lordliness
12-10-2012, 21:14
Колата не загряваше достатъчно, около деление и малко под 90 гр.
Взех термостат Вернет за 75 лв.
Необходими инструменти:
1. глух- 13, тресчотка, удължител.
2. инбус- 8
3. ключ за свещи- 21
4. шило
5. островърхи клещи
6. ножица за ламарина
7. нови скоби: два броя- 16- 27, една 25- 40, малката е 10- 16, не я смених
8. антифриз за доливане- около литър не успях да събера.
За да ми е по- удобно за работа свалих капака на двигателя, пластмасите отгоре и маркуча за въздух.
Първоначално смятах да източа част от антифриза отдолу, но след разговор с Индевър( endeavour) прецених, че неговият начин, да откачи единия от маркучите на термостата и да събере антифриза в шише е по- добър.
Аз първо източих разширителното казанче с един маркуч от система по принципа на скачените съдове и после откачих предния маркуч на термостата, от там изтече още малко в едно отрязано шише от кола - общо около 2 литра.
Доста трудно махнах оригиналните скоби- с шилото и островърхите клещи и ги отрязах с ножица за ламарина.
След това с глухия ключ 13 развих двата болта, които държат термостата за двигателя. Избърсах и с фина шкурка почистих мястото му.
С ключа за свещи 21 развих датчика( той е уплътнен с алуминиева дихтунга) и го навих на новия.
С инбуса 8 развих тапата, намазах резбата с течен тефлон и също я навих на новия
Намазах повърхността и гарнитурата на термостата с технически вазелин и го монтирах обратно.Намазах и маркучите отвътре преди да ги стегна със скобите.
Долях антифриза и запалих с отворена капачка на казанчето нивото падна малко и долях пак, проверих за течове и дали всички инструменти са налице.
Използвах случая да сменя и въздушния филтър.
Не е сложно и не изисква големи усилия и време.
102167 Новия термостат
102168 Двата термостата
102169 Скобите първо махнах това
102170 Тук рязах
102171 Преди почистването
102172 След
102177
102173
102174
102175
102176 Паказанията след смяната
Взех термостат Вернет за 75 лв.
Необходими инструменти:
1. глух- 13, тресчотка, удължител.
2. инбус- 8
3. ключ за свещи- 21
4. шило
5. островърхи клещи
6. ножица за ламарина
7. нови скоби: два броя- 16- 27, една 25- 40, малката е 10- 16, не я смених
8. антифриз за доливане- около литър не успях да събера.
За да ми е по- удобно за работа свалих капака на двигателя, пластмасите отгоре и маркуча за въздух.
Първоначално смятах да източа част от антифриза отдолу, но след разговор с Индевър( endeavour) прецених, че неговият начин, да откачи единия от маркучите на термостата и да събере антифриза в шише е по- добър.
Аз първо източих разширителното казанче с един маркуч от система по принципа на скачените съдове и после откачих предния маркуч на термостата, от там изтече още малко в едно отрязано шише от кола - общо около 2 литра.
Доста трудно махнах оригиналните скоби- с шилото и островърхите клещи и ги отрязах с ножица за ламарина.
След това с глухия ключ 13 развих двата болта, които държат термостата за двигателя. Избърсах и с фина шкурка почистих мястото му.
С ключа за свещи 21 развих датчика( той е уплътнен с алуминиева дихтунга) и го навих на новия.
С инбуса 8 развих тапата, намазах резбата с течен тефлон и също я навих на новия
Намазах повърхността и гарнитурата на термостата с технически вазелин и го монтирах обратно.Намазах и маркучите отвътре преди да ги стегна със скобите.
Долях антифриза и запалих с отворена капачка на казанчето нивото падна малко и долях пак, проверих за течове и дали всички инструменти са налице.
Използвах случая да сменя и въздушния филтър.
Не е сложно и не изисква големи усилия и време.
102167 Новия термостат
102168 Двата термостата
102169 Скобите първо махнах това
102170 Тук рязах
102171 Преди почистването
102172 След
102177
102173
102174
102175
102176 Паказанията след смяната