PDA

View Full Version : Закупуване на нова Алфа (Няколко въпроса)



Staikov
22-07-2012, 14:20
Здравейте колеги ! След дълго търсене и умуване отново съм на прага пред закупуване на още един автомобил и автомобилът ще е отново Алфа Ромео и за да не изневеря не само на марката и модела отново съм се спрял на модела 145 с двигател 2.0 16v QV изпълнение .

Колата е Ноември месец 1996 година...Стария facelift отвън и отвътре...
Нов внос е от Италия .Няма ръжди гнило и т.н.
Има леки външни забележки паднал лак на преден ляв калник и 2-те огледала.
Газ не е имала никога.
По километраж е на 110 000 км..
Сив металик които леко бие на зеленикаво интересен цвят е колата.
Като екстри има
Ел.стъкла, Ел.огледала, Стерео уредба, Алуминиеви джанти Сигурност: ABS, Airbag, Имобилайзер, Центр. заключване
Цената на която я продават е около 2000 лв.
Колата е в 100% огигинален външен вид с всички налични лаистни прагове оригинална телефонна шайба джанти и салона е най-голямото рекаро .Както всичко налично за серията QV e налично и в добро състояние.
Двигателя е стария с металния колектор.


Въпросите са ми следните.
Имам притеснения относно километрите по какъв начин мога да проверя тяхната точност .Колата с ОБД букса за диагностика ли е и ако да от коя серия е 1 или 2.
Възможно ли е колата да се направи с вътрешен феислифт конкретно за таблото става въпрос кори на вратите са ясни !
Какво друго да гледам по колата като слаби места.Колата я чух не беше палена от много време и запали от ряз мотора работи добре вариятора не чукаше погледах и за течове на реиката също нямаше .Като цяло изглежда запазена не тормозена кола катализатори и всякакви подобно неща са си на автомобила.Смятам да се монтира газов инжекцион и да се кара като съвсем нормална кола не я взимам с цел състезания гонки и т.н. Имах такава кола но когато я купих тя беше едва на 3 години и до последно преди удара нямах никакви проблеми беше на реални 270 хиляди когато продадох мотора и мотора пееше бях изключително доволен.Но все пак вече това е кола на 15 години и със сигурност имат слаби места които аз не съм ги знаел .

Затова се обръщам към вас с питания какво да гледам.Утре ще пътувам и ще мина да я погледна пак и ако всичко е ок до края на седмицата смятам да я закупя.

Благодаря предварително на отзовалите се

rijko
22-07-2012, 15:22
Аз не разбирам но мога да те посаветвам:
За да смениш таблото ти трябва всичко от феистлифтова. Това включва и охлюва с клапите на парното и радиоторчето на парното. По накратко казано всичко което виждаш на таблото и това под него. Става ама е гооляма хамалогия.
Километрите може да се видят ако е с по новото ЕКУ но колата е 96 което значи че сигурно е с по старата версия и не може да се разбере.

Може да видиш дали като включиш 5-та се чува виене от скоростите.
Да провериш носачите да ли са разбити което става единствено в сервиз.
Също така да я закачът на диагностика да проверят дебитомера, ланда сонда ..............

И последно да имаш късмет все пак е кола на 16 години и никога нищо не се знае.

Staikov
22-07-2012, 18:02
Дотук добре ще съм много доволен да споделят и мнения хора с точно такъв автомобил или 146 ТI

nikolai_145_qv
22-07-2012, 21:34
Моят съвет е задълзително да мине диагностика.
Като отидеш да я гледаш е покарай,посмачкай я смело
да видиш как върви.Гледай дали пуше отзад и дали духа много през капачката на маслото.
Успех!Дано е читава,че вече са рядкост за тея пари запазени QV-та.

ivailo rachev
23-07-2012, 08:15
Ако имаш възможност изчакай я да позагрее и виж да не би да играят оборотите на празен ход,също така като е загряла вдигни щеката на маслото и виж да не духа оттам(докато работи).Другото както казаха колегите ако имаш възможност закачи я на диагностика.Забележи като я караш да не би да пуши.Заслушай се веднага като запали дали чука вариатора(ако е тръгнал изчуква само в първите секунди като запали мотора).

serafim
23-07-2012, 09:18
Към всичко горе казано - от тракане на вариатора не можеш да се отървеш. Той си е консуматив, така че можеш да изясниш дали ще има намаление в цената заради това, или вече е намалена :-). Освен това огледай долната част на главата и горната на блока - за течове на масло (които са почти обичайни) и на антифриз (което е лошо). Огледай ауспуха за прекомерно наличие на сажди - ако не са го бърсали специално де. Проблемен е и термостата, заради него със сигурност трябва да се иска отбивка от цената. Това се сещам, което колегите не са споменали. Има и маса други неща, които могат да се проверят - виж скоростната кутия дали е омаслена, и от какво, защото може да е масло, антифриз или спирачна течност - от цилиндърчето на съединителя, което има склонност да изпуска - когато колата не се кара дълго време, когато се износи уплътнение или се скъса маншона. Виж дали не е удрян картера и тръбите, защото е ниска и пишман шофьорите късно се усещат да се пазят. Като се изключат тези подробности, мисля, че това е един сравнително безпроблемен автомобил, който за да се поддържа в добро здраве, трябва да се спазват някои елементарни правила - хубаво масло, добро гориво, да му се обръща внимание при най-малко съмнение за неизправност (не търпи забатачване), и - да не се кара в червеното... щото не търпи.
Успех в начинанието - както казаха колегите, тя твоята кола сама ще те намери.

