View Full Version : Термостат, трудно палене и свиреща спирачка
Здравейте. Наскоро си взех колицата от профила края на 99 година е произведена. Колата като цяло е доста добре ,но има няколко неща , които ме дразнят и ми трябва съвет от патили.
1. Колата е с газов инжекцион и в последно време пали доста гадно. Тресе се ,оборотите играят и след 15-тина секунди се кротва. В събота ще ходя при газаджиите които са слагали уредбата , че си мисля за пренасищане на горивото при студено палене или някой прецакан филтер по уредбата?
2. Свири ми дясното задно колело. Четох ,че от запушен маркуч и накладката леко опира в диска се получава така, но преди 1 година са сменяни на задните гуми?! Освен дразнещия звук , не е проблем ,но искам да го оправя.
3. Не знам дали е нормално или не ,но стрелката на температурата скача с няколко милиметра над 90 градуса и се включва вентилатора да охлажда, като след 10-тина сек. срелката вече е на 90 и вентилатора спира.. Това в задръстване и горе-долу през няколко минути. На други марки коли не съм забелязъл да се променя температурата...? Ако не е нормално предполагам, че със смяна на термостата ще се оправи?
4. Понеже се е поразтропала малко предницата от дясната страна , можете ли да ми кажете , кое най-бързо се прецаква по окачването и започва да тропа?
1 . :alien:
2.Може да задържа от запушен маркуч.Разглоби го и виж какво е положението.
3.Напълно нормално е.За да си спокоен може да провериш дали работят и 2-та вентилатора и дали включват и 2-те степени на перката.Потърси из форума има доста изписано.
4. Най-вероятно тампон на носача.Но иди да я видят другото е хвърляне на боб.Иначе окачването на 145 е доста здраво.
:cheers:
Благодаря ти за отговорите!
2. Лесна ли е процедурата за извършване на крик пред блока?
1. Вероятно запушени дюзи, ако е карана повечко време на газ
2. Запушен маркуч, или клеясали водачи на апарата. Във всеки случай без разглобяване няма да минеш. Може пред блока ;)
Имай предвид, ако не си го прочел вече, че задните апарати се прибират с едновременно натискане и въртене на буталото.
3. Вероятно не ти работи първа степен на вентилатора, а се включва направо втора, която е от по-висока температура. Причини - бол, теми по въпроса - също. Потърси ги.
4. Тампони на носача, най-вече задния, биалетка, шарнир.. Качи я на подемник и то ше си каже. Носачът се сменя целия - с тампоните и шарнира.
До колкото разбрах по въпрос 3 най-лесно се провярява с включен климатик при студено палене и ако върти перката на макс ,значи първа степен е заминала. МОля поправете ме ако греша?
1. Вероятно запушени дюзи, ако е карана повечко време на газ
2. Запушен маркуч, или клеясали водачи на апарата. Във всеки случай без разглобяване няма да минеш. Може пред блока ;)
Имай предвид, ако не си го прочел вече, че задните апарати се прибират с едновременно натискане и въртене на буталото.
3. Вероятно не ти работи първа степен на вентилатора, а се включва направо втора, която е от по-висока температура. Причини - бол, теми по въпроса - също. Потърси ги.
4. Тампони на носача, най-вече задния, биалетка, шарнир.. Качи я на подемник и то ше си каже. Носачът се сменя целия - с тампоните и шарнира.
*2 Аз веднъж си прегрях феродото като ходих във Велико Търново и така писукаха известно време след това престанаха сами. - но при теб сигурно не е това.
*3 Вероятно е да работи само едната степен, но тя се вкл. и като първа и като втора .. т.е. тя замества първата до колкото съм чел. По скоро не работи втората .. (за което не съм сигурен дали е възможно по принцип)
*4 носач, кормилен накрайник, биалетка, лагер на макферсон
** Един въпрос от мен, когато колата с ГИ пали на бензин, как се запушват дюзите и дали се ? Аз понякога я карам по малко на бензин 20-30км. Той пали на бензин и тогава не му е наред колата .. ако са запушени инжекторите те ще са пернаментно или ?
И колега когато запалиш на газ примерно аварийно пак ли е така първите 15 мин. ?
Винаги паля на бензин, ГИ си изчаква определена температура и чак тогава преключва на газ. Колата е карана на газ 10к километра и по мнение на газаджии са заминали мембраните на изпарителя(което пък няма логика в лошото палене на бензин или пък има?:hmm:). В събота ще ходя в сервиза в който е слагана и има гаранция и ще видим какво ще излезе.
А това с паленето го има само на студен двигател. Ако съм карал и след 2,3 часа я запаля , няма никакъв проблем...
1. Може да са дюзите,макар че за 10 000 км трудно ще се запушат.Но ако не са чистени никога е възможно.
3. Може датчика да се базика,може да се включва само 2-ра степен,може и да е наред колата,може и датчика на температурата да не ти е верен.Варианти много...
