View Full Version : Измиване на двигателя?
rosshhko
15-08-2012, 00:13
:idea2:Здравеите колеги искам да направя запитване.Когато си купих мойта 156ца кората под картера беше останала на около 70% както ида е. Разбираемо останалото не оцеля дълго,но вчера си намерих много запазена(даже със страничните капаци)искам преди това да измия мотора.Като споменах това на прятели те ми казаха че това би било голяма грешка едва ли не ще убия електрониката.Иска ми се защото мотора и коша все едно са били на олфроуд в някое мочурище.Имали такова нещо до колко мога да рискувам?
Сега ми изплуваха едни спомени как измихме двигателя на един познат Е-класата и после ходи да дава 5 бондака за някакво кутийка, че се е намокрила ;)
Ако внимаваш - няма проблем :)
Точно вчера си мих двигателя след обслужването :)
Пръскаш обилно с Меглио, чакаш да подейства и после изплакваш с маркуча.
Аз даже ползвах една приставка на маркуча, която създава нещо подобно на слаба водоструйка и се изми много добре.
Просто пази буксите, разни датчици, ел. блокове и прочие. Особено ако нямат предпазни капачета!
Хубаво ще е след това водата да се духне с компресор или поне да се подсуши с парцал на достъпните места.
BillyBoy`
15-08-2012, 10:20
:idea2:Здравеите колеги искам да направя запитване.Когато си купих мойта 156ца кората под картера беше останала на около 70% както ида е. Разбираемо останалото не оцеля дълго,но вчера си намерих много запазена(даже със страничните капаци)искам преди това да измия мотора.Като споменах това на прятели те ми казаха че това би било голяма грешка едва ли не ще убия електрониката.Иска ми се защото мотора и коша все едно са били на олфроуд в някое мочурище.Имали такова нещо до колко мога да рискувам?Това е първото нещо което научих за алфата когато си я купих преди 6 години.Противо показно е според мен да и миеш двигателя особенно ако е ТС.Иначе ако го измиеш съм 100% сигурен че ще цъфнеш със темичка малко по нагоре във другите раздели.
badmadafaka
15-08-2012, 10:57
Ако внимаваш - няма проблем :)
Точно вчера си мих двигателя след обслужването :)
Пръскаш обилно с Меглио, чакаш да подейства и после изплакваш с маркуча.
Аз даже ползвах една приставка на маркуча, която създава нещо подобно на слаба водоструйка и се изми много добре.
Просто пази буксите, разни датчици, ел. блокове и прочие. Особено ако нямат предпазни капачета!
Хубаво ще е след това водата да се духне с компресор или поне да се подсуши с парцал на достъпните места.
+1. А за да си по-спокоен, можеш да не пръскаш с маркуч/водоструйка, а да изливаш водата примерно от голяма бутилка - повече хамалогия е, но има по-малък шанс да попадне на неподходящите места...
След процедурата е добре да оставиш колата да изсъхне хубаво (примерно до следващия ден).
Непоходящите места за бензинов двигател са свещите, а за дизел - дюзите. Там ако попадне вода, задължително духане с компресор + за бензиновия сваляне на лулите и подсушаване преди да ги върнеш обратно.
За повечето от буксите няма какво да се притесняваш, освен ако не са прогнили и с изпокъсани изолации - ако са здрави през тях вода трудно ще мине. Ако буксите на ЕКУ и АБС са някъде на "видимо" място, не е зле да ги увиеш във фолио или найлон.
Безмислието на цялата работа идва оттам, че след точно една седмица, без значение дали вали или не, двигателя пак ще изглежда така...
old alfist
15-08-2012, 11:09
Продават се специализирани препарати за измиване на двигатели в аерозолен вид за 7-8лв.Най-безполезнено е - фъскалката в едната ръка и парцалчето в другата.Пръскаш и изтриваш - дори и да попадне нещо върху контактни повърхности, сместта има почистващ ефект върху тях.
ivan dimitrov
15-08-2012, 11:45
---
Mind_Control
15-08-2012, 15:47
За чий хуй си миете двигатели само не мога да разбера? Айде ако е някаква бегачка, дето ще ходи по изложения- ОК, ама иначе е пълно безумие. Хора без работа...
old alfist
15-08-2012, 15:57
За чий хуй си миете двигатели само не мога да разбера? Айде ако е някаква бегачка, дето ще ходи по изложения- ОК, ама иначе е пълно безумие. Хора без работа...
