View Full Version : Питане за Алфа 166 2,4 Multijet 175ks.
Колеги мой приятел иска да си купува въпросната Алфа искам да попитам кой е по добрия вариант.Става въпрос за Алфа166 2.4 175к. след 2004г.с автоматик или ръчка.Знам че с автоматика като първоначално ще има малко повече разход за обслужване,но въпросът е за здравината на двигател и вървенето ми се струва че ще е по мудна и разхода ще е по голям.Дайте мнение кой вариант ще е по добър.
Колеги мой приятел иска да си купува въпросната Алфа искам да попитам кой е по добрия вариант.Става въпрос за Алфа166 2.4 175к. след 2004г.с автоматик или ръчка.Знам че с автоматика като първоначално ще има малко повече разход за обслужване,но въпросът е за здравината на двигател и вървенето ми се струва че ще е по мудна и разхода ще е по голям.Дайте мнение кой вариант ще е по добър.
Колега, има точно такава тема някъде по-надолу за ръчка или автоматик. Аз с няколко думи ще ти кажа само, че автоматик, който да не харчи повече или да не е по-бавен от ръчка, преди 2007, 2008 година и то на коли премиум класа, като БМВ например, няма. Автоматиците на Алфа, дори и по-старите, по-принцип са добри от гледна точка на спортно каране. Все пак някой от тях са почти идентични с тези на Ферари от близкото минало. А, икономия или комфорт не очаквай много. Не са направени за това. Естествено в задръстването ще е по-добре, отколкото да натиснеш 50 пъти съединителя за половин км.
А, иначе колата е страхотна, стига да знаеш какво точно искаш и какво може да очакваш. Много потенциал има в тази кола, много. Успех.
С такава съм и мога да потвърдя, че харчи :) Рядко пада под 6,0 по компютър, а на колонка си е поне 0.6 повече. Докарвал съм я и до 4,5 ама е мъка. В града - 7,5 - 10,5 лятно каране.
Понякога ми се иска да е ръчка... В задръстванията обаче си е гот. Днес в дъжда, в час пик, когато всички деца тръгнаха на училище във Варна - час и двадесет минути поседях по улиците - ами супер си е автомата. Не знам дали е мудна спрямо ръчката, при всички положения са я спънали за да щадят автомата. За мен си е изтребител, като сляза от джипката и ми се струва че излитам като настъпя педала... :) :)
Колега, има точно такава тема някъде по-надолу за ръчка или автоматик. Аз с няколко думи ще ти кажа само, че автоматик, който да не харчи повече или да не е по-бавен от ръчка, преди 2007, 2008 година и то на коли премиум класа, като БМВ например, няма. Автоматиците на Алфа, дори и по-старите, по-принцип са добри от гледна точка на спортно каране. Все пак някой от тях са почти идентични с тези на Ферари от близкото минало. А, икономия или комфорт не очаквай много. Не са направени за това. Естествено в задръстването ще е по-добре, отколкото да натиснеш 50 пъти съединителя за половин км.
А, иначе колата е страхотна, стига да знаеш какво точно искаш и какво може да очакваш. Много потенциал има в тази кола, много. Успех.
Автоматиците,които се монтират в Алфа са Аисин/Японски/ и нямат нищо общо с Ферари :wow::wow::wow::wow:
Автоматиците,които се монтират в Алфа са Аисин/Японски/ и нямат нищо общо с Ферари :wow::wow::wow::wow:
Аз имам предвид главно selespeed.
Selespeed-a e роботизирана ръчна скоростна кутия, а не автоматик.
Аз имам предвид главно selespeed.
Че той Селеспиида не е автомат :bg::bg::bg::bg:
badmadafaka
17-09-2012, 15:36
... и ръчките на волана за смяна на предавките май май са единственото му общо с кутиите на Ферари...
... и ръчките на волана за смяна на предавките май май са единственото му общо с кутиите на Ферари...
Нее,и робота като принцип на работа е същия,но доста по-бавен :bg::bg::bg::bg:
Нали на GTA монтират много бРЪЗ робот ?! :tequilla:
Нали на GTA монтират много бРЪЗ робот ?! :tequilla:
Да е бърз,колко да е бърз................като на Стило Абарт :bg::bg::bg::bg:
И автомата и ръчката на 166 са здрави кутии и носят много. Лично съм ги изпитал на над 430 Нм на колела след ремап и яко ръчкане ежедневно, карат без никакви проблеми и двете коли. Вече около 2 години станаха.
Selespeed-a e роботизирана ръчна скоростна кутия, а не автоматик.
Колеги, нека не навлизаме в силна терминология, колата няма ли 3 педала, някой друг ти сменя скоростите, без значение робот или киборг.
oem каза каквото е важно.
alfa156jtd
19-09-2012, 21:11
Американеца казва,Човек няма три крака за да има колата три педала.
