PDA

View Full Version : Термостат или някой датчик?



maksi
29-10-2012, 12:26
Здравейте.
От няколко месеца карам 145 JTD '00г.До момента нямах някакви особени проблеми,НО от както застудя времето започнах да се притеснявам относно разхода на автомобила.Колата се кара само и единствено в градски условия.Лятото харчеше около 7-до 8 макс/100км.От известен период насам харчи повече от 10(не мога да го засека точно,защото километража не ми работи,но съдя по това,че карам по един и същ маршрут.)Колата загрява бавно(като всяко друго JTD)на място.Парното си идва постепенно и няма проблеми.В момента в който потегля стрелката за температурата бавно пада надолу и се заковава на 50 градуса,НО парно все още си имам.
Смяната на термостата е запланувана за другата седмица,но все пак пиша темата да не би случайно проблема да е някъде другаде.Всеки път като се кача в колата забравям да направя теста с маркуча от термостата,но тези дни ще направя и него.
П.С.Нормално ли е температурата на водата да се качи до чертичката над 90 и перката все още да не се включи?Това се случи със 146-цата на мой познат,също JTD.

code
29-10-2012, 13:15
Това си е термостат, а за вентилаторите - трябва да включват преди 100°С, на различните коли различно, обикновено 1-ва степен на 92-3°С втора на 98-100°С това ориентировъчно.

mordohy
29-10-2012, 21:34
Това си е термостат отвсякъде, но все пак си виж също и въздушният филтър за увеличеният разход. Времето стана влажно и замърсеният филтър се затапва добавъчно.

maksi
29-10-2012, 23:14
Въздушния филтър е сменен преди не повече от 4000 километра,но ще го сменя.Колата оригинално дойде със спортен филтър,който трябва да изпера и ще го сменя със сегашния.
Колкото до термостата при външна температура в момента 10-12 градуса колата започна да духа топло за 2-3 километра при положение,че не е карана от 13:30 на обяд...Двата маркуча са еднакво топли и това значи,че вече 100% е термостат.
Благодаря на отзовалите се.