View Full Version : Проблем запалка и ключ
ihalachev
24-08-2012, 12:14
Колеги днес установих че не ми работи запалката. На нея майната и ама и зарядното за телефоне не ще. Някой знаели дали е на отделен бушон? Друго което забелязах е че не функционира и първата степен на кляча. Преди като го завъртя една идея и тръгваше радиото. Сега неще. Трябва да дам пълен контакт за да тръгне. И трето свети ми индикацията за изгоряла крушка а такава няма. Някакви идеи дали тези неща са свързани по някакъв начин?
lordliness
24-08-2012, 12:39
И на мен ми светна индикацията за крушка, вчера проверих всичките- светят си- нямам обяснение.
old alfist
24-08-2012, 13:15
Проверете внимателно крушчиците осветяващи задния номер - 2бр.За запалката има бушон в таблото под волана.Радиото ако е спряно ръчно при угасен двигател, ще се пусне ръчно при работещ - в противен случай, ще се включи само
lordliness
24-08-2012, 13:31
Моите светят - на номера, всичко свети
ecotronic
24-08-2012, 13:48
И на мен ми светна индикацията за крушка, вчера проверих всичките- светят си- нямам обяснение.
Бавно и методично провери всичките тези:
– low beam headlights
– high beam headlights
– flashing (only gas discharge headlights)
– side/taillights
– direction indicators
– brake lights (stop lights)
– third stop light
– rear fog guards
– number plate lights.
Започни с третия стоп (виж дали всички крушки му светят) и със задните светлини за мъгла.
Ако повторната проверка нищо не открие, проблемът може да се дължи на лоша връзка или на проблем в самата клюкарка.
ihalachev
24-08-2012, 13:48
Проверете внимателно крушчиците осветяващи задния номер - 2бр.За запалката има бушон в таблото под волана.Радиото ако е спряно ръчно при угасен двигател, ще се пусне ръчно при работещ - в противен случай, ще се включи само
И моите крушки на номера светят. Знаеш ли кой е номера на бушона? Радиото тръгва като дам на контакт без да паля. Преди ми тръгваше само като завъртя ключа с една идея тоест по таблото нищо не светка, а радиото заработваше
old alfist
24-08-2012, 13:55
И моите крушки на номера светят. Знаеш ли кой е номера на бушона? Радиото тръгва като дам на контакт без да паля. Преди ми тръгваше само като завъртя ключа с една идея тоест по таблото нищо не светка, а радиото заработваше
Не го помня точно кой номер беше бушона, а лампата може да свети и когато крушките са с различни ватове от предписаните.
Бавно и методично провери всичките тези:
– low beam headlights
– high beam headlights
– flashing (only gas discharge headlights)
– side/taillights
– direction indicators
– brake lights (stop lights)
– third stop light
– rear fog guards
– number plate lights.
Започни с третия стоп (виж дали всички крушки му светят) и със задните светлини за мъгла.
Ако повторната проверка нищо не открие, проблемът може да се дължи на лоша връзка или на проблем в самата клюкарка.
Аз мисля че на 166 клюкарката не хваща третия стоп,поне при 147/156/159 е така,според мен проблема е по-скоро в самата клюкарка,или някоя крушка не отговаря на съпротивлението :Lkingsmiley::Lkingsmiley::Lkingsmiley::Lkingsmile y:
ecotronic
24-08-2012, 14:59
Аз мисля че на 166 клюкарката не хваща третия стоп,поне при 147/156/159 е така,според мен проблема е по-скоро в самата клюкарка,или някоя крушка не отговаря на съпротивлението :Lkingsmiley::Lkingsmiley::Lkingsmiley::Lkingsmile y:
Така пише в юзер-манюала. А и имам някакви спомени, че някой беше писал за случай в който точно изгорели крушки от 3 - тия стоп са били причината.
