View Full Version : Помпа или регулатор ?
zumitaka
11-11-2012, 20:49
Колеги имам следния проблем :
Преди около месец колата спря докато си карах по магистралата и ми светна чека с грешка P0191 Fuel Rail Pressure. След това трябваше да изчакам малко за да успее да запали. Това се случи като беше в по - високи обороти -3500 може би. Колата почна да пали по - трудно. Днес реших да я настъпя пак и да видя какви грешки ще ми даде. Прикачам ги долу. Сега вече пали хептем трудно, да не кажа, че едвам успявам. Въпроса е как да установя дали е регулатор или помпа. Имам Fiat ECU Scan и VISA ?
ecotronic
11-11-2012, 21:17
При грешката за налягането в рейката пояснението е "signal high", което би трябвало да означава високо налягане в рейката. Причина затова твърде вероятно е регулаторът. По тази логика не би следвало да е проблем в помпата.
Но може да е и скапан датчик на налягане. Затова е най-добре първо да се премери налягането в рейката с отделен уред.
Но имаш и грешка от датчика на фазите.
zumitaka
13-11-2012, 11:48
Ето и малко логове
http://dox.bg/files/dw?a=ec71ca721e
При грешката за налягането в рейката пояснението е "signal high", което би трябвало да означава високо налягане в рейката. Причина затова твърде вероятно е регулаторът. По тази логика не би следвало да е проблем в помпата.
Но може да е и скапан датчик на налягане. Затова е най-добре първо да се премери налягането в рейката с отделен уред.
Но имаш и грешка от датчика на фазите.
Signal haigh значи че е висок волатажа който показва датчика,ама като не знаеш как работи датчика няма как да знаеш дали е високо налягането,ами ако работи на обратно от 5-те волта надолу/демек 4.5 в е 150 бара а 4.5 в е 1200 бара/,значи че налягането е ниско.Проблема може да е в няколко неща,тези които мисли колегата включително и умряла дюза.Най безболезнено е първо да се измерят дюзите.:popesmiley::popesmiley::popesmiley:Също така се вижда грешка и за регулатора и за синхронизацията/която е записана вероятно ако колата е мъчена на бутане или дърпане/
Хм, при мен показваше същата грешка лятото. Пробвах с 4 регулатор, даже имам 2 налични закупени и 2 датчика за налягането в рейла. При изпомпване колата забиваше и светкаше на таблото дюзата за диагностика. След 10 секунди връщането на контакт - колата палеше без ядове. Мислех, че е какво ли не, махах чипа, звънях на Бобо и къде ли не. Помпата си даваше над 1500 бара по живи данни мерени с Autocom, Fiatecuscan и Adia ATS 900!
Всички бяха категорични - проблема е в помпата. След смяната нямам проблеми. С чип и без.
Най-интересното. При мен го правеше само когато е безумна жега навън. Примерно нощно време към 2 часа, когато навън температурата падаше до 26 градуса нямах грижи!
В същност грешката си е за високо налягане. :) Принципно помпата като се износи обикновено не прави достатъчно налягане. Тук проблема може да бъде в регулатора, в запушване в помпата и по-точно по обратната нафта, дефект на датчика на рейла и т.н. Дюзите ако има проблем при тях то ще е свързано и с работата на мотора. Трудно палене, припалване и изгасване, тресене на студено, нестабилен празен ход на студено, шум при натоварване и т.н. Труден за диагностика проблем с домаши условия без апаратура.
endeavour
16-11-2012, 14:02
В същност грешката си е за високо налягане. :) Принципно помпата като се износи обикновено не прави достатъчно налягане. Тук проблема може да бъде в регулатора, в запушване в помпата и по-точно по обратната нафта...
Точно заради това запушване искаха да ми сменят половината двигател, така че нека ти проверят маркуча за обратна нафта
Абе да ви кажа, не съм спец, ама това чудо с гасненето съвпадаше и с голямо налягане / запушена вентилация на резервоара /.
