Log in

View Full Version : питане за мотор



gogoan
11-09-2012, 00:52
Здравеите колеги,реших ще се взема 166ца, ама като гледам в мобилето,и в карса , повечето са 136к, а ми казаха че моторите не били стока.Ще съм благодарен на някое и друго мнение.

ecotronic
11-09-2012, 00:57
Здравеите колеги,реших ще се взема 166ца, ама като гледам в мобилето,и в карса , повечето са 136к, а ми казаха че моторите не били стока.Ще съм благодарен на някое и друго мнение.

Впредвид сегашните цени на горивата и тенденцията към нарастване, добре прецени, дали не е по-добре бензинов двигател на газ.

gogoan
11-09-2012, 01:09
Питането ми е за дизел , не говоря за бензин.

Доко
11-09-2012, 01:15
Най-новия 136-коньов мотор е на 10+ години, каква "стока" очакваш от един милионник? :-(

gogoan
11-09-2012, 01:19
Кво ,казваш да не пипам 136к?

Доко
11-09-2012, 01:20
Кво ,казваш да не пипам 136к?

Ааа, това сам си го решаваш. ;-)

mordohy
11-09-2012, 01:21
Кво ,казваш да не пипам 136к?
Освен ако не си мазохист или не искаш постоянно да си ръчкаш по него.

ecotronic
11-09-2012, 01:26
Питането ми е за дизел , не говоря за бензин.

Ако формулираш правилно въпроса си още в първия си пост, вероятно ще получиш и по-точни отговори.

geniusloci
11-09-2012, 11:03
Вземи си от по-мощните варианти, няма да харчат повече, а ще избегнеш "детските" проблеми. не съм толкова запознат, просто не виждам особен смисъл да вземаш най-старите, освен ако разликата в цената не е няколко пъти, а не е такъв случая напоследък :)

endeavour
11-09-2012, 11:36
Що бе, така като се замисля ако човека попадне на 136 коньов,дето да не е на милион км, спокойно може да го вземе, при положение че не го притеснява свирепото дрънчене и е готов всеки момент да извади бон и половина за неподлежащата на рецикл турбина :biggrin:

Doomguy
11-09-2012, 12:15
Трудно ще намериш нещо, което да не е на половин милион километра за тези години. Даже интериора да е запазен а външно да няма забележки, не е гаранция, че няма да е на много километри и да е уморено. Спомням си някъде из форума четох за колега, който взел такава уж на 80 000км и била много лачена, а в последствие се оказала на 600 000км...

lordliness
11-09-2012, 16:44
Моя е 136 и съм доволен, досега без проблеми, за турбините мисля , че подлежат на ремонт

nvladev
11-09-2012, 16:56
И моята е 136, но и моето мнение е че по- новите и по- големи са по- сполучливи. Не забравяй пак, че при кола на старо всичко е относително. За турбото и аз знам, че не се рециклира и за това го смених с ново преди 3 год.

Pepko-Bepko
11-09-2012, 21:13
Това за турбото на 136 коня,които го е казал е изрекъл голяма лъжа .....Турбо на 136 коня се рециклира без никакви проблеми!

trop4i
11-09-2012, 21:21
Това за турбото на 136 коня,които го е казал е изрекъл голяма лъжа .....Турбо на 136 коня се рециклира без никакви проблеми!
Не е лошо да споделиш, ако на някой му се наложи...

endeavour
12-09-2012, 13:42
Не е лошо да споделиш, ако на някой му се наложи...
Подкрепям - който има информация по въпроса,нека хвърли малко светлина... Щото колегата ми обиколи сума сервизи със строшената турбина и навсякъде го отрязаха.Докато си купи ново - хиляда шестстотин и дребосък лева. Обяснението на един от спецовете по турбини в Пловдив е,че на тая турбина може да й се сложи ремонтен комплект,ако е хванат точния момент за това - т.е. преди шоуто с големия пушек. Аз обаче досега не познавам някой дето си проверява толкова редовно турбото, познавам предимно изпушили...

