PDA

View Full Version : Смяна на тампон на шенкела( скърцаща втулка)



lordliness
01-10-2012, 13:05
Принудих се да я сменя сам защото цените в сервизите бяха доста високи по моя преценка от 40 до 60 лева на брой, обикновено със сваляне на шенкела и разглобяване на почти цялото окачване и сваляне на спирачните апарати и дисковете,а това не е необходимо, особено за сервизи с претенции.
Смених двете втулки за около 2 часа, без да бързам, възможно е да стане и доста по бързо.
Втулката е маслена, по конструкция наподобява ябълковиден болт и работи на същия принцип, гумено метална втулка или друга според мен не би била подходяща, би довело до натоварване на останалите тампони по окачването и по- малка пластичност на задното окачване.
След разбиване на втулката гумата стои по скоро отворена навън отколкото разкрачена и за това се износва отвътре, може да се разбере, като се хване колелото на 9 и 3 часа или на 8 и 2 и се разклати. Най добре се вижда след сваляне на носача, като се хване втулката с два пръста и се раздвижи.
Необходими инструменти:
Лули, звездогаечни и глухи с номера: 19,18 и 22 и тръба за удължаване на рамото, скоба за избиване.
Колата се вдига, подсигурява и се маха колелото, след това се сваля носача, за да не пречи( лесно е и лесно се монтира обратно) скобата може да ви я направи всеки стругар като му занесете новата втулка и му кажете какво искате. След сваляне на носача поставяте скобата и изтегляте втулката, доста въртене пада, но не е много трудно, после обръщате скобата и вкарвате новата втулка, към края върви доста трудно, преди това почиствате леглото и и смазвате добре за намаляване на триенето. Преди да вкарам втулките свалих маншоните им и ги гресирах допълнително, малко икономичо бяха смазани. Използвах случая и да гресирам задните втулки на носачите, които бяха доста сухи, но без луфт. Проверих и останалите елементи по окачването, смазах и жилата на ръчната. Още не съм ходил на стенд, но колата се държи перфектно на пътя.
В заключение- развиват се 8 болта - 5 на колелото и 3 на носача, а не работа за един ден и разглобяване на всичко, както ми предлагаха" специалистите".
И още нещо, което е важно- всички гайки са фиксирани, не се опитвайте да ги развивате, развиват се единствено болтовете. Новата втулка трябва да влезе точно толкова колкото е била оригиналната, ако е по- малко това ще доведе до напрежение в другите тампони. Стегнах болтовете на носача окончателно при монтирано колело и пусната кола.
Втулката се използва в следните автомобили:
ALFA ROMEO 166; MERCEDES 190 (W201), CLK (A208, C208 ), CLC-CLASS, C-CLASS (S204, W204, CL203, W203, S202, W202), GLK-CLASS (X204), SLK (R170, R171) И E-CLASS (A124, C124, S124, W124, S210, W210) (49382 SIDEM)

101776
101647
101648Тук съм показал посоките в които е нормално да се движи средната част на втулката,
101650 Това е посоката в която се движи след разбиване.
101649 Това е скобата, най-малкия детайл е избиващата втулка, двата по- големи са приемните втулки, болта е M14х160х1,25.

Как работи скобата- макет

1449831. Избиване
детайл 1- приемна втулка, 3- избиваща, 4- болт, 5- дълга гайка L= 15 мм, 6- гайка


144984 2. Набиване
вместо детайл 1 се използва детайл 2 защото мястото е ограничено

Това е чертежа
144985



Държи се контра на главата на болта (4 ) и се върти гайка (5 )-това важи и при избиване и набиване.
Под гайките се подлагат шайби, които се намазват с грес, от болта на шенкела стават идеално.

mian4o
01-10-2012, 19:11
Ще ти изчакам снимките, че и аз май ще я играя процедурата, ама се колебая дали сам да ги сменя при моя приятел в сервиза на подемника или да му дам някой лев и само да му се пречкам.

Поздрави

trop4i
01-10-2012, 21:06
Благодарности чакаме снимки.

old alfist
01-10-2012, 21:18
Момчета, тук работите са сериозни и малко хора разбират от диагностика и реглаж на тази част на нашите коли - има голяма вероятност волните съчетания да ви изиграят лоша шега.
Трябва спокойно да се прегледат как работят всички детайли, защото правилната им работа зависи от изправността и на другите.

endeavour
02-10-2012, 07:32
Диагнозата е очевадна като вдигнеш задницата и си разклатиш колелото - всички хлабини се виждат,особено на подемник. Отделно пък износените отвътре гуми ...А реглаж едва ли някой ще си прави сам, те и повечето сервизи не го могат. Тук се коментира единствено смяната на шарнирните втулки и за мен темата е много ценна. Благодарности на колегата.

lordliness
02-10-2012, 07:49
Диагнозата е очевадна като вдигнеш задницата и си разклатиш колелото - всички хлабини се виждат,особено на подемник. Отделно пък износените отвътре гуми ...А реглаж едва ли някой ще си прави сам, те и повечето сервизи не го могат. Тук се коментира единствено смяната на шарнирните втулки и за мен темата е много ценна. Благодарности на колегата.
Аз ходя на реглаж само в Пазарджик.Регулира се само колко да са затворени колелата, това е възможно да се направи и без стенд, с един инструмент, който не помня вече как се казваше.

sergo11
02-10-2012, 18:49
Здравей колега,
били дал по-подробни размери за скобата?

