Log in

View Full Version : не иска да пали на бензин



mitaka721
03-11-2012, 09:18
Здравейте колеги.Имам следния проблем с моето боксерче,не иска да пали на бензи.Колата е с газова уредба,на газ пали и си върви добре но като прехвърля на бензин гасне веднага.Замервах напрежението към дюзите няма никакво,бензин има помпата работи.По принцип я паля на бензин и после сама си хвърля на газ но о т 2 дена не иска паля я само на газ принудително.Имали някакъв бушон или реле за инжекторите ?

bocko
03-11-2012, 12:54
Свети ли ти дюзата на таблото.То я ясно,че като караш на газ може да пресветва,но още като запалиш изгася ли изобщо?
Напрежение на дюзите не трябва да имаш/по запознатите да кажат/ но провери емулатора на дюзите.Зависи кой е слагал газовото,но ако е направено както трябва има букси за дюзите които са свързани към емулатора и от там обратно към тях,ако не е направено така е с прекъсването на единият кабел на всяка дюза и свързан там емулатора.
А ток има ли на свещите като я мъчиш да запали на бензин?Провери първо това
За обикновенна газова говорим нали?

mitaka721
03-11-2012, 19:14
газовата е обикновенна ,дъзата на таблито изгася по време на въртене има емулатор с релет за всекяка дюза меря релетата пускат ток когато е нагаз но има и ток на свободния контакт коейто е нормално затворен преди да се подаде напрежение,това го меря на запалена двигател на газ

---------- Post added at 19:14 ---------- Previous post was at 19:10 ----------

май трябва да наредя оригиналните букси и тогава да пробвам дали ще тръгне на бензин да елиминирам тоя емулатор

bocko
03-11-2012, 19:38
Не можах да те разбера,но да го обясня така.
Ако на газ ти щракат релетата на емулатора да пак трябва да имаш ток просто дюзата е вързана през съпротивление което лъже компа,че всичко е наред.
Съответно и обратно затворен/отворен контакт.
Ако не газ не щракат значи трябва да се включат на бензин като прехвърлиш
пробвай
Не каза има ли ток на свещите като прехвърлиш на бензин и въртиш
А адванс процесор имаш ли?

mitaka721
03-11-2012, 20:10
нямам аванс процесор ,на газ работи перфектно и релетата си щракат,виж за искра не съм пробвал като е само на бензин но предполагам че като е на газ работи ще има на бензин

---------- Post added at 20:03 ---------- Previous post was at 20:02 ----------

утре ще погледна но не схванах каква ти е идеята от каде може да е проблема

---------- Post added at 20:10 ---------- Previous post was at 20:03 ----------

аиде малко предистория изгоря ми ключа газ бензин,отварям го една писта е изгоряла съответно запоявам жичка,след 3 дни каране и малко натоварване пак изгаря но друга писта на платката,и сега я карам е едно реле + едно копче цък цък,но преди направя това копче с реле да си пускам само газта не искаше да пали на бензин като до преди всички тея бели си палеше първо на бензин и после си включваше на газ

bocko
03-11-2012, 20:11
Идеята е че ако имаш адванс процесор може да е от там,но щом нямаш това отпада.
Виж за ток утре.Пробвай и да свържеш дюзите директно без емулатора.
Доколкото разбрах на рейката си гледал за бензин или преди нея,че там ако има бенз
работата отива към компа.

mitaka721
03-11-2012, 20:19
и аз за там си мисля вече но ще видя утре за искра и едно от главните релета ме претеснява то май е за инжекторите а другото за помпата та като паля на бензин едното уж зацепва а полсе се връща в изходно положение меря с мцета и як спад на напрежението та си мисля ако принудително пусна от там ток към дюзите дали няма да омажа нещо само за проба дали е от релето де

---------- Post added at 20:19 ---------- Previous post was at 20:17 ----------

и благодаря за съветите утре почвам първо от свещите да видя за искрата

bocko
03-11-2012, 20:27
Двете релета които са пред шофьора ли при двигателя?
Без едното не иска да запали въобще/и на газ и бензин/
Без другото пали на газ,но не работи помпата и свети лампата за инжикциона незнам дали изключва дюзите.
Не каза дали имаш бенз на една от рейките на дюзите.
Чао от мен излизам!!!

