PDA

View Full Version : Смяна на водач на задно ел стъкло - обяснение със снимки.



duronman
04-09-2012, 18:22
Здравейте, за втори път сменям водач на задна дясна врата, защото миналият път сложих от Lancia Lybra с преработка и явно не е издържал. Този път получих заменител на оригиналния - големи благодарности към колегата ecotronic !

Извинявам се за лошата обработка на снимките, но не съм в София и ми е по-сложно да ги оправя на лаптопа.

Всички важни неща на снимките са отбелязани с червени точки.

1. Ето какво ще ви се наложи да развиете (някой от точните са за скрити болтове):

http://storage4.album.bg/c7c/dsc_7995_68423_30874164.jpg (http://www.album.bg/duronman/images/30874164/)

Махате първо декоративния капак на говорителя - първо хромираният ринг, после внимателно една по една натискате четирите щипки на мрежичката и я вадите. Следват винтовете за сваляне на самия говорител, винта зад пепелника, винта под декоративното капаче зад дръжката за отваряне, двата винта на дъното на кората, и единият винт в долен десен квадрант, който също е под декоративен капак.

След това махате гуменият под на модула с копчето за ел стъклото и го махате посредством 2 винта на дъното му.

2. Продължавате с 2-та болта държащи кората под говорителя:

http://storage4.album.bg/368/dsc_7998_07adb_30874167.jpg (http://www.album.bg/duronman/images/30874167/)

http://storage4.album.bg/b96/dsc_7997_e7f1d_30874166.jpg (http://www.album.bg/duronman/images/30874166/)

3. Следват двата болта под модула с копчето за ел стъклото:

http://storage4.album.bg/8f4/dsc_7996_5d928_30874165.jpg (http://www.album.bg/duronman/images/30874165/)

4. Леко издърпвате кората, за да се откачи от щипките си, които се оказаха здрави и лесни за сваляне. След това издърпвате кората леко нагоре за да излезе свободно от копчето за заключване.[/B]

5. Махате ето това звуко и термо изолиращо фолио, запомняйки коя букса от къде минава:

http://storage4.album.bg/fcf/dsc_7999_7d822_30874168.jpg (http://www.album.bg/duronman/images/30874168/)

http://storage4.album.bg/00d/dsc_8000_3c420_30874169.jpg (http://www.album.bg/duronman/images/30874169/)

6. Ето го и счупеният либров водач:

http://storage4.album.bg/159/dsc_8001_c5ba8_30874170.jpg (http://www.album.bg/duronman/images/30874170/)

7. Развивате машинката и лайсната на ето тези места:

http://storage4.album.bg/00d/dsc_8000_3c420_30874169.jpg (http://www.album.bg/duronman/images/30874169/)

Преди това е добре стъкллото да е в най-долно положение. Натискате стъклото навън за да го извадите от водача, махате буксата на машинката и извашдате двете заедно.

8. Радвате се, че на земята вече имате машинката и всичко:

http://storage4.album.bg/847/dsc_8004_f42ac_30874174.jpg (http://www.album.bg/duronman/images/30874174/)

Тук идва момента в който спрях да снимам, за което се извинявам, но ръцете ми бяха в грес, а това ми е апарата с който работя и не мога да си позволя да го гресирам.

Процедурата натам е следната. Някой ви държи двете пружини върху мотора сгънати, за да махнете лесно жилата от стария водач, сваляте го и пъхате жилата в новия, отново при натиснати пружини за отпуснати жила.

Ако както при мен ви се е скъсал оригиналното гумено уплътнение около "пишката" на водача, която влиза в стъклото намирате нов или слагате парче маркуч с подходящ диаметър. Аз намерих почти същото, като оригиналното.

Гресирате леко релсата и сглобявате по обратния ред (направете преди това опити как се движи стъклото на отворена врата! )


След цялото това обяснение искам да задам и един въпрос. Въпреки новия водач и т.н.стъклото ми върви тегаво, с леко накланяне 1-2мм на една страна и с леко напрежение към края на затварянето (вероятно това е и причината да се изрони старият водач). Каква според вас може да е причината ?

