Log in

View Full Version : Проблем с климатроника 166



metaxar
22-08-2012, 21:03
Здравейте колеги.
Собственик съм на алфа 166 от 3 години,но с такъв проблем
не се бях сблъскшал.В движение ми изписа '"Momentary connection with air conditioner faulty"".Голям проблем.Изчетох
всичко във форума,проверих всички бушони,всички релета,
фреон има проверих с клима станция.На дисплея на мястото
на климатика не пише нищо.Температури също не изписва.Панела за контрол не действа.С диагностики се закачах ,разбира се от хора които разнират от работата си.Но без успех.Не се чете изобщо,все едно го няма в с-мата.Всички букси проверени и изчистени с контактен спрей но без резултат.Вече си мисля че всичко това се дължи на блокчето за управление което се намира под дисплея.Моля помагайте с подобни проблеми.Предварително благодаря.

Pepko-Bepko
22-08-2012, 21:16
Ако не си пипал нищо преди това по колата и имаш този проблем.Свали дястната чистачка заедно с периферната пластмаса която е под нея за да оголиш място да бъркаш спокойно там.Огледай се има една голяма букса /на вентилатора на парното/ разкопчай я и огледай хубаво пиновете й.Пръсни ги с спрей и ги изкриви леко с тънка отверка за по-добър контакт.Успех!

metaxar
22-08-2012, 21:22
Вече го направих.

Pepko-Bepko
22-08-2012, 21:27
А преди това пипал ли си нещо по колата ....имах такъв проблем и се беше измъкнала една жица от буксата която се включва към ИЦСа ?Типично талянски проблем с немска кола и букса никога не може да се случи това.Спомни си къде е пипано последно и търси там проблема!

ecotronic
22-08-2012, 21:28
Щом не се осъществява комуникация за диагностика, 99% вероятно е да се е нацакал модулът под ICS -а. Вероятно си му чистил конекторите, но отваря ли го да видиш дали няма поражения вътре от някаква течност?
В тази зона често електрониката страда от течове.

metaxar
22-08-2012, 21:42
Отворих го но вътре всичко е перфектно.Няма течове и подобни поразий.Благодаря за мнението.

---------- Post added at 21:38 ---------- Previous post was at 21:36 ----------

Проверих и буксите под ИЦС но са ОК.

---------- Post added at 21:42 ---------- Previous post was at 21:38 ----------

Не знам колко ли ще струва този модул.В момента се намирам в гр.Смолян ,малко на планина а след някои ден ще отскоча до морето са седмица.Мисля утре да прескоча до Пловдив до някоя морга за итал.аштомобили.Питам Ви дали има заменяемост от друг модел.

ecotronic
22-08-2012, 21:48
Най-добре е поне да се пробва с друг модул. Поне да се локализира проблема.
И последно: Пробва ли да откачиш акумулатола за да се рестартира ICS -а?

metaxar
22-08-2012, 21:51
Да няколко пъти.Но без успех.

Pepko-Bepko
22-08-2012, 22:00
не каза дали си пипал нещо преди да се случи това.Спомни си какво е барано последно по колата ?

metaxar
22-08-2012, 22:10
Не обичам да пипам без причини.Последно ми смениха ангренажите преди около месец.От хора (сервиз) в София.Момчетата са свестни и си разбират от работата,за което им благодаря.Най лошото е че работата ми е свързана с почти всички сервизи в София, и познавам много хора занимаващи се с нашите коли,но за момента всички вдигат рамене.

Pepko-Bepko
22-08-2012, 22:22
А през времето когато изписва надписа климатроника работи ли на някакъв режим?При моя проблем след запалване веднага изписва надписа ,които ти споменаваш бутоните бяха неактивни ,но след 50 секунди вентилатора на парното тръгваше и духаше къде му скимне студено и отново не можех да настройвам нищо по климатроника?При твоя проблем има ли го това?

