PDA

View Full Version : Масло и филтри за 145 2.0 16v QV



Staikov
21-08-2012, 13:32
Здравейте смятам другата седмица да сменя маслото на Новозакупената Алфа 145 2.0 16v QV добре позната на много колеги от форума кола...

Та искам да се обърна към вас да ме насочите какво масло да взема искам найстина да е хубаво и най-вече качествено (оригинално) масло. Всичко ще ми е от полза като информация марки вискозитет и т.н също така и марки на горивен маслен и филър на купето.
Въздушния не го пиша защото ще поръчвам панелен филтър на J&r но ако все пак някои има наблюдения и за въздушен нека ги сподели.

За сега съм се спрял на Масла Agip and Motul и филтри на Mann...

В началото бях твърдо за Selenica но много хора ме разубедиха но все пак искам да чуя и вашето мнение...

Поздрави : Стайков

ivailo rachev
21-08-2012, 13:49
Здравей колега.Аз лично съм много доволен от Granville като масло,изпитано е лично от мен и Фиата ми(бившия) коренно си промени звука след като му налях такова масло.Алфата ми като и дойде времето за смяна и тя ще се кара само с тази марка,а двигателя е същия като твоя(това си е мое мнение и не искам да го налагам на никой).Имам доста голямо наблюдение над тези масла.Иначе Мотул никак не е лош вариант.Също така можеш да погледнеш и YACCO.Според зависи как ще се кара колата подбери вискозитета.За филтрите принципно от МАНН по-добра марка в България няма.Аз лично продавам 6 марки филтри и никоя от останалите дори не се доближава до изработката на МАНН.Ако искаш мога да ти напиша и моделите на филтрите .

BillyBoy`
21-08-2012, 13:50
Yacco http://www.yacco-bulgaria.com/products.html Богата гама от всякакъв вискозитет,за всички сезони и за различен тип на каране било то по агресивно или по нормално каране.

tqnbtb
21-08-2012, 14:09
yacco motul Agip всичките са супер ..според мен най на оферта излиза Agip 10/60 прекрасно масълце на супер цена .. ако ти се дават пари може да сложиш Castrol 10/60 също супер масло на мен лично най мн ми харесва .. и си заминава сякаш по бавно от другите с които съм карал .. все пак която от тия марки да избереш ако маслото е оригинално ще е супер за количката ако все пак бъде селения нека да е рейсинг също щади мотора достатъчно .. естествено има и други марки масла достатъчно добри дори за екстремно каране.. имам наблюдения и от Xenum 10/50 и 5/40 .. уникално бих казал

Staikov
21-08-2012, 14:17
Yacco 15w50 цената му не е лоша и съм чувал добри одзиви но ще изчакам още да се отздоват по темата :)

ivailo rachev
21-08-2012, 16:01
Наближава зима и ми се струва,че 15в50 ще е малко гъстичко за зимата,иначе пък има по-добри смазочни свойства и издържа повече на високи обороти от колкото 10/40 примерно.

Staikov
21-08-2012, 16:06
Колата няма да се кара през зимния сезон ...

ivailo rachev
21-08-2012, 16:28
Така става.

П.П.Имам един стар изгнил Ескорт и аз взех да се замислям дали да не зазимя и моята зимата:offtopic:

Staikov
21-08-2012, 16:39
Прекалено е ниска а и имам кола на газ със ЗАДНО ...как да не възползва човек :)

ivailo rachev
21-08-2012, 17:12
Като,че ли има логика в твоето мислене.

П.П. Ами слагай му тогава 15/50,другия вариант е 10/60,също издържа повече във високи обороти,а нали на Алфичките ни това им е болест.

Васил Петров
21-08-2012, 21:05
Castrol има доста ментета на пазара. Но 10в60 е хубаво масло.
Motul е хубаво масло.
Yacco се сменя на 5000км.

