View Full Version : климатроник
rado1984
12-07-2012, 17:57
здравеите мом4ета.. онзи ден паля колата викам си малко да се охладя... иии ново 20 компресора не зацепва грам... ина4е преди 2 месеца... тва ми 2 компресор.. 1 го направих на сол ..заради лагер... та сега колата е с 4итав комресор ..фреон вси4ко прегледано сменено и тн... поне така казаха пи4овете в красна поляна...някакви идеи 6то не зацепва:wallbash:
vanko_monev
12-07-2012, 18:03
Този втория компресор, дали е читав, дали не е изпуснал фреона от връзките или челното уплътнение
Ако ти е изпуснал и малко фреон дори , минава на авариен режим и не пуска компресора. По принцип винаги си има "отечки" при връзките от вибрации и тем подобни , та си провери колко ти е фреона в системата.
Аз ще ти кажа,диагностика!!!И може да се окаже моя проблем.А вентилатора на парното върти ли повече от 5мин.на изключен компресор,или на топло да го пуснеш?
rado1984
12-07-2012, 20:00
6те я карам пак да я прегледат вентилатора не сам му обърнал внимание то4но колко духа... 5 мин или пове4е.. а твот проблем какъв е бил..
При мен беше управлението на вентилатора с климатроника.
Постарай се в другия пост да не заместваш ч с 4,6 с ш,станал си на 28 години!!!
rado1984
12-07-2012, 20:21
ще се опитам.. лош навик е знам
Ползвам темата на колегата, за да не пускам нова за познат проблем.
В най-големите жеги след почти 4-5 часа нон-стоп работа на климатика, леко замириса на бакелит и той спря да работи. Закарах я на сервиз, има 11.5 бара налягане. Тоест това е ок. Всички предпазители(бушони), който имат нещо общо с климатика са здрави. Всяко реле, което отговаря за климатика е ок. На буксата на климатика, когато му дам да се пусне има 13 волта напрежение. Имам резервно управление за климатроника, смених- без резултат.
Идеи или направо всички се спираме на изгоряла намотка на компресора. Ако е така- може ли да се взема само тя или трябва целия компресор. Освен от 136 кс. става ли и нещо друго- примерно от 2.0 спарковия мАтор. Давайте акъл , че не може да се пътува по тия жеги без климат.:brickwall::brickwall::brickwall:
ecotronic
23-07-2012, 10:30
Ползвам темата на колегата, за да не пускам нова за познат проблем.
В най-големите жеги след почти 4-5 часа нон-стоп работа на климатика, леко замириса на бакелит и той спря да работи. Закарах я на сервиз, има 11.5 бара налягане. Тоест това е ок. Всички предпазители(бушони), който имат нещо общо с климатика са здрави. Всяко реле, което отговаря за климатика е ок. На буксата на климатика, когато му дам да се пусне има 13 волта напрежение. Имам резервно управление за климатроника, смених- без резултат.
Идеи или направо всички се спираме на изгоряла намотка на компресора. Ако е така- може ли да се взема само тя или трябва целия компресор. Освен от 136 кс. става ли и нещо друго- примерно от 2.0 спарковия мАтор. Давайте акъл , че не може да се пътува по тия жеги без климат.:brickwall::brickwall::brickwall:
Като казваш "буксата на климатика" предполагам, че имаш впредвид връзката към намотката на компресора.
Мерил ли си съпротивлението на намотката на съединителя?
В тази тема (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=46439&page=5) се говори затова, че намотката може да се смени без да се сваля компресора.
Но първо провери, дали намотката е здрава.
Като казваш "буксата на климатика" предполагам, че имаш впредвид връзката към намотката на компресора.
Мерил ли си съпротивлението на намотката на съединителя?
В тази тема (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=46439&page=5) се говори затова, че намотката може да се смени без да се сваля компресора.
Но първо провери, дали намотката е здрава.
Не съм мерил съпротивление. Мерих напрежение на лустер клемата към компресора. Нима може да е здрава и да не тръгва?>
ecotronic
23-07-2012, 10:40
Щом на клемата има напрежение а компресорът не работи, най-вероятно намотката е изгоряла, но това е добре да се потвърди. Компресорът може да не работи и заради механичен проблем по съединителя.
За да си сигурен в намотката, мери веригата и с пробна лампа или омметър или при загасен двигател и откачена букса подай на намотката 12 V и трябва да чуеш съединителя да щрака.
Щом на клемата има напрежение а компресорът не работи, най-вероятно намотката е изгоряла, но това е добре да се потвърди. Компресорът може да не работи и заради механичен проблем по съединителя.
За да си сигурен в намотката, мери веригата и с пробна лампа или омметър или при загасен двигател и откачена букса подай на намотката 12 V и трябва да чуеш съединителя да щрака.
Мда, добра идея даваш за това с щракането на намотката.
А мислиш ли, че ако е тя, което е почти сигуртно, че мога да намеря само нея или трябва да купивам цял компресор. Виждам има милостиви колеги дето ги дават на нормални цени...
ecotronic
23-07-2012, 11:02
Мисля, че ако се окаже изгоряла намотка, не е необходимо заради това да се сменя целия компресор.
За решение на проблема има 3 варианта:
1 - нова намотка (на цена - 70 - 100 лв.)
2 - намотка втора употреба
3 - пренавиване на старата (където ремонтират стартери, двигатели...........)
Ето я въпросната намотка:
http://snimki.be//store/1/111343031792.jpg
не разбрах дали вентилатора на парното работи,ако върти направи един опит.Спри компресора от екон и пусни на най-силната степен да духа и виж дали въздушната струя на духане е много силна,или е поуслабнала,другия опит е сутрин като е под 25градуса пусни климатроника и виж какво се случва.
не разбрах дали вентилатора на парното работи,ако върти направи един опит.Спри компресора от екон и пусни на най-силната степен да духа и виж дали въздушната струя на духане е много силна,или е поуслабнала,другия опит е сутрин като е под 25градуса пусни климатроника и виж какво се случва.
Първоначално работеше перката на радиатора отпред като го пусках. Вентилатора, който вкара въздух вътре работи идеално на всяка степен и на всеки мод. Нямам проблеми с него. Единственото , което винаги ме глождеше и преди да се развали е защо НИКОГА не се пуска втората перка отпред на вентилатора? Здраво реле, здрав бушон.
@ Есотроnic- Не знам дали ще се занимава на някой да я пренавива. Втора ръка целя компресор е между 50 и 100 кинта. Разпвам и само за намотката сега. Има ли шанс моя комресор да е друг от тоя на снимката. И по нова което виждам то може да се ремонтира и без да се сваля компресора, сиреч без да губя фреон, който си е идеален и да плащам за нов. Може ли?
ecotronic
23-07-2012, 12:03
Щом можеш да вземеш цял компресор на тая цена...........очевидно това е решението.
Ще смениш само блока шайба - съединител - намотка и ще си имаш компресор в резерв.
Този от снимката го дават в е-learn от jtd - 10V. Не се споменава за друга модификация.
Щом можеш да вземеш цял компресор на тая цена...........очевидно това е решението.
Ще смениш само блока шайба - съединител - намотка и ще си имаш компресор в резерв.
Този от снимката го дават в е-learn от jtd - 10V. Не се споменава за друга модификация.
Така и ще сторя. Благодаря ти за безценните съвети и помощ
Има нещо, което ме тревожи. Така е сложен компресора, че нито виждам сериен номер, нито марка, модел и тн. Как да търся резервни части. Според И-лърна е Денсо 6цА17, ама дали е... Някаква идея как да стигна до тази информация
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.