PDA

View Full Version : изгорял елемент на таблото



Z:)m
10-11-2012, 22:05
Здравейте, колеги!
Преди време си бях закупил инструмент панел с уреди за показанията на температура и налягане на маслото. С времето обаче, започна да се носи миризма на изгорял кабел. Поради това реших да разглобя таблото и на прима-виста, установих, че има изгорял резистор.
Въпроса ми е, знае ли някой каква е стойността на този резистор от приложената снимка?

Благодаря, предварително на отзовалите се!

don_pepone
10-11-2012, 22:07
Не знам колега,но ако не си намериш кажи точно откъде го изкара ( за кое служи) и щиподаря един,че имам 2 табла такива разглобени о времето когато имах ядове с километража :)

Tedo
10-11-2012, 23:46
Здравейте, колеги!
Преди време си бях закупил инструмент панел с уреди за показанията на температура и налягане на маслото. С времето обаче, започна да се носи миризма на изгорял кабел. Поради това реших да разглобя таблото и на прима-виста, установих, че има изгорял резистор.
Въпроса ми е, знае ли някой каква е стойността на този резистор от приложената снимка?

Благодаря, предварително на отзовалите се!

Подарявам ти цяло табло ако искаш да си вадиш съпротивления каквито ти трябват пък като се видим с Васко ще почерпите по една кока-кола

Z:)m
11-11-2012, 19:26
Благодаря Ви, момчета за отзивчивостта!
Сега, като имам предложение от две места, не знам към кого да се обърна, така че да не обидя другия.
Може би, щом Тедо има по-голям шанс да се отбие към Кърджали, нека той да ми изпрати таблото, пък аз обещавам да го черпя, когато намине към нашенско!

Благодаря, още веднъж и на двама ви!

Поздрави!

don_pepone
02-12-2012, 21:11
Колега ,не каза стана ли платката, или по-точно смени ли я вече :)

Z:)m
03-12-2012, 15:54
Здравей, колега!
Виноват!!! Признавам си без бой.
В събота смених платката и по нея всичко изглежда ОК, но се появи друг проблем, който вече не знам от какво е.
При подаване на контакт уреда за налягане на маслото заковава в средата и не помръдва, независимо от оборотите на двигателя, а уреда за температура на маслото седи на 100гр по Целзий, независимо от реалната температура. Всички др уреди по таблото работят.
А иначе цялата гимнастика с това табло - което не е моето оригинално табло, а е от 2.0 ТС 8кл - беше заради уредите за налягане и температура на маслото, които оригинално липсват на таблото на 1.7 ТС.
Сега се чудя какво да предприема.

Tedo
03-12-2012, 22:52
Здравей, колега!
Виноват!!! Признавам си без бой.
В събота смених платката и по нея всичко изглежда ОК, но се появи друг проблем, който вече не знам от какво е.
При подаване на контакт уреда за налягане на маслото заковава в средата и не помръдва, независимо от оборотите на двигателя, а уреда за температура на маслото седи на 100гр по Целзий, независимо от реалната температура. Всички др уреди по таблото работят.
А иначе цялата гимнастика с това табло - което не е моето оригинално табло, а е от 2.0 ТС 8кл - беше заради уредите за налягане и температура на маслото, които оригинално липсват на таблото на 1.7 ТС.
Сега се чудя какво да предприема.
Tя тая платка не е ли само за скоростомера?
Мери ли съпротивлението на датчика?

kolev
04-12-2012, 10:19
и аз си мисля че е за там. отделно тия резистори не трябва да греят. сигурно интегралата е опукана.

Z:)m
04-12-2012, 14:29
Tя тая платка не е ли само за скоростомера?
Мери ли съпротивлението на датчика?

Да, предполагам, че платката е само за скоростомера.
Незнам дали в самото табло няма някаква друга "драма", защото принципно не виждам, при нормално работещо табло, от какво може този резистор толкова да почернее. Вероятно някъде нещо дава на късо и това да рефлектира сега в/у въпросните индикатори за маслото. Датчиците дори и да дават грешни показания, показанията на уредите все ще трябва да се променят с промяната на температурата и налягането на маслото в процеса на работа на двигателя. А при мен, стрелките на тези два уреда заковават в едно положение и не мърдат...

don_pepone
04-12-2012, 18:09
Аз изгорих 2 такива платки и един датчик за скоростта докато разбера ,че има пробив в изолацията на кабела за сигнала между таблото и датчика и дава на къси към масата на купето :)

Z:)m
06-12-2012, 17:00
Абе смятам и аз да прозвъня всички кабели, които влизат в инструмент-панела, но като гледам какъв студ хвана, не знам кога ще стане това.
Ще чакам някой слънчев ден...
И без това 155-цата зимно време не се кара ;)

mordohy
08-12-2012, 00:12
Щом и двата уреда ти дават една и съща простотия, значи някъде е окъсило. В твоя случай си прегледай масите за таблото, защото може без тях от някъде да идват произволни смущения и от това да е опукала интегралната схема на километража.
Изобщо порови се много внимателно!

Z:)m
12-12-2012, 12:16
До колкото си спомням, към таблото влизат два кабела - единият е "+", а другият е "-". От там насетне, вътре по платките кое къде върви вече не ми е ясно.
Смятам да проверя всички букси, които влизат в таблото дали не окъсяват към шасито и ако всичко се окаже ОК, тогава вече ще мисля някакво друго табло да си взема, че едва ли ще мога да разбера къде вече окъсява настоящото табло.

don_pepone
12-12-2012, 18:29
Ако говорим за буксата за километража( отзад на таблото),то в нея влизат 2 кабела. Един + , който захранва датчика и един сигнал ,който датчикът връща към таблото,а третият кабел,който влиза в датчика(долу на кутията) е директен минус (който не знам откъде идва,но не е от таблото)

kolev
13-12-2012, 10:23
ако датчика е датчик на хол има :
-захранване
-маса
-сигнал

ако е индуктивен има
-маса
-сигнал
-ширмовка евентуално

тази платка би трябвало да е преобразовател честота-напрежение.

don_pepone
13-12-2012, 11:24
Датчик на Хол е ;) в датчика влизат 3 кабела както писах по горе,а в таблото влизат само 2.