mitaka721
03-11-2012, 20:41
имам бензин и то доста..лека ве4ер и благодаря.

venko8585
04-11-2012, 09:10
провери захранването на бензиновата помпа то е на плюса на клемата едно тънко червено кабелче с обувка че не дава хубав контак и се ебава помпата штото и на мене ми се случи съштото

mordohy
04-11-2012, 09:31
Разликата между работата на бензин и на газ са дюзите. Повечето схемни изпълнения не прекъсват помпата.Някои обаче я прекъсват с едно реле с нормално затворен контакт, тоест на клеми30 и 87а. Тоя контакт понякога нагаря и на бензин...
Другото са главните релета.
С течение на времето връзките остаряват и тия релета започват да не залепват добре.
Абе направо започват да си вибрират,
Те имат по две клеми 87, тоест нормално отрворени.
Старата ми беше със същият инжекцион и накрая се принудих да си направя два кабела , с които да свързвам директно клемите 30 с клемите 87, за да открия проблема.
Порови и там!

ivan dimitrov
04-11-2012, 12:54
---

mordohy
04-11-2012, 13:38
1.3 ; 1.6 на 145/6 и 1.4 на 33 са с еднакви инжекциона. Имат разлика само в дребни детайли. !.7 е друга бира.
Главните релета захранват бобините, инжекторите, помпата и клапана на еко-бокса. всяко едно от тия неща може и да окъсява и гледай каква цвето-музика става.
Тия релета се управляват от компа, като по принцип имат шунтови диоди или съпротивления вътре в самите тях на намотката на ел. магнита. Освен това и са с ниска консумация. Това още повече замотава нещата.
Точно от бръмчащи релета се изхвърля не една кола. Като бръмчат просто мотора няма мощност.

ivan dimitrov
04-11-2012, 20:42
---

bocko
04-11-2012, 21:16
И само на 1.3 има диоди в релетата, ако реално ги има.

Аз не знам какво сте се захванали за тия диоди.Той тоя диод там не може да изгори споко,а ако изгори това нищо не променя по работата на релето.Ако даде пробив е друго нещо все едно да окъсиш кабелите на релето.
А как гори диод при нормална експлоатация.Ами просто не гори.Не ми казвайте сега,че е дал пробив да ве да.И по схемите Ванка какъв е диода 1N40......

п.п Загадка:защо е сложен там тоя диод и каква му е ролята:cheers:

mitaka721
04-11-2012, 22:33
така колата с 1.3 мотор,но и днес не можах да видя дали има искра на свещите на бензин но едното реле по външното при въртене исцъква и отпуска ,между другото взех други 2 релета от тези дето са до бушоните за фаровте за проба но и стях същата работа,вътрешното реле за бензиновата помпа като го махна не се чува помпата да работи, иска си време но днес нямах поне на газ работи количката засега де.

mordohy
04-11-2012, 22:51
Аз не знам какво сте се захванали за тия диоди.Той тоя диод там не може да изгори споко,а ако изгори това нищо не променя по работата на релето.Ако даде пробив е друго нещо все едно да окъсиш кабелите на релето.
А как гори диод при нормална експлоатация.Ами просто не гори.Не ми казвайте сега,че е дал пробив да ве да.И по схемите Ванка какъв е диода 1N40......

п.п Загадка:защо е сложен там тоя диод и каква му е ролята:cheers:
Тия диоди шунтират тока на самоундукция, който макар и неголям достига до 150-200 волта напрежение. Тоя диод не позволява на схемата в компа да се самовъзбуди и изгори крайният транзистор. При много от компавете липсата на тоя диод води до самовъзбуждане и релето започва да бръмчи. Това води до прекъсване на плюса към споменатите уреди и влияе най-вече на запалването.
Ето за това не става да извадиш релетата за фаровете и да ги боднеш на мястото на главните.
При някои схеми с цел дуракоустойчивост, тоест някой идиот да не набута неподходящи релета, има цяла отделна платка с диоди, които шунтират клеми 85 и 86. Там спокойно слагаш релета за 1.20 лв, вместо за 12 лева.
Въпросът е дискутиран на широко преди години.:cheers:

