно ;).

didod
19-07-2012, 18:18
За някои само звукът на V6 е достатъчен аргумент... сметките се правят после.

duronman
19-07-2012, 18:32
2.4 JTD не ми харесва, че "върви", като всеки дизел в малък диапазон от обороти. Има сила и въртящ момент, но 3.0 е далеч по приятен за каране и се "разгръща" по-добре. Звукът също е аргумент.

156
19-07-2012, 18:32
Аз мисля, че 3-ката трябва да върви доста повече от сток 2.4 жтдм! И това да се усеща. Поне от това, което съм чел във форума / гледал в ютюб. Един пример:
http://www.youtube.com/watch?v=cXXkriBI9JY

Drag0
19-07-2012, 20:59
Аз мисля, че 3-ката трябва да върви доста повече от сток 2.4 жтдм! И това да се усеща. Поне от това, което съм чел във форума / гледал в ютюб. Един пример:
http://www.youtube.com/watch?v=cXXkriBI9JY

Тези, който снимат клипове за youtube си поддържат добре колите . Валове, колектори , генерация , remap например.
А тук хората си купуват 6так за 3000лв и после не им се дават 500-700 за дебитомер.

KirilSol
19-07-2012, 22:03
За някои само звукът на V6 е достатъчен аргумент... сметките се правят после.

exactly :)

http://www.youtube.com/watch?v=Bb7oME6q6cY&feature=related

duronman
19-07-2012, 23:09
Колега, с цялото ми уважение мисля, че дебитомерът е около 300лв BOSH.

EDIT: няма и 200лв http://axm-auto.com/index2.php?brand=3&model=51&modif=497&cat=351&subcat=356&prod=4322&numenkl=1&show=1

Сега гледам цените на частите, и като изключим носачите не виждам нищо по-скъпо от на либрата ми. Създава се някаква масова психоза колко са скъпи частите, а това вече не е вярно според мен. Освен това и носачите ако е много закъсало положението се рециклират евтино. Не искам да останете с впечатление, че не си поддържам колата, дори напротив... сменям неща, за които казват, че няма нужда и държа всичко да е наред, но няма да дам 500лв за дебитомер от Ауто Италия, като Бош е под 200лв...

thecleaner
19-07-2012, 23:15
Колега, с цялото ми уважение мисля, че дебитомерът е около 300лв BOSH.

EDIT: няма и 200лв http://axm-auto.com/index2.php?brand=3&model=51&modif=497&cat=351&subcat=356&prod=4322&numenkl=1&show=1

Прави впечатление че си компетентен, компютри, реални километри, ааааааууууууууу, цени части и т.н. Внимавай какво ще купиш (ако изобщо купиш) да няма после сълзливи теми, че ответната реакция от колегите които искат да ти помогнат ще бъде "майка плаче".

duronman
19-07-2012, 23:27
Колега не казвам, че съм компетентен, но от 100 000км карам само италиански коли. Имал съм Капа, сега и либра. И двете не са ми създавали проблеми, капата я продадох в перфектно състояние. Част от ремонтите си ги правя сам, част от ремонтите се правят в много известен във форума сервиз. Не виждам защо да съм компетентен за някои неща, но да не мога да питам за модел, който не съм притежавал от вас - изпробвалите. Не разбирам защо ми казваш: "Прави впечатление че си компетентен, компютри, реални километри, ааааааууууууууу,"

Плачливи теми няма да има, не го мисли. Каквото си купя ще си го гледам, само не разбирам, защо е това дърляне...

thecleaner
19-07-2012, 23:34
Колега не казвам, че съм компетентен, но от 100 000км карам само италиански коли. Имал съм Капа, сега и либра. И двете не са ми създавали проблеми, капата я продадох в перфектно състояние. Част от ремонтите си ги правя сам, част от ремонтите се правят в много известен във форума сервиз. Не виждам защо да съм компетентен за някои неща, но да не мога да питам за модел, който не съм притежавал от вас - изпробвалите. Не разбирам защо ми казваш: "Прави впечатление че си компетентен, компютри, реални километри, ааааааууууууууу,"

Плачливи теми няма да има, не го мисли. Каквото си купя ще си го гледам, само не разбирам, защо е това дърляне...

Само факта ,че постваш смешни линкове с дебитомери по 200лв. говори че не е добре работата. Успех в търсенето, и да ти припомня че обслужването на Арезе е от порядъка на 1000лв., да си направиш добре сметката

koolio
19-07-2012, 23:38
Аз мисля, че 3-ката трябва да върви доста повече от сток 2.4 жтдм! И това да се усеща. Поне от това, което съм чел във форума / гледал в ютюб. Един пример:
http://www.youtube.com/watch?v=cXXkriBI9JY

Нали знаеш разликата между "по принцип" и "де факто"? ;)

duronman
19-07-2012, 23:46
Само факта ,че постваш смешни линкове с дебитомери по 200лв. говори че не е добре работата. Успех в търсенето, и да ти припомня че обслужването на Арезе е от порядъка на 1000лв., да си направиш добре сметката

Добре, друга гледна точка. За обслужването ясно и съм го предвидил. Какво му е на дебитомера за 200лв ? Просто истината, която съм установил е, че дали ще купя колата за 3000 или за 5000, после ремонтите винаги са около 2000. Много автотърговци разчитат точно на това, че хората търсят по-скъпите бройки, мислейки си, че са по-запазени. Мислех, че форумите са за да си помагаме, а не да намекваме, че нещо не е вярно (че дебитомерът за 200лв не е ОК), но да не кажем защо и какви са проблемите с него например. Винаги се радвам, когато знам нещо да го споделя и ми е много любопитно, когато някой започне да ми говори с догадки. Не искам тонът ми да звучи рязък, защото не е, но писмената комуникация дава възможности за интерпретация. Искам да разбера на кое се подразни и какво му е на дебитомера.

thecleaner
19-07-2012, 23:52
Добре, друга гледна точка. За обслужването ясно и съм го предвидил. Какво му е на дебитомера за 200лв ? Просто истината, която съм установил е, че дали ще купя колата за 3000 или за 5000, после ремонтите винаги са около 2000. Много автотърговци разчитат точно на това, че хората търсят по-скъпите бройки, мислейки си, че са по-запазени. Мислех, че форумите са за да си помагаме, а не да намекваме, че нещо не е вярно (че дебитомерът за 200лв не е ОК), но да не кажем защо и какви са проблемите с него например. Винаги се радвам, когато знам нещо да го споделя и ми е много любопитно, когато някой започне да ми говори с догадки. Не искам тонът ми да звучи рязък, защото не е, но писмената комуникация дава възможности за интерпретация. Искам да разбера на кое се подразни и какво му е на дебитомера.