Лично за мен КуВе се кара с 10в50; 10в60 и то с доказан произход.

Majed_146
21-08-2012, 22:39
AGIP 4Т 10/60.... от година и нещо си карам и доста Километри съм минал никакви ядове и през зиме и през лете :)

ivailo rachev
22-08-2012, 08:04
А това Agip Как се държи ако колата се покара повечко във високи обороти,понеже преди време бях налял на бившата кола(бравото) Мобил 1 и като позагрееше малко и вече от 6000 оборота нагоре имах чувството,че мотора ще се пръсне.

Jivko7777
22-08-2012, 12:45
А това Agip Как се държи ако колата се покара повечко във високи обороти,понеже преди време бях налял на бившата кола(бравото) Мобил 1 и като позагрееше малко и вече от 6000 оборота нагоре имах чувството,че мотора ще се пръсне.

как мислиш масло 10w60 за мотори дали 6000 оборота са някакъв проблем при положение че издържа и на 16 000 оборота :hehehm:

Tonimir
22-08-2012, 12:50
А това Agip Как се държи ако колата се покара повечко във високи обороти,понеже преди време бях налял на бившата кола(бравото) Мобил 1 и като позагрееше малко и вече от 6000 оборота нагоре имах чувството,че мотора ще се пръсне.
Agip Racing 4T си е масло за пистови мотори. Той е направен за мотори с високи обороти. С такова масло почти 2 години вече сипвам в 155цата ми , и не съм имал никакви проблеми. Просто си го сменям на всеки 10К км.

rijko
22-08-2012, 13:23
Уфф тая тема с маслото се клонира всяка година поне по двапати.
Ок моторно масло за 16 000 обр/мин значи трябва да издържа на 6000 обр/мин без проблем ДА АМА НЕЕ БАШ ТАКА
Характеристиките на едно масло се променят при температура не при обороти на двигателя.
Затова при избора на масло се гледа в какъв климатичен пояс живееш. После проверяваш какви температури подържа маслото в двигателя. За нашия климат и нашите кочини подържат през лятото м/у 90 и 130 градуса. А когато почнеш да даваш яко газ температурата и повече. Докато при моторите маслото е на значително по ниски температури 80-110 градуса.
После гледаш дали си с хидравлични повдигачи или механични. И така се определя какво масло да си сипете в ДВГ. И накрая стигаш до извода че ти трябва каквото и да е 10в60 ..................................... по новите коли има та си следят вискозитета ма маслото и те казват кога да го смениш.

П.С в крайна сметка по състезанията съм си доливал и старо масло важно е маслото да е до гореее. Алфата я карам с репсол 10в40 което е голям боклук обаче след като е до горе проблем няма само дето го гори след 6000обр/ми понеже на тези температурната му граница 110 градуса не издържа и то се разпрашава (става много течно )

toto99
23-08-2012, 23:07
Относно последното разсъждение на rijko....малко се е пообъркало момчето, температурите на изпарение на моторните масла са около 200 и над 200 градуса Целзии...
Извода е, че при тези 90-130-150 маслото си работи и си охлажда и си върши работата.
Оборотите са доста важен компонент, при високи обороти се прекъсва масления филм, а щом това масълце държи при 16000 оборота, извода е ясен.....
Искам да спомена и едни филтри, пак по темата на Стайков - UFI, много са яки, ползват ги във Формула 1.

V@K@T@
24-08-2012, 00:21
Ксенум карбон графит - http://salditurbo.lt/xenum/category/oils/?lang=en
Маслен филтър "MANN" - https://www.mann-hummel.com/en/corp/products/oil-filter-systems/

Повече от доволен съм и определено си заслужават парите

toto99
24-08-2012, 10:55
е сега ако ще слагате добавки, това е добавката
http://xado.unacs.bg/
Графита се ползва още от втората световна, ако не се лъжа...........

