View Full Version : Проблеми с 145 1.4 тс
Psycho87
15-11-2012, 19:11
Здравейте колеги , отскоро имам няколко проблема . След смяна на ангренажни ремъци колата започна да пали трудно и като я запаля работи на 3 цилиндъра .Като поработи малко оправя ,при следващото палене пак така .... Другия проблем се появи след смяна на бензиновата помпа . Започна да ми изчезва бензина ,а карам само на газ ,няма течове и спукани маркучи ? Също така като зареждам ми връща от резервоара , трябва да се сипва съвсем бавно . Колата е 145 1.4 тс с обикновена газова :wallbash:
Гаранция давам , че ангренажния ти ремък не е зацепен правилно ... намери си кадърен майстор , който да ти зацепи ремъка не на око или на белязки а с пети . Връщането на бензин от резервоара съм го чувал от още хора но не съм сиг. точно за какво ставаше въпрос там ако караш и на бензин примерно може да ти е заминала ламбда сонда , дебитомер нещо ... закачи я на диагностика но отново някъде при който си разбира от работата ... моята по едно време беше започнала да гори 30-35 на 100 заради тея неща ... успех
Psycho87
15-11-2012, 19:28
Карах я на диагностика и ламбда сондата ми е заминала ,но не очаквах такъв разход . Има ли как да меша газ с бензин ? Аааа майстора е зацепил ремъка по белязки :( . Но като поработи малко колата и оправя ?!
ivailo rachev
15-11-2012, 21:04
И аз съм на мнение,че не е зацепена както трябва.Както каза Ваката,върви да ти зацепят ремъка някъде с пети и часовник.Аз лично моята си я зажепих с пети без часовник,а с отвертка в първи цилиндър ама не ми е за първи път и знам какво да правя.За газта,щом е с обикновена газова има вариант да пуска едновременно газ и бензин,но трябва да се дави колата.От заминала ламбда сонда колата ще гори доста повече.
Карах я на диагностика и ламбда сондата ми е заминала ,но не очаквах такъв разход . Има ли как да меша газ с бензин ? Аааа майстора е зацепил ремъка по белязки :( . Но като поработи малко колата и оправя ?!
Оправя се тя! И как се оправя, сама се презацепва?
Psycho87
16-11-2012, 18:50
Точно за това си мисля ,че не е от ремъка . Колата вече не пали :( . Нито на газ , нито на бензин !
колега аз си мисля че не е от ремъка понеже ако не е зацепен както трябва най вероятно няма да запали ,а дори и да запали няма да се оправя като поработи малко
Psycho87
17-11-2012, 17:46
Днеска разглобих колата , свещите са поизносени , една пукната лула и маншончето дето влиза в свещта е скъсано . Отделно забелязах ,че и на четирите бубини има пукнатини . Свалихме ангренажния капак и имаше много белязки по зъбните колела 3 тях си идват точно , на двата вала и на коленовия вал , обаче на маховика май няма нищо , ремъка е леко хлабав ? Спуканото маншонче го намотахме с изолирбанд за проба , но колата само пука и не иска да запали
Помня само, че след като се сменят ролките и валовете са блокирани с петите, ремъка се слага по белезите, освобождава се пружината на обтягащата ролка и тогава се отхлабват болтовете на колелото на входящия вал (колелото с вариатора), за да се намести ремъка точно - колелото леко мръдва в рамките на луфта и обира неравномерното опъване на ремъка. В това положение болтовете се затягат. Дали това има някакво фатално значение не знам, никога не съм го правил сам, нека който е правил процедурата да каже.
ivailo rachev
18-11-2012, 10:28
Аз си зацепвах моята Алфа по следния начин.Развивам двете ангренажни колела на двата разпределителни вала,като предварително съм блокирал валовете с пети.Сложил съм ремъка на коляновия вал.Вземам една дълга отвертка и я слагам в първи цилиндър,предварително съм вдигнал колата на крик и въртя едната гума на скорост за да намеря ГМТ(горна мъртва точка).После слагам ремъка на разпределителните валове като внимавам да не въртя коляновия и чак след това стягам колелата и и опъвам ремъка.
Psycho87
18-11-2012, 11:40
Колеги как да направя проверка на датчика на коляновия вал ? Може и от него да ми прави мизерии ?
ivailo rachev
18-11-2012, 12:03
Не е от датчика.Ако той е тръгнал да заминава колата ще гасне като е топла и няма да пали докато не изстине.
а тези лапички можели да се направят или е по евтино да се купят готови аз я зацепвам моята на белези но все пак е добре да ги има лапите
ivailo rachev
19-11-2012, 08:04
По принцип може да се направят при стругар ако имаш други лапи за шаблон.Иначе ги гледах някъде в интернет по 60лв.Имай в предвид обаче,че за 1.4 и 1.6 са едни,а за 1.8 и 2.0 ТС са други.
Psycho87
20-11-2012, 17:31
След смяна на свещи и датчик на коляновия вал колата запали , сега има друг проблем . Работи 10 секунди нормално и след това светва дюзата и почва да мени обороти ... някакви идеи ?
Може би още някой датчик ... евентуално си виж дебитомера но от него лампа не ми е светила
ivailo rachev
21-11-2012, 08:13
От дебитомера ме съмнява да светне лампата.В тоя случай диагностика ще покаже къде е проблема,но трябва да се закачи тогава,когато лампата е светнала и мени обороти.
Psycho87
21-11-2012, 17:27
Днес пак ходих на диагностика и ми казаха ,че импулсния датчик на разпределителния вал дава грешка . Според вас възможно ли е от него да свети дюзата ?
ivailo rachev
21-11-2012, 20:40
Да със сигурност ако има проблем в него лампата ще светне.Този датчик е малко скъпичък за нашите коли,но скоро даже ако имам време до края на седмицата ще реализирам един проект със евтин такъв датчик и ще пусна тема.
П.П.Между другото на предишната ми кола(Фиат Браво) имах проблем с кабела на този датчик и симптомите бяха същите като твоите.Пали си,върви си няма проблем,но след определено време светва лампата и колата започва да се чуди на празен ход и като и подам газ имаше едно забавяне,натискам педала и след няколко стотни започва да вдига обороти,отделно и не можеше да върви особено добре.
Psycho87
21-11-2012, 22:55
Абсолютно същите симптоми :) , в събота ще проверя кабела дали е здрав . В ибей го намерих за 25 долара ? Ето линк http://www.ebay.com/itm/CAMSHAFT-SENSOR-ALFA-ROMEO-145-146-147-156-159-166-1-9-2-4-JTD-JTDM-46481640-/150838655082?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item231eaf386a
didko_boy
22-11-2012, 19:26
Абсолютно същите симптоми :) , в събота ще проверя кабела дали е здрав . В ибей го намерих за 25 долара ? Ето линк http://www.ebay.com/itm/CAMSHAFT-SENSOR-ALFA-ROMEO-145-146-147-156-159-166-1-9-2-4-JTD-JTDM-46481640-/150838655082?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item231eaf386a
ако си извадил изпускателния разпределителен вал без да развиеш ангренажното колело проблема не е в кабела ами направо си го счупил. Първо се маха ангренажното колело (болт с глава 18мм) и после се развиват петите на вала
Psycho87
24-11-2012, 18:06
Не съм свалял ремъка колега , нито вала .... продължавам да си карам така .... дано да няма усложнения
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.