View Full Version : Как да си ремонтираме неработещото централно
От около 2 месеца ми отказа централното на задна дясна врата. Отворих я и се оказа, че ток до бравата има, но моторчето не работи. Следователно проблема е в моторчето. Понеже всичкият добитък се ръга точно през тази врата да се качва ми писна да отключвам и заключвам ръчно и реших да я оправя. Моторчето което използвах е от брава на Ивеко Стралис. Бравата е 1 към 1 като механика и части. Теми за разглобяването на вратата има много тъй, че ето снимките как се сменя моторчето.
1. Развивате 3-те болтчета с кръстата отверка.
2. Разпробивате двата нита с подходящо свредло.
3. Внимателно с права отверка откопчавате и махате белия капак.
4. Махате 3-те лостчета и вадите моторчето.
5. Моето моторче дори беше със същия цвят на кабелите така, че го презапоявате, както са били кабелите. Ако не съвпадат цветовете или моторчето е друго трябва да се запоят кабелите и да се пробва на колата дали посоката на работа е желата. Ако обърнете + и - бравата ще работи на обратно спрямо другите 3.
6. Намествате моторчето където е било.
7.Слагате 3-те лостчета и сглобявате обратно белия капа.
8. Пробвате бравата дали вскичко работи. Отключване, заключване, отваряне отвътре, отвън.
9. Ако свичко е ОК я монтирате на колата и се радвате на отново работещо централно!!!!:yes:
10. Проблема на старото моторче се вижда. Износен му е колектора, а мисля, че и вода е влизала в него.
Едно голямо браво Boby,поздравления и адмирации!
Ако не можете да си намерите такова моторче, можете да сложите от китайските комплекти за централно закл. като кабелите на машинките запоите за кабелите на оригиналното моторче. като трябва само да намерите подходящо място на вратата да не пречи на кората. По същия начин от + и - обръщате посоката на закл. и откл.
ecotronic
17-09-2012, 21:10
От около 2 месеца ми отказа централното на задна дясна врата. Отворих я и се оказа, че ток до бравата има, но моторчето не работи. Следователно проблема е в моторчето. Понеже всичкият добитък се ръга точно през тази врата да се качва ми писна да отключвам и заключвам ръчно и реших да я оправя. Моторчето което използвах е от брава на Ивеко Стралис. Бравата е 1 към 1 като механика и части. Теми за разглобяването на вратата има много тъй, че ето снимките как се сменя моторчето............
Поздравления за добре свършената работа и за хубавото нагледно ръководство!
:cheers:
endeavour
18-09-2012, 09:36
Ако не можете да си намерите такова моторче, можете да сложите от китайските комплекти за централно закл. като кабелите на машинките запоите за кабелите на оригиналното моторче. като трябва само да намерите подходящо място на вратата да не пречи на кората. По същия начин от + и - обръщате посоката на закл. и откл.
:th_up: Става точно за 15 минути с отварянето и затварянето, на обща цена пет лева и работи безотказно вече повече от три години . Операцията се препоръчва за задните врати.
Аз лично предпочитам да си ремонтирам оригиналната брава отколкото да приспособявам универсални машинки за централно. Както и да е.
За тези които не могата да намерят моторче от брава на Ивеко могат да потрошат някоя стара китайска играчка. 90% от количките ми бяха с такова моторче, а също така такива моторчета има и по магазините за електроника.;-)
endeavour
18-09-2012, 10:30
Аз лично предпочитам да си ремонтирам оригиналната брава отколкото да приспособявам универсални машинки за централно...
Аз също, и съжалявам,ако съм те засегнал. Но преди да прибегна до китайчето, също разглобих оригиналната машинка и се убедих,че след тая операция тя вече съвсем не е оригинална. Така че явно е въпрос на избор и преценка.
Аз лично предпочитам да си ремонтирам оригиналната брава отколкото да приспособявам универсални машинки за централно. Както и да е.
