PDA

View Full Version : Въпрос за акумулатор.



dimitar_vd62
17-11-2012, 21:25
Решавам демоверсия за едни изпити.Като отбележа верните отговори програмата дава възможност за проверка и показва верния отговор ако моя отговор е грешен.Въпросът е:
Кога един акумулатор се счита за напълно зареден.
а/ когато започне да кипи
б/ когато напрежението остане максимално за повече от 30 минути
в/когато гъстотата на електролита стане 1.28
г/всичко изброено

Според мене правилния отговор е "в", според системата е "г".Кой е верния отговор и защо.Има само един верен отговор.

ecotronic
17-11-2012, 21:40
Мисля, че всичките критерии (отговори) са верни. Поради това и отговорът е "всичко изброено". Нали сам казваш, че системата също посочва този отговор.

dimitar_vd62
17-11-2012, 21:52
Не може да се вярва на 100%, защото има и грешни отговори посочени за верни/ в смисъл, програмиста или който е правил теста е допуснал грешка/, или съм отбелязал верен отговор, системата казва че е грешен и в същото време го посочва като верен, и ако засека такъв въпрос имам право да искам проверка на истинския изпит, понеже една грешка може да е решаваща.Засичат се напълно еднакви въпроси , с напълно еднакви отговори в два различни теста и системата дава два различни отговора.

ecotronic
17-11-2012, 21:57
Нека и друг колега да се изкаже, но според това, което аз знам, всички отговори са верни. Тъй че системата ти показва вярно правилния отговор в конкретния случай.

undy
19-11-2012, 09:04
Според мене отговор "а" не е верен.Мисля,че след час време откакто е пуснат да се зарежда един акумулатор,той започва да шуми,прибъква или кипи,както и да е,а всички знаем ,че за толкова време със сигурност акумулатора не се е заредил......та ако е така както си мисля,то респективно отпада и отговор "г"............може и да не съм прав,все пак сега ставам:(

badmadafaka
19-11-2012, 09:12
Логически верния отговор е б/, защото ако посочиш "всички са верни" ми е много интересно да обясниш как премери концентрацията на електролита, че е станала 1.28, особено пък докато зареждаш батерията...

Проблема ви е, че сте прекалено грамотни технически, ама това в някои ситуации ви пречи да разсъждавате логически и философски (да не забравяме, че именно философията допълва "празнината", която другите "точни" науки не могат да обяснят)... ;)

А щом според "системата" верния отговор е г/, обяснението е само едно - системата е правена в БеГе.

ecotronic
19-11-2012, 11:00
Докато се зарежда един акумулатор, се случва следното:

1 - гъстотата на електролита плавно нараства
2 - напрежението на клемите плавно нараства
3 - газоотделянето е относително слабо


Когато един акумулатор се зареди, се случва следното:

1 - гъстотата на електролита престава да расте и се установява на определена стойност, която ако е читав електролитът трябва да е 1,28

2 - Гъстотата на електролита и напрежението на клемите се задържат постоянни за няколко часа

3 - Настъпва бурно газоотделяне.


Вие си направете изводите кой е верният отговор.

old alfist
19-11-2012, 21:44
Това е въпрос за акумулаторни техници, а такива вече няма, също така изчезват акумулаторите в този им вид.

myato
19-11-2012, 23:00
Вярно е това за гъстотата и ако зарядното не е импулсно, и това за волтажа. Това с газообразуването не е критерий.

ecotronic
19-11-2012, 23:15
Вярно е това за гъстотата и ако зарядното не е импулсно, и това за волтажа. Това с газообразуването не е критерий.


Оловни акумулатори

При наливане на сярна киселина (http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D1%8F%D1%80%D0%BD%D0%B0_%D0%BA%D0%B8%D1%81% D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B0) в акумулатора тя взаимодейства с оловните оксиди на активната паста и се образува повърхностен слой от оловен сулфат (http://bg.wikipedia.org/w/index.php?title=%D0%9E%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D0% BD_%D1%81%D1%83%D0%BB%D1%84%D0%B0%D1%82&action=edit&redlink=1). Зареждането на акумулатора се извършва като се включи към едноименните полюси на източник на постоянен ток (http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%8F%D0%BD%D0%B5%D 0%BD_%D1%82%D0%BE%D0%BA). Максималният ток се посочва от производителя. Не трябва да се превишава тази най-висока стойност, понеже химичният обмен се извършва само по повърхността на електрода (http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B4). Колкото по-малка е стойността на тока, толкова по-пълно настъпва този обмен. В резултат на зареждането концентрацията на сярната киселина непрекъснато расте. Указание, че процесът е завършил е достигането на една постоянна относителна плътност на електролита (http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BB%D 0%B8%D1%82), а също така се наблюдава т. нар. „кипене на акумулатора“, т. е. започва интензивно отделяне на водород (http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B4) и кислород (http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B8%D1%81%D0%BB%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B4) на електродите (http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B4). Оловните акумулатори са най-често използваните акумулатори в автомобилите (http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D 0%BB%D0%B5%D0%BD_%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BC%D1%83%D0 %BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80).


Преписано от тук (http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%BA%D1%83%D0%BC%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%82%D 0%BE%D1%80)

myato
19-11-2012, 23:25
Кипенето започва дълго преди да се е заредил акумулаторът и зависи от големината на зарядния ток. Свестните зарядни са импулсни, за да стимулират десолфатизацията. Постоянно токови са само самоделките.

old alfist
20-11-2012, 00:32
А, да сте чували нещо за плазмени акумулатори.

mordohy
20-11-2012, 03:44
Докато се зарежда един акумулатор, се случва следното:

1 - гъстотата на електролита плавно нараства
2 - напрежението на клемите плавно нараства
3 - газоотделянето е относително слабо


Когато един акумулатор се зареди, се случва следното:

1 - гъстотата на електролита престава да расте и се установява на определена стойност, която ако е читав електролитът трябва да е 1,28

2 - Гъстотата на електролита и напрежението на клемите се задържат постоянни за няколко часа

3 - Настъпва бурно газоотделяне.


Вие си направете изводите кой е верният отговор.

За оловно-киселите акумулатори е абсолютно вярно писаното от тебе!
Някога се казваше, че акумулатора е зареден, когато буйно е кипял на номиналният си ток два часа.:static:

Единствената ми забележка е, че тия неща , дето си ги описал при зареждането на акумулатора са съвсем естествени, а не случайни и за това "стават" , а не се случват!:Tease:

rossenvn
20-11-2012, 09:10
А, да сте чували нещо за плазмени акумулатори.

