View Full Version : Сега пък термометърът полудя
Не знам дали се е случвало и на някой друг, но при мен от 2 дни термометъра за външната температура се шашнка и показва от минус 40 до реалните стойности без видима причина за това. НЕ се влие от външната температура. Когато се нормализира показва реални стойноти, но бъгне ли -показва минус 40. Къде е колеги датчика за външна температура за да го проверя. Може да ви се струва безобидно, но това лъже електрониките по цялата кола и бърка работатта на климатроника. Дайте акъл какво да правя и кажете къде стои датчика за външната температура. Ето и снимка от снощи
lordliness
04-09-2012, 11:21
На моята има някакви кабели около ръчката за отваряне на капака, но не знам за какво е, може и това да е защото, като тъгна и колата е стояла на слънце датчика се охлажда много бързо
ecotronic
04-09-2012, 11:23
Не знам дали се е случвало и на някой друг, но при мен от 2 дни термометъра за външната температура се шашнка и показва от минус 40 до реалните стойности без видима причина за това. НЕ се влие от външната температура. Когато се нормализира показва реални стойноти, но бъгне ли -показва минус 40. Къде е колеги датчика за външна температура за да го проверя. Може да ви се струва безобидно, но това лъже електрониките по цялата кола и бърка работатта на климатроника. Дайте акъл какво да правя и кажете къде стои датчика за външната температура. Ето и снимка от снощи
Датчикът се намира в лявото огледало. Провери си връзките в буксата на шофьорската врата и снопа кабели от буксата до вратата. Много вероятно е да имаш моментно прекъсване на веригата на датчика.
lordliness
04-09-2012, 11:26
Датчикът се намира в лявото огледало. Провери си връзките в буксата на шофьорската врата и снопа кабели от буксата до вратата. Много вероятно е да имаш моментно прекъсване на веригата на датчика.
А онова отпред за какво е?
На лявото огледало има една пъпка която стърчи отдолу. Точно това е датчика. При мен 1 път прави подобен номер но показваше много висока температура, но си се оправи от самосебе си и от тогава не съм имал проблеми.
ecotronic
04-09-2012, 11:45
А онова отпред за какво е?
Не знам за какво говориш. Цъкни една снимка да видим.
lordliness
04-09-2012, 11:49
Не знам за какво говориш. Цъкни една снимка да видим.
Ще опитам да го снимам тези дни.Зад пластмасата където е лостчето за отваряне на капака(това отпред) има два кабела включени в нещо или е само букса с капаче оставена за нещо.
Датчикът се намира в лявото огледало. Провери си връзките в буксата на шофьорската врата и снопа кабели от буксата до вратата. Много вероятно е да имаш моментно прекъсване на веригата на датчика.
Благдаря за скоростния отговор. И сега какво- трябва да проверя всички кабели в гофрирания маркуч, който върви от купето към вратата и ако не е там да разглобя огледалото и да видя датчика? Общото взето същата история като на кабелите на багажника.
А онова отпред за какво е?
Lordliness, съмнява ме там да има датчик за температура. Хем е вътре, хем е на никакво място. Там да няма вход за жилото за предния капак. Така като го описваш, на това ми мяза. Никога не съм се врял там, да се чуди човек как си го видял
lordliness
04-09-2012, 12:57
Lordliness, съмнява ме там да има датчик за температура. Хем е вътре, хем е на никакво място. Там да няма вход за жилото за предния капак. Така като го описваш, на това ми мяза. Никога не съм се врял там, да се чуди човек как си го видял
Мислиш, че не мога да различа жило от кабел?Не е много вътре защото се обдухва.Аз виждам всичко.
ecotronic
04-09-2012, 12:58
Понеже температурният датчик представлява термочувствителен резистор, чието съпротивление намалява с увеличаване на температурата и обратно....следва че:
Ако има късо по веригата (ниско съпротивление) това ще се възприема от отчитащото устройство (ICS-а) като висока температура.
Ако има прекъсване на някой от проводниците, това ще се възприема от отчитащото устройство (ICS-а) като ниска температура.
Тъй като при теб е втория случай, предполагам че се касае за лоша връзка.
Много вероятно място за лошата връзка е буксата на вратата (D23), заради окислен пин.
Това можеш да го потвърдиш като в момент в който ти покаже ниска температура, размърдаш буксата или я изключиш и включиш.
Моят съвет е да не се занимаваш с кабелния сноп, преди да си установил, че проблемът не е в буксата.
lordliness
04-09-2012, 13:07
100038
Това нещо е зад тази пластмаса.Оградих го, но не се вижда много.
ecotronic
04-09-2012, 13:13
100038
Това нещо е зад тази пластмаса.Оградих го, но не се вижда много.
Аз досега си мислех, че говориш за нещо около лостчето за отваряне на капака, което е вътре в купето.
Това за което говориш (ограденото на снимката) най вероятно е датчикът за шофьорския ербег.
PS:
Вероятно говоря глупости.
След повторна справка с документацията забелязвам, че нещото за което питаш се води O10, което е резистора за вентилатора а не Q10 което е шофьорския ербег.
to_lose_HEART
04-09-2012, 18:06
Аз пък мисля че е датчик от алармата
ecotronic
04-09-2012, 18:18
Аз пък мисля че е датчик от алармата
Най вероятно е така, както казваш.
В този участък дават ключ за отворен преден капак (i10), който явно е за алармата.
Освен това, резисторът за вентилатора се намира от другата страна на радиатора.
lordliness
04-09-2012, 18:30
Няма нищо, само букса- нямам аларма, значи е точно за аларма.
danchev63
04-09-2012, 18:48
Няма нищо, само букса- нямам аларма, значи е точно за аларма.
Най вероятно е така, както казваш.
В този участък дават ключ за отворен преден капак (i10), който явно е за алармата.
Освен това, резисторът за вентилатора се намира от другата страна на радиатора.
Точно това е - ключ за отворен капак - към алармата.
old alfist
04-09-2012, 23:11
А също така сигнал към чека на арматурното табло за незатворени врати и капаци.
Мислиш, че не мога да различа жило от кабел?Не е много вътре защото се обдухва.Аз виждам всичко.
Ех, ти пък. Мен в теб ми е надеждата...
Аз досега мислех че говориш за ръчката, която е вътре в купето, долу до краката, с която се отваря капака. И си викам, абе как така там датчик ще има....
Понеже температурният датчик представлява термочувствителен резистор, чието съпротивление намалява с увеличаване на температурата и обратно....следва че:
Ако има късо по веригата (ниско съпротивление) това ще се възприема от отчитащото устройство (ICS-а) като висока температура.
Ако има прекъсване на някой от проводниците, това ще се възприема от отчитащото устройство (ICS-а) като ниска температура.
Тъй като при теб е втория случай, предполагам че се касае за лоша връзка.
Много вероятно място за лошата връзка е буксата на вратата (D23), заради окислен пин.
Това можеш да го потвърдиш като в момент в който ти покаже ниска температура, размърдаш буксата или я изключиш и включиш.
Моят съвет е да не се занимаваш с кабелния сноп, преди да си установил, че проблемът не е в буксата.
Безценно е това, което говориш. Ще откача буксата Д23 и ще проверя. Благодаря
Безкрайни благодарности на Ecotronic и Lordliness за акъла. Прилагам снимки на буксата от нея е проблема. Напрвих редица тестове. Без контакт показва -40, а на късо +50. При мен имаше кофти контакт и затова така. Откачих и закачих 5пъти сега контакта е ок. Нямах контактен спрей , та затова такива упражнения предприех.
П.С
на една от снимките е и горивния филтър, който смених наскоро
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.