За тези които не могата да намерят моторче от брава на Ивеко могат да потрошат някоя стара китайска играчка. 90% от количките ми бяха с такова моторче, а също така такива моторчета има и по магазините за електроника.;-)
Прав си- но аз не можах да намеря, питах в 2-3 магазина но ми казаха че вече нямало такива.
Аз също, и съжалявам,ако съм те засегнал. Но преди да прибегна до китайчето, също разглобих оригиналната машинка и се убедих,че след тая операция тя вече съвсем не е оригинална. Така че явно е въпрос на избор и преценка.
:grin: Не си ме засегнал. Това го написах защото Опела ми е с комплект ценрално за 20лв монтирано допълнително и когато си поиска някоя от вратите остава или отключена или заключена, а това не искам да се случва на алфата.
Моите моторчета ги ремонтирах по този начин с отварянето но после имах проблеми с разпробитите нитове Ако по някакъв начин не си прикрепил пластмасовият капак към нита там ще се пръснат чарковете от остта Аз лично бях разпробил нита с по тънка бургия и през дупчицата слагах и лепих някви телчета Вече съм позабравил Но знам че имаше отначало проблеми И когато почнах да дават фира втори път ми писна и сложих китайчета Засега нямам проблеми Но ми се струва че е по добър вариант защото ако нещо даде фира лесно и бързо се сменя
Евала човече за това, което си направил. Много подробно и нагледно е представвено. Аз вече смених една цяла машинка, а преди 2 дни спря още една, но след твоята тема ще я отремонтирам и ще си спестя излишни разходи. Още един път поздравления
Аз лично предпочитам да си ремонтирам оригиналната брава отколкото да приспособявам универсални машинки за централно. Както и да е.
За тези които не могата да намерят моторче от брава на Ивеко могат да потрошат някоя стара китайска играчка. 90% от количките ми бяха с такова моторче, а също така такива моторчета има и по магазините за електроника.;-)
Колега,от къде купи тея моторчета??? Дай жокер моля те,че нещо не мога да открия.
Дали моторчето което е в Китайските комплекти централно заключване е същото???Ако става направо да ходя на Илиенци да си купя две и да ги разфасовам,че при мен две врати не работят и направо полудявам.
Моите моторчета ги ремонтирах по този начин с отварянето но после имах проблеми с разпробитите нитове Ако по някакъв начин не си прикрепил пластмасовият капак към нита там ще се пръснат чарковете от остта Аз лично бях разпробил нита с по тънка бургия и през дупчицата слагах и лепих някви телчета Вече съм позабравил Но знам че имаше отначало проблеми И когато почнах да дават фира втори път ми писна и сложих китайчета Засега нямам проблеми Но ми се струва че е по добър вариант защото ако нещо даде фира лесно и бързо се сменя
Странно защо се е получило така при теб. Може би си разпробил нитовете много дълбоко или е имало друг проблем с бравата. При мен всичко се сглоби както е било без никакво напрежение. Не съм слагал нищо на местото на нитовете. Само 3-те винта навих. Пробвах бравата и на колата отваря/затваря, отключва/заключва без никакво напрежение.:dunno:
---------- Post added at 08:44 ---------- Previous post was at 08:36 ----------
Колега,от къде купи тея моторчета??? Дай жокер моля те,че нещо не мога да открия.
Дали моторчето което е в Китайските комплекти централно заключване е същото???Ако става направо да ходя на Илиенци да си купя две и да ги разфасовам,че при мен две врати не работят и направо полудявам.
