View Full Version : Това ли е краят на една Алфа?
The blue
14-09-2012, 22:28
Взех 1 емоционално решение, предполагам, че е глупаво и ми се иска вие да кажете нещо по-рационално.
Преди няколко дни слеобяд на връщане от морето не ми се пътуваше 3 дена и 3 нощи и подкарах с 140-150 км/ч. След 15 минути взе да се чува някакъв необичаен шум, по принцип мойта си е адски шумна- нищо не съм правил по темата вариаторен комплект. Реших, че ще да е от климатика. След като се концентрирах установих, че температурата на охлаждащата течност ми е към 100 градуса. Намалих, температурата веднага се нормализира, поослушах се и продължих с 120км/ч, като си следях температурата.
След това магистралата свърши и карах нормално, от Ямбол продължих с 130 км/ч, пробвах я още 1 път до 140км/ч без климатик но след няколко минути пак вдигна температурата до 100 градуса и аз веднага отпуснах и тя се върна на 90 градуса. Проблемът очевидно не е свързан с климатика. След 20-30 минути на 130 км/ч от ауспуха почна да пуши интензивно тъмно син пушех, както болидите от формула 1, като им се скапе двигателя...и аз се скапах. Спрях гледах, всичко е наред, но над 4000 оборота и на празен ход почва да пуши. Прибрах се с около 120км/ч (около 3800 оборота) (до тази скорост си върви, не загрява и не пуши) и мислех и премислях...
...и просто трябва да спазя 1 правило на старите шофьори- станал ли е 1 двигател за отваряне, значи е станал за изхвърляне.
Моля за съвет от хора с опит по темата. Проблемът е , че след 1000 километра съм за ремъци, ролки и т.н.... и не знам какво да правя...
П.С.
Колата е гледана, слушана, обичана, много жалена, дет се вика 1 гуми не са въртяни с нея, никога не
ме е предавала, не гори масло изобщо, между смените не доливам нищо. Термостатът е сравнително нов, с
нов антифриз съм, не губи охладителна течност, дава разумен разход на гориво. Със свещите на Дензо
съм, също сравнително нови. По принцип като всяка кола на тия години е за стъпков, дебитомер и ламбда
сонда, но досега това не и беше проблем. Моето обяснение е, че за 5- 6 години в Пловдив радиатора е
натрупал много прах, въпросния ден беше много горещо и не е било за напъване. Оня шум сигурно е била перката на най-високата възможна степен. Само тоя пушек много прилича на изгорено масло... сегменти и т.н...
BillyBoy`
14-09-2012, 23:24
Първо да почнем със маслото?Какво масло и наливаш?
dilian alfa gtv
15-09-2012, 08:27
Първо да почнем със маслото?Какво масло и наливаш?
Дам ако не е селения,троши мотора.:hump:
Загряването е възможно да е от водна помпа , а след като си "постоплил" мотора доста нищо чудно вече да започне да ти се губи и по малко масълце.
според мен станал ли е 1 двигател за отваряне най-добре да се отвори и да се направи... а не да се взема "нов" както ти казваш и след някои друг километър и той да трябва да се отваря ..
Дам ако не е селения,троши мотора.:hump:
че какво повече е селенията от другите масла?????
nikolchoni
15-09-2012, 19:19
Моя съвет е да я закараш да ти премерят компресията, да драснеш тук какъв е резултата и някой по-компетентен ще ти каже какво и е. Това е през компютрите.
The blue
15-09-2012, 21:28
Е, затова го обичам тоя форум. Мисля си, че всичко ми е наред и вие още на първата секунда ме набарвате в издънка.
Значи от няколко години карам с масло Castrol GTX Magnetec 10w40. Снабдяването със Selenia ми е проблем и мисля да мина на Mobil? Антифризът ми е Selenia Paraflu, син.
Нивото на маслото от максимум е паднало на 2 мм под максимума, ако от мин до макс приемем, че е около 20-30 мм. Водната пома съм я сменял преди 50 000 км и сега принципно пак мислех да я сменя само, че случката ми обърка плановете.