---------- Post added at 07:55 ---------- Previous post was at 07:46 ----------

Към V@K@T@, тия филтри "MANN", не казвам, че са лоши, но като разгледах сайта който си дал.... се оказа, че нямат италиански сертификат за качество, все пак караме италиански коли.........

ivailo rachev
24-08-2012, 11:44
е сега ако ще слагате добавки, това е добавката
http://xado.unacs.bg/
Графита се ползва още от втората световна, ако не се лъжа...........

---------- Post added at 07:55 ---------- Previous post was at 07:46 ----------

Към V@K@T@, тия филтри "MANN", не казвам, че са лоши, но като разгледах сайта който си дал.... се оказа, че нямат италиански сертификат за качество, все пак караме италиански коли.........

Аз карам само с такива филтри и съм доста доволен от тях.А тази добавка използвал ли си я и имаш ли някакво наблюдение над нея,понеже в сайта написаното е доста обнабеждаващо.

toto99
24-08-2012, 12:10
Тази добавка е супер, от 5 год, 40000км съм с нея и колата се държи перфектно /1.6 TS/. Кара се на ръчки, като кача някой голфар се бие по челото и вика 6000 оборота бах....... му.

ivailo rachev
24-08-2012, 12:20
Някак си много добре изглежда за да е истина.Ще ми се да го пробвам,но ме е страх да не роди тризнаци :D

rijko
24-08-2012, 14:32
Защо заключихте хубавата тема.......
Относно последното разсъждение на rijko....малко се е пообъркало момчето, температурите на изпарение на моторните масла са около 200 и над 200 градуса Целзии...
Извода е, че при тези 90-130-150 маслото си работи и си охлажда и си върши работата.
Оборотите са доста важен компонент, при високи обороти се прекъсва масления филм, а щом това масълце държи при 16000 оборота, извода е ясен.....
Искам да спомена и едни филтри, пак по темата на Стайков - UFI, много са яки, ползват ги във Формула 1.

М да проверих и бабами е на твоето мнение че качеството на маслото се определя от оборотите. И че маслото охлажда............ А тя не расаждава тя го знае много години е пекла с чушкопека.
Извинявам се много съм зле :big_whoops:


Класификация на моторните масла по SAE

2. Основни свойства на маслата Свойствата се разделят на 5 основни групи: 1. Изискване към вискозитета = температурна характеристика и устойчивост на маслата; 2. Изисквания, отнасящи се към триенето и износването; 3. Склонност на маслата да образуват най-различни отлагания; 4. Защита от корозия, малка изпаряемост, съвместимост на работа с най-различни уплътнения, охлаждаща и уплътнителна способност 5. Токсикологичните и екологичните показатели, възможности за смесване и икономически изисквания. Свойства на маслата:


1. Вискозитет - силата на взаимното сцепление на частиците. благодарение на което масления слой между триещите се повърхности не се разкъсва. При повишаване на температурата на маслата, вискозитета им намалява, а при ниски температури се повишава. Летните масла имат по-голям вискозитет и са по-гъсти от зимните. За доброкачествени масла се считат тези, които при повишаване на температурата не си изменят вискозитета или го изменят в малки граници. Ако температурата на маслата се понижава от 100 до 50 С , вискозитета му се увеличава 4-5 пъти. Недостатъчния вискозитет ще доведе до голямо износване на детайлите от бутално-цилиндровата група и обратно ще се затрудни пускането на двигателя.

toto99
24-08-2012, 19:56
5. Маслата имат и трети вискозитет. За съжаление той не се нормира по никакъв начин на опаковките. Този трети вискозитет е при температура 150 град. Целзий. Това е температурата на която се нагрява маслото в маслената магистрала и по сегментите на цилиндъра.
http://racing-mania.com/browse/category/id/9/

rijko
24-08-2012, 22:09
Наздраве :) прав си. А на мен когато ми остане време ще пусна дълга тема. Как човек да си избира маслото.