View Full Version : Мигаща лампа за бензин на таблото на Алфа 155 8V 94'
troopa13
25-09-2012, 15:33
Здравейте, Колеги,
Проблема е че таблото с уредите премигва леко като се движа по неравен път, а лапмата за бензина е като дискотечно осветление. Иска ми се да проверя дали масата на таблото е ОК, която според Мануала е в ляво под таблото (G148b). Преди да съм разглобил половината табло бих искал някой ако се е "ровил" до там да сподели колко трудно достижима е.
troopa13
26-09-2012, 18:43
Колеги, след няколко минутен опит да напипам поне къде се намира въпроснта маса, провирайки ръка покрай кутията с предпазителите и опипвайки активно зоната отляво под таблото... се отказах да я търся.
Но все пак опита имаше и положителен ефект - открих че някои от буксите които отиват към бушоните са леко извадени - наместих ги. След това проверих по-лесно достижимите "маси" в багажника ( точно под стоповете) - разхлабих ги леко ( при разкачен акумулатор), позачистих и напръсках с контактен спрей, след което здраво ги затегнах.
Преди няколко дни проверявах нивомера ( но извън течност и само в крайно положение, т.е. вертикално изправен) и съпротивлението беше в нормата според ръководството. При снощната проверка имах гориво според стрелката малко над четвърт (мисля че е що годе вярна спрямо разхода който съм засичал и километрите които съм изминал)и само разкачих буксата и съпротивлението на нивомера също беше в нормата (малко по-малко от стойността дадена в ръководството за 1/4 резервоар, т.е. съвпада с показанията на стрелката).
Леко закривих пиновете на нивомера за да контактува буксата по-добре.
Следващата стъпка беше да разкача таблото с уредите. Премерих съпротивлението на изводите, които идват от нивомера (на най-голямата букса, която се намира в десния край -гледано от мястото на шофьора - точно зад лампата за бензина (табло модификация А мисля е моето). Кабелите са розов - други розови кабели няма на никоя друга букса (поне при мен) и съседния му (не помня черен или син беше), мисля че се падаха 4 и 5 пин. Та съпротивлението беше със същата стойност както при нивомера в багажника - т.е връзката е добра.
След като се уверих че нивомера показва адекватни стойности, стигнах до извода че лампата, която осветява въпросното оранжево поле с бензиноколонка не е както трябва. Свалих я - имаше леко зацапване и всъщност беше доста стегната, наложи се да я завъртя, за да я разкача с помощта на клещи. Позачистих я и отново я монтирах.
Интересното е , че след като отново закачих акумулатора и всички тези процедури, лампата продължаваше да свети ( светва няколко секунди след като дам на контакт). Но след около 10 - 12 км шофиране, О Чудо лампата само присветваше когато бензина се поразплиска в резервоара в някой завой ( знам че скоро трябва да заредя - 145 -цата ми правеше същото когато е останала само със 10-на литра бензин), и стрелката слезе до около 1/8 - прибл. ниво 7-8 литра. След като се поуспокои бензина в резервоара на правата, стрелката си се връща леко нагоре и лампата отново изгасва.:smile:
Не знам коя от всичките процедури е помогнала, но поне при мен засега проблема е решен без много разглобяване.
Надявам се темата да бъде полезна на колегите със същите дразнения и дано съм бил достатъчно ясен в дългите си обяснения.
Успех на захваналите се:thumbup:
Furious 155
29-09-2012, 13:08
Добре си се поровил из ел. системата на колата.
А свали ли таблото с уредите, да видиш има ли все пак там някаква обща маса?
И това с лампата си е обща за 155 характеристика. И при мен си мига по завои и т.н. дори над 1/3 пълен резервоар.