lordliness
12-09-2012, 15:50
Подкрепям - който има информация по въпроса,нека хвърли малко светлина... Щото колегата ми обиколи сума сервизи със строшената турбина и навсякъде го отрязаха.Докато си купи ново - хиляда шестстотин и дребосък лева. Обяснението на един от спецовете по турбини в Пловдив е,че на тая турбина може да й се сложи ремонтен комплект,ако е хванат точния момент за това - т.е. преди шоуто с големия пушек. Аз обаче досега не познавам някой дето си проверява толкова редовно турбото, познавам предимно изпушили...
След като има ремонтен комплект за този модел, значи се ремонтира, може да не са искали

popaay
12-09-2012, 18:47
Това за турбото на 136 коня,които го е казал е изрекъл голяма лъжа .....Турбо на 136 коня се рециклира без никакви проблеми!
Като казваш,кажи къде ги рециклират,и колко струва?


Подкрепям - който има информация по въпроса,нека хвърли малко светлина... Щото колегата ми обиколи сума сервизи със строшената турбина и навсякъде го отрязаха.Докато си купи ново - хиляда шестстотин и дребосък лева. Обяснението на един от спецовете по турбини в Пловдив е,че на тая турбина може да й се сложи ремонтен комплект,ако е хванат точния момент за това - т.е. преди шоуто с големия пушек. Аз обаче досега не познавам някой дето си проверява толкова редовно турбото, познавам предимно изпушили...
То може да се обслужи но проблема е че докато разбереш и си за смяна на турбото при 136кс.с.,това е моето наблюдение.Малко инфо от мен ,в първия момент губиш мощност,след 20км. след това чуваш турбото като свирка,и още 10км.,като вдигнеш малко над 2000об./м и претракване(стържене).И след 60-70км бял дим,че ако си на магистралата трите ленти нищо няма да се вижда 500м. след теб!

lordliness
12-09-2012, 19:08
В платените обяви има обява за средното тяло на 136 ново около 600 лв.
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=72941

popaay
12-09-2012, 19:41
То хубаво това,ама като е взело да трака,това означава,че оста на това тяло е избягало от центъра си и е наранило студената и топлата час!Айде студената част може да се пренебрегне а топлата?А и кой знае каква китайска стомана е,и после да ме боли глава.Взимаш втора употреба,гледаш луфтове и го слагаш.

П.П.Сега проверих фирмата и се оказах прав.

Company Name: Changzhou E&E Turbo-Power Co., Ltd.
Company Address: No. 166 Hangjiang West Road, New District, Changzhou, Jiangsu, China
City/Province: Changzhou/Jiangsu
Country/Region: China
Zip/Postal Code: 213125


Име На Фирмата: Чанжу E & E Turbo-Power Ко ООД
Адрес На Фирмата: № 166 Hangjiang West Road, област, Changzhou, Jiangsu, Китай
Град / Област: Чанжу / Jiangsu
Страна / Регион: Китай
Zip / Postal Code: 213125
Телефонен Номер: 86-519-85116586
Номер На Факс: 86-519-85156895
Мобилен: 86-15961108972
Лице За Контакт: Г-жа Джанг
Позиция: Мениджър
Катедра: Market отдел



Който иска нека рискува,аз не бих и помислил за такова нещо!!!

endeavour
12-09-2012, 19:57
В платените обяви има обява за средното тяло на 136 ново около 600 лв.
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=72941

Не съм спец по турбо-истории , ама определено ми се струва че при добре изтропала турбина само с тоя картридж нищо няма да стане :no:

popaay
12-09-2012, 20:05
То тя ако е добре,няма да търсиш алтернатива.

Доко
12-09-2012, 20:15
Леле, леле, лелеее,
а бе, някои от вас са купили по още една 166-ца в турбини бре, после да не съм чул, че дизела е по-добър. :no: :stretcher: :jason2: :devil: :hehehm:

lordliness
12-09-2012, 20:22
Взимаш втора употреба,гледаш луфтове и го слагаш.