За съжаление не съм разглобявал машинка от китайско централно и не мога да ти кажа. Предполагам, че с същите, но не съм сигурен. Ако искаш имам 1 моторче, но е с друго зъбно колелце защото е от централно на Мерцедес. Ще трябва да го избиеш и набиеш от твоето моторче. Мога да ти го дам. За моторчета повери в магазина под колоните на ректората на ТУ както и по преките като тръгнеш от Женския пазар към Халите. В Ст. град също има много голям магазин за електроника, но трябва да потърся адреса.
http://erelement.com/motori-reduktori
http://www.tpetrov.com/search.php?p=10&maincat=%D0%A0%D0%95%D0%97%D0%95%D0%A0%D0%92%D0%9D %D0%98+%D0%A7%D0%90%D0%A1%D0%A2%D0%98&subcat=%D0%9C%D0%9E%D0%A2%D0%9E%D0%A0%D0%98&cat=%D0%9C%D0%9E%D0%A2%D0%9E%D0%A0%D0%98&s=&ord=
http://www.elimex.bg/en/product/31980/motor-johnson-20513.html
Благодаря ти много колега :thumbup: още утре отивам да проверя.
Поръчах ги от магазина под колоните на ТУ,в Петък трябва да ми ги доставят,и не са никак скъпи 5,30лв.бройката,остава само да паснат.Ще пиша веднага щом имам резултат.Благодаря още веднъж на колегата Boby за инфото :cheers:
Ако са същите на размер няма да имаш проблем със сглобяването.
Само да споделя,че моторчетата паснаха перфектно,и сега вече си имам работещо централно.Така,че който има проблем да следва инструкциите на колегата Boby и всичко ще си дойде на мястото.Благодарности още веднъж.
Това е моторчето: http://elimex.bg/product/37327/motor-johnson-20513.html
Linkestis
29-10-2012, 19:48
Някои да знае магазин в София в които да го има в наличност?
Като този в ТУ и на колоните на женския пазар отпадат,там ги няма.
А вариант за едно моторче да чакам 10 дни за доставка не ми допада :)
ecotronic
29-10-2012, 20:20
Някои да знае магазин в София в които да го има в наличност?
Като този в ТУ и на колоните на женския пазар отпадат,там ги няма.
А вариант за едно моторче да чакам 10 дни за доставка не ми допада :)
По ул. "Сердика" (http://www.bgmaps.com/link/8DDFAF9F05952CC90CA8E57BB36B4ABF) (Силиконовата долина) и до Лъвов мост по "Поп Богомил" (http://www.bgmaps.com/link/7168872A76D7B5C06A3034E41A14D85F) търсил ли си? Там има много такива магазини.
Linkestis
29-10-2012, 21:13
Нямаше къде да паркирам на Мария и на Богомил и се отказах но честно за Сердика не съм се сетил :)
Благодаря
Някои да знае магазин в София в които да го има в наличност?
Като този в ТУ и на колоните на женския пазар отпадат,там ги няма.
А вариант за едно моторче да чакам 10 дни за доставка не ми допада :)
Ако искаш мога да ти дам едно моторче, но е с друго зъбно колело и ще трябва да го смениш.
Linkestis
30-10-2012, 18:25
Благодаря ти,но днес си поръчах :)
Linkestis
05-11-2012, 20:19
Как по дяволите да извадя зъбното колело и да го преместя на новото моторче!?!!?
То не го хващах с чираци,с клещи,на менгеме само с чука не съм го бил още:furious:
Добър въпрос - и аз мислех как може да се смени, като ги знам колко са малки.
lordliness
05-11-2012, 20:27
Опитайте с нагряване, така е вкарано.
ecotronic
05-11-2012, 20:31
Как по дяволите да извадя зъбното колело и да го преместя на новото моторче!?!!?
То не го хващах с чираци,с клещи,на менгеме само с чука не съм го бил още:furious:
Впредвид на това, че е важно да запазиш читаво зъбното колело а не старото моторче, не го лови с клещи а ползвай статора на моторчето като подложка (евентуално свали задната капачка за да не пречи на ротора да излезе) и с нещо тънко бий по оста като внимаваш да не я разплескаш.