Предварително ти благодаря!!!

lordliness
02-10-2012, 19:58
Здравей колега,
били дал по-подробни размери за скобата?

Предварително ти благодаря!!!

За съжаление имам известни резерви относно публикуване на точния чертеж, но ще помисля по въпроса.

endeavour
03-10-2012, 08:08
Е-е, че ти си дал вида на скобата и размера на болта. В общи приказки има всички размери на втулката - оттук нататък оразмеряването на чертежа е въпрос на една бира време (малка де, не два литра) ;-)

lordliness
03-10-2012, 08:18
Е-е, че ти си дал вида на скобата и размера на болта. В общи приказки има всички размери на втулката - оттук нататък оразмеряването на чертежа е въпрос на една бира време (малка де, не два литра) ;-)

:) и аз си мисля така, важен е принципа, другото са подробности. :cheers:

mian4o
03-10-2012, 08:25
Сподели наименованието на втулките или как ги знаят в магазина за да не се лутам или арт. номер.

Предварително благодаря.

lordliness
03-10-2012, 08:39
Сподели наименованието на втулките или как ги знаят в магазина за да не се лутам или арт. номер.

Предварително благодаря.

Втулките ги поръчах от АХМ, модел FT18066 FAST, 19,8 лева, около 8 лева доставка, окачване задна част, ОЕМ: 60628307, 60628303.Между другото ми ги изпратиха от Ямбол, там имат магазин, в сайта им пише къде имат магазини.

andro88
03-10-2012, 14:46
Браво. Темата спокойно може да бъде квалифицирана като наръчник за ремонт. Най-сложното е май, да си намери скоба човек.
Във всеки случай е по-добре да я направи човек, щото струва наполовина от парите за ремонт.

Евала за професионализма, Лорде

sergo11
03-10-2012, 17:56
За съжаление имам известни резерви относно публикуване на точния чертеж, но ще помисля по въпроса.

Жалко!!!

Iltcho
04-10-2012, 10:13
Идеята за смяна на тампона със скоба не е нова!
За сметка на това обаче е перфектно реализирана.

Единствено от труда на колегата няма да се облагодетелстват мързеливците, защото не е кой знае каква философия да се направят няколко сметки.

Лорд-е, ЕВАЛА! За труда, начина на обяснение и т.н. С тази тема укоражи доста хора, че смяната на "скърцащата" втулка е възможна и в домашни условия (не е нужен подемник и преса за набиване).

Хвала на такива хора.

lordliness
04-10-2012, 18:51
Идеята за смяна на тампона със скоба не е нова!
За сметка на това обаче е перфектно реализирана.

Единствено от труда на колегата няма да се облагодетелстват мързеливците, защото не е кой знае каква философия да се направят няколко сметки.

Лорд-е, ЕВАЛА! За труда, начина на обяснение и т.н. С тази тема укоражи доста хора, че смяната на "скърцащата" втулка е възможна и в домашни условия (не е нужен подемник и преса за набиване).

Хвала на такива хора.
Добавих снимки на макет, който направих за да придобиете представа как работи скобата.
Това е точно така, нямам претенции, за откривателство.
Използвах идеята за скоба и я преработих за нашите коли.Принудух се да направя още една приемна втулка заради ограниченото пространство.
Аз използвах канал, но мисля, че е възможно и без канал, ако колата се вдигне и обезопаси много добре против падане, не е необходимо дори да се сваля целия носач, аз го свалих за да ми е по- широко и да му проверя тампоните.
Смяната на тази втулка е елементарно и разбиването и не е трагедия, вече мога да я сменям всяка събота :) излиза като коркова тапа.
И не е необходимо да разглобят цялото окачване срещу 100 лева на страна( тампон плюс труд) или двеста лева за двата тампона.

mian4o
04-10-2012, 19:42
Благодаря много.

Поздрави

ecotronic
04-10-2012, 19:54
Темата с подробното описание от страна на автора е достойна да влезне в златния фонд на раздела.