toto99
23-07-2012, 10:09
С тези метални колектори си само за LPG, при това обикновено. При разлика в горивата около 1.40 си избил цялата придобивка за 50-60000. Успех...

tonov
23-07-2012, 13:42
Обърни внимание и на това как се включват скоростите, особено първа и втора. На моята беше износен синхронизатора. Предполагам е заради това, че първа е по-дълга и все пак колата е карана "спортно" :)

chico
23-07-2012, 14:48
С тези метални колектори си само за LPG, при това обикновено. При разлика в горивата около 1.40 си избил цялата придобивка за 50-60000. Успех...

Не бих последвал такъв съвет поради простата причина, че с обикновено газово при една детонация в смукателния колектор дебитомера (завършващ на 111) заминава, а струва една шапка пари...
Иначе в добавка на описаните от колегите по-горе проблемни зони бих добавил и да провериш да няма сълзене и влага в краката на шофьора или пътника (обикновено от радиаторчето за парното или от пластмасовото кранче за топло/студено)

Staikov
27-07-2012, 20:30
Вече официално съм собственик на колата :) И съм с доста добри впечатления ....

i.ganchev.ganchev
27-07-2012, 20:48
Вече официално съм собственик на колата :) И съм с доста добри впечатления ....

Снимки чакаме тука :)

nikolai_145_qv
27-07-2012, 21:51
Честито!Много безаварийни километри!

nikolchoni
27-07-2012, 22:02
Пали гумите и наказвай гоУфУвете :) Лека е безаварийна!

rijko
28-07-2012, 01:18
Дотук добре ще съм много доволен да споделят и мнения хора с точно такъв автомобил или 146 ТI

Ама аз съм с 146TI Преди това имах 146 1.6 боксер и 146 1.7 16В боксер и спринт имам 1.5 боксер и боксера си е БОКСЕР

И сега иди да ти сменят маслото ,ремаци и ролки. Да ти махнат ремъка на балансиращите валове. Махни катализатора и сложе една права траба. Да ти видят кабелите на свещите и самите свещи. Да проверят дали ти е залепен болта който държи колелото към коляновия вал. Изчисти сепаратора и дроселовата клапа. :bravo: Браво вече си собственик на КуВе. Колата ще те радва ама не я дръж на реголатор често. Ако се чудиш как харчи ще ти кажа:
на 1000 км 100гр. масло
Градско бензин 12 ако ускоряваш рязко
Градско бензин 8 ако ускоряваш плавно и изключваш от скорост преди сфетофара.
Извънградско бензин със скорост 90-100 8л/100км
Извънградско бензин със скорост 80-90 7л/100км
Извънградско бензин със скорост 100-190 12л/100км

Падъл съм до 6л./100км ама от софия до ботевград половината магистрала се минава по инерция :) така че според мен не е миродавно.

Виц..............
Защо като се видят двама алфисти следоб не си казват здрасти?
Защото сутринта са се виждали в сервиза :)

ivailo rachev
28-07-2012, 08:12
Вече официално съм собственик на колата :) И съм с доста добри впечатления ....

Първо честито и много безаварийни километри.
Второ: преди 3 седмици като си взех моето КуВе си спазих обещанието за снимките:respect:Та сега е твой ред да видим звяра:tongue:

Staikov
29-07-2012, 15:57
Снимки довечера :)

_power_
29-07-2012, 17:19
Честито и от мен, само един съвет ако ми позволиш, не махай баланс ремъка:smoke: Нека не се правим на по инжинери от инжинерите:-P

Staikov
29-07-2012, 19:38
Двигателя е от стария (с металния колектор) модел а и мисля ,че няма балансиращи валове

Staikov
29-07-2012, 20:07
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1103432#post1103432

Снимки и информация :)

_power_
29-07-2012, 20:21
Двигателя е от стария (с металния колектор) модел а и мисля ,че няма балансиращи валове
Фабрично си има :smoke:

ivailo rachev
30-07-2012, 08:12
Двигателя е от стария (с металния колектор) модел а и мисля ,че няма балансиращи валове

Има има баланс валове,а вече дали са изолирани е друг въпрос.

i.ganchev.ganchev
30-07-2012, 11:42
И да им махнеш ремъка, нищо няма да и се случи, гаранция :)