Вкарването добре обаче ваденето - ще има печени моторчета.
lordliness
05-11-2012, 20:36
Малко нагряване ще е достатъчно, те са от различни метали- остта и колелцето
Шегувам се - сигурно си прав пък едва ли на някой ще му трябва старото моторче от което вади зъбното колело.
Linkestis
05-11-2012, 20:46
Не става и с нагряване :(
П.П. стана с доста нагряване и псувни,но малко се деформира зъбното колелце.Ако не върши работа отива в коша и слагам китайче
ecotronic
05-11-2012, 20:55
Не става и с нагряване :(
П.П. стана с доста нагряване и псувни,но малко се деформира зъбното колелце.Ако не върши работа отива в коша и слагам китайче
Имам неработеща машинка от задна врата. Ако са същите зъбните колела, вече си запознат с ноу-хауто по избиването. Имаш нов шанс в живота.:razz:
Linkestis
05-11-2012, 21:02
Пак спасяваш положението.Утре ще запоя за проба че сега с цялата си каръщина стъпих на поялника и му намерих цаката и на него :)
ecotronic
05-11-2012, 21:07
Пак спасяваш положението.Утре ще запоя за проба че сега с цялата си каръщина стъпих на поялника и му намерих цаката и на него :)
Сега по-добре остави всичко и си налей чаша вино.......явно не е сега моментът. Има такива моменти когато дяволчето ти кацне на рамото - само това е спасението - да оставиш малко време да мине.:-)
lordliness
05-11-2012, 21:12
На пламък ли го нагря?
Linkestis
05-11-2012, 22:28
На газова горелка
lordliness
06-11-2012, 06:38
Не знам как точно го правиш, най- добре би било докато го нагряваш да упражняваш постоянно натиск върху колелцето с някакви островърхи клещи навън, клещите ще стоят зад колелцето и до някъде ще служат като топлообменник, после го нагряваш пак и бодваш остта
Linkestis
06-11-2012, 21:01
Така го направих но в последствие.Колелцето го нараних преди това в яда си :)
За да не пускам нова тема ще пиша тук.
Ето няколко снимки (с отвратително качество) на помпичката за чистачките. На моето моторче беше ръждясал ротора и беше блокирал в магнита. Оправя се с киснене в спрей за ръжда няколко дена след което почвате да въртите наляво/надясно и малко по малко се раздвижва. Вадите го, чистите ротора с шкурка, прорезите на колектора ги минавате с ръба на лист хартия примерно, капвате съвсем малко масло на втулките и сглобявате. Сглобяването става, като първо се слага ротора на основата с четките, намествате ги да легнат хубаво на колектора, хващате оста на колектора от другата и страна и след това го затваряте с тялото с магнита. Ако не хванете оста магнита ще дръпне ротора и няма да можете да го сглобите.
Успех! :)
Преди четох за това което искам да направя но така и не го открих Ключа ми се разпадна нацяло Искам да си сложа отделно дистанционно за отключване и заключване което да отваря и багажника Та въпроса ми е като взема дистанционно с приемник този приемник трябва да замени моя който е под кората до третият стоп или да се монтира допълнително
Ето калво направих на 156 при мен. Замених фабричния приемник с такъв афтърмаркет.
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=85100
Калифорния е прекрасно място за живеене ... ако си портокал.
Да разбирам че трябва да заменя моя приемник и да нагодя инсталацията по новият буксата на приемника който ще купя Евентуално ще трябва да тегля кабели за допълнителната екстра която искам да се отваря и багажника от дистанционното Вече знам че като купувам приемника трябва да е с опция и за багажника
Ако сега не се отваря от бутон,ще трябва.да сложиш всичо необходимо за тази опция.
Калифорния е прекрасно място за живеене ... ако си портокал.
Ще съм благодарен ако някой ми прати линк или напише кой цвят на кабелите на буксата към модула за централното какво управлява Ще подменям модула
ecotronic
13-08-2014, 17:21
За цветовете не мога да ти дам точна информация, но схемата не ти ли върши работа?
http://snimki.be/store/1/801407939294.jpg
M80 e модула за централното.
