PDA

View Full Version : Двузонов климатроник...? Едва ли!



NVG
22-07-2012, 01:44
Здравейте колеги,
Днес станах свидетел на интересен феномен. Ако не го бях видял с очите си нямаше да повярвам.
Става въпрос за 2.4JTD 1998г.
От едно известно време имах странното усещане, че в колата не е достатъчно студено. Не бях сигурен дали наистина има проблем или просто температурата навън е много висока(37гр.C).
Та днес докато намалявах непрекъснато температурата и не виждах никаква промяна при мен, жена ми започна да се оплаква, че й става неприятно студено. Естествено не й обърнах внимание, защото реших, че едва ли е възможно на мен да ми е топло, пък тя да мръзне. Все пак колата е с еднозонов климатроник!
На третото оплакване пипнах струята от нейната страна и щях да припадна. От там само дето не падаха кубчета лед. А при мен си беше сауна. Направо невероятно! Искам да отбележа, че струята от всички въздуховоди е еднаква като дебит. Става въпрос за фронталните с жалузите. Значи нямам пробити, запушени тръби и т.н.
Най-левия(до шофьорската врата) и левия от тройката в средата си духаха топло.
Най-десния(до пасажерската врата) и десния от тройката духаха нормално студено.
Разликата между левия и десния от тройката беше фрапантна. Средния беше нещо междинно.
Нямам обяснение за такава разлика. Пак казвам, климатроника е еднозонов и предполагам клапите са общи за двете страни. В нета прочетох като възможен проблем намалено количество на фреон, но не мога да го свържа с наблюдавания ефект.
Ако някой може да го обясни нека да заповяда. Ще бъда благодарен!

ecotronic
22-07-2012, 12:20
От задните два отвора (между предните седалки) пак ли са с различна температура струите?

NVG
22-07-2012, 14:54
Ще си отговоря сам.
Ефекта наистина се дължи на намаленото количество фреон в системата. Като резултат питата на изпарителя се охлажда неравномерно. Тя представлява серпентина, не паралелни ламели като водния радиатор. Така малкото количество втечнен фреон се изпарява само в началото, а на изхода на радиатора вече си е топло.
Въздуховодите "взимат" въздух от различни части на изпарителя. Левите от ляво(изход/топло), десните от дясно(вход/студено). Тази теория ми хрумна още снощи след като вече бях пуснал темата. Днес майстора я потвърди.
След допълване с фреон проблема е решен и отново съм с еднозонов климатроник.
Темата е за ключ.

ecotronic
22-07-2012, 16:29
Това е интересна и ценна информация.
До момента при други коли при намаляване количеството на хладилния агент съм наблюдавал плавно повишаване температурата на охлаждащия въздух излизащ през всички отвори. И така до момента в който компресорът отказва да включва.
Но при 166 явно се наблюдава и описания от колегата ефект.

NVG
22-07-2012, 16:42
Да. На предишната ми кола беше така. 166цата обаче явно е "друга бира". Из форумите срещнах и един човечец с мерцедес с еднозонов климатроник и абсолютно същите симптоми и решение на проблема. Така, че преди да обвините клапите (климатроника е еднозонов) се сетете за тази тема :)

leketo84
22-07-2012, 18:31
Дам напълно е вярно заради малкото фреон е ! И при мен беше същото и лекът е *** мл. фреон :biker:

iveli
22-07-2012, 23:42
Това при всички 166 ли се случва Или по точният въпрос е - Да считаме ли че климатроника е за зареждане когато стане двузонов

leketo84
23-07-2012, 00:50
Дам :locked:

qpwo
23-07-2012, 14:36
При мен първо започва да не духа студено от духалките към прозорците...