Я кажи нещо повече, че съм чувал само за плазмени телевизори? От позакърнелите ми познания по физика не мога да си представя плазма и акумулатор заедно?

old alfist
20-11-2012, 18:19
Я кажи нещо повече, че съм чувал само за плазмени телевизори? От позакърнелите ми познания по физика не мога да си представя плазма и акумулатор заедно?
Грешката е моя - става въпрос за стъкло-влакнеста маса.

lordliness
20-11-2012, 18:54
Бурното кипене е вредно за акумулатора и не трябва да се допуска.

myato
20-11-2012, 19:18
Бурното кипене е вредно за акумулатора и не трябва да се допуска.
Да, така е. Бурното кипене е признак на протичащ голям ток през клетката и хидролиза на водата, а големия ток деструктира клетките.
Зарядния ток трябва да е около 1/10 от капацитета на акумулатора, а напрежението да е до 4V над максималното за същия.

ecotronic
20-11-2012, 20:53
Понеже все говорите за бурното кипене че е вредно и че зависи от протичащия ток............
Че е вредно - спор няма. А за протичащият ток е ясно. Ако подадеш на акумулатора 220 волта от мощен източник..........не само ще кипи, но направо ще експлодира.
За не знам вече кой път повтарям, че интензивното кипене при нормален заряд с ток < 1/10 от капацитета се появявя, когато акумулаторът е напълно зареден. Тогава следва зарядното устройство да се откачи.

lordliness
20-11-2012, 20:59
Аз не бих казал, че когато акумулаторът се зареди има интензивно кипене, зареждам си акумулаторите на всеки три месеца по всички правила и се наблюдава само отделяне на малки редки мехурчета.

ecotronic
20-11-2012, 21:09
Аз не бих казал, че когато акумулаторът се зареди има интензивно кипене, зареждам си акумулаторите на всеки три месеца по всички правила и се наблюдава само отделяне на малки редки мехурчета.

Ако зарядното ти изключва изходното си напрежение когато то достигне стойността при която се счита, че акумулаторът е напълно-зареден или ако изходното му напрежение е по-ниско от напрежението при което се появява кипене, много е ясно, че няма да се наблюдава интензивно газоотделяне.

mordohy
20-11-2012, 21:12
Понеже все говорите за бурното кипене че е вредно и че зависи от протичащия ток............
Че е вредно - спор няма. А за протичащият ток е ясно. Ако подадеш на акумулатора 220 волта от мощен източник..........не само ще кипи, но направо ще експлодира.
За не знам вече кой път повтарям, че интензивното кипене при нормален заряд с ток < 1/10 от капацитета се появявя, когато акумулаторът е напълно зареден. Тогава следва зарядното устройство да се откачи.

:thumbup:

Понякога се бъркат нещата. Буйно кипене с буйно газо-отделяне. Тия които сме наясно с нещата ги разграничаваме. Не така е обаче с останалите и понякога ги объркваме.
Когато от електролита се отделят малки мехурчета, колкото и да са интензивни, това се нарича газо-отделяне.
Когато над електролита се почвяват големи мехури, като от сапун, това вече е кипене.
Когато се зарежда с 1/10 от номиналния ток, правилото е, че акумулатора трябва буйно да газо-отделя 2 часа.
Това правило е за старите токоизправители, които в повечето случаи нямат дори и свестен амперметър.
По-новите просто ги връзваш, включваш и толкоз.
Ако се зареди- добре.
Ако не се зареди, значи е за боклука.
Те си следят тока, както и напрежението.
Да се върнем пак към зареждането с обикновено зарядно.
Трябва да се следи и акумулатора да не загрее много.
Колко много?
Ами да не надхвърля 50 гр.
Нормално е, особено при първоначално зареждане да се загрее акумулатора до 30-40 градуса. Всъщност е задължително.Защо точно не съм сигурен, но съм го чувал от работници в Монбат.
Кипенето при всички случаи е нежелателно. Когато кипи при 1/10 номинален ток, то това говори за разрушен акумулатор. По принцип кипят една или няколко клетки.
А иначе, както казва колегата, пусни му един як ток и ще закипи не само буйно, но и ще гръмне.

lordliness
20-11-2012, 21:15
Появата на мехурчета е около 5 часа преди да се зареди на напълно и е с еднакъв интензитет до пълно зареждане.Виждал съм да се взривяват акумулатори при подаване на ток от един на друг акумулатор

ecotronic
20-11-2012, 21:22
Друго нещо, което често се бърка е напрежение на презареждане, когато се зарежда от алтернатора и напрежение на максимално-зареден акумулатор.
Обикновено първото е 14,2 - 14,5 в. За разлика от него, напрежението на напълно-заредения акумулатор с нормален малък заряден ток, достига 16 в.

---------- Post added at 21:22 ---------- Previous post was at 21:19 ----------


Появата на мехурчета е около 5 часа преди да се зареди на напълно и е с еднакъв интензитет до пълно зареждане.Виждал съм да се взривяват акумулатори при подаване на ток от един на друг акумулатор

Ако свържеш с дебели кабели зареден и разреден акумулатор, няма нищо, което да ограничава зарядния ток. Може да достигне и 50 - 100 A. При такъв заряден ток е много вероятно да гръмне.

dimitar_vd62
21-11-2012, 10:43
Значи, допитах се до човек който е поддържал навремето акумулаторите на подводниците и според него верният отговор е "г".Аз си мислех че гъстота е верния отгвор, макар че и другите събития са верни.Така че колегите които са разсъждавали правилно могат да сядат на масата:drunk:, другите дет не знаем шса въртим около тях да гледаме и да се учим.:shutup:

myato
21-11-2012, 14:12
Значи, допитах се до човек който е поддържал навремето акумулаторите на подводниците и според него верният отговор е "г".Аз си мислех че гъстота е верния отгвор, макар че и другите събития са верни.Така че колегите които са разсъждавали правилно могат да сядат на масата:drunk:, другите дет не знаем шса въртим около тях да гледаме и да се учим.:shutup:

Незнам що си мисля, че на подводниците акумулаторите са алкални, а не киселинни и там нещата са малко по-различни.

dimitar_vd62
21-11-2012, 21:34
Не знам какви са, човека има професионален опит, какъвто аз нямам.Едно е да знаеш теория и да зареждаш акумолатора на колата, друго е да ти е било професия и то отговорна.Съмненията у мен се породиха от това че в един друг курс, за корабни електротехници, в тестовете се приема за верен отговор достигането на плътноста на електролита, а в този тест, който е пред "Морска администрация", в тестовете се приемт зя верни всички изброени събития.Всъщност, процеса на газоотделяне и "кипенето" са едно и също, само че когато започне да се отделят бурно мехурчета зарядния ток трябва да се намали, за да не се стига до "кипене" и отделяне на топлина, които могат да разрушат батерията.Освен това, в същия тази тест, пред МА, се казва че при зареждане се отделят отровни газове, всъщност, верния отговор е че се отделя водород който е взривоопасен.Също така има още няколко въпроса/от общо 650/ които са некоректно зададени или с нито един верен отговор и когато ти се паднат имаш право да ги оспориш, иначе ако ти дойде 16-и грешен отговор - гориш.Та затова ми беше питането, инак зарядното ми само се оправя, аз само замервам гъстотата и напрежението от време на време/най-вече като дойде студеното/ и не съм си следял напрежението половин час след заряд, пък и не знаех че е критерий за зареденост.

mordohy
21-11-2012, 21:43
Незнам що си мисля, че на подводниците акумулаторите са алкални, а не киселинни и там нещата са малко по-различни.