M35 е приемника за дистанционното.
B1 е таблото с предпазителите под волана.
N50 и N51 са предните брави.
N55 и N56 са задните брави.
Всички мотори на брави са свързани паралелно.
Гледай означенията на схемата и тези на изводите на модула. Те трябва да те ориентират.
Ако кутииката под задната кора е модула то къде се намира приемника за дистанционното
ecotronic
13-08-2014, 18:00
Ако кутииката под задната кора е модула то къде се намира приемника за дистанционното
Модула за централното (M80) се намира зад ICS - а и представлява жълта кутийка.
Приемникът (M35) се намира под третия стоп на задната кора.
Забравих верно за жълтата кутиика В този случай ще се боря за смяната само на приемника за дистанционното като все още не съм наясно дали ще мина без да правя интервенции и по модула Понеже съм доста на Вие с токовете може ли да ме светнеш какво означава знакът към който сочат стрелките над приемника или накъде отиват тези 5 кабела
ecotronic
13-08-2014, 19:04
Забравих верно за жълтата кутиика В този случай ще се боря за смяната само на приемника за дистанционното като все още не съм наясно дали ще мина без да правя интервенции и по модула Понеже съм доста на Вие с токовете може ли да ме светнеш какво означава знакът към който сочат стрелките над приемника или накъде отиват тези 5 кабела
В такъв случай нищо не трябва да пипаш по модула за централното.
Не би трябвало да е проблем да се присади друг приемник на мястото на фабричния.
Преди време колегата Megadet го прави това упражнение.
Разгледай писаното по въпроса след този пост (http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=1285906&postcount=2531)
Ако още не си намерил приемник, те съветвам да си търсиш 2 - канален със скачащ код, като този, който е посочил Megadet Така ще може да ползваш единия канал за централното а втория за багажника или за нещо друго.
Стрелките по схемата от приемника нагоре означават, че този приемник се вързва и към фабричната аларма, ако има такава и я управлява.
Гледайки схемата си мисля че май ще си взема една аларма ще извадя и модула и направо ще монтирам алармата Ще взема аларма защото в целият град не намерих приемници за централно а не искам да се занимавам с онлайн пазарувания Днес гледах едни елементарни аларми по 30лв и най вероятно в тази насока ще тръгна Идеята е тази аларма да командва централното
ecotronic
13-08-2014, 19:11
Може и така. И аларма не е проблем да се съвмести с това централно, стига разбира се алармата да има изход за управление на централно (това го провери преди да я купуваш).
Много се насложиха нещата Писах преди да беше дошъл поста Щом казваш че тези кабели са за аларма се сещам за бяла свободна букса в багажника която имам съмнение че е за фабричната аларма Имам вече твърди съмнения че колата е окабелена за аларма И понеже писах за затрудненията с приемниците възможно ли тази елементарна аларма да бъде използвана за приемник
---------- Post added at 19:22 ---------- Previous post was at 19:20 ----------
Пак поста ти излезе след като пуснах моя Благодаря засега После ще разгледам и пак ще пиша
ecotronic
13-08-2014, 19:31
Като купуваш аларма се поинтересувай от 2 неща:
1 - Дали тя е със скачащ код. Това е важно от гледна точка сигурност - да не може някой да ти я деактивира с неправомерни способи.
2 - Дали тя може да управлява централно заключване.
Ако говориш за една празна бяла букса в дясната част на багажника, то твърде е вероятно това да е тази за ремарке, която имат всички 166 - ци.