В случая с проблема на лорда, той май казва, че му е светнал чека без да е пипал нищо.
lordliness
24-08-2012, 18:15
Нищо ме съм пипал, крушките са според предписанията , третия стоп не.съм го гледал- няма кой да натиска спирачката , затова не съм гледал и другите , много съм тъп сигурно е стоп
ecotronic
24-08-2012, 18:22
Нищо ме съм пипал, крушките са според предписанията , третия стоп не.съм го гледал- няма кой да натиска спирачката , затова не съм гледал и другите , много съм тъп сигурно е стоп
Използвай парче дъска с подходяща дължина:grandpa:
lordliness
24-08-2012, 18:29
Аз си падам по високи технологии:) сложих телефона с включена камера- две крушки на третия стоп . Те бяха с някакъв странен волтаж нали
ecotronic
24-08-2012, 20:36
Аз си падам по високи технологии:) сложих телефона с включена камера- две крушки на третия стоп . Те бяха с някакъв странен волтаж нали
Страхотна технология!:notworthy:
Крушките са 12V/2.3W от този тип:
http://www.goodmart.com/images/prodimages/thhc/T314wedge.jpg
lordliness
24-08-2012, 21:07
Колко са големи като тези в таблото ли са или като в мигачите
ecotronic
24-08-2012, 21:16
Колко са големи като тези в таблото ли са или като в мигачите
Като тези на мигачите.
lordliness
25-08-2012, 09:08
Като тези на мигачите.
Разглобих го крушките са от най- малките, не са като на мигачите
ecotronic
25-08-2012, 13:15
Разглобих го крушките са от най- малките, не са като на мигачите
Значи отбелязваме поредната неточност в юзер-манюала:ranting:
Разглобих го крушките са от най- малките, не са като на мигачите
А има ли някаква философия при разглабянето или ?
lordliness
25-08-2012, 16:19
.Махаш тапичките, под тях ма болтчета които се развиват с инбус 2.5 мм. После хващаш пластмасата леко я повдигаш и внимателно дърпаш към теб. Когато я издърпаш откачаш кабела , взимаш го и разглобяване. Моето до сега не беше отваряно има един дунапрен, който разрязах по дължина за да разделя блока с крушките на две. Като го разделих включих го пак в кабела и натиснах спирачката да видя кои не светят. Не съм ги сменил защото крушките които имам са1,2 вата в понеделник ще търся 2,3 дано открия.
Екотроник за какво беше черната кутийка под стопа ти знаеше?
to_lose_HEART
25-08-2012, 16:38
Приемника на централното заключване ако не се лъжа
ecotronic
25-08-2012, 16:38
Черната кутийка е приемника за дистанционното.
.Махаш тапичките, под тях ма болтчета които се развиват с инбус 2.5 мм. После хващаш пластмасата леко я повдигаш и внимателно дърпаш към теб. Когато я издърпаш откачаш кабела , взимаш го и разглобяване. Моето до сега не беше отваряно има един дунапрен, който разрязах по дължина за да разделя блока с крушките на две. Като го разделих включих го пак в кабела и натиснах спирачката да видя кои не светят. Не съм ги сменил защото крушките които имам са1,2 вата в понеделник ще търся 2,3 дано открия.
Екотроник за какво беше черната кутийка под стопа ти знаеше?
Мерси колега, имам подозрение че една от тия крушки ми е изгоряла въпреки че на таблото нямам индикация та при първа възможност ще разглабям.
ecotronic
25-08-2012, 18:55
Мерси колега, имам подозрение че една от тия крушки ми е изгоряла въпреки че на таблото нямам индикация та при първа възможност ще разглабям.
Клюкарката "разбира", че дадена крушка е изгоряла по следния начин:
Когато определен консуматор (примерно крушка на габарит) не свети, защото просто не е включен, клюкарката подава ниско напрежение към въпросния консуматор. Това ниско напрежение е толкова ниско, че крушката не свети, но през нея протича малък ток и по наличието или отсъствието на този "ток на проверка" става става ясно дали крушката е здрава или не.
Всички консуматори, които клюкарката "следи" са разпределени в отделни токови кръгове. В такъв един токов кръг може да има повече от една крушка. Примерно 2. Ако едната от двете е изгоряла, клюкарката лесно установява това, защото контролният ток става 2 пъти по-малък от нормалния.
Когато в един токов кръг в който има няколко крушки, както е третият стоп, неработенето на една от всичките крушки води до незначително намаляване на контролния ток и клюкарката може да не го "усети".
Напрактика този способ се свежда до измерване на съпротивлението на определени консуматори.
Това е и причината заради която ако дадена крушка е с различна от предписаната мощност, то и съпротивлението и ще е различно а това може да се възприеме като проблем и съответно да се индикира на таблото.