В подводниците, дето ги имахме, едва ли са помирисвали алкални акумулатори.
Иначе темата сме я дъвкали многократно, но е полезна преди сезона:drunk:

ecotronic
21-11-2012, 21:46
Не знам какви са, човека има професионален опит, какъвто аз нямам.Едно е да знаеш теория и да зареждаш акумолатора на колата, друго е да ти е било професия и то отговорна.Съмненията у мен се породиха от това че в един друг курс, за корабни електротехници, в тестовете се приема за верен отговор достигането на плътноста на електролита, а в този тест, който е пред "Морска администрация", в тестовете се приемт зя верни всички изброени събития.Всъщност, процеса на газоотделяне и "кипенето" са едно и също, само че когато започне да се отделят бурно мехурчета зарядния ток трябва да се намали, за да не се стига до "кипене" и отделяне на топлина, които могат да разрушат батерията.Освен това, в същия тази тест, пред МА, се казва че при зареждане се отделят отровни газове, всъщност, верния отговор е че се отделя водород който е взривоопасен.Също така има още няколко въпроса/от общо 650/ които са некоректно зададени или с нито един верен отговор и когато ти се паднат имаш право да ги оспориш, иначе ако ти дойде 16-и грешен отговор - гориш.Та затова ми беше питането, инак зарядното ми само се оправя, аз само замервам гъстотата и напрежението от време на време/най-вече като дойде студеното/ и не съм си следял напрежението половин час след заряд, пък и не знаех че е критерий за зареденост.


Това с професионалното сертифициране често пъти си е баята работа. Наскоро карах един курс към една известна компания, завладяла пазара със своите продукти. Натъкнах се на доста неточности в учебните материали и в тестовете. Писах на съпорта по въпроса. Някои неща акуратно ги коригираха и учтиво ми благодариха. Но накрая ми дадоха добронамерен съвет - независимо от това, какво знам или си мисля, че знам.........независимо от това дали има грешки или не в материалите - ако искам да получа техен сертификат, да давам на тестовете отговорите, които ТЕ считат за правилни.........

dimitar_vd62
21-11-2012, 21:49
Ми горе долу така е и гледам да ги запомня.

mordohy
21-11-2012, 22:02
Но накрая ми дадоха добронамерен съвет - независимо от това, какво знам или си мисля, че знам.........независимо от това дали има грешки или не в материалите - ако искам да получа техен сертификат, да давам на тестовете отговорите, които ТЕ считат за правилни.........[/QUOTE]

Това си е открай време, особено в англосаксонските формирования. Там начетеността не се котира. Трябва да си изпълнителен и нищо повече.
По принцип в такива материали, освен грешките от чисто незнание има и такива, които прикриват технологии, както и изменят вредности или пък са съобразени с някакви законови норми.
Но в повечето случаи, никой не обича, някакъв си келеш от туземното население да дава акъл.
Много редки са фирмите, които толерират такова поведение.
Така, че момчета, не се правете на по-умни от тях.
Иначе:bangin:


Едит: Сега се сетих!
Тия грешки имат още едно приложение. По това се определят нашите и вашите. Тоест от нас ли си чел или от конкуренцията. Системата я има и в приема за висшето ни образование. Посещаваш ли определени хора на частни уроци ще влезеш. Не си ли си платил при тях, при проверката на кандидат-студентската работа те отсяват и отсвирват.

myato
21-11-2012, 22:25
В подводниците, дето ги имахме, едва ли са помирисвали алкални акумулатори.
Иначе темата сме я дъвкали многократно, но е полезна преди сезона:drunk:

Имаш опит в електротехниката и се сещаш защо там акумулаторите трябва да са алкални, както и на карите. Навремето беше бъкано с тях. Аз имах "удоволствието" да поддържам такива две години на "Кльон".


Но накрая ми дадоха добронамерен съвет - независимо от това, какво знам или си мисля, че знам.........независимо от това дали има грешки или не в материалите - ако искам да получа техен сертификат, да давам на тестовете отговорите, които ТЕ считат за правилни.........

Това си е открай време, особено в англосаксонските формирования. Там начетеността не се котира. Трябва да си изпълнителен и нищо повече.
По принцип в такива материали, освен грешките от чисто незнание има и такива, които прикриват технологии, както и изменят вредности или пък са съобразени с някакви законови норми.
Но в повечето случаи, никой не обича, някакъв си келеш от туземното население да дава акъл.
Много редки са фирмите, които толерират такова поведение.
Така, че момчета, не се правете на по-умни от тях.
Иначе:bangin:


Едит: Сега се сетих!
Тия грешки имат още едно приложение. По това се определят нашите и вашите. Тоест от нас ли си чел или от конкуренцията. Системата я има и в приема за висшето ни образование. Посещаваш ли определени хора на частни уроци ще влезеш. Не си ли си платил при тях, при проверката на кандидат-студентската работа те отсяват и отсвирват.[/QUOTE]

Никой не уважава знаещите и можещите. Те са независими, разбирай - опасни. Стават за "ползване" , ама ако може за алелуя.

dimitar_vd62
21-11-2012, 22:32
Е така де, ама тоя дет ни води курса е исобственик на фирмата и е капитан далечно плаване, член на съза на девиаторите и някъв там в ИАМА, демек аз съм от наште.Обаче, МА е със седалище София, там праят тестовете и воайорстват на камерите и "наште" нищо не могат да направят.Добрата новина е че можеш две години да се явяваш на проклетия изпит, ама аз нямам толкова време.

myato
21-11-2012, 22:41
Е така де, ама тоя дет ни води курса е исобственик на фирмата и е капитан далечно плаване, член на съза на девиаторите и някъв там в ИАМА, демек аз съм от наште.Обаче, МА е със седалище София, там праят тестовете и воайорстват на камерите и "наште" нищо не могат да направят.Добрата новина е че можеш две години да се явяваш на проклетия изпит, ама аз нямам толкова време.

Ще ти се наложи да постъпиш типично за ситуацията. Да научиш "верните" отговори, а истината да си я оставиш за себеси.:shutup:

mordohy
21-11-2012, 22:55
Ще ти се наложи да постъпиш типично за ситуацията. Да научиш "верните" отговори, а истината да си я оставиш за себеси.:shutup:

Това е най-умното, което може да направи.:clapping:
А аз, докторе, по първа професия съм електро-шлосер! Тоест техник в мините. Там също се набляга на алкалните акумулатори.:drunk:

myato
21-11-2012, 23:07
Това е най-умното, което може да направи.:clapping:
А аз, докторе, по първа професия съм електро-шлосер! Тоест техник в мините. Там също се набляга на алкалните акумулатори.:drunk:

Пък моя милост завърши МГ с профил физика, а като първа професия - шофьор и монтьор в градския електротранспорт :cheers:

dimitar_vd62
21-11-2012, 23:46
Пък моя милост е завършил МГ, с основна професия ел.монтьор и съм се заел с безнадеждната задача да си търся работа по корабите, за начало къв да е и АААКО се уредя за в бъдеще да се домогна до асистишън на ел механика, та затова са тия курсове за капитан до 40 тона, и корабен ел техник, щото там има мааалки разлики.Не в законите на електротехниката, ми в оборудването, като например няма заземен звезден център и др по специфични изисквания.Итва щото в тоя голем град нема работа по моята специалност, т.е. мога между другото да държа фазомер и то за умопомрачителната заплата от 450-500 пари - мерси.