Не ме дразни нищо, просто ти се казва кое колко струва, ти по някакви твои си канали решаваш, че останалите са нещо по-тъпи или незнам как да се изразя, та не са видяли сайта на Ристо от Ямбол, и са се набутали за неща които са доста по евтини ;) Поста на Дигиталния и поста на Драго визирам.

duronman
20-07-2012, 00:02
Може, нищо не твърдя, просто погледнах няколко сайта и срещнах цени около 200лв, но това естествено нищо не доказва. Само за прост пример (точно за дебитомер) Познати с либри... единият си купи оригинален от АИ и след 6 месеца сдуха, другият беше закъсал и му поръчахме китайски от EBAY - още се държи добре и дава правдобоподни стойности на кг/ч. Все пак ако се счупи дебитомер ще ви попитам кое е добро, колко струва, ако не мога да си го купя в момента ще изчакам няколко дни и ще направя каквото трябва.

Идеята не ми е да купя кола за 3000/4000 и да я карам докато не грохне, просто наистина съм установил, че това, че някоя кола е по-скъпа в къща не я прави по-запазена. Търся кола която да ми хареса... това е.

thecleaner
20-07-2012, 00:11
Може, нищо не твърдя, просто погледнах няколко сайта и срещнах цени около 200лв, но това естествено нищо не доказва. Само за прост пример (точно за дебитомер) Познати с либри... единият си купи оригинален от АИ и след 6 месеца сдуха, другият беше закъсал и му поръчахме китайски от EBAY - още се държи добре и дава правдобоподни стойности на кг/ч. Все пак ако се счупи дебитомер ще ви попитам кое е добро, колко струва, ако не мога да си го купя в момента ще изчакам няколко дни и ще направя каквото трябва.

Идеята не ми е да купя кола за 3000/4000 и да я карам докато не грохне, просто наистина съм установил, че това, че някоя кола е по-скъпа в къща не я прави по-запазена. Търся кола която да ми хареса... това е.

Обслужване 1000 тина лева, окачване предно 1000+лв. окачване задно 400тина лева, предни дискове и накладки 400+лв, свещи 200 тина лева, електрониката я оставям на теб да провериш но не в AXM колко пари е. Не говорим за първоначалното закупуване а след това да си направиш добре сметката. Тия цени са малко занижени дори дето ти ги казвам.

duronman
20-07-2012, 00:17
Не ми се спори за цени. Обслужване 1000 съм съгласен. За окачването зависи какво се сменя - кой сменя цяла предница на куп - колко трябва да е заминала ? Дискове и накладки ОК, Свещи 200лв - 35лв на свещ... извинявай ? Само ме притеснява да не стане беля с автомата, за другите неща се намира начин.

Лека вечер от мен, че трябва да се става рано.

_power_
20-07-2012, 00:29
Имам една в квартала 2.5 която се продава, но само на бележка на стъклото нито в карс нито в мобиле я има цената е около 2500лв зелен мет. не е идеална има свойте забалежки, но като мотор скорости и окачване е добра:waving: (не се кара от близо една година собственика джитка с ново дискавъри:priest:

duronman
20-07-2012, 00:33
Бели брези - ако е там я гледах - със смесени чувства съм ако ще е ръчка вероятно ще взема тази за 3700, въпреки забележките й :)

Drag0
20-07-2012, 02:42
Колега, с цялото ми уважение мисля, че дебитомерът е около 300лв BOSH.

EDIT: няма и 200лв http://axm-auto.com/index2.php?brand=3&model=51&modif=497&cat=351&subcat=356&prod=4322&numenkl=1&show=1

Сега гледам цените на частите, и като изключим носачите не виждам нищо по-скъпо от на либрата ми. Създава се някаква масова психоза колко са скъпи частите, а това вече не е вярно според мен. Освен това и носачите ако е много закъсало положението се рециклират евтино. Не искам да останете с впечатление, че не си поддържам колата, дори напротив... сменям неща, за които казват, че няма нужда и държа всичко да е наред, но няма да дам 500лв за дебитомер от Ауто Италия, като Бош е под 200лв...

Писах, защото поддържам такъв двигател от повече от година. :cheers: Купувал съм евтин дебитомер , а след това купих оригинален. Разликата е че с евтиния колата ще се придвижва (вероятно) , а с оригиналния ще върви като ненормална. (стига всичко друго да и е наред)
И след като усетиш колко наистина върви колата , спирачките започват да ти идват слаби. Хубавите накладки/дискове струват повече от масовите.
За специфични за 166 части не мога да дам мнение.

_power_
20-07-2012, 02:54
Бели брези - ако е там я гледах - със смесени чувства съм ако ще е ръчка вероятно ще взема тази за 3700, въпреки забележките й :)
За същата иде реч:cheers:

duronman
20-07-2012, 07:39
Явно съм разгледал всички софийски и около-софийски :)

Fear
20-07-2012, 08:57
Обслужване 1000 тина лева, окачване предно 1000+лв. окачване задно 400тина лева, предни дискове и накладки 400+лв, свещи 200 тина лева, електрониката я оставям на теб да провериш но не в AXM колко пари е. Не говорим за първоначалното закупуване а след това да си направиш добре сметката. Тия цени са малко занижени дори дето ти ги казвам.
Стига бе човек, 200лв. за свещи... Това да не е TS с 8 свещи? Само 6 са. :wow:
Tези дискове и накладки 400+лв. също ми се струват малко пресилени...