Ако някой има въпроси към разглобяването съм на разположение.

Надявам се темата да е полезна за някой.

EDIT: Обнових снимките, защото бяха изчезнали от стария сървър. Извинявам се, ако има несъответствие в някоя, но мисля, че са ОК.

popaay
04-09-2012, 19:00
Един голям Реп+ от мен за темата!

duronman
04-09-2012, 21:10
Благодаря :)

Яд ме е, че като прокарвах кабели за усилвателя и като свалях алтернатора (оказа се ненужно в последствие :D) не направих такива кратки туториали. Нямаше да ми коства нищо, а явно има интерес.

Обещавам при следващи интервенции да документирам всичко!

Все пак се надявам да не е често... по обясними причини :) .

ecotronic
04-09-2012, 21:23
Поздравления за доброто нагледно ръководство и разбира се за добре свършената работа!

Относно затруднетото движение........ И аз наблюдавам такова нещо особено на стъклата, които не се отварят често. Мисля, че причината е в страничното водене (каналите от рамката на вратата). Може да се пробва с някакъв спрей на силиконова основа, който да намали триенето. Може да се пробва и да се промени наклона на металната шина, която води пластмасовия детайл (чрез подлагане на дистанциращи шайби на опорните болтове).
Идеята е двете повърхнини - тази в която се движи пластмасовия детайл и тази в която се движи стъклото да бъдат успоредни една на друга. Възможно затягане особено в края на хода може да се причини именно от не-успоредност.

lordliness
04-09-2012, 21:56
Аз съм писал и другаде- пръскам с един спрей каналите и никога повече не кривеше при вдигане

duronman
05-09-2012, 00:10
Ще се радвам на информация за какъв спрей точно става дума. Иначе и аз мислех да регулирам страничните релси, но не намерих достатъчно добър начин.

@ecotronic - отново благодаря за водача, получи се чудесно, но само се чудя дали оригиналните нямат отдолу и една защипваща част (както либровия на една от снимките), но тя май е само подсигуряваща и не вярвам да дава отражение на движението на стъклото.

lordliness
05-09-2012, 00:30
Спрея е на вюрт, в четвъртък ще видя модела и ще пиша. Предните стъкла буквално спираха и кривяха ужасно, сега са като нови, лубрикантите са голяма работа, ако намокриш стъклото и водачите ефекта за кратко е като при смазване така може да провериш дали това е причината.

ecotronic
05-09-2012, 10:29
Ще се радвам на информация за какъв спрей точно става дума. Иначе и аз мислех да регулирам страничните релси, но не намерих достатъчно добър начин.

@ecotronic - отново благодаря за водача, получи се чудесно, но само се чудя дали оригиналните нямат отдолу и една защипваща част (както либровия на една от снимките), но тя май е само подсигуряваща и не вярвам да дава отражение на движението на стъклото.

Доколкото виждам, тази опашка на оригиналния детайл служи за да се защипе на края на шипа и така да елиминира възможността той да се измъкне от отвора на стъклото. Един вид подсигуряване, без което системата също си работи.
Практически този детайл само бута и тегли стъклото в двете посоки и обуславя правилното движение по дъгата. Не и страничното водене. Поради това мисля че, лекарството в случая е това, за което говори лорда.


PS:

Във връзка с една тема за автоматизиране на ел. стъклата, забелязвам един страничен ефект, който вероятно се дължи на особеност във функционалността на модула за предните стъкла. Става въпрос за това, че когато предните стъкла се движат едновременно нагоре и стигнат крайните си положения, започва да се усеща едно тракане на машинките. 99% съм сигурен, че проблемът е повсеместен, но все пак, молбата ми към Вас е да направите следния експеримент:

От конзолата на шофьорската врата дайте команда за затваряне на някое от стъклата. Когато то достигне горното си положение, моторът изключва и всичко е ОК.

Ако обаче дадете команда за затваряне едновременно на двете предни стъкла и държите двата бутона, когато стъклата достигнат горно положение чува ли се едно щтракане?