metaxar
23-08-2012, 21:51
Най-накрая днес го управих този климатроник.С каква ли диагностика не се бях закачал, докато установя какво е.Днес отскочих до Пловдив до една морга за да пробвам с друг модул.Но уви резултата беше същия.От там ме пратиха при един "разбирач" диагностик на италиянски коли който ми каза,че трябва та му оставя колата за 3-4 дни за да може да я разглоби и евентуално ако не открие проблема щял да препрограмира модула или ИЦС.(Повярвах му от първите думи още) и изчезнах с 200км от там.Накрая отодох при един познат с диагностика TEXA и всичко си дойде на мястото.Самата диагностика също не разпозна модула за управление на климатроника но поне ни насочи какво да търсим от помощната програма.Оказа се един скапан бушон 5 Амп.На гнездото пише Service 17 на таблото под волана.Оказа се също че към този модул има още 2 бушона освен този.Не знам поради каква причина.На единия има снежинка ,а на другия Service 9.Моят скапан бушон не беше изгорял а просто откъснат фабрично отстрани.Затова и не съм го открил при първия оглед. Успех на всички.

ecotronic
23-08-2012, 22:08
Най-накрая днес го управих този климатроник.С каква ли диагностика не се бях закачал, докато установя какво е.Днес отскочих до Пловдив до една морга за да пробвам с друг модул.Но уви резултата беше същия.От там ме пратиха при един "разбирач" диагностик на италиянски коли който ми каза,че трябва та му оставя колата за 3-4 дни за да може да я разглоби и евентуално ако не открие проблема щял да препрограмира модула или ИЦС.(Повярвах му от първите думи още) и изчезнах с 200км от там.Накрая отодох при един познат с диагностика TEXA и всичко си дойде на мястото.Самата диагностика също не разпозна модула за управление на климатроника но поне ни насочи какво да търсим от помощната програма.Оказа се един скапан бушон 5 Амп.На гнездото пише Service 17 на таблото под волана.Оказа се също че към този модул има още 2 бушона освен този.Не знам поради каква причина.На единия има снежинка ,а на другия Service 9.Моят скапан бушон не беше изгорял а просто откъснат фабрично отстрани.Затова и не съм го открил при първия оглед. Успех на всички.

Може би е малко и наш пропуск, че не те посъветвахме първо да премериш захранващите напрежения на самия модул. Това действие веднага щеше да хване причината. Когато ти каза, че си проверявал бушоните и че си чистил конекторите, изобщо това не го допуснах. Ама на.

Както и да е...... Всичко е добре, когато свършва добре.:cheers:

ivanov_rz
25-09-2012, 19:22
Всъшност за да охлажда на какъв режим трябва да са бутоните /econ и auto/ - защото при мен един път духа студено един път горещо. В началото реших че режима за въртене на въздуха в купето трябва да е изключен но явно не е от това. Питам за да съм сигурен че климатроника не охлажда защото мисля да ходя на ремонт.

mian4o
25-09-2012, 19:34
Да ползвам темата на колегата защото е свързана с климата на колата. Доста неща отстраних по клима системата обаче явно има още. В общи линии при зареждане в началото на април и към днешна дата климата не духа студено. Правиха и хиляда теста на няколко различни места и всички казват че е ОК. Обаче фреона изчезва от някъде. Прави ми впечетление че при вкл. на АУТО /ФУЛ/ режим компресора си щраква и тръгва само че студеното го няма. Не трябва ли като няма фреон да не тръгва. Всъщност утре имам свободно време и ще установя дали има или няма фреон. Не съм сменил само О пръстените на компресора. Насочете ме в някаква посока или добър специалист/това е молба към бургазлии/.

Поздрави

lordliness
25-09-2012, 19:57
Аз доколкото знам слагат оцветител и после проверяват за теч.

ecotronic
25-09-2012, 20:27
Да ползвам темата на колегата защото е свързана с климата на колата. Доста неща отстраних по клима системата обаче явно има още. В общи линии при зареждане в началото на април и към днешна дата климата не духа студено. Правиха и хиляда теста на няколко различни места и всички казват че е ОК. Обаче фреона изчезва от някъде. Прави ми впечетление че при вкл. на АУТО /ФУЛ/ режим компресора си щраква и тръгва само че студеното го няма. Не трябва ли като няма фреон да не тръгва. Всъщност утре имам свободно време и ще установя дали има или няма фреон. Не съм сменил само О пръстените на компресора. Насочете ме в някаква посока или добър специалист/това е молба към бургазлии/.

