View Full Version : Много лесно се замъглява стъклото.
Напоследък все по-малко карам с отворени прозорци и забелязвам, че много лесно се запотяват стъклата, особено предното. Леко духне ли, веднага почва. Много е влажен въздуха, не мога да разбера защо. Все едно съм карал 1 час на климатик и после съм го спрял. А компресора го спирам веднага като запаля.
Имате ли идеи как да го избегна това, защото не ми се кара на климатик нон стоп, когато вали дъжд или просто е по-хладно навън и съм вдигнал стъклата.
Още нещо се сещам - ако е спрян компресора винаги духа топло и то доста топло. На вън 20 градуса, например, аз си го държа на 16 и пак духа яко топло. Идеи?
old alfist
01-10-2012, 20:33
Позната история - радиаторчето в купето е протекло.
leketo84
01-10-2012, 20:42
Позната история - радиаторчето в купето е протекло.
Дам точно и при мен е така именно от него :drinking:
Позната история - радиаторчето в купето е протекло.
Аха, как се оправя това? Сложно ли е?
old alfist
01-10-2012, 20:52
Да се прегледа час по-скоро, защото се мокряг и електронните блокове - работата е доста врътлива и майсторите се мръщат. За труд се плаща повече отколкото за самото радиаторче.
Скоро го ядох тоя с радиаторчето на парното.
Самото радиаторче не е скъпо. аз го взех за 40лв с отстъпка, но труда му е скъп, на мен ми го смениха за 90лв, но имах оферти от 80 до 160лв. за работа.
Като махнеш една от страничните кори долу при водача или пасажерското място виж там дали е мокро, ако е - капе от парното -другото-филтър на купето-слабо вероятно но все пак...
Проверих и е доста влажно там, от радиатора ще е явно. Еми, ще се оправя ясно, благодаря, че толкова бързо ме светнахте.
То и при мен е влажно но не ми се запотява. Ако капе много трябва там да е мокро и да ти се губи антифриз.Там в средата са релетата за централното и мигачите не е лошо да помислиш как да ги предпазиш от течове защото доста колеги че и аз сме патили от това.
Отивамм много скоро, защото имам чувството, че и проблема със заключването на колата с ключ има нещо общо с това. Благодаря още веднъж.
За проблеми с централното потърси с търсачката, колегата ЕCOTRONIC е направил снимки и има подробно обяснение.
За проблеми с централното потърси с търсачката, колегата ЕCOTRONIC е направил снимки и има подробно обяснение.
Да, знам за това, просто нямах възможност известно време, сега ще оправя всичко.
То и при мен е влажно но не ми се запотява. Ако капе много трябва там да е мокро и да ти се губи антифриз.Там в средата са релетата за централното и мигачите не е лошо да помислиш как да ги предпазиш от течове защото доста колеги че и аз сме патили от това.
Защитата на релетата става, като се среже една голяма пластмасова бутилка (пр. от кола) по дължината и се нахлупи върху ел.-джаджите. Аз съм взел такава превантивна мярка след смяна на релета след теч.
Защитата на релетата става, като се среже една голяма пластмасова бутилка (пр. от кола) по дължината и се нахлупи върху ел.-джаджите. Аз съм взел такава превантивна мярка след смяна на релета след теч.
Това е добра идея за превенция.
Днес оставих колата да я правят преди да е потекло където не трябва.
И на мен ми се запотяват яко стъклата, постоянно трябва да карам на пуснато отопление на стъклата. Запотеното е едно такова мазно, понякога в купето мирише като на ацетоново лепило. Губи ми се антифриз, но на пасажерското място е сухо. От къде може да е, за 3000км съм долял 500мл антифриз.
ecotronic
03-11-2012, 17:42
Очевидно се касае за много малък теч и поради това ще е трудно да се локализира. По всяка вероятност e на радиаторчето на парното или по тръбите около него.
Аз бих пробвал първо с някаква добавка за запушване на течове.
Въпреки, че има много мнения против такива средства, аз съм опитвал Alumaseal (http://online.merkury-bg.biz/Joomla/index.php?option=com_virtuemart&Itemid=1&category_id=2&flypage=flypage.tpl&lang=bg&page=shop.product_details&product_id=18&vmcchk=1&Itemid=1) и съм положително впечатлен от ефекта.