Ами, не става дума да се взема "нов" двигател, а направо да се взема "нов" автомобил с двигател, който не е туин спарк...:heavy_cry:
Попрочетох по форума за пушещи двигатели и може би съм видял само това, което съм искал да видя, но не видях никой да е отворил двигател и нещата да са се оправили. Затова и не съм сигурен какво целя с мерене на компресия.
Накрая да питам и 1 глупост, но все пак мечтаенето е без пари: Не може ли да ми е от ауспуха или катализатора- нещо да се стапя и изгаря и то да пуши? Освен утре да я пробвам на студен двигател?
RUSEV-BGR
15-09-2012, 21:39
Един от проблемите на т.спарка е запушен маслен сепаратор!Намери темите за неговото почистване и свиркай!
тва масло дето си карал е супер според мен ако не е менте :) и според мен неможе да е от маслото ти .. виж както колегата ти каза масления сепаратор дано да се окаже това..
На връщане от морето и моята при 150-160 започна да загрява.
Оказа се, че се е откачил маркуча преди филтъра и хем влиза горещ въздух, хем и нагнетява въздух.
Такова селско турбо хич не е полезно за газова и е обеднявало сместа.
Все пак моята е с боксер.
За пушенето може да си има и съвсем просто обяснение.
Всяко едно масло, след като си изработи ресурса, мотора започва да го яде.
Така, че почни с по-лесните неща!
Сепаратора, маслото, радиатора, а чак след това се хвърляй на помпи и ремонт на мотора.
Успех!
Значи от няколко години карам с масло Castrol GTX Magnetec 10w40. Снабдяването със Selenia ми е проблем и мисля да мина на Mobil?
Mobil не е лошо,евтино е,предишните пъти на 10 000км съм го сменял,дано имаш късмет и да си намериш някое читаво,че моето свърши курс на 4000 км и щеше да прецака двигателя :D,та реших да си мина на Селения 20к :)
vlado_iv
16-09-2012, 15:33
Значи от няколко години карам с масло Castrol GTX Magnetec 10w40. Снабдяването със Selenia ми е проблем и мисля да мина на Mobil? Антифризът ми е Selenia Paraflu, син.
Аз, за това минах на 5w40 YACCO.
Дори и след малко градско натискане в червеното и от ауспуха започваше да пуши и да мирише на масло.
Представителите на YACCO се намират в Гагарин.
митака-пловдив
16-09-2012, 19:51
Не пробвай с мобил,страхотно менте е!Взимахме го от Омникар,Делвак 15w40 за камиони,дълги години и покрай това че сме клиенти ни направиха 35% отстъпка за всички продукти на Омникар.Въпреки че за камион му дават да се кара 35 000,още на 8-9000 почваше да гори по литър на седмица.Мой познати се подлъгаха заради остъпката която имам,пробваха на колите си кой каквото му според двигателя и се разочароваха.Единствено 5w40 за бензин се държи адекватно.Всички други след 5000 километра почват да горят.Това за мен е масло без никакъв ресурс.
SRS,Esso,Totall,Castrol мога да ви взема но със 30% отстъпка от вносителя.В петък взех за приятел Totall 10w40,4 литра на 38 лева тубата.
The blue
17-09-2012, 22:36
С оглед на това което казахте и темите към които ме насочихте, схванах програмата и последователността, която трябва да се направи така:
за да не пуши и харчи масло:
- почистване маслен сепаратор
- почистване отдушник картерни газове
- смяна масло, тоя път Селения, за да е сигурно, че не е от маслото
- смяна гумички на клапаните
- смяна сегменти
за да не загрява:
- оглеждане на въздухопроводите
- измиване на радиатор
- смяна водна помпа
Само за масления сепаратор, не разбрах трябва ли да махна пластмасовия капак на двигателя, за да стигна до правоъгълната кутия, в която е той?
ivailo rachev
18-09-2012, 07:53
Здравей колега,чета темата и не съм пускал мнение.Първо моят проблем е подобен,темата ми е малко по-надолу от твоята.Моето мнение е,че този двигател трябва да се разглоби и да се направи.При мен излязоха куп проблеми след разглабянето на моя и две седмици не мога да го сглобя,ако беше някой до сега щеше да е нарязал колата с абразива.За мсления сепаратор трябва да свалиш пластмасовия капак и да свали капака на клапаните.Ако отида днес при колата моя още не е сглобен ще снимам да добиеш представа,но имаше някъде и такава тема със снимки.