Отворех ли капачката - изпускаше яката работа, ама яката. При мен до такава степен ставаше налягане вътре, че при половин резервоар нафта, уреда биеше в червеното и светкаше лампата. Може ли да е и от това?
Ако има яко газове в този резервоар, ще пречи и на връщащата се нафта? Има някаква логика, незнам дали е правилна. Вие кажете?
ecotronic
19-11-2012, 10:30
Абе да ви кажа, не съм спец, ама това чудо с гасненето съвпадаше и с голямо налягане / запушена вентилация на резервоара /.
Отворех ли капачката - изпускаше яката работа, ама яката. При мен до такава степен ставаше налягане вътре, че при половин резервоар нафта, уреда биеше в червеното и светкаше лампата. Може ли да е и от това?
Ако има яко газове в този резервоар, ще пречи и на връщащата се нафта? Има някаква логика, незнам дали е правилна. Вие кажете?
Едва ли това е причината. Връщащата се нафта без проблем може да развие такова налягане, че ако е запушен отдушника на резервоара той да гръмне като балон. Освен това помпата смуче нафта и от тази нафта определено количество изгаря а остатъкът се връща в резервоара. Накратко - повече смуче отколкото връща. Това означава, че ако е запушен отдушника, когато двигателят работи би трябвало в резервоара да се създава подналягане а не свръх-налягане.
Да - повече пречи на засмукването на нафтата - получава се вакум.
Съгласен с горе написаното. При мен проблема обаче се появяваше при топъл мотор. И си го има. И датчик на рейла съм сменил и помпа и регулатор и дюзи.
Обратното го надувах с компресор, трипътниците на дюзите са нови, маркучите също.
Варианта е да съм си купил дюзи, помпа и регулатор като моите.
При мен показва ВИСОКО налягане с 5 датчика на рейла и 4 различни регулатора. Илко в Монтана се хвана за главата с тая моята кола. При подаване на цялата газ вдигаше над 1600 бара. с 3 последователни датчика на рейла показваше 1 и също! И после умира! Друг е въпроса, че тогава бях сипал и една лайняна нафта.
При мен грешките бяха същите като при колегата, придружени с грешка от датчика на всмукателния колектор, който показваше твърде ниско налягане. Беше зацапотен от сажди от ЕГР-то, но вече нямам проблеми с него.
Колеги имам същия проблем от 4 месеца. Някой ден гасне по 5 пъти един след друг през 500 м. Друг път за 300 км. не гасне. Няма значение дали я натискам или е на ниски обороти. Сменил съм 2 датчика на помпата на рейла и все същото. Смених и помпата в резервоара. Ходих в 5 сервиза в Габрово. Може ли да е от компютъра - казаха ми да го сменя? Проблема си е налице. Давайте мнения и съвети!
А помпата за високото? Или най-вероятно не тя защото е скъпа :)
Проблема може да е всичко друго по захранването с гориво но не и компютър.Основните проблеми са регулатор, дюзи, помпа в резервоара и евентуално датчик за налягане на горивото.Но не трябва да се сменя без да се провери на 100%.
Според мен до истина ще се стигне като се започнат да се елиминират нещата 1 по 1.
1-во - проверка на дюзите - мензури, маркучи и мерене на обратната нафта.
2-то - проверка на регулатора - с друг от 100% работеща кола
3-то - датчик на рейла - в повечето морги незнаят какво ви продават - честно!
4-то - проверка на помпата. Четох във фиат форума, че от различни налягания от 3-те помпени секции датчиците се побъркват.