Не знам дали успях да го обясня добре:-?
endeavour
25-08-2012, 19:15
А вероятно и тук инж. Тоци Бегали е предвидил варианти, щото например на моята откакто я имам не свети една от крушките на третия стоп, а чека не я хваща:mrgreen:
lordliness
25-08-2012, 19:29
Искам да благодаря на Андро той ми каза , че болтчетата са с инбус, защото още да пробвам с какво се развиват, главите им са дълбоко и не се виждат, две крушки са близо 5 вата и сигурно ги хваща, когато ги сменя ще видим дали индикацията ще изгасне.
ecotronic
25-08-2012, 20:05
А вероятно и тук инж. Тоци Бегали е предвидил варианти, щото например на моята откакто я имам не свети една от крушките на третия стоп, а чека не я хваща:mrgreen:
Това са недостатъците на аналоговата техника. Примерно ако някоя от крушките е с двойно по-висока мощност а пък друга е изгоряла, чекът колкото и прецизно да работи пак няма и теоретична възможност да я хване.
Най-вероятно с все по-широкото навлизане на CAN технологията, след някоя и друга година и крушките ще представляват интелигентни устройства. Тогава подобна диагностика няма да дава грешни индикации.
Клюкарката "разбира", че дадена крушка е изгоряла по следния начин:
Когато определен консуматор (примерно крушка на габарит) не свети, защото просто не е включен, клюкарката подава ниско напрежение към въпросния консуматор. Това ниско напрежение е толкова ниско, че крушката не свети, но през нея протича малък ток и по наличието или отсъствието на този "ток на проверка" става става ясно дали крушката е здрава или не.
Всички консуматори, които клюкарката "следи" са разпределени в отделни токови кръгове. В такъв един токов кръг може да има повече от една крушка. Примерно 2. Ако едната от двете е изгоряла, клюкарката лесно установява това, защото контролният ток става 2 пъти по-малък от нормалния.
Когато в един токов кръг в който има няколко крушки, както е третият стоп, неработенето на една от всичките крушки води до незначително намаляване на контролния ток и клюкарката може да не го "усети".
Напрактика този способ се свежда до измерване на съпротивлението на определени консуматори.
Това е и причината заради която ако дадена крушка е с различна от предписаната мощност, то и съпротивлението и ще е различно а това може да се възприеме като проблем и съответно да се индикира на таблото.
Не знам дали успях да го обясня добре:-?
Да, това за меренето на консуматорите го знам, с изключение че ги мери на отделни кръгове. Като го разглобя третия стоп и видя какво е положението ще докладвам.
Алфист11
25-08-2012, 20:52
Проблема със запалката и заработването на радиото със завъртането на ключа без да се даде на контакт ще се реши със смяната на един бушон,не знам точно кой беше-от кутията с бушони под волана,двете неща са свързани,но запалката си е слабо място.Ако смениш бушона не ползвай запалката,защото пак ще ти даде на късо,поне при мен така става,а радиото ще си се оправи.
А вероятно и тук инж. Тоци Бегали е предвидил варианти, щото например на моята откакто я имам не свети една от крушките на третия стоп, а чека не я хваща:mrgreen:
При мен мисля че са две и чека не свети.
ecotronic
25-08-2012, 21:30
Проблема със запалката и заработването на радиото със завъртането на ключа без да се даде на контакт ще се реши със смяната на един бушон,не знам точно кой беше-от кутията с бушони под волана,двете неща са свързани,но запалката си е слабо място.Ако смениш бушона не ползвай запалката,защото пак ще ти даде на късо,поне при мен така става,а радиото ще си се оправи.
Бушонът е F7.
На втория ред, третия отляво надясно.
ihalachev
26-08-2012, 09:29
Бушонът е F7.
На втория ред, третия отляво надясно.
Мерси колеги. Това се казва точен отговор. Сега ще ида да го сменя този бушон.
При мен мисля че са две и чека не свети.
Aбе казвам ви аз,че чека не свети от третия стоп,ама.................:asthanos::asthanos::asth anos:
lordliness
27-08-2012, 06:45
Aбе казвам ви аз,че чека не свети от третия стоп,ама.................:asthanos::asthanos::asth anos:
Да, третия стоп не е в играта. Вчера прегледах всички крушки и габарита на левия фар беше със стопена пъпка и е светел когато си поиска, възстанових крушката с поялника и сега чека не свети при положение , че третия стоп е изключен от кабела и се намира в багажника
ecotronic
27-08-2012, 10:10
Изводът е, че тия двамката - инженер Тоци Бегали и неговия колега - Фермани Ментаци, ще ни създават бая ядове.:brickwall:
Искам да благодаря на Андро той ми каза , че болтчетата са с инбус, защото още да пробвам с какво се развиват, главите им са дълбоко и не се виждат, две крушки са близо 5 вата и сигурно ги хваща, когато ги сменя ще видим дали индикацията ще изгасне.