Недей да ни стряскаш чак толкова. :)

thecleaner
20-07-2012, 09:27
Стига бе човек, 200лв. за свещи... Това да не е TS с 8 свещи? Само 6 са. :wow:
Tези дискове и накладки 400+лв. също ми се струват малко пресилени...

Недей да ни стряскаш чак толкова. :)

V6 е с NGK-PFR6B около 25лв. парчето или Denso IK20, за собствениците на ТС познато номерче. А за дисковете и накладките дали отчитате че 2,5 и 3,0 са с Брембовците;)

Fear
20-07-2012, 09:36
V6 е с NGK-PFR6B около 25лв. парчето или Denso IK20, за собствениците на ТС познато номерче. А за дисковете и накладките дали отчитате че 2,5 и 3,0 са с Брембовците;)
Да, за свещите 150лв. съм по-съгласен, толкова са някъде, ама 200лв. не са.
Дискове и накладки малко над 500лв., ама и предни и задни.
http://www.ebspares.co.uk/alfa166/brakes_alfa166.cfm ;)

Тук дори гледам, че продават и предни дискове по 84лв., ама аз лично не бих рискувал.

koolio
20-07-2012, 09:38
За пазарните цени, пичите въшки и пеперудите този път ще си замълча, обаче ако някой си купува кола с 2.5 или 3.0 бензинов двигател и си мисли, че тази кола е измислена така, че да се поддържа евтино, заблудата ще му излезе много скъпо.

thecleaner
20-07-2012, 09:54
Да, за свещите 150лв. съм по-съгласен, толкова са някъде, ама 200лв. не са.
Дискове и накладки малко над 500лв., ама и предни и задни.
http://www.ebspares.co.uk/alfa166/brakes_alfa166.cfm ;)

Тук дори гледам, че продават и предни дискове по 84лв., ама аз лично не бих рискувал.

Тоя сайт от де го намери. Некви професионални ми идат тия дискове и накладки а и без пари бе :devil: Къде им е склада на тия в Челопечене или Чепинци само не разбрах. Конкретни цени моля от БГ. инак и аз мога да рова в сайтовете и да цъкам какви мошеници са нашите търговци на части.



За пазарните цени, пичите въшки и пеперудите този път ще си замълча, обаче ако някой си купува кола с 2.5 или 3.0 бензинов двигател и си мисли, че тази кола е измислена така, че да се поддържа евтино, заблудата ще му излезе много скъпо.

Това се опитвам да обясня, търси се "нова" кола за без пари, не че и за много пари ще има кой знае каква разлика, но после за подръжката ако някои иска "да е.е гявола във въздуха", да си знае че няма как да стане.

Fear
20-07-2012, 10:02
Te ти български сайт: http://drive.bg/index.php?ModelId=10008&cPath=10106_10726

А от онзи сайт съм купувал, купували са и други. Купувал съм и от други сайтове. Вярно, предимно разни дребни неща, но съм се интересувал и за сериозни чаркове, има хора, които са купували и са доволни.
Това, че на теб не ти изнасят фактите не променя нещата. ;)

thecleaner
20-07-2012, 10:04
Te ти български сайт: http://drive.bg/index.php?ModelId=10008&cPath=10106_10726

А от онзи сайт съм купувал, купували са и други. Купувал съм и от други сайтове. Вярно, предимно разни дребни неща, но съм се интересувал и за сериозни чаркове, има хора, които са купували и са доволни.
Това, че на теб не ти изнасят фактите не променя нещата. ;)

И колко струват тук в БГ сайта предни дискове и накладки, като Delphi са доста спорни откъм качество.

Fear
20-07-2012, 10:07
Радко, недовиждаш ли, какво? :)
Brembo (http://drive.bg/product_info.php?cPath=10106_10726&products_id=1383500&ModelId=10008)

Пък Delphi били спорни откъм качество. ОК, колко точно са спорни, някой не е успял да спре от 200км/ч. за 40м. и се е нахакал някъде и са му виновни дисковете ли? :wow:

thecleaner
20-07-2012, 10:53
Радко, недовиждаш ли, какво? :)
Brembo (http://drive.bg/product_info.php?cPath=10106_10726&products_id=1383500&ModelId=10008)

Пък Delphi били спорни откъм качество. ОК, колко точно са спорни, някой не е успял да спре от 200км/ч. за 40м. и се е нахакал някъде и са му виновни дисковете ли? :wow:

Ок с най евтините възможни накладки е 340лв. тотала :) С читави пак твърдя е 400. Сега да разцъкаме окачването и ремъците и ролките цена по цена ;) Принципно въпроса е че тука евтино няма. Това е флагмана на АР от преди 10 години и цените винаги ще са сериозни.

П.С. Понеже си в тоя сайт кажи на кандидат собственика колко струва дебитомера за тая кола.

Доко
20-07-2012, 10:55
Ок с най евтините възможни накладки е 340лв. тотала :) С читави пак твърдя е 400. Сега да разцъкаме окачването и ремъците и ролките цена по цена ;) Принципно въпроса е че тука евтино няма. Това е флагмана на АР от преди 10 години и цените винаги ще са сериозни.

340 накладки, или накладки + дискове ?

Fear
20-07-2012, 11:04
Ок с най евтините възможни накладки е 340лв. тотала :) С читави пак твърдя е 400. Сега да разцъкаме окачването и ремъците и ролките цена по цена ;) Принципно въпроса е че тука евтино няма. Това е флагмана на АР от преди 10 години и цените винаги ще са сериозни.