Че от кога американеца е мерило за нещо!? То и чувал да сложиш на автомат се тая :) ама това друга тема.... карал съм и двете и ръчката ме кефи определено повече, но зависи каква натура си :)
DiStefano
19-09-2012, 22:06
И аз не мога да разбера що селеспийда не е автоматик, като може да се кара като пълен такъв. Бил роботизирана механична кутия .. ок .. аз разлика не права щом го нема първия педал и щом колата си ги включва сама скоростите .. селеспийд, типтроник, не знам си кво още - едно и също е - автоматик, само че изработен по различни начини.
duronman
19-09-2012, 23:53
Единственото различно е поддръжката и това, че селеспийда предлага по-добро предаване на мощността и по-малко загуби от по-старите версии на хидро автоматите, но пък има и по-различни проблеми.
Единственото различно е поддръжката и това, че селеспийда предлага по-добро предаване на мощността и по-малко загуби от по-старите версии на хидро автоматите, но пък има и по-различни проблеми.
+1 селето дава повечето от предимствата на ръчната и на автоматичната кутия т.е. караш автомат с по-нисък разход :love_umbrella:
И аз не мога да разбера що селеспийда не е автоматик, като може да се кара като пълен такъв. Бил роботизирана механична кутия .. ок .. аз разлика не права щом го нема първия педал и щом колата си ги включва сама скоростите .. селеспийд, типтроник, не знам си кво още - едно и също е - автоматик, само че изработен по различни начини.
И кво като го нема педала,нали има съединител и хидравличен клапан,който го натиска.Селето е доста далеч от автомата и като конструкция и като поведение,тва че има сити режим не го прави автомат.................:flirt::flirt::flirt:
Че от кога американеца е мерило за нещо!? То и чувал да сложиш на автомат се тая :) ама това друга тема.... карал съм и двете и ръчката ме кефи определено повече, но зависи каква натура си :)
И аз съм за ръчката, но ако всички бяха еднакви нямаше да е интересно.
Нали ми протече една тръбичка за нафтата, но трябваше да прибягам до едно село на близо и карах леко, без да вдигам оборотите много над 2000, по всички ограничения - оказа се че можело да падне и под 4.4 на компютър... :)
/часът не е верен, някъде след обед е/
duronman
25-09-2012, 13:57
Вие тия дизели трябва да ги накарате да започнат да произвеждат гориво вече :) Аз успях да докарам веднъж за майтап 5.2 по борд на моя шестак. Нулиране на копитото и спускане по инерция до бояна :D
Тоя борд компютър е най-доброто средство за ограничаване на скоростта... Виждам как пада разхода като карам по ограниченията, ама пада не - направо се срива... :) :)
Верно, показанията на борда доста ми се различават от показанията на колонката, ама това 3,6 е някъде към 4,2 - 4,6
Не е важно дали всеки ден ще караш така спокойно и ефкетивно-икономично, важното е че колата го може. :)
duronman
25-09-2012, 16:27
За дизела това важи с пълна сила. При мен обаче е важно основно да карам равномерно. Дали ще карам със 90 или със 110 разходът извънградско все си е около 10-11.
ecotronic
25-09-2012, 16:32
Тоя борд компютър е най-доброто средство за ограничаване на скоростта... Виждам как пада разхода като карам по ограниченията, ама пада не - направо се срива... :) :)
Верно, показанията на борда доста ми се различават от показанията на колонката, ама това 3,6 е някъде към 4,2 - 4,6
Не е важно дали всеки ден ще караш така спокойно и ефкетивно-икономично, важното е че колата го може. :)
Нали знаеш, че ICS - ът наистина има такава функция за ограничаване на скоростта. Задаваш му дадена максимална скорост и когато я достигнеш, започва да издава графичен и звуков сигнал.
Знам да, ама мен показанията на разхода ми действат по-ограничаващо... :)
Вие тия дизели трябва да ги накарате да започнат да произвеждат гориво вече :) Аз успях да докарам веднъж за майтап 5.2 по борд на моя шестак. Нулиране на копитото и спускане по инерция до бояна :D
Жалко че на едно спускане не снимах разход 1.9, постигнат по същия начин... Като почнете да качвате снимки на тоя сбъркан ICS...
Жалко че на едно спускане не снимах разход 1.9, постигнат по същия начин... Като почнете да качвате снимки на тоя сбъркан ICS...
При мен не е просто спускане, а 20 км от едно село до Варна. На другия ден реших да видя дали мога да го постигна на дълъг път и стигнах за 360 км. до 4.1/100 по ICS или на колонка ще е някъде 4.7 - 5.5 максимум. И то без да се мъча особено, просто спазвах всички ограничения, ама съвсем всички. Ясно ви е, че автомата няма инерция/свободен ход и кой знае няма какво да се фантазира по пестене на гориво...
Обикновено разликата ми е 0.6 ics/реален разход, но то си зависи и кой колега е настройвал колонката... :) :)
Сега като ми остана малко време да посмятам, ще ви кажа и как се отразява такъв тип каране върху бюджета.