При задните стъкла това нещо го няма.

И при Вас ли е така?

lordliness
05-09-2012, 10:57
Сега проверих, смазал съм ги май месец миналата година и досега без проблеми

Boby
05-09-2012, 11:46
Такаа и аз сменях въпросния водач, точно на задна дясна врата. Прави ми впечатление, че само той се чупи. На лявата до сега не съм видял някой да е сменял.Собственика преди мен също есменял явно цял механизъм защото имаше парчета от стар водач във вратата, а и на механизма пишеше АР166. Както и да е.
На оригиналния водач пишката която влиза в стъклото е по-дебела и по-дълга от на водача който монтирах аз. Не знам какъв водач си монтирал ти и дали и при теб е същото положението, но най-вероятно е същия като моя щом пишката му е къса и не можеш да го законтриш отзад. При мен също се кълчи стъклото, както и водача по релсата и съвсем скоро ще се счупи и той и според мен проблема идва от луфта м/у пишката на водача и отвора на стъклото защото първо там почва да се кълчи и след това се изкълчва и стъклото.

Ecotronic при мен няма щракане при затваряне на стъклата едновременно. Почти винаги ги свалям и вдигам едновременно. Правя си нещо като състезание, а и проверка дали се движат еднакво и в двете посоки, но няма пукане, щракане или скърцане.

ecotronic
05-09-2012, 11:55
Ecotronic при мен няма щракане при затваряне на стъклата едновременно. Почти винаги ги свалям и вдигам едновременно. Правя си нещо като състезание, а и проверка дали се движат еднакво и в двете посоки, но няма пукане, щракане или скърцане.

Благодаря за отговора.
При мен щтракане няма докато стъклата се движат.
Появява се ако предните стъкла са напълно затворени, а продължавам да държа и двата бутона натиснати. При задържането на един от двата бутона, щтракане няма.

Boby
05-09-2012, 12:01
Ако е затворено стъклото и щракна пак нагоре се чува щракане на релето в модула зад ИЦС-а, но мисля, че това е нормално. Ако държа бутоните и стъклата се затворят щрака веднъж релето на модула и повече нищо не става.Трябва да пусна копчетата и пак да дам нагоре за да щракне пак релето.

ecotronic
05-09-2012, 12:16
Ако е затворено стъклото и щракна пак нагоре се чува щракане на релето в модула зад ИЦС-а, но мисля, че това е нормално. Ако държа бутоните и стъклата се затворят щрака веднъж релето на модула и повече нищо не става.Трябва да пусна копчетата и пак да дам нагоре за да щракне пак релето.

Единичното цъкване на релето е нормално. Явно ще трябва да го боря тези дни.

duronman
05-09-2012, 13:05
И при мен няма това щракане при затваряне на двете предни, за което говориш.

duronman
05-09-2012, 15:58
Днес пак я разглобих. Леко напънах релсата по която се движи и сега е ок.

ecotronic
05-09-2012, 16:17
Днес пак я разглобих. Леко напънах релсата по която се движи и сега е ок.

Явно така си постигнал успоредност на траекториите на движение (тази по която се движи долният отвор на стъклото и тази по която се движи държачът по релсата).
Това имах впредвид в по-горен пост като предложих да се подлагат дистанцираши шайби в точките на закрепване на релсата. Но явно става и с огъването и.

duronman
05-09-2012, 16:26
Реално не личи да е огъната. Става дума максимум за 1мм. Явно толкова му е трябвало.

iveli
13-09-2012, 09:51
Колега ЕКО цъкането или тракането на релето при вдигнати прозорци според мен не е от модула който най вероятно имаш впредвид Аз също сложих такъв модул а въпросното чукане на релето и преди и сега се появява понякога като немога да го свържа с някаква причина При мен се появява всъщност дори при вдигане на едно от предните стъкла независимо кое Но това се случваше и когато нямах модул

borvass
13-09-2012, 19:42
Дам, на мен онзи ден ми прищрака задното дясно стъкло и аз любопитен да видя какво е и след 1-2 пъти вдигане/сваляне изпраска и замина пластмасовия водач. Иначе поздравления за ръководството наистина е от полза.

ecotronic
13-09-2012, 20:06
Дам, на мен онзи ден ми прищрака задното дясно стъкло и аз любопитен да видя какво е и след 1-2 пъти вдигане/сваляне изпраска и замина пластмасовия водач. Иначе поздравления за ръководството наистина е от полза.