П.С. Понеже си в тоя сайт кажи на кандидат собственика колко струва дебитомера за тая кола.
Никъде не съм казал, че чарковете са евтини, ама и ти малко се поизхвърли с цените. ;)
Обикновено, ако човек има нерви да се занимава и да търси, винаги, ама ВИНАГИ може да си намери частите на по-добри цени. Принципно, аз не го правя, освен в редки случаи. Оставям си колата в сервиза, отивам да си я взема, питам колко струва и плащам. Това е защото имам доверие на хората там.
Да, ако тръгна да търся всичко по отделно, сигурно ще ми излезе по-евтино, но не смятам че си заслужава времето и нервите.
Но не е и коректно да се плашат хората, въпреки че е от добри чувства, за да няма после "Олеле, че е скъпо!" :)

За дебитомера, ами сериозна му е надценката, ама това е положението.
Ето с две минути търсене, аз какво намерих: http://www.alfaworkshop.co.uk/parts/166_Airflow_Meter.shtml
Дори и с доставка от 20 паунда, дебитомера пак ще излезе със 150+лв. по-евтино.
Пак казвам, ако ти се занимава и си склонен да изчакаш няколко дни.

Всеки да си прави сметката. ;)

duronman
20-07-2012, 11:09
И в момента съм с брембо на колата от преди месец. Казвам, че не ме притесняат тези неща и приключвам спора от моя страна. @Fear - благодая заподкрепата... същият Fear ли си от HWBG?

Fear
20-07-2012, 11:11
@Fear - благодая заподкрепата... същият Fear ли си от HWBG?
Моля, съвсем същият съм. :coolio:
И за по-интересно, ето една кола, която поне по описанието си заслужава: http://www.cars.bg/u610910

digitalundgrd
20-07-2012, 11:29
Не знам, но стискам палци колегите закупили си В6-ци да се грижат подобаващо за количките си, че в противен случай ще излезе име и на 3-ките ахахах, както и на 2.5... А то колегата с 2,5 кара вече една година и половина с разцепен маркуч след дебитомера, а състоянието на самия дебитомер е за кофата :)

Тааа да не стане работата като с един мой познат...Купува си последен модел смартфон за 1000+лв пък иначе забележете с карта с ваучер, която има заредени толкова левчета, колкото да клипва и после да го набират ;)

code
20-07-2012, 11:30
Моля, съвсем същият съм. :coolio:
И за по-интересно, ето една кола, която поне по описанието си заслужава: http://www.cars.bg/u610910

Колата може да е много хубава, в което не съм убеден, но цената не е реална. Тоя двг е дупка в джоба, ако му се сложи ГИ горе-доле ще се вържат нещата, ама и той няма да е от най-евтините и туй-онуй - ето ти 10 хилки. 100 пъти по-добре е за тия пари да си вземеш 2 пъти по-нова кола - примерно 166 фейс с 2,4JTD, та дори и с V6 може пак да си намериш ;)

Fear
20-07-2012, 11:50
Колата може да е много хубава, в което не съм убеден, но цената не е реална. Тоя двг е дупка в джоба, ако му се сложи ГИ горе-доле ще се вържат нещата, ама и той няма да е от най-евтините и туй-онуй - ето ти 10 хилки. 100 пъти по-добре е за тия пари да си вземеш 2 пъти по-нова кола - примерно 166 фейс с 2,4JTD, та дори и с V6 може пак да си намериш ;)
Колко според теб е реалната цена на запазена 3.0 166?
И аз искам за 3-4000лв., ама едва ли ще си намеря. ;)

Доко
20-07-2012, 11:55
Колко според теб е реалната цена на запазена 3.0 166?
И аз искам за 3-4000лв., ама едва ли ще си намеря. ;)

А ти вярваш ли на този от обявата?

Fear
20-07-2012, 12:01
Не мога да кажа, без да съм видял колата.
И това е голям проблем, нали?

Ако тръгна да си продавам GTV-то, някой дали ще ми вярва, че досега ми е струвало ~18000лв.?
Няма и ще иска да го купи за 2000лв., това е реалността.:brickwall:

Доко
20-07-2012, 12:05
Не мога да кажа, без да съм видял колата.
И това е голям проблем, нали?

Ако тръгна да си продавам GTV-то, някой дали ще ми вярва, че досега ми е струвало ~18000лв.?
Няма и ще иска да го купи за 2000лв., това е реалността.:brickwall:

Точно така, и за това всеки си прави сметката колко ще инвестира първоначално, и колко ще е във времето. ;-)
Ти как мислиш, дали ако купя ГТВ за 2000лв и дам още 16000 примерно да докарам разход колкото твоя, този автомобил ще е по-лош от твоя?
Говоря теоретично, защото споменатите цифри не се припокриват с представите ми за стойност на визирания модел.

code
20-07-2012, 12:08
Ако тръгна да си продавам GTV-то, някой дали ще ми вярва, че досега ми е струвало ~18000лв.?
Няма и ще иска да го купи за 2000лв., това е реалността.:brickwall:
Еми така е, ама нали се сещаш, че предишният собственик е вътре с много повече пари? :coolio:

Fear
20-07-2012, 12:13
Не бе хора, става въпрос за това, че ако тази 166 за 7000лв. е в идеално състояние, т.е., наистина се качваш и караш, при това доста време, цената даже е ниска. ;)
Сега, колко вече писанията на собственика са истина, това вече е друг въпрос.

То какво излиза значи - да купуваме морга за 3000-4000лв. и да сме готови да налеем още поне 5000лв. в нея за да заприлича на кола, това ли е? :)
Защото из чужбинско е пълно със 166-ци до 2000 евро.

koolio
20-07-2012, 12:15
Най-добре си ги събирайте колите част по част от моргите и си ги сглобявайте за по-евтино. Много ме кефи някой като се изкаже, че и запазена кола да купиш, и кенеф - все тая.