Поздравления за добре-свършената работа:thumbup:

lordliness
04-10-2012, 19:57
Благодаря, ще ме принудите да сложа и чертежа.Тампона се използва в следните автомобили:
ALFA ROMEO 166; MERCEDES 190 (W201), CLK (A208, C208 ), CLC-CLASS, C-CLASS (S204, W204, CL203, W203, S202, W202), GLK-CLASS (X204), SLK (R170, R171) И E-CLASS (A124, C124, S124, W124, S210, W210) (49382 SIDEM)

mian4o
08-10-2012, 19:34
:big_bow_down::big_bow_down::big_bow_down:

trop4i
29-11-2012, 20:15
Втулките ги поръчах от АХМ, модел FT18066 FAST, 19,8 лева, около 8 лева доставка, окачване задна част, ОЕМ: 60628307, 60628303.Между другото ми ги изпратиха от Ямбол, там имат магазин, в сайта им пише къде имат магазини.
В каква опаковка ти ги пратиха, защото при мен ги получих загънати само в хартия и найлоново пликче. Просто ми се видя странно.

lordliness
29-11-2012, 20:30
И моите бяха запечатани пликчета без надписи.

trop4i
29-11-2012, 20:43
Има ли значение в каква посока - напред или назад се избиват и вкарват.

lordliness
29-11-2012, 20:46
Да, вадят се назад и се вкарват напред, по друг начин е невъзможно.

endeavour
30-11-2012, 06:17
И моите бяха запечатани пликчета без надписи.
Моите явно са по-оригинално менте, щото на пликчето имаше стикер с надпис "Вносител Евро07, страна на произход Китай" :sex:

lordliness
30-11-2012, 06:23
Е да обаче моите казват, че са произведени в EU, между другото китайския носач който купих изглеждаше доста прилично

endeavour
30-11-2012, 06:40
Дано носачите на китайците да не са като моите ФАСТ-ове, дето станаха на карантия за 5-6 000 км.

lordliness
30-11-2012, 10:58
Само времето и километрите ще покажат

Doomguy
30-11-2012, 11:04
Е да обаче моите казват, че са произведени в EU, между другото китайския носач който купих изглеждаше доста прилично
С това EU пробутват стоки, произведени в Турция. Също както PRC означава Китай.

ecotronic
30-11-2012, 16:53
С това EU пробутват стоки, произведени в Турция. Също както PRC означава Китай.

За PRC ясно, но турски стоки не би трябвало да са означени като произведени в EU.

lordliness
30-11-2012, 18:24
Турците пишат - произведено в Юръп, а другото е Китайска Народна Република

ecotronic
30-11-2012, 19:58
Турците пишат - произведено в Юръп, а другото е Китайска Народна Република

Произведено в Европа и произведено в EU не са едно и също нещо.
На никоя турска стока не би следвало да стои надпис произведено в EU. Това е подвеждащ търговски трик.

trop4i
11-12-2012, 19:30
Още веднъж браво на lordliness - скобата е идеална за смяна на втулките, става и без канал само малко трябва да се легне.

lordliness
11-12-2012, 20:02
Още веднъж браво на lordliness - скобата е идеална за смяна на втулките, става и без канал само малко трябва да се легне.

Лесно ли излязоха?

trop4i
12-12-2012, 20:58
В началото като се избиват старите и после при новите като влизат накрая е по-трудно, а иначе носача не съм го свалял, натиснах го надолу и пъхнах дървено трупче да го държи така да не пречи на скобата.

lordliness
12-12-2012, 21:55
В началото като се избиват старите и после при новите като влизат накрая е по-трудно, а иначе носача не съм го свалял, натиснах го надолу и пъхнах дървено трупче да го държи така да не пречи на скобата.

Изглежда е на лек конус и моите накрая влизаха много трудно.

Linkestis
22-10-2013, 14:31
Колко пари излиза тази скоба при стругар?

lordliness
22-10-2013, 14:38
Колко пари излиза тази скоба при стругар?

50 лева, моята.

pianev
20-03-2016, 19:46
Огромни благодарности на колегата за чертежа на скобата! Колега на баща ми направи скобата и днес си направих смяната! Най - трудно беше първоначалното развиване на дългия болт, който минава през втулката и онази къса щанга към горния носач.:big_beer:

lordliness
20-03-2016, 20:59
Огромни благодарности на колегата за чертежа на скобата! Колега на баща ми направи скобата и днес си направих смяната! Най - трудно беше първоначалното развиване на дългия болт, който минава през втулката и онази къса щанга към горния носач.:big_beer:

:cheers:, радвам се че си се справил.

rv_asenov
23-03-2016, 22:07
+1 Още един справил се, скобата върши страхотна работа.

oriono
20-07-2017, 18:56
Здравей

Искам само да попитам откъде взе материал за втулката.

lordliness
22-07-2017, 00:37
Здравей

Искам само да попитам откъде взе материал за втулката.

Не разбирам, за скобата ли питаш. Втулките се продават готови.

oriono
23-07-2017, 10:38
Тъпо от моя страна :chair:. За скобата естествено.

lordliness
23-07-2017, 11:39
Тъпо от моя страна :chair:. За скобата естествено.

Отидох при стругар и му дадох чертежа, материала от него. Не знам каква стомана е използвал