Благодаря Еко Днес ще се разкарам да видя алармите А за тази бяла букса - аз си свалих оригинален теглич с инсталацията (в която влиза и един модул) монтирах го на моята всичко си работи но не съм ползвал тази букса Затова си мислех да не е за фабричната аларма Възможно е да има няколко модела на връзване на тегличите Няма да ме изненадат италианците За пробата ако днес има време може да пробвам да и меря токовете и ще разбера дали е за теглич
Буксата в багажника наистина е за теглич Странна работа Аз лично свързах моят като го взех с оригинална инсталация а тази букса не влезе в сметките Както и да е А малкият диод на жабката така и не разбрах за аларма ли е за централно ли е или за кода на ключа
ecotronic
15-08-2014, 19:50
Буксата в багажника наистина е за теглич Странна работа Аз лично свързах моят като го взех с оригинална инсталация а тази букса не влезе в сметките Както и да е А малкият диод на жабката така и не разбрах за аларма ли е за централно ли е или за кода на ключа
За аларма. Всички го имат, дори и тези без фабрична аларма.
Значи при мен този диод е неизползваем Мога да свържа там диода на бъдещата аларма
ecotronic
15-08-2014, 20:06
Светодиодът трябва да е опроводен до пин 4 на букса D26-B, която се намира някъде зад жабката и която нормално служи за фабричната кабелна връзка към алармата. Дори има вградено токоограничаващо съпротивление. Тъй че ако се подадат +12V на въпросния пин би трябвало светодиодът да светне.
Централното от новата аларма вече отваря и затваря от новото дистанционно Направих букса свързана към необходимите изводи на алармата която да се включва на мястото на модула Това с което немога да се справя и търся помощ е къде да свържа изводите на алармата за да пресветват мигачите при отключване и заключване и откъде по близо да извадя извод от бутон за отворена врата
ecotronic
26-08-2014, 11:14
Централното от новата аларма вече отваря и затваря от новото дистанционно Направих букса свързана към необходимите изводи на алармата която да се включва на мястото на модула Това с което немога да се справя и търся помощ е къде да свържа изводите на алармата за да пресветват мигачите при отключване и заключване и откъде по близо да извадя извод от бутон за отворена врата
За мигачите ползвай пин 1 от старата букса на приемника. Когато се подадат 0 V на него, релето сработва и мигачите светят. Ако трябва да светят при положителен импулс, намери релето (намира се над акумулатора) прекъсни му извода на намотката на който има постоянно +12V и го свържи към шаси. Така, като подадеш +12V на пин 1 от буксата на приемника, мигачите ще светят.
За контактите за отворена врата се ориентирай по схемата:
http://snimki.be/store/1/951409040623.jpg
N50 и N51 са бутоните от предните врати.
N55 и N56 са тези от задните.
Най-лесно е да направиш връзката на някоя от буксите между вратите и купето:
D30 и D31 са предните, D35 и D36 са задните.
За бутон долу горе се ориентирах откъде да взема сигнал При предна лява врата рових и връзвах модула за прозорци и огледала Най вероятно от там ще докарам и кабела до алармата за бутон отворена врата Тук само ме притеснява ако отворя друга врата освен предна лява дали алармата ще разбере За мигачите не схващам как така да подам напрежение 0 волта Ще измеря двата кабела излизащи от алармата предназначени за връзване към мигачи но предполагам че ще дават някакво напрежение може би импулс но 0 волта нещо не разбирам
ecotronic
26-08-2014, 20:32
Действително за да реагира алармата на отваряне на която и да е врата, трябва да направиш връзки към всички врати и да ги обединиш с диоди, ориентирани - катод към вратата. Четирите анода, свързани в една точка и тази точка - към входа на алармата.
Да подадеш напрежение 0 волта на един извод означава да го свържеш към шаси.
Примерно на бобината на въпросното реле за мигачите над акумулатора на единият и край винаги има напрежение +12V. За да цъкне релето на другият край на намотката трябва да има напрежение 0 V - т.е да се свърже към шаси.