mordohy
22-11-2012, 02:48
Пък моя милост е завършил МГ, с основна професия ел.монтьор и съм се заел с безнадеждната задача да си търся работа по корабите, за начало къв да е и АААКО се уредя за в бъдеще да се домогна до асистишън на ел механика, та затова са тия курсове за капитан до 40 тона, и корабен ел техник, щото там има мааалки разлики.Не в законите на електротехниката, ми в оборудването, като например няма заземен звезден център и др по специфични изисквания.Итва щото в тоя голем град нема работа по моята специалност, т.е. мога между другото да държа фазомер и то за умопомрачителната заплата от 450-500 пари - мерси.
На това някъде му викат плаващ потенциал. На много места слагаме разделителни трансформатори, та да не ни друса тока. На кораба е най-паче тая история, щото е вода и желязо.
Заплата от 450-600 лева за ел.техник има само в болните мозъци на някои кретени, дето си нямат и на идея за какво иде реч. Няма уважаващ себе си ел. техник, който да работи за по-малко от 1000 лева, та ако ще до гъза да му е работата, защото само да си кеси в къщи, пак ще му намерят да чука частно за тия пари, без да има кой да му виси на главата. То напоследък и няма техници, защото като гледам , от три месеца търсят един техник при нас, ама идват, оглеждат и си заминават.Такъв дето е бил техник в селсъвета тука не върви.
Лошото е, че всички ни слагат в един кюп. Едно време поне имаше разряди и горе-долу се виждаше кой колко може.

myato
22-11-2012, 11:08
Пък моя милост е завършил МГ, с основна професия ел.монтьор и съм се заел с безнадеждната задача да си търся работа по корабите, за начало къв да е и АААКО се уредя за в бъдеще да се домогна до асистишън на ел механика, та затова са тия курсове за капитан до 40 тона, и корабен ел техник, щото там има мааалки разлики.Не в законите на електротехниката, ми в оборудването, като например няма заземен звезден център и др по специфични изисквания.Итва щото в тоя голем град нема работа по моята специалност, т.е. мога между другото да държа фазомер и то за умопомрачителната заплата от 450-500 пари - мерси.


На това някъде му викат плаващ потенциал. На много места слагаме разделителни трансформатори, та да не ни друса тока. На кораба е най-паче тая история, щото е вода и желязо.
Заплата от 450-600 лева за ел.техник има само в болните мозъци на някои кретени, дето си нямат и на идея за какво иде реч. Няма уважаващ себе си ел. техник, който да работи за по-малко от 1000 лева, та ако ще до гъза да му е работата, защото само да си кеси в къщи, пак ще му намерят да чука частно за тия пари, без да има кой да му виси на главата. То напоследък и няма техници, защото като гледам , от три месеца търсят един техник при нас, ама идват, оглеждат и си заминават.Такъв дето е бил техник в селсъвета тука не върви.
Лошото е, че всички ни слагат в един кюп. Едно време поне имаше разряди и горе-долу се виждаше кой колко може.

Пичове, пожелавам ви колкото се може по-големи заплати, но за информация ще ви кажа, че моята при сума си стаж, специалност и три подспециалности е между 500 и 600. Не я казвам точна, щото се води фирменна тайна и могат да ме осъдят.
Работата ми е в среда с йонизираща радиация, високоволтови генератари и като бонус заразите на всички, които преглеждаш.
Смятайте, че става въпрос за "Университетска" болница.
Частниците също не предлагат по-добри условия.
За да стигна 1000 лв. трябва да дам един куп извънреден труд.
Само да завърши детето гимназия и дим да ме няма. Писна ми да изправям кривия.

dimitar_vd62
23-11-2012, 12:08
Въпроса не е опира до алчност, а до желание за по достойно заплащане, защото съм на 50 и пред мен има по-малко години отколкото зад гърба ми.Писна ми да живея за да работя, омръзна ми да се надявам че нещо ще се промени.За 23 години не само не мръднахме напред ами и стабилно слизаме надолу.Ами ние сме си виновни, щото българите сме най-велики и можещи.Що го казвам, ами когато работих в топлофикация, вземах около 1000 лв.,докато управляваха французите.Тогава си бях ел.техник, огняра си беше огняр, механика - механик ит.н.Сложиха един българин за изп.директор, който заедно с едно неуспяло инженерче което го играеше профсъюз решиха да покажат на французите колко много разбират от управление и бизнес.Заплатата ми падна с 300 лв,вече не знаех какъв съм, впоследствие ни съкратиха близо 40 човека барабар с началници и прочие.По непотвърдена информацея на французите им писнало и на изп. директор орязали правомощията, а на онова пишлиме му връчили предизвестие.Така, после почнах да търся работа, оказа се че каквото мога няма къде да го работя, едвам намерих едно две места дето ме удовлетворяваха като работа.На едното се заприказвахме с другите кандидати и бяха много възмутени че ще искам 800 лв възнаграждение, ти е на 500 лв. щели да са доволни.Въобще не влязох на интервю, пожалих им успех и заминах.И реших че на кораб работата би ме удовлетворявала, както и заплащането.Затова уча като шантав и съм вложил близо 3 бона в курсове и сертификати, понеже и специално образование да имаш трябва да го защитиш със сертификат пред Морска администрация.И освен това работиш с чужденци.Както каза един "пампурджия", има ли още един българин на борда, ще завърти интрига, ще ти направи мръсно, за да се изтъкне.Хубавото на кораба е че има демокрация дотолкова, доколкото можеш да използваш почивката както намериш за добре, иначе капитана има абсолютна власт, дори може да арестува и да бракосъчетава и ако не ти е работа нещо, най-добре е да не даваш акъл иначе смяната те чака на първото пристанище.И за това не искам и в БМФ, щото като им четеш форумите, почваш да се чудиш, защо шепа хора в едно корито на майната си в окена не могат да се сработят, ами си бъркат по дупките.По един или друг начин познати и приятели разбраха намеренията ми/не че ги крия/ и почнаха - абе Димитре, стой си тука, фани си някаква рабоата да ти капе нещо в джоба и си гледай живота.Е, с капане, живота си не мога да гледам, ако някой му стига като се прибере салатата да го чака на масата, да пий една ракия няколко пъти и да заспи преди жена си, негова си работа.На сутринта хем ще го боли глава, хем ще мърмори че живота е скапан.Така че когато загърбим зависта,алчноста и посредственоста и въобще българския си начин на мислене може и да тръгнем напред.Никого не искам да засегна, просто обяснявам какво и провокирало действията ми, защо съм се захванал с тази почти безнадежна задача, предвид възрастта ми, ама ако не пробвам, ще трябва да свикна жената да ми приготвя салатата и да са науча да пия ракия.Досега винаги съм се справял и съм си определял посоката на живота и ако и сега се справя, понеже както казах съм на финалната права, ще съм много горд със себе си.Това е, кой както иска да ме разбира, аз обаче нямам намерение да увесвам нос и ще търся начин за достойно заплащене.Дали в морето или на сушата но не и за бог да прости.