The blue
18-09-2012, 21:45
Здрасти колега, благодаря ти за информативния пост. След като изчетох темата ти с основния ремонт на двигателя и някои други теми като, че ли разумът ми се възвърна и разбрах, че съм загазил яко...
... и начертах новата стратегия- преди да е ясно колко точно масло гори моята вълшебница няма да правя абсолютно нищо. За основен ремонт тотално се отказах.
По пътя към сепаратора за капака на клапаните и гарнитура сигурно ще ми трябва....нямам динамометрични ключове...не знам въртящите моменти ... в какво се забърках...по-добре да мина от 10w40 на 15w40 и тва е...
BillyBoy`
18-09-2012, 21:55
Следващата грешка е тази със маслата която ще направиш.
ivailo rachev
19-09-2012, 08:12
Следващата грешка е тази със маслата която ще направиш.
И аз съм на същото мнение,не наливай 15в40.Засечи какъв е разхода на масло и сподели тук.Ако искаш да сипеш по-гъсто масло,по-добре е 15в50 полусинтетика,но и това не е много добър вариант.Аз също мислех за това,но реших,че е по-добре мотора да се направи и да се кара с предписаните масла.Не съм ходил вчера при колата да снимам сепаратора,но за там не ти трябва динамометричен ключ.Днес се надявам да отида да я събирам и паля и ще снимам.
аз пък да ти кажа честно си сложих нова гарнитура без динамометрични ключове и т.н. една гарнитура без отстъпки ти е 40лв в най лошия случай .. стягаш яко и на око намазваш я със силикон преди тва и никви нютони не ти трябват ..
ivailo rachev
19-09-2012, 09:53
Е това ако е за капака на клапаните никакви ключове не трябват,както каза колегата мажеш малко със силикон,но без да се оливаш и стягаш яко и няма да протече от там.
дам точно за капак на клапани нали ще чисти сепаратор :) ако се навие да го изчисти де :)
The blue
19-09-2012, 19:07
Ок, когато има някакво развитие по темата ще пиша.
PEPI-2ALFA
19-09-2012, 23:05
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=34845
Ето темата от "Технически справочник".
Вчера чистих и моя маслен сепаратор и ефекта е НИКАКЪВ!! Пак си изпушва от време на време и то доста,което ме кара да си мисля,че работата отива към маслени сегменти...:sad:
didko_boy
21-09-2012, 23:34
аз пък да ти кажа честно си сложих нова гарнитура без динамометрични ключове и т.н. една гарнитура без отстъпки ти е 40лв в най лошия случай .. стягаш яко и на око намазваш я със силикон преди тва и никви нютони не ти трябват ..
пич недей дава такива акъли на хората , ако ще я маже със силикон защо да купува нова гарнитура да слага старата ХАХАХАХА ЗАБРАНЕНО Е !!! ВРЕМЕТО НА ЖИГУЛИ и МОСКВИЧ отмина :bounce8: замисли се къде отива излишъкът от силикона който си намазал ? ако запуши някоя маслена магистрала пак двигателя за ремонт , ама тогава незнам кой ще я отлепя тази глава лепена със силикоН :locked:
С оглед на това което казахте и темите към които ме насочихте, схванах програмата и последователността, която трябва да се направи така:
за да не пуши и харчи масло:
- почистване маслен сепаратор
- почистване отдушник картерни газове
- смяна масло, тоя път Селения, за да е сигурно, че не е от маслото
- смяна гумички на клапаните
- смяна сегменти
за да не загрява:
- оглеждане на въздухопроводите
- измиване на радиатор
- смяна водна помпа
Само за масления сепаратор, не разбрах трябва ли да махна пластмасовия капак на двигателя, за да стигна до правоъгълната кутия, в която е той?
Трябва ;)
Celestrial
13-12-2012, 11:44
Тази тема е прекалено сложна за моите скромни познания, но ви правя евала за начина, по който разгадавате проблема и давате разрешения. Браво
като екипа на д-р Хаус са :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.