Тези дни ще разкарам корите около ics-а и стелките и ще огледам много подробно всичко.
ecotronic
03-11-2012, 17:57
Случайно да си забелязал да ти се губи хидравлична течност?
Antifog на rain-x и ще си решите проблема...аз сега поръчах няколко техни продукта.
Случайно да си забелязал да ти се губи хидравлична течност?
Не ми се смейте, но не знам изобщо къде се намира казанчето на хидравличната... Намерих в eLearn "Power steering fluid reservoir", обаче при мен явно е закрито от нещо по газта.
Linkestis
03-11-2012, 18:51
На 100% ще си решиш проблема като си смениш радиаторчето на парното.
Лошото е че се пръскат по снадката между алуминий и пластмасата.По-точно се цепи,и добавка за спиране на теч няма да ти реши проблема.Това че зад ICS-a е сухо само може да те заблуждава,най-вероятно дренажите не са ти задръстени тотално.
Мазненето както се досещаш е от антифриза.
Сменяй преди да е станало лошо.
Първо мисля да пробвам с добавка за запушване на Лики Моли, после ако се налага ще действам :depressed:.
Linkestis
03-11-2012, 22:30
Първо мисля да пробвам с добавка за запушване на Лики Моли, после ако се налага ще действам :depressed:.
"Надежда всяка,тука оставете" :)
ecotronic
03-11-2012, 22:38
Запушвал съм пробив в изгоряла гарнитура на глава с такава добавка. Впоследствие, когато свалих въпросната гарнитура, ясно си личеше как материалът (нещо като алуминий) се беше сплавил на мястото на пробива.
Трябва да се прилага спазвайки точните указания и не трябва да се предозира за до не се запушат тесни участъци от охладителната система. Някога и червен пипер вършеше добра работа.
duronman
04-11-2012, 11:33
За хората с автоматици, ако имат такъв проблем да сменят, да не търсят закърпителни методи.
Много хора в чуждите форуми пищят от протекло радиаторче на парното върху ECU-то на скоростите и става много скъп ремонт и много проблеми.
При мен имаше намокряне зад ICS-a, губех антифриз, запотяваха ми се стъклата и миришеше. Използвах добавка и от тогава около половин година всички признаци изчезнаха. Антифриза не е мръднал нито грам, вече не мирише и не се потят стъклата.
Алфист11
05-11-2012, 10:34
И при мен се запотяват много лесно,свалих корите под ицс,но теч няма,а антифриз не съм доливал цяло лято-ако има теч е много малък и тези дни мисля да пробвам с добавка и в тази връзка искам да попитам как мога да стигна до капачката на радиатора,защото на alumaseal пише,че съдържанието на опаковката трябва да се сипе директно в радиатора,а не в разширителния съд ???
Вчера си смених превантивно и моето радиаторче, че имаше съвсем малък теч, но малко ме подразни това което видях - оригиналното радиаторче беше произведено 96 година а колата ми е 2002. Явно накрая са слагали каквото им падне.
endeavour
15-11-2012, 06:30
Вчера си смених превантивно и моето радиаторче, че имаше съвсем малък теч, но малко ме подразни това което видях - оригиналното радиаторче беше произведено 96 година а колата ми е 2002. Явно накрая са слагали каквото им падне.
... или просто са имали на склад повече радиатори за Капа, отколкото автомобила са произвели, та са им стигнали да ги слагат на 166 чак до 2002 :knock:
аа да питам за смяна на този радиатор сваля ли се таблото ? и какво точно се сваля ?
lordliness
11-01-2013, 00:06
не, сваля се отпред, има тема
madeinbg
11-01-2013, 00:16
Toва не е ли тема? Не могат ли да се свържат или да се пусне линк към другата?
Toва не е ли тема? Не могат ли да се свържат или да се пусне линк към другата?