Поздрави

И при по-малко от 1/3 от нормалното количество хладилен агент компресорът ще включва, но системата ще работи доста по-слабо. Въпреки това трябва да се усеща малко от малко. Иначе въздушна струя от вентилатора усещаш ли с нормален дебит? Да не е задръстена с боклуци питата на изпарителя?

---------- Post added at 20:27 ---------- Previous post was at 20:16 ----------


Всъшност за да охлажда на какъв режим трябва да са бутоните /econ и auto/ - защото при мен един път духа студено един път горещо. В началото реших че режима за въртене на въздуха в купето трябва да е изключен но явно не е от това. Питам за да съм сигурен че климатроника не охлажда защото мисля да ходя на ремонт.

За да работи компресорът трябва да е в режим "auto" При еднократно натискане на бутона "econ" компресорът се изключва и системата се стреми да достигне зададената температура само с циркулацията на околния въздух, което не винаги е възможно. При повторно натискане на бунона "econ" отново се включва компресорът.
Обърни внимание на това каква е реалната температура в купето и каква е зададената. Ако реалната е 20, а зададената 23, нормално е да ти се пуска отоплението вместо охлаждането.

ivanov_rz
25-09-2012, 21:40
За да работи компресорът трябва да е в режим "auto" При еднократно натискане на бутона "econ" компресорът се изключва и системата се стреми да достигне зададената температура само с циркулацията на околния въздух, което не винаги е възможно. При повторно натискане на бунона "econ" отново се включва компресорът.
Обърни внимание на това каква е реалната температура в купето и каква е зададената. Ако реалната е 20, а зададената 23, нормално е да ти се пуска отоплението вместо охлаждането.
Околната температура днес беше около 30, а зададената от мен 17-18. Ако правилно разбирам за да охлажда трябва да е на auto, а econ да е изключен - т.е. с включен компресор нали така? А има ли значение дали циркулацията е включена или не?

ecotronic
25-09-2012, 21:49
Околната температура днес беше около 30, а зададената от мен 17-18. Ако правилно разбирам за да охлажда трябва да е на auto, а econ да е изключен - т.е. с включен компресор нали така? А има ли значение дали циркулацията е включена или не?

Когато външната температура е висока (35 - 40 градуса) добре е да е включена рециркулацията, защото така климатикът взима въздух от купето, охлажда го и пак го връща в купето.
Иначе за да се охлади външния въздух трябва доста по-голяма хладилна мощност, отколкото да се подържа температурата на едно и също количество въздух.

mian4o
25-09-2012, 22:00
И при по-малко от 1/3 от нормалното количество хладилен агент компресорът ще включва, но системата ще работи доста по-слабо. Въпреки това трябва да се усеща малко от малко. Иначе въздушна струя от вентилатора усещаш ли с нормален дебит? Да не е задръстена с боклуци питата на изпарителя?

Филтъра е нов, питите са чисти, въздуховодите са наместени правилно и са измити дори. Дебита на въздух е доста добър но вече не духа студено. И оцветители слагаха и с лампа гледаха и с оная машинка която търси фреон и звъни и с нея търсиха. Направо ми писва вече. А как искам всичко да работи нормално.

Поздрави

ecotronic
25-09-2012, 22:10
Филтъра е нов, питите са чисти, въздуховодите са наместени правилно и са измити дори. Дебита на въздух е доста добър но вече не духа студено. И оцветители слагаха и с лампа гледаха и с оная машинка която търси фреон и звъни и с нея търсиха. Направо ми писва вече. А как искам всичко да работи нормално.

Поздрави

Сега както не охлажда добре ако се закачи на стенд за пълнене, веднага ще стане ясно какво количество фреон има. Ако е с нормалното количество фреон, може да има проблем с клапана. Ако липсва голямо количество фреон, трябва да се търси теч.