Аз лично съм я игнорирал дали свети или не и си ползвам стрелката. Не че и тя не дава отклонения по завои и т.н., но има моменти в които е вярна. ;)
Да, с времето се свиква и на лампата и на стрелката. Стрелката почваш подсъзнателно да осредняваш стойностите, които показва при покой, при ляв завой (качва нивото) и при десен завой (смъква нивото, щото бензинът отива наляво) :D Всъщност не съм убеден, че проблемът е в самия нивомер толкова, колкото в резервоара-няма в него преградки, които да му пречат да се плиска май
troopa13
05-10-2012, 16:04
Днес мисля да се поразровя малко по-дълбоко защото проблема пак се появи, но открих един ред от ръководството, на който не бях обрнал внимание. Там пише, че в "уреда за показване на нивото на горивото" има електронно устойство, което сравнява постъпващия сигнал с предварително зададени 262 Ома - което отговаря на 7 литра в резервоара. При достигане на това съпротивление лампата светва. Т.е. това устройство е някакъв компаратор може би, който или е дефектирал или се е зацапал, в следствие на което съпротивлението е по-високо и лампата светва (първоначално мъждука и премигва). Като сваля таблото ще направя и снимки на вече надявам се правилно сработваща лампа.
troopa13
09-10-2012, 14:51
Мисля, че този път се преборих с проблема и открих каква е причината за проблема. Тъсенето беше малко по-детайлно, но самият ремонт става за минутки.
Както писах по-рано в таблото има компаратор, който сравнява постъпващите стойности с предварително зададени ( изменя се предполагам напрежението в зависимост от съпротивлението - не съм чак толкова на ти с принципа на който работи "показателя за гориво на таблото"), та стойността с която се сравнява е 262 Ома.
На снимките по-долу съм показал кои са пиновете по които постъпва сигнала от нивомера - на най-голямата букса отзад на таблото се ориентирате по розовия кабел ( само за нивомера е такъв) и съседния му - пин 3 и 4. Сигнала се прадава по-пътечките до две шпилки. В таблото са две основни платки, които се свързват посредством тези шпилки. "Горната" платка е захваната за шпилките с гайки. Та сигнала преминава по пътечките, предава се през шайба под гайката, самата гайка, шпилката и достига до съответния показател, в случая нивомера (Нивомера е най-вляво на снимката)
След като развих гайките забелязах, че има зацапване на шайбите, а и гайките не бяха особено стегнати, вероятно от множеството вибрации, които са неизбежни по нашите пътища, а и от възрастта на нашите Любимки са се поразхлабили. Съответно зачистих шайбичките и позатегнах гайките ( внимавайте да не прекалите със затягането, защото платката е крехка).
(Ако искате (който се захване) пробвайте дори и без да разкачате буксите ( само измъкнете напред таблото с уредите) само да дозатегнете 4-те гайки за нивомера.)
Преди разглабянето стрелката ми беше малко над средата между 1/4 и 1/2 и бензиноколонката светеше ярко и дразнещо.
След зачистването направих тест - малко по-рязко и бързане завиване на плаца - стрелката слизаше до малко под 1/4 в някои случаи от плискащия се в резервоара бензин - лампата дори не премигна ( ако стрелката поне ви е вярна, лампата трябва да светне около средата между 0 и 1/4, т. е. около 1/8.
Надявам се ефекта да е по-дълготраен и да съм помогнал за отстранявенто на "допълнителното оранжево осветление на таблото".
troopa13
22-10-2012, 16:33
Решението е потвърдено. Вече 2 седмици лампата светва на около 1/8 показание на стрелката. А и стрелката стана по-малко чувствителна на завои.
Furious 155
22-10-2012, 17:44
Аз това с тези гайки на таблото го играх едно време, като си смених моето табло с непипано такова от джамбази и всички на всички гайки освежих контактите, но в момента и особенно зимата лампата понякога светва и с около 18л. бензин. :)
troopa13
22-10-2012, 18:59
На този етап решението работи. Да се надяваме че ефекта ще е по-дълготраен. :-)
На този етап решението работи. Да се надяваме че ефекта ще е по-дълготраен. :-)
да уеее:tooth:
;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.