Fear
20-07-2012, 12:19
Най-добре си ги събирайте колите част по част от моргите и си ги сглобявайте за по-евтино. Много ме кефи някой като се изкаже, че и запазена кола да купиш, и кенеф - все тая.
Ами и аз това имам предвид - по-добре малко повече пари първоначално и безпроблемна кола (относително безпроблемна, все пак е Alfa :tooth:), отколкото "на далавера" и после ходене по мъките със седмици и месеци. :)

Вече остава въпроса с намирането и доказването на такава безпроблемна кола, а това е дълга тема.

didod
20-07-2012, 12:22
Тази последната конкретно дали не я кара някой от пишещите тук? И много ми напомня за една продаваща се в Дупница преди години...

code
20-07-2012, 12:54
Има много възможни причини за продажбата на една кола и най-лошата възможна за купувача е колата да се разпада и някой да иска да се отърве. Най-добре е разбира се предишния собственик просто да си е купил по-нова, по-скъпа, по някаква причина да му е станала излишна и т.н. .. Всичко си е и известна доза късмет :hitbycupid:

Boby
20-07-2012, 15:06
Щом ти харесва една кола я купуваш! Какво сте седнали с калкулатора да смятате окачване, обслужвания, дискове и накладки, газови уредби и т.н. Когато си търсех кола исках да е 2.0ТС сива, с обикновен сив плючен салон, със стоманени джанти с тасове. Колата която купих е 2.0Турбо, черна, с черен салон и 17-ки ал. джанти.Нищо общо с търсеното, но съм много доволен от покупката. Отиваш, гледаш и грабне ли те колата скачаш в нея и заминаваш.:go:

code
20-07-2012, 16:55
Така е човек като си търси Алфа не трябва много да конкретизира примерно цвят, салон, екстри и т.н. щото предлагането е ограничено и може да се окаже, че на критериите му отговарят в цяла Бг 2 трошляка :wierdo:

duronman
20-07-2012, 19:11
@Boby: Абсолютно, освен това много ми се иска да е пак автомат,най-малкото заради приятелката ми, така че, ако тази в Пловдив е хубава я отнасям, ако не чакам търпеливо. Какво ще ремонтирам после, дано не е много и дано не е автомат, но ако не, каквото се наложи.

Boby
20-07-2012, 20:56
@Boby: Абсолютно, освен това много ми се иска да е пак автомат,най-малкото заради приятелката ми, така че, ако тази в Пловдив е хубава я отнасям, ако не чакам търпеливо. Какво ще ремонтирам после, дано не е много и дано не е автомат, но ако не, каквото се наложи.

Да не говориш за сивата 2.5 автоматик в автокъща "Детелина" или нещо подобно?

duronman
20-07-2012, 23:15
Не, тъмно синият 3.0 автомат от Пловдив, обсъждан по-рано в темата. Утре отивам да го гледам. Моля никой да не ми го краде, като предишното попадение :D

DiStefano
21-07-2012, 08:42
Не, тъмно синият 3.0 автомат от Пловдив, обсъждан по-рано в темата. Утре отивам да го гледам. Моля никой да не ми го краде, като предишното попадение :D

Ако имаш предвид тази дето е в с. Труд посока Карлово към изхода вляво .. аз съм я гледал. Беше на по-висока цена. Колата се продава от март месец. Да не е и по-рано.

duronman
21-07-2012, 09:32
Много ще се радвам да ми кажеш как е колата колега, щом си я гледал.

Поздрави !

DiStefano
21-07-2012, 11:17
Много ще се радвам да ми кажеш как е колата колега, щом си я гледал.

Поздрави !

Обяснил съм ти на лично всичко, което видях тогава.

Поздрави и успех

duronman
21-07-2012, 20:51
Колеги, капарирах: http://www.cars.bg/u604802

Калата на живо изглежда феноменално запазена! Гледах я с часове, лежах отдолу, гледайх всеки детайл... не намерих за какво да се хвана, освен неработещ климатроник и 2 понацепени тампона на носача и стабилизиращата щанга. Може и да е пребоядисвана, но изглежда, като нова. Дискове и накладки, като нови, салон почти, като нов, автоматът работи гладко и мазно без удари, без замисляне... Няма темпомат, прибиране на огледалата и салонът е по-грозният - черен, НО е много по-читава на пръв поглед от другата. Понеделник / вторник отивам с остатъка от парите и монтьор, ако има скрити дефекти горя с капарото, ако няма се прибирам с нея :)

Тази: http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11325006632654310&f1=details
изглежда много добре, но има проблем с алтернатор, съмнително работещ дебитомер, неприятен шум в мотора, към 3000 оборота, като хъркане или все едно има турбо, скъсан тампон на мотора отгоре (успокоителен), пак не работи климатик, само един ключ, няма кодовете и боята е с множество дребни забележки.

thecleaner
21-07-2012, 21:08
Колеги, капарирах: http://www.cars.bg/u604802

Калата на живо изглежда феноменално запазена! Гледах я с часове, лежах отдолу, гледайх всеки детайл... не намерих за какво да се хвана, освен неработещ климатроник и 2 понацепени тампона на носача и стабилизиращата щанга. Може и да е пребоядисвана, но изглежда, като нова. Дискове и накладки, като нови, салон почти, като нов, автоматът работи гладко и мазно без удари, без замисляне... Няма темпомат, прибиране на огледалата и салонът е по-грозният - черен, НО е много по-читава на пръв поглед от другата. Понеделник / вторник отивам с остатъка от парите и монтьор, ако има скрити дефекти горя с капарото, ако няма се прибирам с нея :)

Колата изглежда добре. Едно питане фаровете оргинални ли са.

duronman
21-07-2012, 21:24
Valeo да, но не разбрах годината как да им видя, нямат надраскано, което е странно.

duronman
22-07-2012, 20:40
Утре сутринта продавам Lybra-та и направо ми се е свил стомахът :( За всяка кола съм така, все едно се разделям с дете, не с кола... Не знам как е при вас колеги, но се опитвам да се отуча от привързвам към коли, но е по-вероятно да е към спомените с тях, не към самата ламарина...

duronman
23-07-2012, 23:25
Колеги, да ми е честита, май това ми беше едно от най-бързите прибирания от Пловдив :) За сега съм много доволен от колата, управлява се страхотно, вози страхотно, стабилна е, на пръв поглед няма почти нищо за правене. Искам само да попитам на колко километра се сменя маслото на автомата и с какво, къде са маркучите за пръскалките на предното стъкло и какво масло препоръчвате за шестаците.