Ти майна изкупи всички турбини в близката околност :)
по книгите пише, че ресурса на турбината е колкото на двигателя, но дали...

popaay
12-09-2012, 20:28
И на мен така ми казах,ама уви,късмет.

gogoan
12-09-2012, 20:40
Добре, разбрах 136к да не пипам, ама колко още мотора има ,гледам в мобилето и,карса ,142к,140,150.Аджаба,кои мотор да търся?

milenmilan
12-09-2012, 21:37
Търси JTDm 175 к.с. фейслифт, а от стария фейс най-добре 140/150 к.с. Иначе моторите са следните 1-ва генерация 136 к.с. , 2-ра 140/150 к.с. , 3-та ЖТД 140/150 к.с., ЖТДм 175/185 к.с . Това се води, макар че не съм виждал екземпляр с 185 к.с.

duronman
13-09-2012, 01:02
Май 140/150 са по-добре, че са 10 клапанови. Освен това след ремап стават спокойно по 170-180 без да им се скъсява осезаемо живота.

Някой може ли да ме насочи за ремап на моя шестак на добра цена? Не искам някакви брутални коне и т.н.

Искам само малко аванс на запалването (най вече заради ГИ, който сложих) и евентуално някой нютон отгоре, че 2.5 много страда от липса на въртящ в ниските обороти за разлика от 3.0, а това при автомата е равно на сравнително тромав старт за конете й.

thecleaner
13-09-2012, 01:19
Май 140/150 са по-добре, че са 10 клапанови. Освен това след ремап стават спокойно по 170-180 без да им се скъсява осезаемо живота.

Някой може ли да ме насочи за ремап на моя шестак на добра цена? Не искам някакви брутални коне и т.н.

Искам само малко аванс на запалването (най вече заради ГИ, който сложих) и евентуално някой нютон отгоре, че 2.5 много страда от липса на въртящ в ниските обороти за разлика от 3.0, а това при автомата е равно на сравнително тромав старт за конете й.

2.5, газ, автомат, 166= не върви и нема и как да тръгне. С чип, без чип файда няма, поне според мен. Или както се казва в песента ''Остави!Остави ме,тая мъка само моя е!''

duronman
13-09-2012, 01:33
Върви си екстра колата :)

Явно не си карал либра 2.0 автомат, да видиш как не върви за 155 коня, ама хИч. Просто знам, че ще усетя например 10 нютона и 5-8 коня в ниските.

То по презумция 166 не е кола да "върви" в спортния смисъл на думата, но е осезаемо, как за разлика от либрата с автомата, дори с 4 човкека с много багаж и гориво не връща предавки и си поддържа скорост по баирите без да се налага да я газя и да връща предавки. На мен това ми стига, не съм от хората, които карат колите на предела, но колкото повече коне имаш, толкова по-лесно се кара леко и без газ колата, а аз това целя.

Drag0
13-09-2012, 20:34
Някой може ли да ме насочи за ремап на моя шестак на добра цена? Не искам някакви брутални коне и т.н.

Искам само малко аванс на запалването (най вече заради ГИ, който сложих) и евентуално някой нютон отгоре, че 2.5 много страда от липса на въртящ в ниските обороти за разлика от 3.0, а това при автомата е равно на сравнително тромав старт за конете й.
Не мога да те насоча, но мога да ти кажа цени: от 350лв до 500лв. Като за тази цена някъде плащаш само "софтуера" и смяната, а на други ти измерват смесите и променят софтуера няколко пъти докато станат оптимални ...
Но моята си тръгва още от 2000 оборота и засега няма да сменям софтуера.
Някой ден като смениш дебитомер ще се учудиш колко не ти е вървяла колата преди ...

duronman
13-09-2012, 20:46
Мерих го на диагностика и дава доста адекватни стойности.