Важното е работа да се върши. Аз мисля, че клюкарката не хваща третия стоп. Четох назад някъде , че имаше предположение, че крушките в третия стоп са като тези в мигачите. Не мога да се съглася с това твърдение, главно защото в мигачите няма крушки.(или поне в задните)
Моя съвет е като се прегледат габаритите, стоповете, фаровете и крушките за номера, да се изчисти клюкарката. Не вярвам в нея да постъпва инфо от всяка крушка в колата, само от основните.
endeavour
27-08-2012, 10:28
Да, третия стоп не е в играта. Вчера прегледах всички крушки и габарита на левия фар беше със стопена пъпка и е светел когато си поиска, възстаносих крушката с поялника и сега чека не свети при положение , че третия стоп е изключен от кабела и се намира в багажника
Лошото е,че на тия габарити почва да им става навик да ги възстановявам с поялника, а на мен взе да ми омръзва и се замислям за някакво генерално решение на тоя въпрос :jason2:
ecotronic
27-08-2012, 10:31
Важното е работа да се върши. Аз мисля, че клюкарката не хваща третия стоп. Четох назад някъде , че имаше предположение, че крушките в третия стоп са като тези в мигачите. Не мога да се съглася с това твърдение, главно защото в мигачите няма крушки.(или поне в задните)
Моя съвет е като се прегледат габаритите, стоповете, фаровете и крушките за номера, да се изчисти клюкарката. Не вярвам в нея да постъпва инфо от всяка крушка в колата, само от основните.
Прав си за крушките. Грешката е моя. Когато отговорих на въпроса на лорда за вида на крушките имах впредвид крушките на страничните габарити ( side/taillights ) - тези страничните на предните калници. Не знам дали мигат когато работят мигачите или са само габарити.
ecotronic
27-08-2012, 10:55
Лошото е,че на тия габарити почва да им става навик да ги възстановявам с поялника, а на мен взе да ми омръзва и се замислям за някакво генерално решение на тоя въпрос :jason2:
Аз си ги смених със светодиодни. Светят много приятно и са лед студени. И чекът не пищи.
Изводът е, че тия двамката - инженер Тоци Бегали и неговия колега - Фермани Ментаци, ще ни създават бая ядове.:brickwall:
Ша слушате батко си....................:beer::beer::beer::beer:мен лично ме дразни че чека не хваща и късите и дългите,ма нали все пак трябва да го видиш ако не свети,ма сега с тея фарове през деня............:brickwall::brickwall::brickwall:
ecotronic
27-08-2012, 12:09
Ша слушате батко си....................:beer::beer::beer::beer:мен лично ме дразни че чека не хваща и късите и дългите,ма нали все пак трябва да го видиш ако не свети,ма сега с тея фарове през деня............:brickwall::brickwall::brickwall:
Даам.......
Такива простотии по електриките, каквито съм видял по Алфата, никъде досега не съм ги виждал.
Може всичко да си говорим за разни немски варели, но в това отношение немската електроника е много по-добре измислена и пипната.
Или поне тази, която не беше "made in China"
lordliness
27-08-2012, 14:08
Прав си за крушките. Грешката е моя. Когато отговорих на въпроса на лорда за вида на крушките имах впредвид крушките на страничните габарити ( side/taillights ) - тези страничните на предните калници. Не знам дали мигат когато работят мигачите или са само габарити.
И аз питах дали не са като мигачите на калниците- те мигат :)
ecotronic
27-08-2012, 14:18
И аз питах дали не са като мигачите на калниците- те мигат :)
Не е зле да пратим едно предложение до конструкторите на АР, да си ъпдейтнат системата за диагностика на светлините с твоя патент (телефон с камера):thumbup:
lordliness
27-08-2012, 15:18
Не е зле да пратим едно предложение до конструкторите на АР, да си ъпдейтнат системата за диагностика на светлините с твоя патент (телефон с камера):thumbup:
Вече си мечтая за робот R2D2(междузвездни войни) това с камерата е вече старо ;)
endeavour
27-08-2012, 15:25
Аз си ги смених със светодиодни. Светят много приятно и са лед студени. И чекът не пищи.