да вярно аз не я намирам ! поне дайте името :prescription:
ecotronic
11-01-2013, 10:53
да вярно аз не я намирам ! поне дайте името :prescription:
Тази тема (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=54730&highlight=%F1%EC%FF%ED%E0+%F0%E0%E4%E8%E0%F2%EE%F0 +%F0%E0%E4%E8%E0%F2%EE%F0%F7%E5+%EF%E0%F0%ED%EE+%E A%EB%E8%EC%E0%F2%E8%EA+%F1%ED%E8%EC%EA%E8&page=2) казва достатъчно по въпроса. Обърни особено внимание на постовете на колегата Linkestis.
gatev_88
11-01-2013, 15:36
колеги аз да попитам как да си пусна само вентилатора без да ми се включва компресора,и бутона за въздуха в купето трябва ли да ми е включен или не-помагайте моля!!!
ecotronic
11-01-2013, 15:53
Това дали ще се включи компресора зависи от 3 неща:
1 - околната температура (да е над 5 градуса)
2 - зададената желана температура да бъде по-ниска от околната.
3 - да е натиснат бутона "auto"
Когато климатроникът работи в режим охлаждане, натискането на бутона "econ" води до изключване на компресора.
Повторното натискане на "econ" отново включва компресора.
Накратко за да не работи компресорът, натискаш еднократно "econ"
Ако не са налични условията по т.1 или т.2 и да искаш няма да се включи компресорът.
Клапите и рециркулацията са без значение.
При някои климатроници и даже климатици пуска компресора при активирана рециркулация или при положение на клапите 'прозорец' (defrost).
При мен се случва това но само понякога и немога да си обясня причината Но имам чувството че компресора не се включва а само след като пусна вътрешната циркулация пада отметката от "econ" Аз за всеки случай отново го активирам (режима "econ")
ecotronic
13-01-2013, 15:44
При мен се случва това но само понякога и немога да си обясня причината Но имам чувството че компресора не се включва а само след като пусна вътрешната циркулация пада отметката от "econ" Аз за всеки случай отново го активирам (режима "econ")
Това за което говориш имаше ли го преди да добавиш онзи комфорт модул за стъклата? Бях дописал в темата за ел. стъклата какво трябва да се направи за да не се влияе управлението на климатика от модула.
Не съм сигурен но ми се струва че преди наистина не го е правила Но лесно ще проверя дали е от това защото модула е с букса а сложих мисля бутон за да не преправям кабели ако модула се бъгне Сега ще го изключа и ще видя какво ще се случи при превключването на режимите на климата
ecotronic
14-01-2013, 12:16
Не съм сигурен но ми се струва че преди наистина не го е правила Но лесно ще проверя дали е от това защото модула е с букса а сложих мисля бутон за да не преправям кабели ако модула се бъгне Сега ще го изключа и ще видя какво ще се случи при превключването на режимите на климата
Проблемът с влиянието върху управлението на климатика и неговото решение съм го описал в края на поста с описанието на въпросния модул (http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=1071864&postcount=15).
След една година ще вдигна темата със следния въпрос. Вчера минах около 80км и оставих колата на паркинг. След като се върнах и я запалих пак, предното стъкло и това на шофьорската врата започнаха да се запотяват и духалките не помагаха. Странното е, че се поти точно пред моята чистачка и само на моята врата. Срещу пасажера е съвсем чисто. Запотеното е доста мазно и не подлежи на чистене. Някакви идеи от какво може да е? Появи се точно срещу духалките. Последно съм сменял капачката на разширителния съд, защото изпускаше.
mitkomeg
13-01-2014, 09:36
И аз имам проблем със запотяване на стъкла но не е предното...При мен задното стъкло се запотява яко като е малко по влажно на вън заедно със стъклата на задните врати-те просто нямат изсушаване.Предните пък ако вали навън се изсушават в предната си част колкото да виждам огледалата.Предното си се изсушава набързо но заднитеее са мъка. Сутрин като е студена колата и пусна да се размразява предно и задно стъкло се задържа включена тая функция но ако се позатопли колата и да натискам копчето да я пусна пак се включва за 10-15 секунди и край...минава си пак на каквото е била пусната последно да духа и така задното стъкло не мога да го включа да се изсушава или трябва постоянно да натискам копчето.Така ли е попринцип или при мен само?
Linkestis
13-01-2014, 09:38
След една година ще вдигна темата със следния въпрос. Вчера минах около 80км и оставих колата на паркинг. След като се върнах и я запалих пак, предното стъкло и това на шофьорската врата започнаха да се запотяват и духалките не помагаха. Странното е, че се поти точно пред моята чистачка и само на моята врата. Срещу пасажера е съвсем чисто. Запотеното е доста мазно и не подлежи на чистене. Някакви идеи от какво може да е? Появи се точно срещу духалките. Последно съм сменял капачката на разширителния съд, защото изпускаше.