myato
23-11-2012, 14:02
Въпроса не е опира до алчност, а до желание за по достойно заплащане, защото съм на 50 и пред мен има по-малко години отколкото зад гърба ми.Писна ми да живея за да работя, омръзна ми да се надявам че нещо ще се промени.За 23 години не само не мръднахме напред ами и стабилно слизаме надолу.Ами ние сме си виновни, щото българите сме най-велики и можещи.Що го казвам, ами когато работих в топлофикация, вземах около 1000 лв.,докато управляваха французите.Тогава си бях ел.техник, огняра си беше огняр, механика - механик ит.н.Сложиха един българин за изп.директор, който заедно с едно неуспяло инженерче което го играеше профсъюз решиха да покажат на французите колко много разбират от управление и бизнес.Заплатата ми падна с 300 лв,вече не знаех какъв съм, впоследствие ни съкратиха близо 40 човека барабар с началници и прочие.По непотвърдена информацея на французите им писнало и на изп. директор орязали правомощията, а на онова пишлиме му връчили предизвестие.Така, после почнах да търся работа, оказа се че каквото мога няма къде да го работя, едвам намерих едно две места дето ме удовлетворяваха като работа.На едното се заприказвахме с другите кандидати и бяха много възмутени че ще искам 800 лв възнаграждение, ти е на 500 лв. щели да са доволни.Въобще не влязох на интервю, пожалих им успех и заминах.И реших че на кораб работата би ме удовлетворявала, както и заплащането.Затова уча като шантав и съм вложил близо 3 бона в курсове и сертификати, понеже и специално образование да имаш трябва да го защитиш със сертификат пред Морска администрация.И освен това работиш с чужденци.Както каза един "пампурджия", има ли още един българин на борда, ще завърти интрига, ще ти направи мръсно, за да се изтъкне.Хубавото на кораба е че има демокрация дотолкова, доколкото можеш да използваш почивката както намериш за добре, иначе капитана има абсолютна власт, дори може да арестува и да бракосъчетава и ако не ти е работа нещо, най-добре е да не даваш акъл иначе смяната те чака на първото пристанище.И за това не искам и в БМФ, щото като им четеш форумите, почваш да се чудиш, защо шепа хора в едно корито на майната си в окена не могат да се сработят, ами си бъркат по дупките.По един или друг начин познати и приятели разбраха намеренията ми/не че ги крия/ и почнаха - абе Димитре, стой си тука, фани си някаква рабоата да ти капе нещо в джоба и си гледай живота.Е, с капане, живота си не мога да гледам, ако някой му стига като се прибере салатата да го чака на масата, да пий една ракия няколко пъти и да заспи преди жена си, негова си работа.На сутринта хем ще го боли глава, хем ще мърмори че живота е скапан.Така че когато загърбим зависта,алчноста и посредственоста и въобще българския си начин на мислене може и да тръгнем напред.Никого не искам да засегна, просто обяснявам какво и провокирало действията ми, защо съм се захванал с тази почти безнадежна задача, предвид възрастта ми, ама ако не пробвам, ще трябва да свикна жената да ми приготвя салатата и да са науча да пия ракия.Досега винаги съм се справял и съм си определял посоката на живота и ако и сега се справя, понеже както казах съм на финалната права, ще съм много горд със себе си.Това е, кой както иска да ме разбира, аз обаче нямам намерение да увесвам нос и ще търся начин за достойно заплащене.Дали в морето или на сушата но не и за бог да прости.

Мисля си, че никой на трябва да се засяга, когато човек търси достойно заплащане. Това горе съм го написал, просто за пример, че в България ученето, моженето и заплащането нямат нещо общо.
Много правилно си се ориентирал и разсъждаваш. Аз и за това съм писал, че ми е писнало да изправям кривия и вземе ли си детето средното образование се омитам от тук. И аз не мисля, че трябва да си натискаш задника и да чакаш живота да те връхлети, като товарен влак.
За това дерзай и успех. Най-искрено ти го пожелавам.

mordohy
23-11-2012, 15:24
Митак, само така!
Аз също приказвам, че ние сме си виновни. Аз за това от 12-13 години в чужбина, само три месеца съм имал около мене българи и те така се осраха, че бедна ти е фантазията, Шефа ни награди с двуседмична почивка на Малта, а цървуланите си бяха продали за по 200-300 евро и билетите и ваучерите за хотела.
Докторе, аз на твое място ще направя така, че да ги облъчвам перманентно:laser:
Имам си го в къщи онова с черната коса, дето е с две висши, по цял ден и нощ се рови в бацили и туберкулози и е на около 450-500 лева заплата. Добре, че и дадат по някой труп от време на време , та си повдигне заплатата

ecotronic
23-11-2012, 16:02
В смутни времена с нарастваща безработица има 2 неща, които човек ако прави, със сигурност ще си стъпи на краката:

1 - Да не пада духом.
2 - Да инвестира в себе-си.

Така че Митко, продължавай в същия дух и със сигурност ще успееш.

Искрено ти желая сполуката, която заслужаваш.

dimitar_vd62
23-11-2012, 19:43
Мисля си, че никой на трябва да се засяга, когато човек търси достойно заплащане. Това горе съм го написал, просто за пример, че в България ученето, моженето и заплащането нямат нещо общо.
Много правилно си се ориентирал и разсъждаваш. Аз и за това съм писал, че ми е писнало да изправям кривия и вземе ли си детето средното образование се омитам от тук. И аз не мисля, че трябва да си натискаш задника и да чакаш живота да те връхлети, като товарен влак.
За това дерзай и успех. Най-искрено ти го пожелавам.

Ми ясно че ако имаш намерение да ходиш в чужбина не си доволен от живота тука.Не го написах по твой адрес, просто посоката на разговора ме провокира да си изкажа това което ми си е натрупало, понеже на тези години човек очаква да е отхвърлил повечето си житейски задължения и да се наслаждава на плодовете на труда си.Ма не, сега трябва да се доказвам наново заради нечии болни амбиции, които се оказаха и ялови на всичкото отгоре и как един от тъй наречените ми приятели и познати не ме подкрепи, ами само завист, завист, обаче не им стиска или не искат да си развалят рахътлъка да постигнат повече и като е тъй, дай да го разкандърдисаме че току виж напреднал с матряла.Че затова де.Добре че поне тука има хора които ме подкрепят.

myato
23-11-2012, 20:08
Ми ясно че ако имаш намерение да ходиш в чужбина не си доволен от живота тука.Не го написах по твой адрес, просто посоката на разговора ме провокира да си изкажа това което ми си е натрупало, понеже на тези години човек очаква да е отхвърлил повечето си житейски задължения и да се наслаждава на плодовете на труда си.Ма не, сега трябва да се доказвам наново заради нечии болни амбиции, които се оказаха и ялови на всичкото отгоре и как един от тъй наречените ми приятели и познати не ме подкрепи, ами само завист, завист, обаче не им стиска или не искат да си развалят рахътлъка да постигнат повече и като е тъй, дай да го разкандърдисаме че току виж напреднал с матряла.Че затова де.Добре че поне тука има хора които ме подкрепят.

