View Full Version : Алфа 155 гаснене на студен двиг. или колебае обороти.
vladimirrrr
15-12-2006, 09:02
Здравейте и благодаря за споделените знания.
Карам от 5 год. Алфа155 1.8т.с..Имам проблем при палене на студен двиг.,понякога угасва,а друг път колебае обороти от 500 до 1800 и стабилизира след 10-тина секунди.В случаите като угасне на следваштото запалване заковава оборотите както трябва на 1400.Сменил съм гумените преходници на колекторите,моторче за празен ход сменено,вакууми и гумени маркучи сменени,(не диша въздух).
не мисля че 1400 оборота са нормални.колкото и да е студено!!!! моята повече от 1100-1200 не държи :!: :twisted:
не мисля че 1400 оборота са нормални.колкото и да е студено!!!! моята повече от 1100-1200 не държи :!: :twisted:
Е къв е проблема да държи 1400 на смукач :?:
Иначе колега само студена ли го прави или и като загрее ги колебае :?:
vladimirrrr
15-12-2006, 10:12
Бобо здравей.Гасненето го прави само при първото запалване на студен двиг.,след повторното жрътване пали и държи бетон обороти,а в случаите ако не угасне започва да колебае за около 10 сек.
Бобо здравей.Гасненето го прави само при първото запалване на студен двиг.,след повторното жрътване пали и държи бетон обороти,а в случаите ако не угасне започва да колебае за около 10 сек.
Подобен проблем (но не точно същия) се наблюдава и при мен и при един мой колега (155 ТС 1.8 ). Само че при мен не гасне колата а се получава един срив на оборотите за около 1 сек и после е ОК. Мисля, че това е нужното време за отреагирането на моторчето за празен ход. Забелязал съм, че това явление се среща само зимата. Ако колата не е палена по-дълго време, си мисля, че е възможно двигателя да изгасне, ако моторчето за празен ход (МПХ) не успее да отреагира на време.
Моето обяснение е, че когато се прибираш вечерта то работа (примерно), загасяш двигателя, който е с температура около 90градуса и съответно МПХ е в позиция максимално отворено. Сутрин, студен двигател, палиш и... докато МПХ отреагира да притвори клапата, влиза повечко студен въздух, с висока плътност (поради ниската температура) и сместа е твърде бедна и съответно оборотите падат... Когато МПХ отреагира на променените условия и успее да регулира потока на въздуха - всичко вече си е ОК...
Та в заключение си мисля, че бедата не е голяма... Но можеш да направиш все пак едно почистване на МПХ - справка в "Технически справочник" има една много добре илюстрирана тема от колегата pr00f ;)
Такаа колегата ми звънна и се разбрахме, но все пак не е от моторчето :wink: Моторчето на колегата е сменено и е почистено :wink:
Първо моторчето при всяко връщане на контакта се рекалибрира и стои в едно и също полужение :wink: Второ му требат некви наносекунди да реагира :wink:
Според мен проблема е че при студена кола с кофти свещи, които студени се чудата ко да прават се получава тоя ефект :wink: В момента в който загреят няма ядове :wink:
Сега понеже тоя проблем го има и при по-новите ТС там наистина виновно е моторчето в 90% от случейте :wink:
Сега за един друг проблем особенно валиден за коли които са с газ или метан - проблема възниква от там че като карате на газ бензиновата помпа върти постоянно и възвратния клапан на горивото се преебава, съответно като загасите колата бензина се връща в резервоара и така колкото повече стои колата толкова по трудно качва бензин и пали след това :wink:
Друго се не сещам засега :roll:
vladimirrrr
16-12-2006, 18:51
След като говорих с Бобо,който ме посъветва да погледна свещите,които са Golden Lodge(впрочем Бобо бе категоричен докато чу каква е марката на свещите).И така отвих моите уж оригинални свещи(на 5хил.км.от прехвален магазин)и бяха черни като негри и осемте.Смених ги в случая със Champion изчаках до сутринта запалих и о-о-о чудо мотора закова 1400 оборота без да се двоуми.А на топъл двиг.е по-пъргава.Заключението за мен свещти Golden Lodge в наши дни пълен биклук,а на Бобо може да се разчита.
PEPI-2ALFA
17-12-2006, 13:39
[quote="Bobo"]
Сега за един друг проблем особенно валиден за коли които са с газ или метан - проблема възниква от там че като карате на газ бензиновата помпа върти постоянно и възвратния клапан на горивото се преебава, съответно като загасите колата бензина се връща в резервоара и така колкото повече стои колата толкова по трудно качва бензин и пали след това :wink:
Май и аз имам такъв проблем- та да ме просветлиш каде се намиро тоя клапан и как се проверява дали работи , ромонтира ли се ....... Благодаря.
Здравейте и благодаря за споделените знания.
Карам от 5 год. Алфа155 1.8т.с..Имам проблем при палене на студен двиг.,понякога угасва,
Ей това го имах до преди 2 месеца, но слагах 2 пъти STP в бензина. Сега в студа не ми гасне така, но въздушният ми филтър е на 12000км вече. До няколко дни ще го сменя и ще пиша как е положението. От филтър на голям пробег / позадръстен/ се променя сместа .Като го сменя и пак започне да гасне значи не ми е наред сместта при палене.
За вървене няма проблеми и преди и сега.
Сега за един друг проблем особенно валиден за коли които са с газ или метан - проблема възниква от там че като карате на газ бензиновата помпа върти постоянно и възвратния клапан на горивото се преебава, съответно като загасите колата бензина се връща в резервоара и така колкото повече стои колата толкова по трудно качва бензин и пали след това :wink:
Май и аз имам такъв проблем- та да ме просветлиш каде се намиро тоя клапан и как се проверява дали работи , ромонтира ли се ....... Благодаря.
Колега имах предвид 16 клапановите но дори и на тях този клапан не се ремонтира защото се намира вътре в помпата и се сменя с нея :wink:
75 2.0 turbo
21-12-2006, 22:41
Сега за един друг проблем особенно валиден за коли които са с газ или метан - проблема възниква от там че като карате на газ бензиновата помпа върти постоянно и възвратния клапан на горивото се преебава, съответно като загасите колата бензина се връща в резервоара и така колкото повече стои колата толкова по трудно качва бензин и пали след това :wink:
Май и аз имам такъв проблем- та да ме просветлиш каде се намиро тоя клапан и как се проверява дали работи , ромонтира ли се ....... Благодаря.
Колега имах предвид 16 клапановите но дори и на тях този клапан не се ремонтира защото се намира вътре в помпата и се сменя с нея :wink:
биридчед и на верижните клапана е у помпата и не се ремонтира и ако не работи просто колата пали с мааалко по дълго въртене на стартер нищо повече :idea: клапана се проверява с манометър монтиран на горивната магистрала след няколко часа налягането не трябва да е паднало :!: и колегата ...пепи-2алфа.. не е прав че заради карането на газ се прецаква :wink:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.