Ето принципната схема на климатика:

http://snimki.be//store/1/121348600737.jpg


Говоря за клапана ограден в червено.
Ако той не работи, компресорът ще включва, системата е пълна с точното количество газ, но няма да охлажда.

metaxar
27-09-2012, 00:15
Сега един съвет и от мен.Тези автомобили трябва да сезареждат със станция за климатици с фреон R134.А не с допълване от бутилки с "фреон" в който не знаеш какво има.Имам известен опит с подобни проблеми.Когато я закачите на станцията преди да започнете процедурите погледни часовниците на машината при не работеща кола( в покоЙ ).Налягането на синия т.е.LP ниското трябва да е в границите 6-8 Bar.Висококото максимум 10 бар.Ако показват повече означава че са ти вкарали идруг газ например 'изобутан'.Често се продава в същите бутилки като фреон ,Известен като китаиския фреон R134 ,с много други примеси освен 134.Тези газове работят на високи налягания и веднага се познава.Животът на такива газове в системата е горе долу 2-3 месеца в зависимост от работата на колата на клима.От там идват и проблемите с клапана който колегата споменава по горе.

iveli
22-06-2013, 20:00
Колеги имам такъв въпрос Имам проблем с един клапан на климатроника който се намира под кората на чистачките Ако не се лъжа е клапанът описан два поста по нагоре Казаха ми че изпускал фреон и не се ремонтирал Оттам ми изчезна фреона и си личи омазняването по него Та въпроса ми е този клапан ремонтирва ли се и ако не кажете някакви цени на нови защото ако не се ремонтира мисля че е грешно ако търся втора употреба

iveli
23-06-2013, 10:00
Никой ли не се е занимавал с клапана на климатроника Дали е възможно отремонтирване или директна смяна Благодаря предварително

ecotronic
23-06-2013, 10:49
Аз лично не съм се занимавал, но току що разговарях с приятел, който се занимава от бая време с автоклиматици.
Той каза, че самият клапан не подлежи на ремонт, но в 99% от случаите, когато е имал теч на газ от него, то това се е дължало не на самия клапан а на присъединителните уплътнения към тръбите (о - пръстени).

Ако искаш му звънни за да се разберете в детайли.

0888 816 816 - Сашо

iveli
23-06-2013, 20:29
Благодаря Еко Имах точно такива съмнения за течове от О пръстените защото при смяната на радиаторчето на климатика развих и болчетата на клапана После казаха че са сменили О пръстените но имам съмнения че или не са ги сменили или ако са ги сменили са някакъв боклук Ще ги сменя допълвам и наглеждам Благодарности за пореден път

trop4i
24-06-2013, 21:43
На някой да му се намира съединител за компресора - миналата година смених бобината и лагера сега се прецака съединителя.

Boby
27-06-2013, 11:34
Благодаря Еко Имах точно такива съмнения за течове от О пръстените защото при смяната на радиаторчето на климатика развих и болчетата на клапана После казаха че са сменили О пръстените но имам съмнения че или не са ги сменили или ако са ги сменили са някакъв боклук Ще ги сменя допълвам и наглеждам Благодарности за пореден път

Този клапан се състои от 2 части като помежду им има общо 4 О-пръстена. 2 дебели които уплътняват тръбичките с долната част и 2 тънки които уплътняват по периферията. С тръбите на климатика мисля, че бяха общо 8 О-пръстена. При мен също течеше този клапан. Разглобих го, смених О-пръстените и вече няма течове. Процедурата е за около час работа с източване и зареждане на климатика.

nvladev
06-01-2016, 20:17
Здравейте колеги, да съживя малко темата. Преди два дни ми показа този надпис на дисплея "Momentary connection with air conditioner faulty". Прочетох всичко което е изписано във форума, проверих всички описани в темите предпазители и релета, но проблема остана. Някой може ли да даде идея или да ме насочи към сервиз в София. Колата е от подписа - 166/2.4/99г.

nvladev
11-01-2016, 22:25
Колеги, никой ли не е срещал този проблем?

ecotronic
12-01-2016, 10:15
Колеги, никой ли не е срещал този проблем?

На мен ми излиза отвреме навреме този надпис, но всичко си работи и като натисна най-левия бутон, надписът изчезва и дисплеят се нормализира. Отдавам го на моментна грешка, но нищо фатално.

nvladev
12-01-2016, 21:06
Проблема е решен при Бобо.

ecotronic
12-01-2016, 21:09
Проблема е решен при Бобо.
На какво се дължеше?

nvladev
13-01-2016, 20:40
Модула на климатичната система, който стой под ICS.