mitaka721
04-11-2012, 23:25
та на въпроса може ли с кабел както каза по горе да захраня 87 и 36 ли беше само да пробвам преди да купувам

mordohy
04-11-2012, 23:32
та на въпроса може ли с кабел както каза по горе да захраня 87 и 36 ли беше само да пробвам преди да купувам
Аз и сега си ги имам в колата кабелите за тая операция. Взимаш две парчета кабел около 10-20 см и три мъжки кабелни обувки. Двата кабела ги слагаш в едната обувка, а другите им краища по още една. Идеята е да напъхаш тая обувка с двата кабела в клема 30, а другите краища в двете 87.
правиш естествено два такива комплекта.
Внимавай, че сложиш ли ги, всичко става под напрежение. Слагаш ги и бегом вътре да палиш. Иначе и без контакт всичко остава включено!!!!

ivan dimitrov
04-11-2012, 23:55
---

mordohy
05-11-2012, 01:05
Не пише какьв в диода. Всеки полупроводник може да "издуха" ако се ползва достатьчно дьлго. Обикновено диодите дават утечка(окьсяват) като дефектират, рядко прекьсват. Защо са там Иво написа. А защо аз сьм се захванал с тях - защото се явяват една от разликите в системите които обсьждаме. Лекичко има значение дали може, или не, да се ползва обикновено реле там. Сьмнението ми за наличието на диоди се основава на фактьт, че в схемата са свьрзани обратно. Което подсилва сьмнението ми, че тия схеми са чертани от някой стажант.
п.п. Прочитайки че пьрвото реле изцьква не мога да не попитам - а да ви свети едно жьлто ключе на таблото?
До колкото съм се ровил по инжекциони, не мога да се сетя за нито един, който да няма шунтове за бобините на релетата. Или ще са диоди или съпротивления, но ги има. Има още един вид схема, където диодите са свързани последователно в права посока, но тя нещо на мен лично не ми харесва.

mitaka721
05-11-2012, 01:16
то си светва но после загасва въртя само на загасено ключе

ivan dimitrov
05-11-2012, 03:34
---

pe6kata212
05-11-2012, 09:46
При мен релетата са взаимозаменяеми,даже в момента съм с реле извадено на слука от бушонното табло,където почти всички релета са с еднаква номерация,това включва и релетата в коша.

ivan dimitrov
05-11-2012, 10:37
---

mitaka721
05-11-2012, 16:14
някой знае ли какво трябва да е напрежението на дюзите при работещ двигател.

ivan dimitrov
05-11-2012, 17:01
---

mitaka721
05-11-2012, 20:04
ок ще пробвам

mordohy
06-11-2012, 03:43
Пак виж, дали няма реле, което да прекъсва помпата!
Почни от по-простото.
Виж дали идва бензин от помпата и ако идва, махни симулатора.
Плюса към дюзите и бобините, помпата и прочие е малко трудно да премериш, защото както Ванката каза, там има плюс само за няколко секунди, ако не запали мотора или не се развърта.

mitaka721
07-11-2012, 08:39
като шунтирам релето на бензина не идва бензин по входящия маркуч ,преди писах че има бензин като махнах маркуча и изтече под налягане бензин и затова си помислих че тази система е на ред и се хванах за релетата, явно проблема е в помпата,иначе гориво има в резервоара,иначе като дам на контакт помпата сработва и спира като си качи налягане,възможно е и някакво запушване трябва да се отваря няма как.

ivan dimitrov
07-11-2012, 09:53
---

mitaka721
07-11-2012, 15:38
да и се чува помпата да работи там някаде около 5/6 сек. но още не съм отишъл до резервоара
се няма време,това защото върви на газ май.

ivan dimitrov
07-11-2012, 22:43
---

mitaka721
08-11-2012, 19:17
колеги проблема е открит,вчера свалих помпата работи но слабо хвърля бензин,не съм я мерил но си личи не създава налягане,явно иска нова помпа