Не си разбран погрешно, просто аз уточнявах, защото и аз не желая да ме разбират погрешно. Малко по-малък съм, но нещата които описваш съм ги преживявал вече няколко пъти и абсолютно те разбирам.

ecotronic
23-11-2012, 20:49
Ми ясно че ако имаш намерение да ходиш в чужбина не си доволен от живота тука.Не го написах по твой адрес, просто посоката на разговора ме провокира да си изкажа това което ми си е натрупало, понеже на тези години човек очаква да е отхвърлил повечето си житейски задължения и да се наслаждава на плодовете на труда си.Ма не, сега трябва да се доказвам наново заради нечии болни амбиции, които се оказаха и ялови на всичкото отгоре и как един от тъй наречените ми приятели и познати не ме подкрепи, ами само завист, завист, обаче не им стиска или не искат да си развалят рахътлъка да постигнат повече и като е тъй, дай да го разкандърдисаме че току виж напреднал с матряла.Че затова де.Добре че поне тука има хора които ме подкрепят.

Приеми нагласата, че по стечение на обстоятелствата сега трябва да се доказваш най-вече пред себе си. Нормалното е хората да правят това непрекъснато през целия си живот.
Ще ти дам пример със себе-си.
Аз съм на 51. Занаятът ми е такъв, че непрекъснато трябва да уча. Средно на 2 години карам по някой курс. Просто защото, ако не го правя непрекъснато след много кратко време няма да мога да си върша работата както трябва. Хубавото е това, че работодателят ми плаща това обучение. От мен се иска само да уча. Ама това, както казваш не е приятно на дърти години.
Но това е положението. Минаха времената, когато човек вземаше една диплома на младини и после цял живот лежеше на нея. Не случайно в днешно време не е толкова важна дипломата, колкото след-дипломните квалификации.
Никой високо-ценен сертификат няма доживотна валидност. Максимумът е 3 - 4 години и след това трябва отново да го защитаваш. Говоря преди всичко за техническите специалности.

myato
23-11-2012, 21:47
Приеми нагласата, че по стечение на обстоятелствата сега трябва да се доказваш най-вече пред себе си. Нормалното е хората да правят това непрекъснато през целия си живот.
Ще ти дам пример със себе-си.
Аз съм на 51. Занаятът ми е такъв, че непрекъснато трябва да уча. Средно на 2 години карам по някой курс. Просто защото, ако не го правя непрекъснато след много кратко време няма да мога да си върша работата както трябва. Хубавото е това, че работодателят ми плаща това обучение. От мен се иска само да уча. Ама това, както казваш не е приятно на дърти години.
Но това е положението. Минаха времената, когато човек вземаше една диплома на младини и после цял живот лежеше на нея. Не случайно в днешно време не е толкова важна дипломата, колкото след-дипломните квалификации.
Никой високо-ценен сертификат няма доживотна валидност. Максимумът е 3 - 4 години и след това трябва отново да го защитаваш. Говоря преди всичко за техническите специалности.

Хубаво е когато имаш такъв работодател. Ужасът е когато блъскаш и се квалифицираш за твоя сметка и после ти взимат тапията за да отбиват номера и да прибират парите, а на теб ти отнемат възможността дори да работиш това, за което си учил. Мяташ се, като муха в паяжина и затъпяваш така, че дори физически е болезнено.

dimitar_vd62
23-11-2012, 23:08
Приеми нагласата, че по стечение на обстоятелствата сега трябва да се доказваш най-вече пред себе си. Нормалното е хората да правят това непрекъснато през целия си живот.
Ще ти дам пример със себе-си.
Аз съм на 51. Занаятът ми е такъв, че непрекъснато трябва да уча. Средно на 2 години карам по някой курс. Просто защото, ако не го правя непрекъснато след много кратко време няма да мога да си върша работата както трябва. Хубавото е това, че работодателят ми плаща това обучение. От мен се иска само да уча. Ама това, както казваш не е приятно на дърти години.
Но това е положението. Минаха времената, когато човек вземаше една диплома на младини и после цял живот лежеше на нея. Не случайно в днешно време не е толкова важна дипломата, колкото след-дипломните квалификации.
Никой високо-ценен сертификат няма доживотна валидност. Максимумът е 3 - 4 години и след това трябва отново да го защитаваш. Говоря преди всичко за техническите специалности.

Съгласен съм бе човек, ел. таблата на машините не са такива каквито бяха примерно 83 година когато почнах работа.Имам си съответните опреснителни курсове и квалификации.Ама няма къде да си работя работата.Къде във Варна да работя като ел.монтьор на промишлени машини и апарати.Имам 5 квалификациона група за работа в ел уредби на електрически централи и мрежи до и над 1000в.Първа степен машинист на водогрейни котли високо налягане, квалификация за работа със съоръжения,инсталации и уреди с природен газ.Тези са най-важните за мен, другите за аргон, електродъгово и заваряване на мед нямат атношение към основната ми работа.За ЕОН И тец Варна забрави, в едните текат съкращения, другите ще ги препродават ли какво ли и там не знаят и толкова.П родавачи, крупиета, сервитьори, шофьор разносна търговия, тук там ел. техник/монтьор ама между другото.И сега трябва да са пробвам там дето трябва да почна от а б-то.Как ти се струва кадет на 50 години, и чак после почваш да израстваш до рулеви или асистишън на главния ел механик, щото по-нагоре трябва морско у-ще.Ако съм искал да работя по кораби съм щял да го направя много отдавна.Еми това е положението.Или някакво работа като огняр в някое у-ще или подръжка в някой хотел сезонно и ще имаш да вземаш, а ние ще имаме да ти даваме или трябва да се бориш за нещо по-добро.Яд ме е че цялата тази гимнастика е зарад някакъв който са чеса дет не го сърби и не бяха му казали да се чеше и в крайна сметка и той остана без работа.И понеже досега не са ме уволявали по некадърност, имам куража че ще се справя и с един кораб, стига да се преборя с възрастовата бариера.Да ви кажа много съм се настървил и докато не ми кажат - дърт си вече не ставаш за в морето, няма да се откажа.Пък и всичкото това учене ми подейства много ободряващо.

ecotronic
24-11-2012, 10:29
Хубаво е когато имаш такъв работодател. Ужасът е когато блъскаш и се квалифицираш за твоя сметка и после ти взимат тапията за да отбиват номера и да прибират парите, а на теб ти отнемат възможността дори да работиш това, за което си учил. Мяташ се, като муха в паяжина и затъпяваш така, че дори физически е болезнено.