Радиатор на парното!
Мда, май натам върви...
Легни и погледни под централната конзола дали не капе някъде вече върху блокчетата.
Тъкмо сега и аз това гледах на Капа-та (същото като при теб, но прави леки петна засега) и има капка... Мамка му и прасе! :)
Довечера ще погледна под централната конзола. Явно е било тръгнало и като съм сменил капачката е надуло повечко.
п.п. От както се появи този проблем, волана ми стана по-тежък. Не знам дали е съвпадение.
и аз имах този проблем и никои не иска да се захване със смяната на радиатора купих някаква течност за лепене на спукани глави на камиони течноста е на [вюрт]сипах я във антифриза и вече 1 година нямам проблем,тя не запушва радиатора а само цепнатини
Linkestis
13-01-2014, 15:27
....тя не запушва радиатора а само магистралите на двигателя и....?
:doctor:
Махнах корите под ICS-а, няма течове нито по релетата, нито в краката на пасажера. Довечера ще видя и под педалите.
Не е гаранция, че радиатора е здрав.
При мен преди няколко седмици забелязах че ми бяга антифриза, веднага махам кори но не беше текло нищо. Миналата седмица в сервиз - радиатора заминал, ама съм го хванал на време и още не бил протекъл вътре в купето.
Другия симптом, който бях забелязал, е че ми се потеше предния джам при сравнително топло време (над 10 градуса) без климатроник и само срещу двете духалки отпред.
ecotronic
13-01-2014, 17:19
Ако е малък пробива на радиаторчето е възможно той да се отваря само при загряване и повишаване на налягането в системата. Тогава пък излезлия навън антифриз веднага се изпарява и така не се забелязва видим теч.
Аз съм "за" ползване на добавката за течове. Няма нищо сташно, ако се ползва с мярка.
Ако е текло нещо няма как да не се забележи, понеже под средната конзола е доста прашно. Ще личи къде е капало. Но така като гледам май към радиаторчето отиват нещата.
Bobiuzunov
13-01-2014, 18:52
И да няма видим теч пак има вероятнпст да тече.При мен на JTD-то неправеше капка,нито се губеше антифриз,но зимата при пуснато парно на МАХ имаше една специфична миризма на антифриз.При свалянето на радиаторчето по него имаше следи от теч,но засъхнали.
lordliness
13-01-2014, 18:59
И да няма видим теч пак има вероятнпст да тече.При мен на JTD-то неправеше капка,нито се губеше антифриз,но зимата при пуснато парно на МАХ имаше една специфична миризма на антифриз.При свалянето на радиаторчето по него имаше следи от теч,но засъхнали.
Да, винаги мирише специфично, дори при незначим теч, бих го определил на нещо подобно на чубрица
Bobiuzunov
13-01-2014, 19:39
Да, винаги мирише специфично, дори при незначим теч, бих го определил на нещо подобно на чубрица
Да мирише и в която и да е кола имала теч го разпознавам недвусмислено.
lordliness
13-01-2014, 20:09
Да мирише и в която и да е кола имала теч го разпознавам недвусмислено.
Като хрътки сме :)
Да, винаги мирише специфично, дори при незначим теч, бих го определил на нещо подобно на чубрица
Това е от влагата и конденза, така миришат и климатиците.
lordliness
13-01-2014, 20:19
Това е от влагата и конденза, така миришат и климатиците.
Климатиците миришат по друг начин.
Bobiuzunov
13-01-2014, 21:10
Като хрътки сме :)
Така е климатика мирише на плесен,а изпарения антифриз от радиаторчето на парното си има специфична миризма(дето казва Лорда на чубрица наподобява).
П.С Абе направо сме си като граничарски кучета ако мен питаш. :grin:
Ако е малък пробива на радиаторчето е възможно той да се отваря само при загряване и повишаване на налягането в системата. Тогава пък излезлия навън антифриз веднага се изпарява и така не се забелязва видим теч.
Аз съм "за" ползване на добавката за течове. Няма нищо сташно, ако се ползва с мярка.
Аз също съм 'за' и даже сипах сега пак. Ползвам на Холтс една отпреди (Radweld).
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.