За същия, за който си мием и колите отвън и вътре - мен лично ще ме е срам ако отида при някой майстор с мръсен двигател.
Mind_Control
15-08-2012, 16:02
За същия, за който си мием и колите отвън и вътре - мен лично ще ме е срам ако отида при някой майстор с мръсен двигател.
Не думай... :D Хора без работа, както вече казах... После защо БВП-то е толкова ниско..
old alfist
15-08-2012, 16:13
Не думай... :D Хора без работа, както вече казах... После защо БВП-то е толкова ниско..
Жалко, че са се родили малко бройки, такива като теб - тогава щяхме мощно да вдигнем БВП.
tokata_pz_flex
15-08-2012, 17:07
Взимаш няколко от '' шумкащите '' чантички и завиваш добре всичката електроника ... там релета , бушони и т.н. Като работих в Софавто на дооооста по-скъпи от нашите коли им миехме двигателите ... и като завиеш и пазиш електрониката няма проблеми .
Преди някъде година си мих двигателя ... лъсна като за изложба. Сега, ако ви го покажа, ще кажете, че този двигател е събирал прахоляк от 10 години.
Просто се убедих ... няма смисъл!
Моя съвет е един влажен пърцал, триеш видните и удобно достъпни места и толкова.
rosshhko
15-08-2012, 21:19
Колеги благодария за съветите това с топлия двигател като чели звучи най правдоподобно.Обезмаслителя също ок идея
Не се занимавай с глупости и не мий двигателя.Ако толкова ти се лъска, както казва колегата вземи парцал и търкай там :)
Не че го правя често, но си пердаша с водоструйката и препарат разбира се.После подсушавам в гнездата на дюзите,ако си сTS, подсуши гнездага на свещите.
И аз съм против обливането с вода.....електрониката е капризна....мокриш букси и там тем подобни връзки.....и след това проблем......отиваш на диагностика....казват ти...еди какво е за смяна...сменяш го...и к.р....не се оправя.....оказва се, че връзката или таблото с бошони и там еди какви си връзки не контактуват...последствие на влага...ама това показва компа...пак к,р....ял съм го този....последно ме караха да сменя реостатният педал на една зафира...за 580лв.....а то се оказа клеясела връзка....затуй парцала му е истината.....
old alfist
15-08-2012, 22:37
Не че го правя често, но си пердаша с водоструйката и препарат разбира се.После подсушавам в гнездата на дюзите,ако си сTS, подсуши гнездага на свещите.
От тази водоструйка, току- виж се пуснала ръжда тук-таме, или разместиш някой кабел, а да не говорим, че можеш да спукаш някой радиатор или фрапантният случай с пукната глава.
Аз си мих двигателя в конкретния случай, защото имаше теч на масло от капака на клапаните, който теч се оказа левашки незатегнат капак от някой тесен специалист по чужбина :?
Това е единствения начин да проверим дали пак ще тече масло от някъде.
Утре пък ще го измия отново, заради смяната на маслото в скоростите, антифриза и хидравличната течност, които отново наакаха всичко :)
Не виждам нищо лошо двигателния отсек да се поддържа, както и останалата част от автомобила!
old alfist
15-08-2012, 23:11
Аз си мих двигателя в конкретния случай, защото имаше теч на масло от капака на клапаните, който теч се оказа левашки незатегнат капак от някой тесен специалист по чужбина :?
Това е единствения начин да проверим дали пак ще тече масло от някъде.
Утре пък ще го измия отново, заради смяната на маслото в скоростите, антифриза и хидравличната течност, които отново наакаха всичко :)
Не виждам нищо лошо двигателния отсек да се поддържа, както и останалата част от автомобила!
Аз също съм съгласен да се подържа, но все пак да не забравяме, че караме стари коли и тези мощни струи не са най-доброто за тях.
Аз си мих двигателя в конкретния случай, защото имаше теч на масло от капака на клапаните, който теч се оказа левашки незатегнат капак от някой тесен специалист по чужбина :?
Това е единствения начин да проверим дали пак ще тече масло от някъде.