(Става дума за сивият 2.5 бензин автомат от Пловдив)

EDIT: намирам разни закопани фактури по багажника и колата май наистина е правила по 4-5К на година, колкото и абсурдно да звучи.

EDIT 2: За автомата едно питане, понеже е по-друг от на либрата - през цялото време (150 извънградско и 50 градско) се държа много добре, но на един светофар, като бутнах от D на ръчен / спортен режим и се усети леко приблъскване на място, и след това не го е правила повече. Кажете другите с автоматите имате ли такива наблюдения.

duronman
24-07-2012, 00:17
Видях, че маслото за скоростите е Esso ATF LT 71141, не знам къде ще се намери в България, но ще му мисля.

popaay
24-07-2012, 07:10
Честито :bravo:и безаварийни километри.Маркуча за чистачките поне на JTD се намира,като застанеш пред колата в ляво,горе долу върви с тръбите на климатроника и се снажда малко преди пластмасовия капак където е под чистачките.Махаш пластмасите от ляво и ще го видиш.

geniusloci
24-07-2012, 08:46
Видях, че маслото за скоростите е Esso ATF LT 71141, не знам къде ще се намери в България, но ще му мисля.Освен него има и алтернативи.



ah the old auto box question.
See previous threads on this but:
If you can find me an oil that lasts more than 50k miles without degrading, especially given the pressure and shearing stresses it undergoes, then you should be selling it for great profit.
I wouldn't trust any oil past this sort of time or milage.
The problem is:
a. The stuff is tricky to find and not cheap. Selena oil can be found to replace it on the internet. Ordinary ATF won't do as it needs additional additives to allow it to last. If you are going to change it every 12k or so, then a Dextron 4 will probably be OK. Citroen Peugeot to an oil LT something or other which is the same as the BMW stuff, but cheaper. Beamers usea similar ZF gearbox mechanics.
Citoens/Peugeots use exactly the same box http://www.alfaowner.com/Forum/images/smilies/rolleyes.gif
Esso ATF LT 711741
=> Audi Oil No. G 052162A1x
=> BMW Oil No. 8322 9407807x
=> Citroen Oil No. Z 000169756x
=> Jaguar Oil No. JLM 20238x
=> Mercedes Benz Oil No. A 0019892203x
=> Peugeot Oil No. Z 000169756x
=> Porsche Oil No. 999.917.547.00
or Transmax Z
also Q8 and Redline 4 fluids can be used.
b, actually doing it! Its a bugger. You need a big hex socket/key (10 or 12 mm) to fit the sump plug, got mine from Halfrauds.
Do it cold. You will only drain about 3 lit of the 7.5/8 lit capacity because alot sits in the torque converter. I believe some people have flushed more by draing from the cooler piping. Or you top it up, then drain again, several times over so you end up with nearl 90% new.
Topping it up is tricky - you have to get a drip set up to trickle it in as there does not appear to be a top not for filling (again the cooler pipes may be better) and wait unitl it trickles out of drain plug. Then warm up engine gearbox to 45deg and chack again (all on a level....)
Good luck http://www.alfaowner.com/Forum/images/smilies/cool.gif

И да минеш да направя едно кръгче :D

duronman
24-07-2012, 09:14
Благодаря, а кръгчето точно за теб е 100% гарантирано! :) Днес ще му мисля за тия масла и ще видим как ще процедирам.

Fear
24-07-2012, 10:31
Хайде, честито и от мен и много безаварийни километри. :drive:
Ще споделиш ли как е вървежа? :)

Аз пък съм доволен, че отпадна още един конкурент за хубава 166, макар че като гледам тук пазара, май ще търся зад граница.

duronman
24-07-2012, 12:56
Вървежа е добър, приятен и плавен. Има доста сила, но не е като при ръчните скорости. Ако държиш на агресивно каране, превъртане на гуми и т.н. автомата не е за теб, ако искаш хубаво плавно ускорение и комфортно бързо возене по магистрала, тогава автоматът е супер. Само да попитам, защо си доволен, че отпадна още един конкурент :D ?

Fear
24-07-2012, 13:34
Ами нали вече си взе хубава 166, т.е. когато се появи друга хубава на пазара, това означава, че ще я преследва един човек по-малко. :wow:

duronman
24-07-2012, 14:00
Зацепих :D Пожелавам успех, нещо много кът са станали хубавите и пак са под въпрос, но с търсене винаги се намира. Като гледам, че си с GTV, май за теб най-добре 3.0 ръчни скорости.

andro88
24-07-2012, 15:23
Честито колега и добре дошъл в сектата. Да качиш снимки , че линка не е активен вече. Чакаме те на Итал Феста:ritter::ritter::ritter:

Fear
24-07-2012, 15:40
Зацепих :D Пожелавам успех, нещо много кът са станали хубавите и пак са под въпрос, но с търсене винаги се намира. Като гледам, че си с GTV, май за теб най-добре 3.0 ръчни скорости.
О да, със сигурност ще искам ръчни скорости, автоматика изобщо не е опция за мен. :)

koolio
24-07-2012, 15:42
Ами нали вече си взе хубава 166, т.е. когато се появи друга хубава на пазара, това означава, че ще я преследва един човек по-малко. :wow:

Топло, топло ;).