Вечерта в събота заредих за 55 лева дизел по 2.65лв./литър защото ми светна лампата. Неделя не съм карал, понеделник сутрин отидох до Търново и вечерта се върнах. Малко преди Търговище показваше 4.1/100 разход и 360 км. на километража. От там до Варна са приблизително 100 км. Беше късно вечер и като стигнах не съм гледал какво е показвал трип компютъра, но лампата светна десетина километра преди Варна. На другата сутрин си сглобявах ics и се е нулирало показанието, но излиза, че съм минал приблизително 460 км., с 21 литра дизел, което е около 4.5/100 ... И да греша в сметките заради лампата на горивото, която не е съвсем точен показател, то ще е от съвсем малък порядък....
Цялата работа е, че събота и неделя не открих къде да си купя маркуча за нафтата който ми се цепна и карах на минимални обороти от страх да не протече пак, че едвам го закърпих със скоби и скоч.
Така че, драги почитатели на алфа 166 - тоя прекрасен мотор 2,4 20V е способен на чудеса... :)
Едва ли пак така ще го карам някога - чак толкова щадящо, но си е хубаво да знаем, че ако ни потрябва такава икономия - може да се постигне...
Сега като ми остана малко време да посмятам, ще ви кажа и как се отразява такъв тип каране върху бюджета.
Вечерта в събота заредих за 55 лева дизел по 2.65лв./литър защото ми светна лампата. Неделя не съм карал, понеделник сутрин отидох до Търново и вечерта се върнах. Малко преди Търговище показваше 4.1/100 разход и 360 км. на километража. От там до Варна са приблизително 100 км. Беше късно вечер и като стигнах не съм гледал какво е показвал трип компютъра, но лампата светна десетина километра преди Варна. На другата сутрин си сглобявах ics и се е нулирало показанието, но излиза, че съм минал приблизително 460 км., с 21 литра дизел, което е около 4.5/100 ... И да греша в сметките заради лампата на горивото, която не е съвсем точен показател, то ще е от съвсем малък порядък....
Цялата работа е, че събота и неделя не открих къде да си купя маркуча за нафтата който ми се цепна и карах на минимални обороти от страх да не протече пак, че едвам го закърпих със скоби и скоч.
Така че, драги почитатели на алфа 166 - тоя прекрасен мотор 2,4 20V е способен на чудеса... :)
Едва ли пак така ще го карам някога - чак толкова щадящо, но си е хубаво да знаем, че ако ни потрябва такава икономия - може да се постигне...
Страхотно е да знаеш, че двигателя знае и 2 и 200. ;)
Страхотно е да знаеш, че двигателя знае и 2 и 200. ;)
Това е най-подходящият израз за този двигател! И за 8-клапановия де.:clap:
Това е най-подходящият израз за този двигател! И за 8-клапановия де.:clap:
Добре, де, айде и за 8-клапановия да е. :)
endeavour
27-09-2012, 06:29
Ами моят като е с десет клапана - за него ще важи ли:BIGsmile:
Ами моят като е с десет клапана - за него ще важи ли:BIGsmile:
Видяло се е, айде, и десетака.
(пък ние с gorbi си знаем, че за 20v говорим) ;)
От всичките тези мнения да разбирам че ръчка или автомат да вземе няма да сбърка вче е въпрос на личен избор или на по читава кола на пазара.
montin_91
27-09-2012, 13:54
Автомата е хубав, но да нямаш проблеми с него, аз попаднах на лош автомат и сумата за ремонта е четирицифрена и не е приятна...
ами те хората рядко продават колите си щото всичко им е наред и искат да направят някой щастлив... :) МОята например за 6 години италианеца никаква грижа не е положил, само един алтернатор и водна помпа са сменени. Колко е сменял масла и консумативи само той си знае... :) За това пък аз като я взех и подмених окачването и всички консумативи. И докато не я уморя от километри няма да тръгна да я продавам.. Като стане 10-12 годишна може да я продам на някой, който да го мисли автомата - ама какво да го мисли като аз треперя да не прескоча някой километър от смяна до смяна... :) :)
duronman
01-10-2012, 15:43
Това, че никой не си продава колата в добро състояние са чисто БГ предразсъдък и то леко соц... много хора на запад планово си сменят колит е в добро състояние.
Да де, ама плановите смени стават при 3-5 годишните коли, съмнявам се масово хората да планират да си карат колите до 10 и повече години.
Въобще даже не са бг предразсъдъци... По-скоро бг предразсъдъци са да си купиш кола за фасон, макар старата да си я направил като почти нова. Хората по света никак не искат да си харчат парите излишно. Просто при техния стандарт и офертите които им предлагат от дилърите им е понякога по-изгодно да подменят 5 годишната барака, на която не са обръщали грам внимание, вместо да започнат да я ремонтират. То си е до манталитета - не е български патент...
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.