Утре пък ще го измия отново, заради смяната на маслото в скоростите, антифриза и хидравличната течност, които отново наакаха всичко :)
Не виждам нищо лошо двигателния отсек да се поддържа, както и останалата част от автомобила!
http://vbox7.com/play:b444aac850
...:))))
Ползвал съм такъв на предишната кола и чисти идеално. Силно запалими са тези спрейове - не си и помисляйте да пръскате на топъл двигател.
http://www.stacplastic.com/prodotti%5Cimmagini%5CPULITORE_MOTORE.jpg
Аз също съм съгласен да се подържа, но все пак да не забравяме, че караме стари коли и тези мощни струи не са най-доброто за тях.Да, за това казах фнимателската ;)
Аз днес повторих процедурата.... :)
old alfist
16-08-2012, 21:54
Ей, го, пресен случай днес, нещо ми отказа вентилатора в купето и излязоха разни съобщения на дисплея - минах покрай майсторите с електрониката.
Хората извадиха разни мултицети и за нула време зачистиха нагорели пластини за симнолична сума, но знаеха, че в коша ще видят чистота - ако беше омазано с разни прашали мазотии отдавна да ме бяха отсвирили.
Пръскаш с Maglio, поливаш с вода хубаво, най-добре с маркуч, а не с водоструйка, оставяш го да го пече слънцето 2 часа в някой топъл ден, палиш и караш. Нема търкане, нема ядове.
За по-притеснителните да си разкачат акумулатора и да го махнат и същата процедура.
old alfist
16-08-2012, 23:32
Не мога да разбера, какво е това удоволствие да се лее вода с маркучи върху двигателя - там е фрашкано с електроника и водата не е най-добрия приятел на електронните елементи.
Тука май само Toyota Prius карате...къде я видяхте тая електроника?
Mind_Control
17-08-2012, 11:19
Ей, го, пресен случай днес, нещо ми отказа вентилатора в купето и излязоха разни съобщения на дисплея - минах покрай майсторите с електрониката.
Хората извадиха разни мултицети и за нула време зачистиха нагорели пластини за симнолична сума, но знаеха, че в коша ще видят чистота - ако беше омазано с разни прашали мазотии отдавна да ме бяха отсвирили.
Чакай сега, ако ти тече масло от двигателя и решението ти е да го миеш, вместо да го оправиш си е твой проблема. А сервизите са затова- първокласните такива ти връщат колата измита.
Добре де, вместо да я мие някой друг, за да я ремонтира, не е ли по-разумно да си я измиеш сам и да знаеш, че си внимавал, т.е. няма да има проблеми след измиването?
Ако ти я измие някой мърляч в сервиза и на другия ден се осветка таблото?
Mind_Control
17-08-2012, 14:02
Добре де, вместо да я мие някой друг, за да я ремонтира, не е ли по-разумно да си я измиеш сам и да знаеш, че си внимавал, т.е. няма да има проблеми след измиването?
Ако ти я измие някой мърляч в сервиза и на другия ден се осветка таблото?
Мърлячите ти я връщат още по мръсна. Не се притеснявам, защото мърляч никога няма да я измие преди да я ремонтира. А и да чукам на дърво, досега само за наливане на течност за чистачки си отварям предния капак.
old alfist
17-08-2012, 14:12
Чакай сега, ако ти тече масло от двигателя и решението ти е да го миеш, вместо да го оправиш си е твой проблема. А сервизите са затова- първокласните такива ти връщат колата измита.
Личи си, че не си вдигаш често капака - не е необходимо да имаш теч от двигателя, за да има омасляване в коша.
Mind_Control
17-08-2012, 14:45
Личи си, че не си вдигаш често капака - не е необходимо да имаш теч от двигателя, за да има омасляване в коша.
Зависи какво караш :) Но дори на 145-цата нямах омасляване без причина.
old alfist
17-08-2012, 17:06
Зависи какво караш :) Но дори на 145-цата нямах омасляване без причина.
Тази кола явно си я карал без течности, защото на другите коли изпаренията от тях е достатъчно да създадат мазен слой.
Сетих се на младини като бачках на автомивка докараха един голф2 за пълна козметкиа ..... като хванах пароструйката и влезнах вътре .... седалки, табло , багажник двигател ... лъсна, като нова стана ... даже тавана и него ( беше пласмасов)....... и на другия ден ония ( горублянец .. те правеха козметики , от кочина колата трябваше да стане нова ) само врътна ключа и си замина предоволен :)
Та по темата не те съветвам такава козметика, но двигателя ако се завият електрониките , максимум да ти се наложи да
продухвате (изсушавате) свещите иначе няма грижи измива се....;)
ivan dimitrov
17-08-2012, 23:42
---
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.