Да, убаво е. Но само на пръв поглед. Има една малка подробност. Когато работодателят ми плаща определено обучение, ме кара да подпиша допълнително споразумение, с което аз се задължавам, ако в рамките на 2 години след завършване на курса, напусна по собствено желание или бъда дисциплинарно уволнен да си платя разноските по обучението.
С други думи казано, така аз подписвам декларация с която изразявам своето съгласие, че в рамките на тези 2 години заплатата ми няма да бъде увеличавана и ще търпя всичко на работното ми място.............
Много мои познати също карат курсове, но сами си ги плащат.
Накратко - може да се дискутира това, дали е добре или лошо работодателят да ти плаща обучението.

dimitar_vd62
24-11-2012, 11:18
И ний в бившата работа отказахме да подписваме договори обаче пак ни намериха цаката.За 4 месеца по 9 човека/понеже повече било масово съкращение и нещо нарушавали закона, нещо такова беше, не съм компетентен/, по взаимно съгласие, члена ако ви интересува ще го изровя, те ви 6 брутни заплати накуп и 1 година на борсата и чао.Ако има някой несъгласен, ще му намерим цаката.Буквално така ни казаха.На 4 очи.Ама на онуй профсъюзното пишлеме и аз на 4 очи му казах, ако ме срещне на улицата най добре да не ме гледа в очите и да мине на отсрещния тротоар.Обаче пък някои курсове са много скъпи.Примерно тоя за корабните ел техници е над 2 бона щото е почти година.БМФ не го признават, защото само те имат тренажори, а при тях е 2 години и доста по скъп, но пък е по качествен, обаче не си дават треножора под наем за да накарат хората там да го карат.Ама кой има 2 години време да отдели.По добре Морското да запишеш.А там където го карам,дипломата се признава в другите агенции, на сушата и в Европа.Проверено е понеже имаше хора които го караха за по месец и си платиха тапиите, понеже работят като асистишъни в момента и им трябваше само документа за да си получат възнаграждението.Иначе остават само моряци или фитери.Демек имаха си стажа и опита и им трябва само документа.
От друга страна, ако курса е много скъп, примерно един колега на жена ми е заваръчен инженер и от неговата работа го пратили на някакви курсове за диагностика на заварките, някъде към 6-7 бона бил,но е много ценен и човека устиска 5 години договор и сега работи в Южна Африка за над 100 бона в зелено.Таз негова специалност била рядка така да се каже и такива специалисти, с такива сертификати били много търсени, ама се смлял от четене.Но пък усилията си заслужават.

ecotronic
24-11-2012, 14:08
Ето това е простичкото правило:

Ако искаш да имаш относително висока стойност на пазара на труда, трябва непрекъснато да подържаш едно ниво на квалификация с цел да си способен да вършиш нещо, което не всеки може.

dimitar_vd62
24-11-2012, 16:04
И са сещам един виц.

Идва сабалян пича от човешки ресурси на работа и гледа на бюрото му ей такъв куп молби за работа.Отпил глътка кафе, взел на око половината молби, хвърлил ги в коша и казал: - Каръци не ми трябват.

Абе ако бях уцелил джакпота, работата и в сутиен да я сложиш, нямаше да я пипна, ама ся ще трябва да опитам да натаковам дявола докато фърчи.

mordohy
26-11-2012, 21:26
Всички много сте прави.
Аз например се зачоплих и изкарах в Гърция категория "Г" за ел. техник ,което е в много отношения инженерна диплома. За сведение, с тая категория сме само трима човека в окръг Серрес.. Някога имахме много кранове в първия ми завод и чак след 20 години това се върна с пълна сила върху мене. Сега се оказа, че това е много рядка професия. За нея трябват не само диплома за ел.техник, но и за шлосер, кранист и още няколко.
В един момент работих като монтьор на тежки дизели, авто ел. техник и какво ли не, но винаги съм бил като напрегната пружина и съм гонил какви ли не курсове.
Понякога ми казват, че съм дърт, но като ме видят и се замислят.
Не е важно на колко си, а как живееш.
Ето и колегата Екотроник го мислех за около 35-40 годишен, а се оказа по-дърт пергиш и от мен. Евала му за духа!
Наздраве!:drunk:

ecotronic
26-11-2012, 21:41
............
Ето и колегата Екотроник го мислех за около 35-40 годишен, а се оказа по-дърт пергиш и от мен. Евала му за духа!
Наздраве!:drunk:

Мани другото, но тук по-дърт от мен май не съм срещал.:grandpa:
Не ще да се гордея с това, ама........

Ха наздраве!:cheers:

dimitar_vd62
26-11-2012, 21:43
Точно, точно.Не е важно на колко си, а как се чувстваш и как живееш.Точно от стереотипите се бунтувам.Имам чувството че ако ми дойде акъла в главата ще се превърна в някакъв чичка домошар по чехли.Пубертет че си умрем и тва е.

---------- Post added at 21:43 ---------- Previous post was at 21:42 ----------


Мани другото, но тук по-дърт от мен май не съм срещал.:grandpa:
Не ще да се гордея с това, ама........

Ха наздраве!:cheers:

Ай ся, няколко месеца си по-дърт от мене и са фукаш.

ecotronic
26-11-2012, 21:49
Не за да повдигам бойния дух, но ако знаеш колко много 30 - годишни старци познавам..........:cry:

mordohy
26-11-2012, 21:57
Момчета, бат Еньо е някъде към 57!
Подозирам обаче, че има и по-дърт!
Няма лощо!
Добре е, че има от всичко!
Важното е на колко се чувствуваш и какво показваш!:big_love:

ecotronic
26-11-2012, 22:03
Като се заговорихме по тез въпроси, си помислих, че бая се отплеснахме от темата.
Но като се замислих по-внимателно, осъзнах, че май точно за акумулатора си говорим.:-P

mordohy
26-11-2012, 22:05
Като се заговорихме по тез въпроси, си помислих, че бая се отплеснахме от темата.
Но като се замислих по-внимателно, осъзнах, че май точно за акумулатора си говорим.:-P
Точно!
Говорим си за 50+ годишни акумулатори!:drunk:

ecotronic
26-11-2012, 22:11
Както казва един приятел на когото наскоро му се роди внуче.........
- Проблемът не е в това, че съм станал дядо.
- Проблемът е в това, че вече си лягам до баба.:shutup:

dimitar_vd62
26-11-2012, 22:22
Ааа за акумулатора ли, еми редовно му следим нивото и зимно време един два пъти седмично му доливам един такъв червен дестилат, мааалко, само да поддържа напрежението.

mordohy
26-11-2012, 22:29
Ааа за акумулатора ли, еми редовно му следим нивото и зимно време един два пъти седмично му доливам един такъв червен дестилат, мааалко, само да поддържа напрежението.

Готово!
И тая преди 5-та страница я обърнахме на пукница!:drunk:

dimitar_vd62
26-11-2012, 22:32
Еми теста отдавна го зех, ся чакам тапията да дойде от София, не остана друго освен да я полеем.

ecotronic
26-11-2012, 22:35
Ааа за акумулатора ли, еми редовно му следим нивото и зимно време един два пъти седмично му доливам един такъв червен дестилат, мааалко, само да поддържа напрежението.

