PDA

View Full Version : Питане за Алфа 166 2,4 Multijet 175ks.



M.Genov
16-09-2012, 13:56
Колеги мой приятел иска да си купува въпросната Алфа искам да попитам кой е по добрия вариант.Става въпрос за Алфа166 2.4 175к. след 2004г.с автоматик или ръчка.Знам че с автоматика като първоначално ще има малко повече разход за обслужване,но въпросът е за здравината на двигател и вървенето ми се струва че ще е по мудна и разхода ще е по голям.Дайте мнение кой вариант ще е по добър.

ML 20V
16-09-2012, 14:20
Колеги мой приятел иска да си купува въпросната Алфа искам да попитам кой е по добрия вариант.Става въпрос за Алфа166 2.4 175к. след 2004г.с автоматик или ръчка.Знам че с автоматика като първоначално ще има малко повече разход за обслужване,но въпросът е за здравината на двигател и вървенето ми се струва че ще е по мудна и разхода ще е по голям.Дайте мнение кой вариант ще е по добър.

Колега, има точно такава тема някъде по-надолу за ръчка или автоматик. Аз с няколко думи ще ти кажа само, че автоматик, който да не харчи повече или да не е по-бавен от ръчка, преди 2007, 2008 година и то на коли премиум класа, като БМВ например, няма. Автоматиците на Алфа, дори и по-старите, по-принцип са добри от гледна точка на спортно каране. Все пак някой от тях са почти идентични с тези на Ферари от близкото минало. А, икономия или комфорт не очаквай много. Не са направени за това. Естествено в задръстването ще е по-добре, отколкото да натиснеш 50 пъти съединителя за половин км.

А, иначе колата е страхотна, стига да знаеш какво точно искаш и какво може да очакваш. Много потенциал има в тази кола, много. Успех.

gorbi
17-09-2012, 11:17
С такава съм и мога да потвърдя, че харчи :) Рядко пада под 6,0 по компютър, а на колонка си е поне 0.6 повече. Докарвал съм я и до 4,5 ама е мъка. В града - 7,5 - 10,5 лятно каране.
Понякога ми се иска да е ръчка... В задръстванията обаче си е гот. Днес в дъжда, в час пик, когато всички деца тръгнаха на училище във Варна - час и двадесет минути поседях по улиците - ами супер си е автомата. Не знам дали е мудна спрямо ръчката, при всички положения са я спънали за да щадят автомата. За мен си е изтребител, като сляза от джипката и ми се струва че излитам като настъпя педала... :) :)

Mury
17-09-2012, 12:23
Колега, има точно такава тема някъде по-надолу за ръчка или автоматик. Аз с няколко думи ще ти кажа само, че автоматик, който да не харчи повече или да не е по-бавен от ръчка, преди 2007, 2008 година и то на коли премиум класа, като БМВ например, няма. Автоматиците на Алфа, дори и по-старите, по-принцип са добри от гледна точка на спортно каране. Все пак някой от тях са почти идентични с тези на Ферари от близкото минало. А, икономия или комфорт не очаквай много. Не са направени за това. Естествено в задръстването ще е по-добре, отколкото да натиснеш 50 пъти съединителя за половин км.

А, иначе колата е страхотна, стига да знаеш какво точно искаш и какво може да очакваш. Много потенциал има в тази кола, много. Успех.

Автоматиците,които се монтират в Алфа са Аисин/Японски/ и нямат нищо общо с Ферари :wow::wow::wow::wow:

ML 20V
17-09-2012, 14:27
Автоматиците,които се монтират в Алфа са Аисин/Японски/ и нямат нищо общо с Ферари :wow::wow::wow::wow:

Аз имам предвид главно selespeed.

Drag0
17-09-2012, 14:47
Selespeed-a e роботизирана ръчна скоростна кутия, а не автоматик.

Mury
17-09-2012, 14:48
Аз имам предвид главно selespeed.

Че той Селеспиида не е автомат :bg::bg::bg::bg:

badmadafaka
17-09-2012, 15:36
... и ръчките на волана за смяна на предавките май май са единственото му общо с кутиите на Ферари...