Тъй като на повеченто аларми изходите за мигачи са на обратно (имат напрежение 0V, когато нищо не трябва да свети и +12V когато мигачите трябва да светят), То следва да обърнеш релето по-начина, който обясних в предишния си пост.
ecotronic
26-08-2014, 20:53
Мисля, че има и по-лесен начин да свържеш вратите към алармата - от общия извод на релето за осветлението, което се пали от отварянето на която и да е врата.
Релето се намира зад ICS - а - сивото от трите (зелено, жълто и сиво) - откъм двигателя.
На неговия извод "85" трябва да се появяват 0V ( :) ), когато се отвори някоя врата.
Би трябвало като свържеш този извод с входа на алармата да се получи.
Ако се наложи ще тегля кабели от всички врати но си мисля ако взема сигнал от плафона няма ли да е по удачно Притеснява ме това забавено загасване дали няма да е проблем за алармата
ecotronic
26-08-2014, 20:58
Ако се наложи ще тегля кабели от всички врати но си мисля ако взема сигнал от плафона няма ли да е по удачно Притеснява ме това забавено загасване дали няма да е проблем за алармата
Точно това имах впредвид в предишния пост. Пробвай точката 85 - мисля че там нивото се променя скокообразно а плавността се реализира след нея.
Ново двайсе Обозначенията на крачетата на сивото реле са някакви букви а не цифрови Контакта 85 дали има определена буква
ecotronic
01-09-2014, 11:11
Ново двайсе Обозначенията на крачетата на сивото реле са някакви букви а не цифрови Контакта 85 дали има определена буква
Предполагам, че несъответствието идва от това, че вероятно съвсем в началото са поставяли обикновено реле, както е означено и на схемата, като J42:
http://snimki.be/store/1/211409558681.jpg
В последствие са сменили обикновеното реле с електроника, която пали и гаси плафона плавно.
Независимо от всичко това, управляващото напрежение за това чудо идва от арматурното табло - конектор "B" пин 11.
Когато бъде отворена някоя врата на този пин трябва да се появи напрежение 0 V (преди това е било +12V).
Ползай това за ориентир и ща откриеш търсения извод.
PS:
Независимо от това, дали и реле или по-сложно устройство, цокълът го дават един и същ. На него ще видиш, кой е извод 85, независимо от означенията:
http://snimki.be/store/1/221409559752.jpg
Готово Имам работеща аларма с премигване на мигачите Изобретих от релета блок със същите крачета като на модула на централното и този блок е включен на мястото на модула Допълнителните кабели които теглих са с устърклема Привързах оригиналният диод на колата Имам и отваряне на багажника от дистанционното Сега отключвам с дистанционното и ако огледалата не се отворят натискам пак отключването и те се отварят Така на този етап не се налага да преправям самоделката за прозорци и огледала
ecotronic
07-09-2014, 13:43
В крайна сметка - откъде взе сигнал за отворена врата за алармата?
Взех едно обикновенно реле видях къде е крачето с номер 85 пробвах от същото краче на моето реле и имах успех Нещо се омотах по схемата която ми пусна с релето и прибягнах до проби но от първият път всичко заспа Благодарности за помощта и ако някой има някакви намерения да пита докато съм пресен че после ги забравям тези пусти тоци
Bobiuzunov
07-09-2014, 20:13
Я ми кажете как мога да си направя багажника да се отваря с бутон на ключа,имам свободен бутон на ключа и предполагам че има вариант да стане?
ecotronic
07-09-2014, 20:34
Я ми кажете как мога да си направя багажника да се отваря с бутон на ключа,имам свободен бутон на ключа и предполагам че има вариант да стане?
За кой от двата кораба питаш? Ако е за двуглавата ламя, тя кога е произведена?
Принципно всичко произведено след март 1999 би трябвало да я има тази функция.