П.С. Викам скоро да си направим една метълска сбирка ;).

Liminat
24-07-2012, 17:51
Колеги, да ми е честита, май това ми беше едно от най-бързите прибирания от Пловдив :)

Честито, колега, със здраве да си я караш :)
Че и нещо като хардуербегейска среща се заформи тука :)

duronman
24-07-2012, 23:13
Ще я снимам скоро с Nikon-а и 12-24, колата го заслужава, но първо да оправя дреболиите и да я измия хубаво. Отказвам се от безконтактното, защото ми прецака за няколко месеца емблемите на либрата, които 10 години не бяха мръднали !

Liminat
25-07-2012, 17:20
Ще я снимам скоро с Nikon-а и 12-24, колата го заслужава, но първо да оправя дреболиите и да я измия хубаво. Отказвам се от безконтактното, защото ми прецака за няколко месеца емблемите на либрата, които 10 години не бяха мръднали !
Аз си мих колата 4 години на ръка и изглеждаше доста добре и с блясък, отскоро и се нахвърлих с пароструйките по бензиностанциите за по 2-3 лв, пяна и измиване и набързо се появиха отлюспвания на боята, които се разширяват с всяко миене.

duronman
25-07-2012, 20:49
Дам, зор заман я минах на безконтакно, но ще и е за последно ! Имам един проблем от както я купих и ще трябва да го хвана от къде е, но ще се радвам и на съвети от вас. Понякога колата губи един цилиндър и при форсиране се чува и вървежът леко пада. Свалих предните 3 свещи и са перфектни, задните ми се вижда голям зор. Така или иначе зад колата не мирише на бензин, така че подозирам позапушен инжектор, защото колата е стояла бая без да се кара и вероятно е изкарала мръсотии от резервоара. Чудя се дали да пробвам с добавка или направо да скачам на ултразвук.

Drag0
25-07-2012, 21:06
Дам, зор заман я минах на безконтакно, но ще и е за последно ! Имам един проблем от както я купих и ще трябва да го хвана от къде е, но ще се радвам и на съвети от вас. Понякога колата губи един цилиндър и при форсиране се чува и вървежът леко пада. Свалих предните 3 свещи и са перфектни, задните ми се вижда голям зор. Така или иначе зад колата не мирише на бензин, така че подозирам позапушен инжектор, защото колата е стояла бая без да се кара и вероятно е изкарала мръсотии от резервоара. Чудя се дали да пробвам с добавка или направо да скачам на ултразвук.
Първо честито, със здраве и безаварийни. :mrgreen:
Щом е "понякога": може да е бобинa. Виж дали има грешки с FES.

duronman
25-07-2012, 21:27
Грешки няма, сега махах буксите на дюзите една по една, че по-лесно от задните бобини, и работата на мотора се скапва. Тоест май май не е дюза. Ако някой даде лек туториал как да стигна до задните бобини ще съм много благодарен :) ФЕС-а не даваше грешки като я гледах за купуване, но ще я закача пак. Може и просто да е зацапан дросела и да си мисля, че губи цилиндър, а реално той да се ебава.

Тревожа се да не е някой механичен проблем (забил клапан или подобно), но се съмнявам, защото моторът работи чудесно през повечето време.

По окачването след подробен оглед се установи само един шарнир и един кормилен накрайник.

duronman
25-07-2012, 21:53
Мисля първо да направя следната процедура:

1. Disconnect battery for 45 mins
2. Reconnect battery, and turn ignition to MAR for 90 secs
3. Turn off and leave 90 secs
4. Start engine WITHOUT pressing throttle and let the car idle for 15 mins (I repeat, do not touch the throttle whilst the car is idling)
5. Turn engine off and leave for 10 minutes
6. Start the car and go for a drive, using a number of styles (eg town, motorway, thrash etc)

Много хора пишат, че помагало в подобни ситуации.

Отделно ще помоля за съвет как се сваля дроселът за чистене преди да направя тази "радост".

Drag0
25-07-2012, 22:04
Най-хубаво да я чуе някой, който има Арезе мотор.
Дросела лесно може да го видиш дали е мръсен.
Тази процедура 1-6 я правя след всяко откачане на акумулатора. Ако не я направя - не се "форсира" добре. :mrgreen:

duronman
25-07-2012, 22:16
Точно това е проблемът... явно не е цилиндър. Както и да е, ще я направя утре и ще пиша. Благодаря за насоките колега. Ако ми кажеш как лесно да видя дроселът дали е мръсен ще съм благодарен... с няколко думи.

Drag0
25-07-2012, 22:44
Точно това е проблемът... явно не е цилиндър. Както и да е, ще я направя утре и ще пиша. Благодаря за насоките колега. Ако ми кажеш как лесно да видя дроселът дали е мръсен ще съм благодарен... с няколко думи.

Ето как се стига до свещите ( с картинки!) http://alfa156.net/tech/fr_index.html?/tech/v6sparks.htm
Писано е за 156 но може да ти свърши работа.

За да видиш дросела трябва да откачиш гумения маншнон от него. http://www.alfa156.net/tech/cleaningthrottlebody.pdf Ако е мръсен ще разбереш. Ако решиш да го чистиш внимавай да не го счупиш.

duronman
25-07-2012, 22:57
Много благодаря !

Днес един приятел ми снима мотора, че моят апарат и всичко не ми беше удобен под ръка. Утре мисля да я снимам по-обстойно.

http://s1.ipicture.ru/uploads/20120725/thumbs/6E981Zm1.jpg (http://s1.ipicture.ru/Gallery/Viewfull/12051840.html)

Drag0
25-07-2012, 23:18
Маншона преди дросела ти изглежда зле. Прегледай го да не е скъсан/напукан. Това им е слабо място.

duronman
25-07-2012, 23:26
Много е мръсен, не е мит мотора, само съм го бърсал с сух парцал, за това е така. Иначе е мек и здрав, но безумно прашен.

duronman
26-07-2012, 12:15
Не мога да си позная колата след 6 стъпковата процедура. Мазен празен ход, леко и хубаво форсиране... за сега изчезнаха всичко неща за които говорех. Отделно смених и успокоителният тампон отгоре и стана още по-добре.