В случай, че не знаеш откъде да го намериш, тук (http://maps.google.com/maps?q=42.636786,23.40752&num=1&t=h&sll=37.0625,-95.677068&sspn=23.875,57.630033&hl=en&ie=UTF8&ll=42.636737,23.407767&spn=0.003165,0.006899&z=17) го имат.

duronman
13-09-2012, 20:22
Аз преди колегата ecotronic да ми подари едно (огромни благодарности), обиколих 100 магазина и накрая се ядосах и преработих от либра - уви не издържа. Лошото е, че за либра има оригинални, а за алфата май всичките са риплейсмънт, което е кофти. Освен това подозирам, че по моргите са леко нахални и не го продават, като отделен детайл.

borvass
13-09-2012, 22:38
Благодаря ти за инфото, че предстои да го оправям като остане време и тъкмо това се чудех :)

ecotronic
14-09-2012, 12:23
Колега ЕКО цъкането или тракането на релето при вдигнати прозорци според мен не е от модула който най вероятно имаш впредвид Аз също сложих такъв модул а въпросното чукане на релето и преди и сега се появява понякога като немога да го свържа с някаква причина При мен се появява всъщност дори при вдигане на едно от предните стъкла независимо кое Но това се случваше и когато нямах модул

Да, щтракането при задържането на двата бутона няма връзка с допълнителния модул. Пробвах да го махна и цъкането пак си го има. Явно се касае за проблем във фабричния модул за предните стъкла. При някои колеги го има това цъкане, при други го няма. Дори си помислих, че е заради различни версии, но щом при теб го прави и само на едното стъкло, очевидно се касае за повреда.
През почивните дни ще го свалям да го лекувам.

Boby
17-09-2012, 18:02
Днес пак отворих вратат за да си довърша работата и с централното и със стъкло. Направих няколко снимки и възникнаха един въпрос. Водача който си сложил същия ли е като моя? Снимах го заедно с ригиналния и се вижда добре каква е разликата. Пишката му е доста по-къса и не може да се законтри стъклото отзад.

duronman
17-09-2012, 21:56
Уви да... явно като истински оригинална резервна част го няма, само се чудя защо не са изкопирали цялата отливка.

Boby
18-09-2012, 10:08
Защото този водач мисля, че е за Рено. Въобще не е за нашите коли.

duronman
18-09-2012, 20:03
Аз сложих, като белия, не жълтия, но оригиналният беше сив и малко по-особен (имаше си закопчалка). Вижте първия пост.

Boby
19-09-2012, 09:40
От снимката която си сложил не мога да преценя калко точно е дълга пишката му. В крайна сметка успя ли да му сложиш щипката отзад?

duronman
19-09-2012, 12:15
Успях, но щипка от друг водач, защото този си нямаше :)

ecotronic
19-09-2012, 12:25
Не знам дали именно защипването и по този начин ограничаването на степента на свобода на пишката спрямо стъклото не става причина за чупенето. А и тази гумена втулка нещо не е измислена като хората. Гледам, че повсеместно се къса.

duronman
24-09-2012, 23:24
Днес правих на един приятел на либрата пак заден десен. Там беше мазало - намляни жила, намляна макара, та купихме цяла машинка втора ръка, взехме само мотора от нашата, нов водач, който въпреки че е оригинален се оказа, че трябва да се процепва, защото е по-нова ревизия и т.н.

При либра обаче свалянето на кората е приказка и става за 2 минути. Въпреки всичко впечатлението ми е, че при алфата е много по-добре подсигурено и цялостната сглобка е на по-високо ниво.