И аз някъде нататък се ориентирам. Ако споделиш и какви си сложил и откъде се намират, направо ще ми спестиш откриването на топлата вода :please:
ecotronic
27-08-2012, 15:39
И аз някъде нататък се ориентирам. Ако споделиш и какви си сложил и откъде се намират, направо ще ми спестиш откриването на топлата вода :please:
Някакви най-обикновени китайщини взех от първия срещнат магазин за авто-аксесоари. Мисля, че 2 крушки бяха около 5 лв. Цоклите естествено са стандартни с пъпки на 180 гр, но стават.
Изглеждат приблизително така:
http://www.led-osvetlenie.com/image/cache/data/avto/IMGP3450-500x500.jpg
lordliness
27-08-2012, 16:43
Разходих се по един от нашите булеварди, където има сравнително много магазини за авточасти, в един от последните намерих 5 крушки 2.3 вата и ги купих, не се търсят много май, масово се предлагат 1.2.Повечето не знаеха, че има 2.3 вата.Утре мисля да ги сменя.Цена 1.2 лв. за брой- Осрам.
---------- Post added at 16:43 ---------- Previous post was at 16:39 ----------
Важното е работа да се върши. Аз мисля, че клюкарката не хваща третия стоп. Четох назад някъде , че имаше предположение, че крушките в третия стоп са като тези в мигачите. Не мога да се съглася с това твърдение, главно защото в мигачите няма крушки.(или поне в задните)
Моя съвет е като се прегледат габаритите, стоповете, фаровете и крушките за номера, да се изчисти клюкарката. Не вярвам в нея да постъпва инфо от всяка крушка в колата, само от основните.
В кои мигачи няма крушки и как светят без крушки?
endeavour
27-08-2012, 17:06
Разходих се по един от нашите булеварди, където има сравнително много магазини за авточасти, в един от последните намерих 5 крушки 2.3 вата и ги купих, не се търсят много май, масово се предлагат 1.2.Повечето не знаеха, че има 2.3 вата.Утре мисля да ги сменя.Цена 1.2 лв. за брой- Осрам.
---------- Post added at 16:43 ---------- Previous post was at 16:39 ----------
В кои мигачи няма крушки и как светят без крушки?
В задните - светодиодни са :evil:
lordliness
27-08-2012, 18:47
В задните - светодиодни са :evil:
Аз имам навсякъде крушки и само крушки с нажежаеми жички, задните мигачи май не съм ги отварял, не помня.
ecotronic
27-08-2012, 20:10
Аз имам навсякъде крушки и само крушки с нажежаеми жички, задните мигачи май не съм ги отварял, не помня.
Не е нужно да ги отваряш. Личат си по начина по който мигат. Тези с крушки мигат доста по-инертно, за разлика от светодиодните, които мигат много по рязко и очетливо.
Докато на крушката с нажежаема жичка и трябва време за да се нагрее и после да изстине, то при светодиодите процесът на палене и гасене е мигновен.
Един светодиод може да светне и изгасне за време много по-кратко от разделителната способност на окото.
lordliness
27-08-2012, 20:20
Не е нужно да ги отваряш. Личат си по начина по който мигат. Тези с крушки мигат доста по-инертно, за разлика от светодиодните, които мигат много по рязко и очетливо.
Докато на крушката с нажежаема жичка и трябва време за да се нагрее и после да изстине, то при светодиодите процесът на палене и гасене е мигновен.
Един светодиод може да светне и изгасне за време много по-кратко от разделителната способност на окото.
Защо тогава има само там светодиоди, защото е трудно за бърникане или...?
ecotronic
27-08-2012, 20:27
Защо тогава има само там светодиоди, защото е трудно за бърникане или...?
Как защо?
Елементарно Watson!
Инженер Тоци Бегали така е решил.:smile:
И при мен на махнат трети стоп чека не свети, за сметка на това пък половината ми лампи са 2,3 вата а другите са сменяни с 1,2 вата :screwy:
lordliness
27-08-2012, 21:54
И при мен на махнат трети стоп чека не свети, за сметка на това пък половината ми лампи са 2,3 вата а другите са сменяни с 1,2 вата :screwy:
Ako не бях намерил и аз щях да слагам 1,2- личи ли си много, че са по слаби?
Честно казано не обърнах внимание като го пробвах в колата а ги видях че са различни сега като разглобих стопа. Гледам че дупките в пластмасата около крушките са деформирани даже едно крушле се счупи понеже не си излизаше от дупката ама не съм сигурен дали пластмасата се е размекнала от слънцето или от крушките ? Макар че тия крушки светят само при натисната спирачка и колко ли пък ще греят :gruebel:
lordliness
27-08-2012, 22:19
Моя стоп е в много добро състояние, изглежда като нов.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.