View Full Version : Педал- Газ
Колеги от няколко дни колата прави много неприятен номер. Като я пала, все едно педала Несъществува!!! Натискам го но не подава газ... Като го припомпам няколко пъти се оправя, но ми светва лампата за дюзите... Колата е 2.4 жтд. Четох из темите че колата е с някакъв потонциометър на педала, които струвал...... Колко алфата :х Четох обаче че често била просто лоша връзка при такъв проблем.. та имало някаде при пасажера букса която давала ядове докато не се почисти.... Та въпроса ми е каде да я търся тая букса точно?
ecotronic
21-07-2012, 17:27
Буксата се води D23-B.
За мястото и се ориентирай по скицата (оградена в червено).
http://snimki.be//store/1/551342882566.jpg
Мерси колега! Както винаги се отзоваваш ! Обаче от тая схема нищо не разбрах :( каде се намира това чудо? Вътре в купето ли е? При бушоните ли...
ecotronic
21-07-2012, 17:44
Мойта е със жило и не мога да проверя.
Според описанието буксата D23-B се намира в двигателния отсек в задната част на десния калник. Някъде около основата на дясната колонка на предното стъкло. Може и да е под десния долен ъгъл на предното стъкло.
http://snimki.be//store/1/201342882357.jpg
Буксата изглежда така:
http://snimki.be//store/1/861342882478.jpg
PS:
Вместо D23-B бях писал D23-A.
Коригирал съм го.
ecotronic
21-07-2012, 18:18
За тая група букси става въпрос:
http://snimki.be//store/1/131342883668.jpg
Въпросната е тази със стрелката.
Ако не я намираш в двигателния отсек, търси вътре в купето зад жабката над краката на пасажера.
Много мерси ! Ще я потърся, зачиста и споделя дали има фаида :)
ecotronic
21-07-2012, 19:14
Пробвай първо с почистване на връзките.
Ако това не помогне, един колега споделя, че е решил такъв проблем с презапояване на кабелите откъм потенциометъра.
Друго решение е ресет на ECU-то и на дросела по следната процедура:
1. Disconnect the negative lead from the battery for a minimum of 45 minutes. Some people recommend overnight but that is not really necessary.
2. Reconnect the battery negative lead
3. Put key in ignition, turn to MAR and leave for 90 secs
4. Turn off the ignition, but not remove the key and leave for 90 secs
5. Start the engine but do not touch the throttle and let the car idle for 15 mins otherwise the car will not rev freely afterwards (as V6 owners know at their peril)
6. Turn the car off and leave for 10 mins
7. Start the car and take her for a blast
Note:
normal bold text = ECU Reset
bold and italic = Throttle reset
Ако трябва, казвай да превеждаме.
Успех!
Смениха ми компютъра, да не е от там проблема?
Смениха ми компютъра, да не е от там проблема?
Възможно е.Буксата е в краката на пасажера,близо до ЕКУ-то.Махни корите от двете страни на ICS-а и бръкни зад потенциометъра(педала на газта).Хвани кабелния сноп и леко подърпвай, така ще видиш буксата.
Значи преди време и мойта правеше подобни номера.
Тогава отидов във Ванто,и се разминах с почистване на реостата на педала на газтта.Така обясниха де.Факт работа за около час и повече проблеми нямаше.
Помощ, колеги! :) По подобен начин взе да се държи и моята 166-ца 2.4 JTD 2001-ва. Не става въпрос за палене - колата си пали нормално, но по време на движение, педала на газта спира да работи - като го припомпам със натискане на съединителя или освобождаване на скорост - се оправя...все едно, че нещо се отпушва или не знам как да го определя. Диагностиката показа МАП сензор - смених го пак същата работа. Почвам да мисля, че е от педала на газта или потенциометъра - рестартирах по инструкциите ЕКУ-то и дроселната клапа - същата работа. Днес ще почистя буксите и ще видя как се държи-помагайте със съвети - как да разбера дали е потенциометъра на газта, а не нещо друго?
Помощ, колеги! :) По подобен начин взе да се държи и моята 166-ца 2.4 JTD 2001-ва. Не става въпрос за палене - колата си пали нормално, но по време на движение, педала на газта спира да работи - като го припомпам със натискане на съединителя или освобождаване на скорост - се оправя...все едно, че нещо се отпушва или не знам как да го определя. Диагностиката показа МАП сензор - смених го пак същата работа. Почвам да мисля, че е от педала на газта или потенциометъра - рестартирах по инструкциите ЕКУ-то и дроселната клапа - същата работа. Днес ще почистя буксите и ще видя как се държи-помагайте със съвети - как да разбера дали е потенциометъра на газта, а не нещо друго?
На диагностика се вижда коректно ли работи потенциометъра, а и записва грешка и светва индикатора на инжекциона. При гасене и ново палене може да изгасне до следващото прекъсване, но грешката си остава записана.
Единствената грешка, която ми даде е за мап сензор. Дадох 200 лв дотук за диагностика и сензор и няма оправия...тръгнах да чистя букси, но вън е зверски студ и се отказах, а и не можах да намеря въпросната Д23Б в краката на пасажера...може би е някъде под калника от същата страна откъм двигателя или под чистачките......гледах и потенциометъра къде е - от педалите е супер трудно достъпен...не знам въобще дали е възможно да се стигне оттам...ако въобще е от него проблема.
Има 2 варианта при 166,едните потенциометри са с дълъг кабел,другите с къс /както обичам да казвам,сложили са каквото са имали на поляната с частите/,едната букса е под жабката леко встрани,около парното,другата е много близо до педала,на около 15-20 см.,зависи от годината на производство и модела на ЕКУ-то :yawn::yawn::yawn:
Колеги почистих буксата и тъй като няма промяна, ми се струва, че съм на грешен път с диагностиката...всъщност проблема е само в ниските обороти, на празен ход или с натискане на съединител педала подава равномерно и реагира нормално. Над 1500-2000 оборота сякаш се "отпушва" и няма грижи, падне ли на 1000 и педала отказва да подава - съвсем слабо, но не гасне. Решението е натискам съединителя вдигам обороти и съм в играта. Мисля, че по скоро с проблема си съм за тази тема:
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=64421
ecotronic
21-02-2015, 16:24
Закарай колата да я диагностицира някой който разбира от това. Диагностика по наличие или отсъствие на записани грешки не е никаква диагностика. Трябва да се следят и съпоставят определени параметри. Примерно това дали потенциометърът на педала работи коректно може да се изясни от наблюдението на gas pedal position, и gas pedal position signal.
Да, съгласен съм и тая седмица ще отида в някой форумен сервиз най вероятно, че съм с 200 лв назад от диагностиката в пишман сервиза на шампиона Дунев. Не бих отишал там, но от зор се наложи, понеже са ми наблизо до работата ... та реших да тествам с ръководството дали няма да се окаже някой сензор или нещо по въздушната система на двигателя... но разбира се това е работа за човек, който си разбира от работата.
Проблема с педала се оказа от ЕГР клапана, благодарности на сервиз Ventura - преди две седмици го диагностицираха и затвориха, но исках да я покарам за да видя как се държи, засега няма проблем...
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.