Ако някой още търси има една привидно добра - "газирана" и регистрирана, но не съм ходил да я гледам - 3.0 автомат с почти всички екстри. Може да мина от любопитство да я видя.

http://www.bomiauto.com/bg/auto/alfa-romeo-166-3-0i-24v-avtomat-5344

Kuku
26-07-2012, 15:27
Колега, проблем ли ще бъде, ако споделиш набързо, кои обяви си разглеждал, да не се хабя да обикалям.
Тази в БОМИ и на мен ми направи впечатление, защото само регистрацията, гражданската, прегледа, данъка и газовата уредба са сигурно към 2000лв..... и то излиза, че купуваш колата за още 2000лв. :?
Та ме поблазни сериозно, ама пусто ми се вижда много дърта и в същото време на 95'000км. :roll:

duronman
26-07-2012, 15:42
Видях я... кенеф. Довечера ще споделя, че съм от телефон и карам.

duronman
26-07-2012, 19:18
По принцип съм много мнителен към колите си и забелязвам "проблеми" дори за неща, за които монтьорите казват, че са ОК, но да попитам. Имам един потенциален проблем с автомата. Прави следното нещо: когато съм карал много градско, ама наистина много и по задръствания и на място (на светофар например) сменя от ауто на спорт и обратно на ауто, държейки спирачката кутията леко изблъсква. Също така, ако я загася и запаля пак това поведение изчезва. Иначе сменя плавно и няма никакви други ядове. Изгледах много други 2.5/3.0 автомати и работеха далеч по-твърдо.

Мислех си да не е спад на налягане, но не се връзва, защото след гасене и палене го няма. Подозирам софтуерен проблем.

EDIT: определено си мирише на софтуерен бъг, като цъкна от ауто на спорт на място понякога индикатора показва, че минава през втора и после първа, по незнайни причини и тогава се получава. Четох и по чуждите форуми. Явно не е нещо сериозно, но дразни.

duronman
26-07-2012, 22:10
Хайде и малко снимки, че бях обещал. Не съм ги обработвал много много, не съм ги правил нищо, че имам да обработвам над 150 снимки по работа. Като и направя истински хубава сесия ще кача пак. Тези информативно:

http://s1.ipicture.ru/uploads/20120726/thumbs/d21IqGTw.jpg (http://s1.ipicture.ru/Gallery/Viewfull/12069280.html)

http://s1.ipicture.ru/uploads/20120726/thumbs/WSx2RjyK.jpg (http://s1.ipicture.ru/Gallery/Viewfull/12069281.html)

http://s1.ipicture.ru/uploads/20120726/thumbs/sjbm5pTJ.jpg (http://s1.ipicture.ru/Gallery/Viewfull/12069282.html)

http://s1.ipicture.ru/uploads/20120726/thumbs/1zypUQWQ.jpg (http://s1.ipicture.ru/Gallery/Viewfull/12069283.html)

http://s1.ipicture.ru/uploads/20120726/thumbs/BVvUTKHT.jpg (http://s1.ipicture.ru/Gallery/Viewfull/12069285.html)

http://s1.ipicture.ru/uploads/20120726/thumbs/N8ReUvL6.jpg (http://s1.ipicture.ru/Gallery/Viewfull/12069284.html)

156
27-07-2012, 10:35
Страхотна е, браво колега! Вижда се че е свежарка :)

duronman
27-07-2012, 20:08
Благодаря колега :)

Разгадах мистиката с автоматика колеги, ама то каквато съм паника... Когато колата е на AUTO е адаптивна, тоест, ако сте карали лекичко в града колата започва да потегля автоматично от втора скорост след като е спряла. До тук добре, но при преминаване на спорт и обратно на ауто колата бързо изрежда на мсто 2-1-2 и за това се получава тласък. Горния успокоителен тампон беше заминал и явно той е давал гадното усещане за удар. Смених го, измих маслените радиатори (от глупост ги измих врели и малко им се напука черното матово покритие). В момента всичко изглежда 100% ОК.

duronman
28-07-2012, 18:32
Няма мира и спокойствие в първите дни с "нова" кола :) Кода за ICS-а го имам, но след, като разчовърках разни букси отзад ми поиска и кода за навигацията, който уви нямам. Някакви предложения ? Отделно виждам, че имам сензори за фабрична аларма, но искам да попитам къде седи тя и каква и е буксата. И последната дреболия, която ми остана да оправям е да си сменя копчето за аварийките. Процедурата е ясна, но ще се радвам, ако ме упътите към описание за културно и лесно сваляне на предния панел на ICS-а.

Благодаря предварително колеги, надявям се след някой месец да помагам повече от колкото питам...

trop4i
28-07-2012, 22:58
Имаше такава тема със снимки и подробно обяснение-търсих но не можах да я намеря-опитай и ти с търсачката.

Megadet
29-07-2012, 10:14
Ето тема как се сваля ICS- а http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=20721&highlight=ICS&page=2

duronman
29-07-2012, 10:56
Ето тема как се сваля ICS- а http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=20721&highlight=ICS&page=2

Благодаря колега ! Много по-лесно е от колкото на либрата, което ме радва. Само през моя лост ще се бръкне малко по-трудно, че на автоматика е малък процепа за лоста.

Продължавам да се чудя ... но май сряда ще я карам да я газифицирам със скъп инжекцион. Не ми се искаше първоначално, но с моето каране ще и изгоря собствената цена в бензин за има няма 4-5 месеца :D

Така карах либрата на инат една година на бензин и накрая разбрах, че за една година съм загубил 2000лв и накрая сложих инжекцион и за още една година спести 2000лв :)