Bobiuzunov
07-09-2014, 21:35
Точно за нея питам Любо,на JTD-то си имам тази функция,а на двуглавата ламя ключа е направен сгъваем и предполагам приемника е друг защото си отключва и заключва от копчетата на направения ключ,но на него има едно копче което е свободно(има нарисувана тонколонка която е задраскана с Х) та дали мога него да ползвам за тази благинка?
ecotronic
07-09-2014, 21:46
Точно за нея питам Любо,на JTD-то си имам тази функция,а на двуглавата ламя ключа е направен сгъваем и предполагам приемника е друг защото си отключва и заключва от копчетата на направения ключ,но на него има едно копче което е свободно(има нарисувана тонколонка която е задраскана с Х) та дали мога него да ползвам за тази благинка?
Като казваш "отключва и заключва от копчетата на направения ключ" това и мен ме навежда на мисълта, че приемникът е сменян а и имам спомени, че Ради имаше проблем с оригиналния приемник. Та ако всичко това е така, както предполагаме, то трябва да се изясни, какъв точно приемник е сложен. Принципно слагат 2 - канални приемници и така се отключва с едното копче и заключва с другото. Но не е проблем централното да се върже само на единия канал на приемника а другия да се ползва за багажника. Т.e. - ще се отключва само с едно копче, както си е оригинално а другото ще се ползва за отваряне на багажника.
Bobiuzunov
07-09-2014, 22:01
То това средното на ключа и то заключва ако го натискаш незнайно защо?Какво трябва да направя първо да разбера какъв е приемника така ли?Той къде се намира за да го открия?Това ако стане ще е екстра,нещо с бутона в жабката не ме кефи.
ecotronic
07-09-2014, 22:12
Най лесно е нов приемник да се монтира на мястото на стария (под третия стоп). Тъй че провери първо там.
Мисля че неможе да се подмени само старият приемник с нов защото приемниците кореспондират с модула чрез някакви чипове Демек работят заедно Поне така разбрах аз Мисля че при колегата Боби най вероятно вече са изолирани тези два компонента и е монтиран нов както при мен Трябва да търсиш новият приемник да видиш къде е свързан и тогава да коментираме
---------- Post added at 22:31 ---------- Previous post was at 22:28 ----------
За задрасканата тонколонка това би трябвало да е заключване на безшумен режим Сирената не пищи при удари около и върху колата
ecotronic
07-09-2014, 22:39
Мисля че неможе да се подмени само старият приемник с нов защото приемниците кореспондират с модула чрез някакви чипове Демек работят заедно Поне така разбрах аз Мисля че при колегата Боби най вероятно вече са изолирани тези два компонента и е монтиран нов както при мен Трябва да търсиш новият приемник да видиш къде е свързан и тогава да коментираме
---------- Post added at 22:31 ---------- Previous post was at 22:28 ----------
За задрасканата тонколонка това би трябвало да е заключване на безшумен режим Сирената не пищи при удари около и върху колата
Няма никакви сложни комуникации между оригиналния приемник и централно, аларма или ключалката на багажника. Има прости релейни изходи, поради което и много лесно може да се подмени с друг приемник.
Bobiuzunov
07-09-2014, 22:49
Ок ще проверя утре дали е при третия стоп и тогава ще пиша,естествено ще разчитам на вашата помощ.
Аз също исках да подменя само приемника но се наложи да махна и модула Може да се е получило при мен поради причината че минавам от централно на аларма А багажника изобщо не беше в играта Но при него е лесно Само чака сигнал и е готов
ecotronic
10-06-2015, 21:55
Симптоми:
Колата се заключва от дистанционното и малко след това сама се отключва.
Ако причина за това не е омокрения с течност модул за централното зад ICS-а, то най-вероятно проблемът е във вградените в бравите ключета.
Поствам схема от която е видно, как да се разбере дали двата контакта, съответстващи на отключено/заключено действат коректно:
http://snimki.be/store/1/511433961489.jpg
Меренето става, като се щракне резето на бравата за да си симулира затвореното положение на вратата и след това се мери съпротивлението между съотватните пинове от буксата между вратата и купето, като бутонът се спуска и вдига механично.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.