Mury
17-09-2012, 15:42
... и ръчките на волана за смяна на предавките май май са единственото му общо с кутиите на Ферари...

Нее,и робота като принцип на работа е същия,но доста по-бавен :bg::bg::bg::bg:

Drag0
17-09-2012, 15:44
Нали на GTA монтират много бРЪЗ робот ?! :tequilla:

Mury
17-09-2012, 15:51
Нали на GTA монтират много бРЪЗ робот ?! :tequilla:

Да е бърз,колко да е бърз................като на Стило Абарт :bg::bg::bg::bg:

oem
17-09-2012, 15:58
И автомата и ръчката на 166 са здрави кутии и носят много. Лично съм ги изпитал на над 430 Нм на колела след ремап и яко ръчкане ежедневно, карат без никакви проблеми и двете коли. Вече около 2 години станаха.

ML 20V
17-09-2012, 17:04
Selespeed-a e роботизирана ръчна скоростна кутия, а не автоматик.

Колеги, нека не навлизаме в силна терминология, колата няма ли 3 педала, някой друг ти сменя скоростите, без значение робот или киборг.

oem каза каквото е важно.

alfa156jtd
19-09-2012, 21:11
Американеца казва,Човек няма три крака за да има колата три педала.

borvass
19-09-2012, 22:03
Че от кога американеца е мерило за нещо!? То и чувал да сложиш на автомат се тая :) ама това друга тема.... карал съм и двете и ръчката ме кефи определено повече, но зависи каква натура си :)

DiStefano
19-09-2012, 22:06
И аз не мога да разбера що селеспийда не е автоматик, като може да се кара като пълен такъв. Бил роботизирана механична кутия .. ок .. аз разлика не права щом го нема първия педал и щом колата си ги включва сама скоростите .. селеспийд, типтроник, не знам си кво още - едно и също е - автоматик, само че изработен по различни начини.

duronman
19-09-2012, 23:53
Единственото различно е поддръжката и това, че селеспийда предлага по-добро предаване на мощността и по-малко загуби от по-старите версии на хидро автоматите, но пък има и по-различни проблеми.

code
20-09-2012, 08:34
Единственото различно е поддръжката и това, че селеспийда предлага по-добро предаване на мощността и по-малко загуби от по-старите версии на хидро автоматите, но пък има и по-различни проблеми.

+1 селето дава повечето от предимствата на ръчната и на автоматичната кутия т.е. караш автомат с по-нисък разход :love_umbrella:

Mury
20-09-2012, 12:35
И аз не мога да разбера що селеспийда не е автоматик, като може да се кара като пълен такъв. Бил роботизирана механична кутия .. ок .. аз разлика не права щом го нема първия педал и щом колата си ги включва сама скоростите .. селеспийд, типтроник, не знам си кво още - едно и също е - автоматик, само че изработен по различни начини.

И кво като го нема педала,нали има съединител и хидравличен клапан,който го натиска.Селето е доста далеч от автомата и като конструкция и като поведение,тва че има сити режим не го прави автомат.................:flirt::flirt::flirt:

trop4i
20-09-2012, 21:12
Че от кога американеца е мерило за нещо!? То и чувал да сложиш на автомат се тая :) ама това друга тема.... карал съм и двете и ръчката ме кефи определено повече, но зависи каква натура си :)
И аз съм за ръчката, но ако всички бяха еднакви нямаше да е интересно.

gorbi
23-09-2012, 12:17
Нали ми протече една тръбичка за нафтата, но трябваше да прибягам до едно село на близо и карах леко, без да вдигам оборотите много над 2000, по всички ограничения - оказа се че можело да падне и под 4.4 на компютър... :)
/часът не е верен, някъде след обед е/

duronman
25-09-2012, 13:57
Вие тия дизели трябва да ги накарате да започнат да произвеждат гориво вече :) Аз успях да докарам веднъж за майтап 5.2 по борд на моя шестак. Нулиране на копитото и спускане по инерция до бояна :D

gorbi
25-09-2012, 16:18
Тоя борд компютър е най-доброто средство за ограничаване на скоростта... Виждам как пада разхода като карам по ограниченията, ама пада не - направо се срива... :) :)