Проблемът с автоматът е, че при леко градско каране в режим D сменя предавки малко рано и в един момент колата се озовава на най-висока предавка на 1400 оборота и докато стигне 2000 е умрял кон. Това естествено го коригирам с лоста наляво на спорт и тя си включва предавка надолу.

Drag0
13-09-2012, 21:37
Може би ти трябва оптимизация на софтуера на скоростната кутия.

duronman
13-09-2012, 21:40
Няма да стигам в толкова дълбоки води :) В крайна сметка за това е режимът спорт. Цялата ми идея е в това, че особено при кола с ГИ един аванс ще се отрази добре - нищо повече. Не очаквам чудеса, не искам бегачка и т.н. Просто искам най-доброто от това, което имам без ненужни и потенциално опасни за колата интервенции.

ecotronic
13-09-2012, 21:59
Няма да стигам в толкова дълбоки води :) В крайна сметка за това е режимът спорт. Цялата ми идея е в това, че особено при кола с ГИ един аванс ще се отрази добре - нищо повече. Не очаквам чудеса, не искам бегачка и т.н. Просто искам най-доброто от това, което имам без ненужни и потенциално опасни за колата интервенции.

Понеже на предишната ми кола имах адванс процесор, калибриран специално за конкритния двигател, то ако ще правиш ремап заради газта, то той трябва да се направи вероятно от добър газаджия. Ако я караш предимно на газ, ОК. Но нали се сещаш, че така ще влошиш работата на бензин.
Мен газаджиите и други колеги ме разубедиха да правя каквото и да било за това предварение.
Но ако се направи добре, има смисъл.
Наблюдавал съм една икономия от около 10% газ, по-добра работа на двигателя и щадене на изпускателните клапани.
Най-добре се консултирай с Роби по въпроса.

Drag0
13-09-2012, 22:14
Чел съм че съвременните ГИ си имат корекция на адванса.
Адванс процесора имаше голям смисъл при първите уредби (не ГИ )на метан от преди години.

duronman
13-09-2012, 22:27
Възможно, но самите газаджии, които я слагаха ми казаха, че ще е от полза. Добре, а за да не се прави ремап има ли как да се сложи аванс процесор преди газовия компютър и всичко това да се случва само на газ ?

Не карам почти на бензин (2км всяка сутрин), но нямам намерение да и влошавам работата, защото сега и на двете горива работи еднакво добре.

Иначе съм чувал (не твърдя, че е достоверно), че така или иначе при ремап на бензинови ECU-та се пипа аванса малко за по-добро изгаряне.

ecotronic
13-09-2012, 22:31
Възможно, но самите газаджии, които я слагаха ми казаха, че ще е от полза. Добре, а за да не се прави ремап има ли как да се сложи аванс процесор преди газовия компютър и всичко това да се случва само на газ ?

Не карам почти на бензин (2км всяка сутрин), но нямам намерение да и влошавам работата, защото сега и на двете горива работи еднакво добре.

Иначе съм чувал (не твърдя, че е достоверно), че така или иначе при ремап на бензинови ECU-та се пипа аванса малко за по-добро изгаряне.

Тогава търси вариант да сложиш ТАП. Това е по-чистият вариант. Освен това, не се сещам как газовото ECU може влияе на запалването.

duronman
13-09-2012, 22:57
Няма как... точно TAP мислех да сложа, но не ми е ясно при ГИ става ли ОК. Иначе цените вече са им повече от приемливи.

ecotronic
14-09-2012, 10:05
Няма как... точно TAP мислех да сложа, но не ми е ясно при ГИ става ли ОК. Иначе цените вече са им повече от приемливи.

Проблемът със слагането на ТАП не се състои в това дали уредбата е ГИ или класическа. Проблемът е в запалителната система на двигателя. При старите двигатели с високоволтов разпредилител и една бобина, ТАП се слагаше последователно на датчика на запалването в делкото или в случай че двигателят няма датчик в делкото - последователно на първичната страна на бобината. Практически при теб ТАП трябва да бъде 6 - канално устройство.