Аз лично я почвам тези дни. Ако имам развитие по темата - ще пиша.
lordliness
10-02-2013, 08:37
аз залагам на замърсена помпа за високо налягане
denkata97
10-02-2013, 10:46
эдрасти колега аэ имах съштия проблем смених датчика эа високо налягане и проблема иэчеэна успех
http://avel-trade.com/userfiles/image/defect_catalog/bosch/pompi/DEF_CAT_CPp_006.jpg На този адрес е обяснено за всеки проблем.За гаснене по време на движение дават задръстен филтър на регулатора.Още утре ще я закарам да го почистят.
@Denkata97 - прочети пич, сменил съм 4 датчика, като имам 2 в запас в момента. Единият е чисто нов от магазина! Не питай колко струва, че когато го поръчах и платих бях в прединфарктно състояние :grandpa: !
@lordliness - Сипал съм добавка Bardahl - Injector Cleaner 6 in 1 и мога да кажа, че се усеща една по-равномерна работа на двигателя студен, по-лесно пали сутрин и все едно някак мотора утихна. Особено при ускорение на 60 градуса температура на мотора.
Подготвил съм 5 стъклени епроветки с разграфение до 50 мл., дебела дъска с куки, които да я закачат на капака, маркучи и накрайници за обратното за всяка дюза за да меря обратното. Тези дни ще сменявам филтър, че като нищо до половината е пълен с парафин и какво ли не!
После ще пиша за резултати.
В самата помпа за високото почти няма какво да стане - над всеки помпен елемент има само 2 клапанчета (сачмички). И наистина по-често не прави налягане, отколкото свръх- такова. Има регулатори за налягане с една много фина цедка отпред (не знам за JTD такива ли са), която се задръства и почват проблемите.
denkata97
10-02-2013, 18:58
Да датчика за налягането е със финаа цедка отпред за JTD са такива и са страшно скъпи аз дадох 220лв за моя и сега колата пали идеално иначе гаснеше в движение и накрая не искаше да пали.
Linkestis
10-02-2013, 21:35
...Сипал съм добавка Bardahl - Injector Cleaner 6 in 1 и мога да кажа, че се усеща една по-равномерна работа на двигателя студен, по-лесно пали сутрин и все едно някак мотора утихна. Особено при ускорение на 60 градуса температура на мотора.
Илчо,много го хвалят този Бардал :grandpa:
Ще взема да го пробвам и аз...
ecotronic
10-02-2013, 21:47
Илчо,много го хвалят този Бардал :grandpa:
Ще взема да го пробвам и аз...
Да не би да го правят от отработилото гориво в АЕЦ - Козлодуй?:tooth:
Linkestis
10-02-2013, 21:56
Ненам...ама кои и да го е сипал го хвали :)
Този бардал го чух на едно летище дето правеха гонки Коментираха че го сипват само за гонки но сипвайки го пипат настройките на колата Променят количеството на подаваното гориво защото тази добавка била по гъста или по рядка не помня точно Коментирам само от дочути разговори Сипвайки я си коригират горивните смеси
Съотношението за похвали е 6:1.
6 позитивни мнения и теми и 1 колега от нашия форум, който е писал, че му разяло гумичките.
Не е от отработило гориво от реактори ВВЕР1000 Б320 , споко :nuke::horror:
Ха-ха-ха, незнам. Аз на този етап съм доволен честно. Днес изгорих 20-те литра с това гориво. Утре сменям горивен филтър и ще видим как ще е, като закача отново МАП-натия файл. С него колата вървеше ПЛАШЕЩО!!! Дано пак е така и да нямам светещи дюзи по таблото.
Това обаче, не отменя тестовете на дюзите!
Помпата при мен правеше свръх налягане. 1600 бара при 100% отворен регулатор! Вървеше много добре.
Някъде по компа трябва да имам лог в момента на гаснене даже. Пак казвам, колегата Илко (Ilko) от Монтана, който ми прави ремапа направо се хвана за главата. Неговите думи бяха :
"Тръгнала помпа прави малко налягане. Твоята прави повече от достатъчно. Даже бих казал много повече. Излей тези ла.на от резервоара си, сипи си хубава нафта и покарай.