4. Много работи може да тропат.Биалетата дрънка,а тампона тропа.Обаче има случай на разбит тампон, при който не тропа обаче като спираш дърпа колата в посоката на разбития тампон.Шарнирнир на 145 да се разбие е доста трудно.Кормилния накрайник може да си го провериш сам като го разкалтиш.Ако има луфт значи е за смяна,но и той не се чува да тропа като караш.Също може от спирачките да дрънка ако нямаш накладки.
По въпроса за газовия инжекцион и трудното палене. Ако не ти е точна настройката на ГИ, когаот колата работи на газ, ЕКУ-то се адаптира спрямо горивото както си може, като "си мисли" че двг работи на бензин. От там се получава погрешна адаптация и после при палене на бензин - ефекти. Ако продължава така, не е лошо да се направят и двете диагностики - на бензи на ЕКУ, и на компютъра на ГИ. При хора, които знаят как да четат резултатите, и съответно да се донастрои грамотно ГИ. И при мен имаше ефекти от газта, но с правилни настройки проблема се решава. Не знам при твоето ЕКУ как става ресета на данните от адаптацията, но ако можеш да го направиш и да видиш как ще палиш на студено, това ще ти покаже къде е проблема. Защото освен газовата уредба, може просто да са свещи, дюзи, кабели и кво ли не. Успех в откриването на проблема.
За съжаление преди да отметна от другите проблеми добавям и точка
5. Вариатор.... Добре си потраква...Досега не се бях заслушвал толкова, докато сега всеки път ме дразни. Освен гадния шум и евентуланата загуба на мощност, която за момента я няма - до колкото прочетох, няма друга опасност? Нямам база за сравнение с друга алфа и не мога да кажа дали трака много или малко, но при студен старт ми прави впечатление...
Majed_146
21-07-2012, 11:38
Чак пък загуба на мощност:) не мисля!
Гадното палене си остава на дневен ред. Няма нищо общо с газовата уредба. Проблема го има само когато колата е студена например сутрин като тръгвам от вкъщи или вечер от работа. Първия път не иска да запали, втория пали , но оборотите играят и подам ли газ с падала , колата се дави и оборотите падат като пред гаснене. Чува и леко припукване предполагам от колекторите. Така докато не превключи на газ след това няма никакъв проблем било то на газ или на бензин. Имам съмнения за бензиновата помпа да не би да губи налягане и от някъде да влиза въздух?:unsure:
Пичове , смених резистора на вентилатора и вече вллючва 1-ва степен. Проблема сега е друг. Според таблото влючва първа стенен на около 100 градуса , а втора не съм я чувал. Като загася колата и веднага пак дам контакт си заковава на 90 градуса. Таблото ли ме лъже?
Пичове , смених резистора на вентилатора и вече вллючва 1-ва степен. Проблема сега е друг. Според таблото влючва първа стенен на около 100 градуса , а втора не съм я чувал. Като загася колата и веднага пак дам контакт си заковава на 90 градуса. Таблото ли ме лъже?
Колега, оправи ли го този проблем, че и при мен го има същото и не знам и аз вече от какво е?
Още не. Казаха ми ,че таблото не показва вярно и съм склонен да повярвам, защото в момента както е студено пак вдига странни температури от време на време. Водната помпа е проверена и е наред. Антифриз си има, резистора си бачка. И каквито и стойности над 90гр. да показва таблото, след загасяне и запалване на момента , стрелката застава точно на 90гр...Дразни ме , очите ми постоянно следят стрелката и докато не я вържа на компютър да видя какво показва там като стойности все ще ми е тегаво...
Още не. Казаха ми ,че таблото не показва вярно и съм склонен да повярвам, защото в момента както е студено пак вдига странни температури от време на време. Водната помпа е проверена и е наред. Антифриз си има, резистора си бачка. И каквито и стойности над 90гр. да показва таблото, след загасяне и запалване на момента , стрелката застава точно на 90гр...Дразни ме , очите ми постоянно следят стрелката и докато не я вържа на компютър да видя какво показва там като стойности все ще ми е тегаво...
Не в таблото е проблема колега,а в температурния датчик.
vlado_iv
17-09-2012, 21:32
Според мен чуваш 2ра степен.
Провери си релетата(едното е в моторния кош,другото е на бушонното табло)
При мен си работят и първа и втора степен. Проверил съм и релетата - не е от тях.
Трябва да проверя датчика явно.
Втора степен я чувам единствено като включа климатика, което мисля , че е показател за това ,че работи(а и съм с нов резистор все пак)? Температурния датчик ми е на мушката и надявам се съвсем скоро ще го сменя.
P.S. В аxm-auto ми излизат Датчик температура въздух и Датчик темп. за инжексиона, кое от двете ми трябва ? Логично е да е първото, но каква е ролята на втория?
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.