Точно така. А ако видиш, че почва да кипи електролитът, вдигаш шалтера за да разтовари напрежението:grandpa:

myato
27-11-2012, 15:58
Еми теста отдавна го зех, ся чакам тапията да дойде от София, не остана друго освен да я полеем.

Ми те това се искаше.
И момчета, по-добре стар младеж отколкото млад старец. :cheers:

dimitar_vd62
03-12-2012, 17:36
Ся днеска изкласих и като корабен ел.техник.Падна ми се корабно осветление, видове ламби и принцип на работа.Трансформатори, видове, принцип на работа на еднофазен трансформатор и безопасна работа с ел.ток.Изписах ..найсе листа, даскала каза че ако бях писал толкова и като ученик ся нямаше да пиша.Ми прав е.Ся си чакам кетапите и са надявам някой да ме вземе на гемията си.Нема откажа и луксозен круизер опериращ из Карибите, че нещо зима се задава.http://www.pic4ever.com/images/4chsmu1.gif

angelovi69
03-12-2012, 18:10
Ами честито! И дано имаш шанса да ти се случи това, което си пожелаваш.

rossenvn
03-12-2012, 19:26
Ся днеска изкласих и като корабен ел.техник.Падна ми се корабно осветление, видове ламби и принцип на работа.Трансформатори, видове, принцип на работа на еднофазен трансформатор и безопасна работа с ел.ток.Изписах ..найсе листа, даскала каза че ако бях писал толкова и като ученик ся нямаше да пиша.Ми прав е.Ся си чакам кетапите и са надявам някой да ме вземе на гемията си.Нема откажа и луксозен круизер опериращ из Карибите, че нещо зима се задава.http://www.pic4ever.com/images/4chsmu1.gif

Дано! Успех:th_up:

mordohy
03-12-2012, 20:45
Ся днеска изкласих и като корабен ел.техник.Падна ми се корабно осветление, видове ламби и принцип на работа.Трансформатори, видове, принцип на работа на еднофазен трансформатор и безопасна работа с ел.ток.Изписах ..найсе листа, даскала каза че ако бях писал толкова и като ученик ся нямаше да пиша.Ми прав е.Ся си чакам кетапите и са надявам някой да ме вземе на гемията си.Нема откажа и луксозен круизер опериращ из Карибите, че нещо зима се задава.http://www.pic4ever.com/images/4chsmu1.gif
Абе ти внимавай какво си пожелаваш!:tooth:
Иначе :
Честитоооооо!
Само така, Митак!

ecotronic
03-12-2012, 21:02
Браво Митак!:th_up:
Сега само попътен вятър и пълен напред!

dimitar_vd62
04-12-2012, 01:09
Мерси, ама се казва - попътен вятър и седем фута под кила.Това дето съм си наумил е трудна работа, ама ще нахалствам до последно па ще видим.

myato
04-12-2012, 19:51
Мерси, ама се казва - попътен вятър и седем фута под кила.Това дето съм си наумил е трудна работа, ама ще нахалствам до последно па ще видим.

Чрез нахалство към прогрес:naughty::cheers:

dimitar_vd62
06-12-2012, 18:51
Ей начи на стари години аха почти отличник станах - завърших школото с 5, 30 бре, след цяла година седене на чина.Тю, врачка на пета да бе ми гледала немаше го повярвам.Ма държавния изпит си бе съвсем като истински, я па си мислехме че ще го дадът обаче трябваше са напънем яко да си го вземем.Арно е тва щото значи нещо ми е влезло у главата, обаче не щото съм умен ми щото даскала беше много даскал.Демек тва дето ни го тъпчеше у главите човека го е работил и така обясняваше че требе да си много тъп и пиян че да го не запомниш.Не беше некъв сух чиновник с много титли пред името дет говори на стените.И арен беше понеже разбираше от тънки мезета и пищни жени, е па той се и хвалеше че гони 130 кила, ма не е малък човек и опита му голем като корема му - тежи си на мястото човека.Чак значи зе да ми липсва групата.Ей значи човек се учи докат е жив.Значи от него научих и друго - как се пие червено вино.Не се пие като бира, макар че върви и с кибапчитъ, ами се процежда през зъби, бавно се прекарва да му усетиш аромата.После се лочи според една формула изпитото е функция на желанието върху няква константа...абе не помня формули да го ева, ай наздраве за отличника.И за именниците.

mordohy
11-12-2012, 09:51
Какво става?
Вижда ли се гемия на хоризонта?

dimitar_vd62
11-12-2012, 17:13
Ами сега напредвам по английски, само че в домашни условия дъщерята и жената ме учат и след Нова година ще тръгвам по фирмите да търся гемия.Абе какво да кажа малко съм позъкъснял, ама такова е положението.Ако на 2-3 места кажат - дърт си - ще търся друго.

mordohy
11-12-2012, 17:45
Ами сега напредвам по английски, само че в домашни условия дъщерята и жената ме учат и след Нова година ще тръгвам по фирмите да търся гемия.Абе какво да кажа малко съм позъкъснял, ама такова е положението.Ако на 2-3 места кажат - дърт си - ще търся друго.
Дърти са им воловете!:bangin:

dimitar_vd62
11-12-2012, 22:23
Еми така е бе човек, защото първо трябва да имаш стаж като кадет.Как ти звучи кадет на 50 години.Ако пренебрегнем това трябва да стажуваш при някой електришън поне година, за да те промотират като асистишън.От там за да станеш електришън трябва да държиш изпит пред Морска администрация..Ако се докажеш пред чужда фирма те могат да те наемат и без благословията на МА, защото тя важи за БМФ.Та рядко някой плаща още една заплата за стажант, освен ако не си на подходяща възраст да те обучат за да разчитат на теб дълги години.В БМФ ще е по-лесно, зашото екипажите са български и има кой да попиташ, обаче там е мисия невъзможна.В менинг агенциите има вероятност да те наемат и без стаж като стажант, да речем като палубен моряк, и ако се задържиш да те промотират по-нагоре, съответно с нови курсове, или някоя по-малка агенция да те качи като електришън защото бърза да сключи договори.Обаче те са представители на чужди фирми,екипажите са сборни, говори се на английски и е пряко силите ми да се наема отведнъж с такава отговорност, защото ще съм сам и не съм много добре с английския та какво остава за техническия англ.,ще трябва без опит да се ориентирам бързо.Корабното обзавеждане включва всичко което се сетиш от електроцентрала до краен потребител.Принципно прилича на работата ми в топлофикация но е много по-отговорно, защото при маневра ако поискат включване на допълнителен генератор и взема че направя блякаут направо трябва си вземам багажа и да скачам през борда.Съоръженията са познати, но същевременно не е така.Поне да мога един два курса да направя като стажант, ще ми дойде смелост, и то ако се пласирам някъде.Ако знаеш колко хора с опит и една камара сертификати търсят работа, ще разбереш с каква трудна задача съм се хванал.Към края на януари ще си подам документите във всички фирми във Варна и тогава ще стане ясно има ли надежда или не.Има много варианти, всички са с малка вероятност но не невъзможни.Така че гледам да съм максимално подготвен, панеже не искам да ставам кепазе със занаята си.Те така, а наздраве за надеждата.