Да, ма не. Аз съм тъп и упорит. Смених регулатор, 5 дюзи, помпа и... проблема си остана. Всичко слагано без регулатора и датчика на рейката е 2-ра ръка (помпа и дюзи), но проблема си остана. Незнам. От дуспа в тъч. Бях писал, че може и да съм ненормален карък, и да съм си сложил като моите дюзи и помпа.
Сменил съм още маркучите на обратното, трипътниците на дюзите, продухвал съм обратното с компресор.
Всичко е уж образцово.
Колата на празен ход не го правеше и го правеше в неистовите жеги - 40+ градуса и тя загряла на 90.
Студена тоя проблем го няма! А и като захладня - сутринта тръгвайки от Враца за Козлодуй го нямаше.
Махнал съм чипа - чат пат когато беше голямата жега пак аха да забие - за момент губи ума и дума и пак тръгваше.
Имах и преди проблеми с паленето. От 1 година го нямам обаче - пали и гасне, а като запали - играеха оборотите. Сега няма нищо такова. Други добавки не съм сипвал. След този проблем съм зареждал само на Лукойл и ОМВ.
Никакви ТУБИ ПЕТРОЛИУМ!
samokov69
27-02-2013, 16:10
Здравейте колеги! Подобен проблем се появи и при мен... Преди да я закарам на ремонт - смяна на масла и филтри , ремъци и шайби колата работеше без никакви забележки.. След смяната на всичко горе споменатото - на 5-10км от сервиза се появи грешка check engine и колата повече от 3000 оборота и не мислеше да вдига...На следващия ден в същия сервиз на диагностиката показа високо налягане на регулатора....-грешката се изтри , но решаване на причината поради която се появи тя - не,майсторите се заеха с друг проблем , а за този репликата беше - ГАСИШ - ПАЛИШ И ТРЪГВАШ..!!На път от София за Петербург същата грешка и нерви 2800км..... Имаше моменти когато колата беше с изключен двигател и след това за известно време обороти се вдигаха, но....Преди да я закарам тук на диагностика ми се искаше да чуя мнения , ще са от полза ...Благодаря предварително...:bg:
samokov69
16-03-2013, 17:46
Здравейте колеги! Подобен проблем се появи и при мен... Преди да я закарам на ремонт - смяна на масла и филтри , ремъци и шайби колата работеше без никакви забележки.. След смяната на всичко горе споменатото - на 5-10км от сервиза се появи грешка check engine и колата повече от 3000 оборота и не мислеше да вдига...На следващия ден в същия сервиз на диагностиката показа високо налягане на регулатора....-грешката се изтри , но решаване на причината поради която се появи тя - не,майсторите се заеха с друг проблем , а за този репликата беше - ГАСИШ - ПАЛИШ И ТРЪГВАШ..!!На път от София за Петербург същата грешка и нерви 2800км..... Имаше моменти когато колата беше с изключен двигател и след това за известно време обороти се вдигаха, но....Преди да я закарам тук на диагностика ми се искаше да чуя мнения , ще са от полза ...Благодаря предварително...:bg:
Да добавя колата е 166 2.4 jtd 175 к.с , -преди да я закарам онзи ден на диагностика взе и да гасне по време на движение, ...та беше свален регулатора за високо налягане,почистен с компресор (цедката) и всичко си дойде на мястото....
В самата помпа за високото почти няма какво да стане - над всеки помпен елемент има само 2 клапанчета (сачмички). И наистина по-често не прави налягане, отколкото свръх- такова. Има регулатори за налягане с една много фина цедка отпред (не знам за JTD такива ли са), която се задръства и почват проблемите.
Аз чувам същото за съчмите и проблема, че идвал от там.
Сипвах добавка - колата работи супер добре вече.
Ще взема да си върна мапнатия софт и да пробвам с няколко давания на газ до дупка. За сега честно не ми се отваря помпа.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.