Верно, показанията на борда доста ми се различават от показанията на колонката, ама това 3,6 е някъде към 4,2 - 4,6
Не е важно дали всеки ден ще караш така спокойно и ефкетивно-икономично, важното е че колата го може. :)

duronman
25-09-2012, 16:27
За дизела това важи с пълна сила. При мен обаче е важно основно да карам равномерно. Дали ще карам със 90 или със 110 разходът извънградско все си е около 10-11.

ecotronic
25-09-2012, 16:32
Тоя борд компютър е най-доброто средство за ограничаване на скоростта... Виждам как пада разхода като карам по ограниченията, ама пада не - направо се срива... :) :)

Верно, показанията на борда доста ми се различават от показанията на колонката, ама това 3,6 е някъде към 4,2 - 4,6
Не е важно дали всеки ден ще караш така спокойно и ефкетивно-икономично, важното е че колата го може. :)

Нали знаеш, че ICS - ът наистина има такава функция за ограничаване на скоростта. Задаваш му дадена максимална скорост и когато я достигнеш, започва да издава графичен и звуков сигнал.

gorbi
25-09-2012, 16:44
Знам да, ама мен показанията на разхода ми действат по-ограничаващо... :)

Doomguy
25-09-2012, 17:51
Вие тия дизели трябва да ги накарате да започнат да произвеждат гориво вече :) Аз успях да докарам веднъж за майтап 5.2 по борд на моя шестак. Нулиране на копитото и спускане по инерция до бояна :D

Жалко че на едно спускане не снимах разход 1.9, постигнат по същия начин... Като почнете да качвате снимки на тоя сбъркан ICS...

gorbi
25-09-2012, 18:35
Жалко че на едно спускане не снимах разход 1.9, постигнат по същия начин... Като почнете да качвате снимки на тоя сбъркан ICS...

При мен не е просто спускане, а 20 км от едно село до Варна. На другия ден реших да видя дали мога да го постигна на дълъг път и стигнах за 360 км. до 4.1/100 по ICS или на колонка ще е някъде 4.7 - 5.5 максимум. И то без да се мъча особено, просто спазвах всички ограничения, ама съвсем всички. Ясно ви е, че автомата няма инерция/свободен ход и кой знае няма какво да се фантазира по пестене на гориво...
Обикновено разликата ми е 0.6 ics/реален разход, но то си зависи и кой колега е настройвал колонката... :) :)

gorbi
26-09-2012, 15:16
Сега като ми остана малко време да посмятам, ще ви кажа и как се отразява такъв тип каране върху бюджета.

Вечерта в събота заредих за 55 лева дизел по 2.65лв./литър защото ми светна лампата. Неделя не съм карал, понеделник сутрин отидох до Търново и вечерта се върнах. Малко преди Търговище показваше 4.1/100 разход и 360 км. на километража. От там до Варна са приблизително 100 км. Беше късно вечер и като стигнах не съм гледал какво е показвал трип компютъра, но лампата светна десетина километра преди Варна. На другата сутрин си сглобявах ics и се е нулирало показанието, но излиза, че съм минал приблизително 460 км., с 21 литра дизел, което е около 4.5/100 ... И да греша в сметките заради лампата на горивото, която не е съвсем точен показател, то ще е от съвсем малък порядък....
Цялата работа е, че събота и неделя не открих къде да си купя маркуча за нафтата който ми се цепна и карах на минимални обороти от страх да не протече пак, че едвам го закърпих със скоби и скоч.

Така че, драги почитатели на алфа 166 - тоя прекрасен мотор 2,4 20V е способен на чудеса... :)
Едва ли пак така ще го карам някога - чак толкова щадящо, но си е хубаво да знаем, че ако ни потрябва такава икономия - може да се постигне...

ML 20V
26-09-2012, 15:54
Сега като ми остана малко време да посмятам, ще ви кажа и как се отразява такъв тип каране върху бюджета.

Вечерта в събота заредих за 55 лева дизел по 2.65лв./литър защото ми светна лампата. Неделя не съм карал, понеделник сутрин отидох до Търново и вечерта се върнах. Малко преди Търговище показваше 4.1/100 разход и 360 км. на километража. От там до Варна са приблизително 100 км. Беше късно вечер и като стигнах не съм гледал какво е показвал трип компютъра, но лампата светна десетина километра преди Варна. На другата сутрин си сглобявах ics и се е нулирало показанието, но излиза, че съм минал приблизително 460 км., с 21 литра дизел, което е около 4.5/100 ... И да греша в сметките заради лампата на горивото, която не е съвсем точен показател, то ще е от съвсем малък порядък....
Цялата работа е, че събота и неделя не открих къде да си купя маркуча за нафтата който ми се цепна и карах на минимални обороти от страх да не протече пак, че едвам го закърпих със скоби и скоч.

Така че, драги почитатели на алфа 166 - тоя прекрасен мотор 2,4 20V е способен на чудеса... :)
Едва ли пак така ще го карам някога - чак толкова щадящо, но си е хубаво да знаем, че ако ни потрябва такава икономия - може да се постигне...

Страхотно е да знаеш, че двигателя знае и 2 и 200. ;)

koolio
26-09-2012, 17:36
Страхотно е да знаеш, че двигателя знае и 2 и 200. ;)

Това е най-подходящият израз за този двигател! И за 8-клапановия де.:clap:

ML 20V
26-09-2012, 23:29
Това е най-подходящият израз за този двигател! И за 8-клапановия де.:clap:

Добре, де, айде и за 8-клапановия да е. :)

endeavour
27-09-2012, 06:29
Ами моят като е с десет клапана - за него ще важи ли:BIGsmile:

ML 20V
27-09-2012, 10:45
Ами моят като е с десет клапана - за него ще важи ли:BIGsmile:

Видяло се е, айде, и десетака.

(пък ние с gorbi си знаем, че за 20v говорим) ;)

M.Genov
27-09-2012, 12:12
От всичките тези мнения да разбирам че ръчка или автомат да вземе няма да сбърка вче е въпрос на личен избор или на по читава кола на пазара.

montin_91
27-09-2012, 13:54
Автомата е хубав, но да нямаш проблеми с него, аз попаднах на лош автомат и сумата за ремонта е четирицифрена и не е приятна...

gorbi
27-09-2012, 17:19
ами те хората рядко продават колите си щото всичко им е наред и искат да направят някой щастлив... :) МОята например за 6 години италианеца никаква грижа не е положил, само един алтернатор и водна помпа са сменени. Колко е сменял масла и консумативи само той си знае... :) За това пък аз като я взех и подмених окачването и всички консумативи. И докато не я уморя от километри няма да тръгна да я продавам.. Като стане 10-12 годишна може да я продам на някой, който да го мисли автомата - ама какво да го мисли като аз треперя да не прескоча някой километър от смяна до смяна... :) :)

duronman
01-10-2012, 15:43
Това, че никой не си продава колата в добро състояние са чисто БГ предразсъдък и то леко соц... много хора на запад планово си сменят колит е в добро състояние.

koolio
01-10-2012, 16:17
Да де, ама плановите смени стават при 3-5 годишните коли, съмнявам се масово хората да планират да си карат колите до 10 и повече години.

gorbi
01-10-2012, 18:22
Въобще даже не са бг предразсъдъци... По-скоро бг предразсъдъци са да си купиш кола за фасон, макар старата да си я направил като почти нова. Хората по света никак не искат да си харчат парите излишно. Просто при техния стандарт и офертите които им предлагат от дилърите им е понякога по-изгодно да подменят 5 годишната барака, на която не са обръщали грам внимание, вместо да започнат да я ремонтират. То си е до манталитета - не е български патент...